globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

3.7.2014 v 13:48 | Nahoru | #1981
Tak presne ten

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.7.2014 v 12:00 | Nahoru | #1982
chlapy, zatím moc dík....

ale mám další problém...

tlumič řízení... to je tak měkký už v sérii, nebo ho mám už K.O.?
mastný není, v ruce trošku tlumí, ale na moto jako by nic nebylo, hrůza....

díval jsem se jak ho rozdělat a žádný šroubek a ani zářez na čelách těla, jsem nenašel, takže jak pánové?
A jaký dát olej, co nejhustší, nebo ten co je v manuálu?

Dík

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.7.2014 v 12:48 | Nahoru | #1983
oioi01> Objednej se u specialisty.........

Naposledy editováno 04.07.2014 12:53:58

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.7.2014 v 12:55 | Nahoru | #1984

oioi01 píše: chlapy, zatím moc dík....

ale mám další problém...

tlumič řízení... to je tak měkký už v sérii, nebo ho mám už K.O.?
mastný není, v ruce trošku tlumí, ale na moto jako by nic nebylo, hrůza....

díval jsem se jak ho rozdělat a žádný šroubek a ani zářez na čelách těla, jsem nenašel, takže jak pánové?
A jaký dát olej, co nejhustší, nebo ten co je v manuálu?

Dík



Tlumic mas origo? Ono tlumic nema delat to ze nehnes riditkama - jen se ti nesmi trepat na vyjezdu ze zatacky , pri prudke akceleraci... V riditkach mas strasnou paku, kdyz uz citis odpor uz je to utazeny tak ze se s tim neda zatacet v mensich rychlostech.

V manualu nenajdes jakej olej do tlumice - kdyz neni konstruovany jako uzivatelsky rozebiratelny.

Tuhost se dava podle toho co jezdis, taky metoda pokus omyl - michas dokud to neni ok.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.7.2014 v 12:58 | Nahoru | #1985
jj, mám origo...

jako trochu asi tlumí, ale chtěl bych trošku tužší... na sradu 750, sem měl teda pocitově dost tužší a otáčet se v malé rychlosti nebyl nějaký problém... chápu že tady jsou širší řídítka a větší páka, ale i tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.7.2014 v 13:41 | Nahoru | #1986

oioi01 píše: jj, mám origo...

jako trochu asi tlumí, ale chtěl bych trošku tužší... na sradu 750, sem měl teda pocitově dost tužší a otáčet se v malé rychlosti nebyl nějaký problém... chápu že tady jsou širší řídítka a větší páka, ale i tak...



Ja uz jich rozebral hodne tak uz nevim jestli tenhle taky - hustejsi olej tam dat pujde. Nejsnazsi je samo dat tam nakej stelovatelnej ...
Samodomo to asi nedas. Pokud vicka nemaj nic za co se sroubuji - byvaji nalisovana - je to celkem orisek je vytahnout bez poskozeni - casto se nepodari - pak je pred montazi preliznu na soustruhu aby to odreni nemlatilo do oci - nebo soustruzim vicka nova. Pod nima pak bejva segrovka a za ni uz je "ucpavka" - dil kde jsou tesnici prvky + vedeni pistnice. To uz pak vymacknes a olej vymenis, pak bejva jeste problem to "odvzdusnit" a zavrit tu ucpavku... Co jsem driv delal s klukem co delal tlumice MPScorse mel na to fintu, ale neprozradil - knowhow - ja sem si na to taky nakou fintu vymyslel - zatim uspesne funguje :)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.7.2014 v 23:07 | Nahoru | #1987
assassin>

je to tendle... asi to bude fakt zalisované, kurna co ted... asi zkusím koupit nějaký použitý stavitelný...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 07:03 | Nahoru | #1988
vím že to sem nepatří, ale spíš to bude zajímat lidi co sem choděj. Guy Martin vyhrál Pikes Peak, ale na čem, to musí bejt magor

detail

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 07:46 | Nahoru | #1989
Jo, tomuhle uz se da rikat streetfighter

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 08:22 | Nahoru | #1990
Jj. Oturbená GSX1100R. To musí být peklo...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 13:38 | Nahoru | #1991


píše: Guy Martin’s Martek Custom Turbo bike is a 1991, 1380cc Suzuki GSX-R 1100, rebuilt using racing suspension and brakes, a Martek chassis and swingarm, electronic fuel injection and a turbocharger that brings the total horsepower up to 550bhp.


To je mazec

Naposledy editováno 05.07.2014 13:39:21

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 18:44 | Nahoru | #1992
Stev>

Steve tomu se říká láska k motorkám z výplachem mozku

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 20:57 | Nahoru | #1993
550hp??? to si děláš prdel ne?? to musí být neovladatelné... neřeknu 300hp ale 550???

jo a chlapy dnes sem konečně měnil olej a trochu mě zarazila velikost třísek na výpuštáku...
z čeho se tam vzali?? vždyt v motoru je tak 80% z hliníku, ne? měl jsem na něm tak 3-4 třísky velké tak 4-5mm, taky to tak míváte...?? jinak motor šlape jak hodinky... jediné co mě napadá tak ze zubů z převodovky, ty jsou ocel nebo hliník??

Naposledy editováno 05.07.2014 20:57:43

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 21:46 | Nahoru | #1994
oioi01> zuby jsou prece ocelove, ale jestli neco nefunguje spatne, tak bych to neresil. Uvidis priste

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 21:51 | Nahoru | #1995
oioi01> Převodovka = ocel, jinak to moc zkoumáš, je naprosto normální, že jsou na magnetu vý
pušťáku piliny, zatím byly u všech moto kde jsem měnil oil. Znepokojil bych se až bych v oilu uviděl bronzové nebo jiné nemagnetické šupinky. To už by byla prekérka...e

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 21:54 | Nahoru | #1996
Jinak 550 kobylek je masakr, ale evidentně se to dá uřídit...

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 22:06 | Nahoru | #1997
Podle uk zvyklosti by to melo bejt na zadnim kole :)

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.7.2014 v 22:40 | Nahoru | #1998
Nojo, takhle ten vykon vypada ohromne, ale kolik tech koni mu zustane nahore. Vzdyt Pikes Peak je o tom, ze se jede do velke nadmorske vysky, tam je pak rad, ze mu zbude jen nejakych asi 150koniku

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.7.2014 v 00:34 | Nahoru | #1999
No o 1400m nebo kolik to je to vejs asi 400ps nezmizi....

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.7.2014 v 08:20 | Nahoru | #2000
tak začíná se na 2800 a končí na 4300, takže je otázka jakej to má výkon už na začátku, ale nahoře to bude mít asi víc jak 150.

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.7.2014 v 22:05 | Nahoru | #2001




1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.7.2014 v 22:10 | Nahoru | #2002
Na umyti se to asi nemusi vyndavat hned z moto ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.7.2014 v 22:15 | Nahoru | #2003

assassin píše: Na umyti se to asi nemusi vyndavat hned z moto ne?



Chtel jsem, aby byl cistouckej ... co z toho vyleze, to je zatim ve hvezdach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.7.2014 v 05:38 | Nahoru | #2004

dakarista píše: Chtel jsem, aby byl cistouckej ... co z toho vyleze, to je zatim ve hvezdach



Vylezou, ojnice, vačky, písty, pár oz. koleček a plno dalších součástek, já bych max. zkontroloval ventilový vůle a vačky, max. přetěsnil nějaké netěsnosti a prděl bych na to. Jak říká kamarád mechanik, dokud to jezdí, neser se do toho, pak se to teprve začne sypat

Vždycky mě u těhle motorů dostává ten Rotaxí termostat, je jak plechovka od krému na boty

Naposledy editováno 07.07.2014 05:38:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.7.2014 v 08:00 | Nahoru | #2005
dewwil> tak ja to taky vyznavam, tak proto sel ven. Hleda se problem. Jinak to neni termostat, jen rozdvojky vody. Termostat je z druhe strany

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.7.2014 v 09:41 | Nahoru | #2006
dakarista> tak už jsi ji rozebral jo? Jsem zvědavej co tam najdeš...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.7.2014 v 09:45 | Nahoru | #2007
Jindřej> to ja twky. Pokud to bude nejaka banalita, tak se to opravi, abych s tim stihl letos dovolenou. Pokud vetsi problem, tak se to prekope od zakladu a vyjede to na pristi rok ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.7.2014 v 14:20 | Nahoru | #2008

dakarista píše: dewwil> tak ja to taky vyznavam, tak proto sel ven. Hleda se problem. Jinak to neni termostat, jen rozdvojky vody. Termostat je z druhe strany



Ty voe, to jsi mi neměl říkat... Rakušáci u mě spadli až na dno, když neuměj vyrobit normální rozdvojku V tomhle jsem se ještě nešťoural, bo se to nesere

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.7.2014 v 14:21 | Nahoru | #2009
dakarista> A co ti dělá resp. nedělá ten engine, že musel ven???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.7.2014 v 14:57 | Nahoru | #2010
dewwil> tak ono tam moc mista na nejakej extra highend neni, ale vzdyt to neni videt, tak proc to resit...
No potukava na volnobeh, nekdy hodne, nekdy vubec. Je jedno jestli ma motor 90C nebo provoznich 78C... uz to dela 3000km a zaclo me to srat ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist