![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
ale mám další problém...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
tlumič řízení... to je tak měkký už v sérii, nebo ho mám už K.O.?
mastný není, v ruce trošku tlumí, ale na moto jako by nic nebylo, hrůza....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
díval jsem se jak ho rozdělat a žádný šroubek a ani zářez na čelách těla, jsem nenašel, takže jak pánové?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
A jaký dát olej, co nejhustší, nebo ten co je v manuálu?
Dík
oioi01 píše: chlapy, zatím moc dík....
ale mám další problém...
tlumič řízení... to je tak měkký už v sérii, nebo ho mám už K.O.?
mastný není, v ruce trošku tlumí, ale na moto jako by nic nebylo, hrůza....
díval jsem se jak ho rozdělat a žádný šroubek a ani zářez na čelách těla, jsem nenašel, takže jak pánové?
A jaký dát olej, co nejhustší, nebo ten co je v manuálu?
Dík
Tlumic mas origo? Ono tlumic nema delat to ze nehnes riditkama - jen se ti nesmi trepat na vyjezdu ze zatacky , pri prudke akceleraci... V riditkach mas strasnou paku, kdyz uz citis odpor uz je to utazeny tak ze se s tim neda zatacet v mensich rychlostech.
V manualu nenajdes jakej olej do tlumice - kdyz neni konstruovany jako uzivatelsky rozebiratelny.
Tuhost se dava podle toho co jezdis, taky metoda pokus omyl - michas dokud to neni ok.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
jako trochu asi tlumí, ale chtěl bych trošku tužší... na sradu 750, sem měl teda pocitově dost tužší a otáčet se v malé rychlosti nebyl nějaký problém... chápu že tady jsou širší řídítka a větší páka, ale i tak...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: jj, mám origo...
jako trochu asi tlumí, ale chtěl bych trošku tužší... na sradu 750, sem měl teda pocitově dost tužší a otáčet se v malé rychlosti nebyl nějaký problém... chápu že tady jsou širší řídítka a větší páka, ale i tak...
Ja uz jich rozebral hodne tak uz nevim jestli tenhle taky - hustejsi olej tam dat pujde. Nejsnazsi je samo dat tam nakej stelovatelnej ...
Samodomo to asi nedas. Pokud vicka nemaj nic za co se sroubuji - byvaji nalisovana - je to celkem orisek je vytahnout bez poskozeni - casto se nepodari - pak je pred montazi preliznu na soustruhu aby to odreni nemlatilo do oci - nebo soustruzim vicka nova. Pod nima pak bejva segrovka a za ni uz je "ucpavka" - dil kde jsou tesnici prvky + vedeni pistnice. To uz pak vymacknes a olej vymenis, pak bejva jeste problem to "odvzdusnit" a zavrit tu ucpavku... Co jsem driv delal s klukem co delal tlumice MPScorse mel na to fintu, ale neprozradil - knowhow - ja sem si na to taky nakou fintu vymyslel - zatim uspesne funguje :)
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
detail
![](http://uk.ridexperience.metzeler.com/files/2014/06/07_MG_1150_.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
píše: Guy Martin’s Martek Custom Turbo bike is a 1991, 1380cc Suzuki GSX-R 1100, rebuilt using racing suspension and brakes, a Martek chassis and swingarm, electronic fuel injection and a turbocharger that brings the total horsepower up to 550bhp.
To je mazec
Naposledy editováno 05.07.2014 13:39:21
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/yikes.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/yikes.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
jo a chlapy dnes sem konečně měnil olej a trochu mě zarazila velikost třísek na výpuštáku...
z čeho se tam vzali?? vždyt v motoru je tak 80% z hliníku, ne? měl jsem na něm tak 3-4 třísky velké tak 4-5mm, taky to tak míváte...?? jinak motor šlape jak hodinky... jediné co mě napadá tak ze zubů z převodovky, ty jsou ocel nebo hliník??
Naposledy editováno 05.07.2014 20:57:43
pušťáku piliny, zatím byly u všech moto kde jsem měnil oil. Znepokojil bych se až bych v oilu uviděl bronzové nebo jiné nemagnetické šupinky. To už by byla prekérka...e
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Na umyti se to asi nemusi vyndavat hned z moto ne?
Chtel jsem, aby byl cistouckej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Chtel jsem, aby byl cistouckej ... co z toho vyleze, to je zatim ve hvezdach
Vylezou, ojnice, vačky, písty, pár oz. koleček a plno dalších součástek, já bych max. zkontroloval ventilový vůle a vačky, max. přetěsnil nějaké netěsnosti a prděl bych na to. Jak říká kamarád mechanik, dokud to jezdí, neser se do toho, pak se to teprve začne sypat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Vždycky mě u těhle motorů dostává ten Rotaxí termostat, je jak plechovka od krému na boty
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 07.07.2014 05:38:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: dewwil> tak ja to taky vyznavam, tak proto sel ven. Hleda se problem. Jinak to neni termostat, jen rozdvojky vody. Termostat je z druhe strany
Ty voe, to jsi mi neměl říkat... Rakušáci u mě spadli až na dno, když neuměj vyrobit normální rozdvojku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
No potukava na volnobeh, nekdy hodne, nekdy vubec. Je jedno jestli ma motor 90C nebo provoznich 78C... uz to dela 3000km a zaclo me to srat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |