paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
 
6.12.2010 v 13:06
Jsem nemocný, a tak se nudím

1869
první motocykl poháněný parou

1885
První benzínový motocykl Daimler


1899
Založení Matchless

1901
Založení společnosti Indian


NSU začíná vyrábět motorky

1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)

Norton začíná vyrábět motocykly


Triumph Začíná s výrobou motocyklů


1903
Založení Harley-Davidson


1909
Založení AJS (ukočeno 1974)

1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)

1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě

1921
založení Benelli


Založení BMW


vznik Moto Guzzi


1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání


1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)


1928
Vincent HRD


1929
Založení Jawa


1932
ČZ začíná s výrobou


1934
Založení KTM


1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice


1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"


Vincent Rapide


1937
Triumph Speed Twin


1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami


1945
Vznik Aprilia


na troskách DKW založení MZ

vznik MV Agusta


1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!


Jawa 250 typ 11 Pérák


1948
Honda začíní vyrábět motocykly


Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda


1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů


1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo


1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů


1954
Kawasaki začíná s motocykly

1955
Moto Guzzi V8


Yamaha začíná s výrobou motocyklů


1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...


Norton Commando


1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce


Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt


1972
Kawasaki Z1


Benelli 750 Sei


Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá


1973
Bimota


1975
první Gold Wing


1976
Laverda jota


Yamaha XT 500


1978
založení Cagiva


Honda CBX 1000 - šílený šestiválec


Honda CX-500


1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...


1981
Suzuki GSX 1100 S Katana


Yamaha Virago


1982
Honda CX500 TURBO


1983
Eric Buell staví svůj první motocykl


BMW začíná se čtyřválci- série K


1984
Kawasaki GPZ 900R


Kawasaki GPZ 600 R


Yamaha FJ 1100


1985
Suzuki GSX-R 750


Yamaha V-MAX


1986
Honda VFR 750 F


1987
Honda CBR 600 F


Honda Transalp


1988
Honda Africa Twin


BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS


BMW zavádí systém ABS

Cagiva Mito


Suzuki DR Big 750 S


1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto


1991
Kawasaki ZX750R


yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura


1992
Honda CBR900 RR


Honda NR 750


1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650


Ducati Monster


1994
Ducati 916


Triumph Speed Triple


1995
Suzuki GSF 600 Bandit


1996
KTM 620 Duke


Suzuki GSX-R750 SRAD


1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...


Suzuki TL 1000 S


1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů


Victory zajajuje výrobu


Yamaha YZF-R1


1999
Vzkříšení MV Agusty - F4


vznik Voxan

Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa


Yamaha YZF-R6


2001
Suzuki GSX-R 1000


2003
KTM 950 Adventure


2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S


Kawasaki Ninja ZX-10R


2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14


Triumph Daytona 675


Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy

--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD


Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:39 | Nahoru | #151

Cooker píše: Aha, já to přehlídl....tak New Pionýr je podle mne akorát zbastlená čínská sračka ...pardon



Však máš pravdu, ale na to jakej byl humbuk kolem toho, novej pařez po 50-ti letech a také podobné žvásty, myslim že se v Jawě(s kterou to má společnýho asi pramálo) trošku sekli.
Myslím si že je to takovej malej českej milník

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:43 | Nahoru | #152

frantas píše: Však máš pravdu, ale na to jakej byl humbuk kolem toho, novej pařez po 50-ti letech a také podobné žvásty, myslim že se v Jawě(s kterou to má společnýho asi pramálo) trošku sekli.
Myslím si že je to takovej malej českej milník



Jawa tomu jen "propůjčila" obchodní značku ...jinak tenhle hnus má na svědomí "Mtošroot Opava "

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 15:09 | Nahoru | #153
DMC.motobiker asi jsi nečetl ten Motouhouse, tušim že to bylo číslo někdy v minulém roce, asi nějak na podzim...přečti si to potom budeš mluvit jinak. Je tam test supersportů 90. let. SRAD je milník, a za to se budu prát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 17:03 | Nahoru | #154

DMC.motobiker píše: Jinak k tématu, ještě by možná stál za zmínku Norton NRV 588 a nebo nějací jeho předchůdci s Wankelovým motorem... Možná to není přímo milník , ale je to přinejmenším technická zajímavost a velká rarita! Když už nic jiného, tak na Wankelu alespoň Norton ukázal světu, že tudy cesta opravdu nevede... I když né každý se z toho dokázal ponaučit, viz. třeba Mazda že...




Wankelův motor byl do motorky danej mnohem dřív.

Suzuki RE-5 Rotary 1974-1976

[img]

Nějaký Norton, ale typ nevím.

[img]

Norton Commander 1988-1992


Norton F1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 18:34 | Nahoru | #155

mischa638 píše: DMC.motobiker> Ale jen by mě zajímalo co si mám představit pod pojmem: "je to i dnes ještě stále naprosto moderní koncepce" To byla ve své době, ale s dnešního pohledu na ní teda nic moderního nenacházím a technikou se s dnešníma motorkama nemůže rovnat!


Tak v tom si myslím že nemáš pravdu...

Ano, technikou se samozřejmě s dnešníma motorkama už dávno rovnat nemůže , ale svou koncepcí je to pořád běžnej dnešní standard , stačí se podívat na 1198 či MV-Agustu (nebo na R1, ZX10R, CBR atd...) a zjistíš, že se jedná pořád o tu samou (ve své podstatě) koncepci... Nejlepší příklad je ale ta 1098 , je to podle tebe zastaralá motorka? Podle mě ani ne... ...a to je to přitom naprosto stejná koncepce jako 916 , dá se říct že všechno co šlo na tom bylo odlehčeno a zpevněno (např. rám vypadá pořád stejně, ale je teď ještě lepší / lehčí a pevnější / než ten starý, ovšem to je všechno pouze evoluce) takže mimo těch pár technických vychytávek (hafo elektroniky navíc atd.) je to vlastně pořád stejná motorka , nic revolučního v sobě si myslím nemá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 18:37 | Nahoru | #156
Poggy> Jo jo, máš pravdu , ani Norton a ani Suzuki nejsou první mašiny s Wankelem , ale ten Norton se to asi snažil dotáhnout nejdál (možná i proto krachnul ) a tak mi přišel jako nejlepší příklad... Nebo myslíš že Cucuky v tom byla ještě dál???

Jinak jeden z největších milníků (možná i mylníků ) je pro mne Jawa 350!

Dal bych jí tam, jestli tam ještě není...

Naposledy editováno 13.12.2010 18:39:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 19:22 | Nahoru | #157
DMC.motobiker> To si děláš srandu ne??? Jako jo, v podstatě máš v tomhle pravdu, že třeba 916 a 1098 je vlastně pořád stejná motorka, ale jestli to bereš takhle jak si to celé popsal, tak uplně to samé se dá říct i třeba o CBR900RR a CBR1000RR nebo ZXR750 a ZX10R, nebo o YZF750 a R1 nebo o tom SRADovi a novém GSXR750/1000. SRAD z 98 - řadový vodou chlazený 4T čtyřválec, vtsřikování, USD, deltabox, plně nastavitelný podvozek, co je na tom dnešních japoncích jiného za koncepci až na elekroniku, radiální brzdy a změnu designu? Základ této koncepce už udalo první GSXR750 z 85´to je opravdový milník a co se týče samotného motoru tak Kawa GPZ900R - 4T řadový čtyřválec chlazený vodou s rozvodem DOHC poháněným řetězem na boku motoru se 4ventily na válec, s vícelamelovou mokrou spojkou a 6ti rychlostní převodovkou. Pokud ti de čistě o koncepci, tak tohle se používá už 26let!!! Takže bych rozhodně netrvdil že zrovna 916 je z dnešního pohledu motorka moderní koncepce, když tu by už i jiné před ní jejichž koncepce se používá dodnes

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 19:40 | Nahoru | #158
mischa638> Tak to záleží na úhlu pohledu , u Ducati byla určitě 916 po staré 851 (888) totální revoluce , ale jak to je u strojů z Japonské produkce, tak to fakt netuším... Tam bude ta revoluční proměna až někde po ZXR7 a SRADu, protože do té doby to byla vlastně pořád jenom evoluce, ale jak říkám, to záleží na úhlu pohledu... Pro mě je 916 i z dnešního pohledu stále naprosto moderní koncept , akorát teď už v jasně zastaralém technickém provedení, ovšem i tak ale ta motorka podle mého předběhla svou dobu o šlušnou řádku let! Ale jak říkám, o tom se nebudeme přít, záleží na úhlu pohledu a té či oné značce...

Harley - Davidson například je vlastně evoluce už přes 100 let...

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 19:45 | Nahoru | #159
Takhle dlouhou hlavičku jsem ještě neviděl

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 19:56 | Nahoru | #160

DMC.motobiker píše: Poggy> Jo jo, máš pravdu , ani Norton a ani Suzuki nejsou první mašiny s Wankelem


A kdo s tím v motorkách přišel?

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 19:57 | Nahoru | #161
Nemáš tam Laurina s Klementem.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 20:10 | Nahoru | #162
DMC.motobiker> Jasně chápu Možná jsem to špatně napsal jen jsem chtěl říct že co hlava to názor. Určitě jde o některé zásadní stroje a značky o kterých se nedá pochybovat.O určitých modelech se mužem dohadovat donekonečna jo a toho jsem tam dal že HD zrovna nemusim né že bych si myslel že tam nepatří to určitě patří.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 20:18 | Nahoru | #163
DMC.motobiker> Co se týče japonskýc supersportů, tak doba největšího převratu a technického pokroku je podle mě druhá půlka 80let a přel 80´a 90´let. Protože právě v téhle době vznikly motorky které se po menších či větších změnách dostali až do dnešní podoby Když se podíváš na motorky z přelomu 70´a 80´let, všechno zducháče, 16ti ventily a DOHC rozhodně nebylo nic běžného, a k tomu měli ty motorky šílené rámy co se kroutily jak čert před křížem a brzdy taky nic moc, když vedle nim postavíš motorky ze začátku 90let, tj. ZXR750, YZF750, 900RR, GSXR750, tak je to uplně někde jinde, a je mezi nima pohých 10let rozdíl, prostě tyhle 4 co sem teď jmenoval jsou ikony japonských supersportů, zakladní kámen, prostě ty opravdové milníky SS! Tak to je a to nevyvrátíš. Prostě tady ty motorky vznikly a jezdí dodnes, po určitém vývoji samozřejmě. Ale prostě od téhle doby je základní koncepce pořád stejná.
Když pak postavíš tyhle motorky vedle motorek z roku 2000, tedy dalších 10let, tak mezi nima moc velký rozdíl není, rozhodně ne takový jako mezi SS začátku 90´let a tím co bylo v roce 1980. A když vedle sebe postavíš SS začátku a konce tohohle desetiletí tak je mezi nima asi nejmenší rozdíl z těhle skupinek co sem teď jmenoval podle doby. Prostě největší technický pokrok a boom proběhl v druhé polovině 80´let a motorky na začátku 90let byly ty největší pecky(ostatně tvá 916 je toho důkazem ) To co se v té době odehrálo, takový rychlý pokrok techniky toho už se nedočkáme, možná s přechodem na alternativní paliva, ale to už motorkaření dávno nebude čím bylo kdysi....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 20:30 | Nahoru | #164

mischa638 píše: Tak jmenuj kolik dnešních motorek ji má? Myslím že tak moc jich zase není aby se dalo říct že je to běžná věc. A navíc si vem že NR750 ji měla už před skoro 20lety



Nevím jestli jsem to pochopil dobře, ale v sériovkách kazetovku podle mě NR neměla první třeba Jawka Tramvaj co jsem tak slyšel tak jí měla a to už 85 roce. Jestli ne tak mě opravte

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 20:37 | Nahoru | #165

cantodeossanha píše: Nevím jestli jsem to pochopil dobře, ale v sériovkách kazetovku podle mě NR neměla první třeba Jawka Tramvaj co jsem tak slyšel tak jí měla a to už 85 roce. Jestli ne tak mě opravte


...jakou "kazetovku?". Jawu Tramvaj jsem před 25 lety měl-Svazarmovskou (jsetli myslíš soutěžáckou půllitrovou 2T Jawu) a nevím co máš tou kazetovkou na mysli? Nenašel jsem přímo větu, o čem se bavíte.

Naposledy editováno 13.12.2010 20:39:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 20:48 | Nahoru | #166

Matess727x píše: ...jakou "kazetovku?". Jawu Tramvaj jsem před 25 lety měl-Svazarmovskou (jsetli myslíš soutěžáckou půllitrovou 2T Jawu) a nevím co máš tou kazetovkou na mysli? Nenašel jsem přímo větu, o čem se bavíte.



Jestli jsem já pochopil dobře pojem kazetová převodovka,tak je to převodovka kterou je možno vyměnit bez rozdělání motoru. Ale říkám četl jsem to na netu ,takže je to samý jako "jedna paní povídala".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 21:10 | Nahoru | #167

cantodeossanha píše: Jestli jsem já pochopil dobře pojem kazetová převodovka,tak je to převodovka kterou je možno vyměnit bez rozdělání motoru. Ale říkám četl jsem to na netu ,takže je to samý jako "jedna paní povídala".


...tak to Tramvaj neměla.

Naposledy editováno 13.12.2010 21:11:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 21:45 | Nahoru | #168

Matess727x píše: ...tak to Tramvaj neměla.



Tak to se omlouvám a zpátky na stromy. Ale nějaká Jawka to měla,ne ??? (soutěžní)

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 21:53 | Nahoru | #169
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD

pokračování příště :)

A obhajte si někdo dominátora, nějak se mi to nezdá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 21:55 | Nahoru | #170
DMC.motobiker> nerad bych se doktknul majitelů H-D , ale H-D je od 2.světové války všechno možné jen né inovativní značka udávající směr vývoje

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 22:30 | Nahoru | #171

cantodeossanha píše: Tak to se omlouvám a zpátky na stromy. Ale nějaká Jawka to měla,ne ??? (soutěžní)


...to spíš nějaký crossový čízy myslím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 23:22 | Nahoru | #172

Matess727x píše: ...to spíš nějaký crossový čízy myslím.



tak jsem něco našel tady na motorkářích,cituji uživatele RSWR: "Kazetovou převodovku jsem měl na Jawě 380 Sadílek z roku 1978, z jedné strany se vytáhla komplet převodovka a z druhé strany šla vyndat dokonce klikovka! Vše bez vyndání motoru z rámu. Skříň motoru byla komplet z eletronu (magnézia)."

A k tématu, co třeba Triumph Bonneville ??? =0)

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 23:28 | Nahoru | #173

toranaga píše: DMC.motobiker> nerad bych se doktknul majitelů H-D , ale H-D je od 2.světové války všechno možné jen né inovativní značka udávající směr vývoje


Tak to máš z technického hlediska samozřejmě pravdu , ale na druhé straně v kategorii Chopper & Cruiser je to naopak značka, která odjakživa udává asi nejvíc směr vývoje celé této kategorie , takže minimálně ten Softail by tam být určitě měl...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 23:36 | Nahoru | #174
cantodeossanha> Jestli to dobře chápu, tak ta kazetová převodovka má smysl jedině tam, kde je potřeba rychle měnit celé stupňování převodovky / upravit nezávisle na sobě každý rychlostní stupeň / na což už nestačí jen jednoduše prodloužit nebo zkrátit převod ne? V tom případě si ale myslím, že u žádné z běžných silničních motorek by taková vychytávka neměla smysl, a i kdyby tam byla, nikdo z nás by ji nejspší nevyužil... Takže smysl to může mít jedině u závodních speciálů, a nejspíš opravdu hlavně v Cross třídě, u NR750 by podle mě mělo stačit jen hraní si s převodem...

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 23:54 | Nahoru | #175

DMC.motobiker píše: cantodeossanha> Jestli to dobře chápu, tak ta kazetová převodovka má smysl jedině tam, kde je potřeba rychle měnit celé stupňování převodovky / upravit nezávisle na sobě každý rychlostní stupeň / na což už nestačí jen jednoduše prodloužit nebo zkrátit převod ne? V tom případě si ale myslím, že u žádné z běžných silničních motorek by taková vychytávka neměla smysl, a i kdyby tam byla, nikdo z nás by ji nejspší nevyužil... Takže smysl to může mít jedině u závodních speciálů, a nejspíš opravdu hlavně v Cross třídě, u NR750 by podle mě mělo stačit jen hraní si s převodem...



Mě přijde že to spíš u starých Jawek/ČZ bylo dělaný na rychlou výměnu když se ti při závodu vysype převodovka.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 00:06 | Nahoru | #176
DMC.motobiker> jj, jak říkáš, u sériovky nemá kazetová převodovka smysl, třeba dnes ji má Fireblade a Kawa ER6, ale stejně výrobce už nevýrábí další převodovky s jinýmy převodovými poměry, takže je to dobré maximálně při opravě převodovky že nemusíš půlit motor

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 00:13 | Nahoru | #177
Jo jinak jen tak ze zajímavosti, nevíte někdo která seriově vyráběná motorka měla první antihopingovou spojku? Docela by mě to zajímalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 00:16 | Nahoru | #178

mischa638 píše: Jo jinak jen tak ze zajímavosti, nevíte někdo která seriově vyráběná motorka měla první antihopingovou spojku? Docela by mě to zajímalo


Vím která to nebyla, Ducati , protože antihop by tam jen kazil požitek z jízdy na dvouválu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 00:22 | Nahoru | #179
DMC.motobiker> No to je mě jasný Ale mě zajímá právě kdy se to tak na sériovkách začalo používat a na čem konkrétně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 00:27 | Nahoru | #180
mischa638> Hádam že asi na něčem, co bylo už tak hodně nudný a díky tomu to mělo být ještě nudnější , takže jako první to měla asi nějaká Honda ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist