globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě
 
11.1.2010 v 21:21
Zdravim, mám dotaz, setkali jste se na vlastní kůži s něčím podobným že v TP je např. 11/25kw ale reálný výkon motorky je poněkud jinde,jelikož je odškrcená, a stane se nehoda kde viník je druhá osoba, tudíž jste v tom nevinně a tudíž by vám měla vše zaplatit jeho pojistka. že se zkoumal reálný výkon, a jak se to dál řeší? policie, pojišťovna. Zajimalo by mě, jestli se může stát že přijdou na to že výkon není 25 ale 74kw a že mi nic nezaplatěj? :-/ díky za odpovědi

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 18:32 | Nahoru | #151

Spieke>dam priklad muj srad ma rucickovej tachec a kdybych tam mel 25kw roztrelil se nekde ve 250treba tak se rucicka sekne a oni budou vedet ze moto ktere ma 25kw nejede 250ze?


Ty ještě v 22 letech věříš na zaseklou ručičku?

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 18:32 | Nahoru | #152
Brůča> no ale ted je potreba zjistit kdo ty homologacni listy pozmenil,a to je tezky dokazovani,ale pokud je to prukazny a je na vine prodejce tak prodejce by mel nahradit skodu a bla bla bla ... dyt to znas. tohle by chtelo projednat s pravnikem co mag muze a nesmi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 18:35 | Nahoru | #153
ptaak> ja dyz sem nemel noty tak sem byl ucebnicovej priklad vzornyho ridice...neznamena ze kdyz nemas noty tak nezvladas motoju...nekdy mam pocit ze ty noty prodavaj v trafice,kdyz vidim kdo je vssechno dostane a je to katastrofa kdyz to vidis na silnicich,ted mluvim vseobecne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 18:46 | Nahoru | #154
Džanek> asi tak, papíry jsou pro policcajty. motorku stejně řídí rozum, ne noty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 18:50 | Nahoru | #155
ptaak> tos napsal píčovinu viď, už si na to přišel jakou, samozřejmě že všichni co tady jezděj bez papírů jsou dobrý řidiči, ale papíry jsou proto aby se ke zbrani nedostali cikání a bílí cikáni chápeš, nebo bys chtěl bejt ty nebo někdo z rodiny more sraženej cikánem, tak nechápu proč si ti dobří jezdci neudělal papíry

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 18:53 | Nahoru | #156

dewwil>mě se budíky rozsekaly na hadry a ručičku jsme nenašli

a nemáš digitál, ručičky patřej historii

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 18:53 | Nahoru | #157
RIKORR> nějak nechápu tvůj příspěvěk ....když už to převádíš na cikány, tak tě muže srazit jak s papírama tak bez když už má na danej stroj peníze......

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:03 | Nahoru | #158
ježiš tady to zase uhýbá od tématu přímo do morální prdele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:16 | Nahoru | #159

RIKORR>a nemáš digitál, ručičky patřej historii



nee, mám kombinaci ručiček a digitálu, taky mám legendární historickej stroj

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:21 | Nahoru | #160
dewwil> ja mam historickej analogovej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:35 | Nahoru | #161

Džanek>Z vlastni skusenosti: roztriskal sem na sracky ZXR o jednu zenskou. V tp 25 kw v realu cca 120 kobyl. Policajtum to bylo uplne jedno,ale pojistovak to nechal dat na expertizu. Zmerili onech 120 kobyl a byl problem,ze sem na tom nemel co delat,a tak sem sel za pravnikem a vzal sim si doklady od moto. Ve smlouve nebyla ani zminka o KW,jen stav,barva,vin atd ... Pravnik napsal dopis na pojistovnu a prochazel sem martiriem se znalcama... ve finale to dopadlo tak,ze pojistovne se nepodarilo prokazat jestli sem ji odskrtil ja a nebo jestli sem odskrcenou motorku mohl poznat a navrhla mimosoudni projednani cele zalezitosti. Ja nejsem povinen prezkoumavat Kw a jestli je neco zpusobyle nebo ne to pak rozhoduje soud,stk a zkusebna a pokud ja sem RS presvedcil o tom,ze sem nemel ani tucha o vykonu,ze papirove to vsechno sedi tak jak ma tak nebylo pochyb o me nevine.pojistovna vse zaplatila a zacla to resit s firmou co instalovala skrtici sadu,protoze ona je odpovedna za jeji funkcnost.... Doufam,ze to na objasneni staci

ps: mel sem v te dobe noty do 25kw



a policajti to jako dál neřešili?Obvykle si tyhle věci nechávají od pojišťoven posílat. Protože pak máš problém s tím,že jsi řídil moto nezpůsobilé a navíc bez ŘP .A to ,že ti pojišťovna nic nedokázala je sice hezké ,ale v případě ,že to budou poliši řešit dál,tak důkazní břemeno je na tvojí straně.A jednoznačně si na té motce něměl co dělat,to už mají od pojišťovny prokázané (ten výkon).Navíc pokud ten stroj dostane na prohlídku firma,která montovala restriktor,tak zjistí,že tam žádný není..... a jak jsem již uvedl v tenhle moment máš unést důkazní břemeno ty.Ty seš majitel. Tyhle argumenty mi připomínají některé "podnikatele" , kteří si myslí,že jim případný prohřešek musí dokazovat finančák.Opak je pravdou.Důkazy si musí shánět subjekt. A pokud si jakýmkoliv způsobem prošel přes STK a pak někdy boural, máš těžký problém, protože ještě na STK tam ten restriktor "určitě?" byl...co?

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:37 | Nahoru | #162
Neznalost neomlouva se tyka zakona. A taky pisemky ve skole.. Ale ja prece zakon znam, proto jsem si koupil motocykl ktery ma 25kw a pomer vykon vaha. Motocykl ma platnou STK. Je to muj prvni silny motocykl. Jak muzu vedet ze jedu na necem silnejsim? Byl jsem tedy uveden v omyl a dukazni bremeno bude na pojistovne, aby mi dokazala, ze jsem to vedel.
Nebo se pletu? Pokud ano, v cem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:43 | Nahoru | #163
raw> no jen ti rikam P R A X I !!! a tehdy bylo uplne jedno na cem jedu,v TP 25 KW a hotovo a NEPODEPISOVAL sem zadne dodatek ke kupni smlouve,takze me ta sada doopravdy nezajima jestli tam je nebo neni. az si projdes tim co ja,tak pak mluv objektivne,ale neteoretizuj,takovejch teoretiku sem slysel uz moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:52 | Nahoru | #164
fallen: Ještě jednou, pro ty pomalejší. STK s tímhle nemá nic společného, ta posuzuje technickou způsobilost pro provoz na pozemních komunikacích. Ověřování výkonu neprovádí a platnou STK se ohánět v tomhle případě nemůžeš. To by museli na STKáčkách i zkoušet auta, jestli nejsou čipnutá. Já teda nevím, ale mně pod kapotu nikdy nekoukali.
Zkus někoho postřelit ostrým nábojem a pak se hájit, že jsi pistoli od někoho koupil coby plynovku, na kterou nemusíš mít zbroják a která by takový účinek neměla. Ty za to přece nemůžeš, neznalost toho, že to plynovka není, tě omlouvá a stát ti musí prokázat, že jsi o tom, že je to ostrá zbraň, věděl. Fakt věříš, že by ti to tak prošlo?

Džanek: Měl jsi štěstí, a buď rád. Ale to neznamená, že ho takhle bude mít každý. Není to precedens.
Mimochodem, ve kterém roce se to odehrálo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 20:58 | Nahoru | #165
1100Virago> Pokud budu mit kupni smlouvu na plynovku, hadal bych se. Jednal jsem bona fide, presumpce neviny plati a pokud si to nekdo nemysli, tak at mi to pak tedy dokaze.

Kdyz mi v lekarne daj blbej lek a ja se tim otravim, tak me taky neznalost neomlouva, ze nejsem doktor ne?

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:03 | Nahoru | #166

Džanek>raw> no jen ti rikam P R A X I !!! a tehdy bylo uplne jedno na cem jedu,v TP 25 KW a hotovo a NEPODEPISOVAL sem zadne dodatek ke kupni smlouve,takze me ta sada doopravdy nezajima jestli tam je nebo neni. az si projdes tim co ja,tak pak mluv objektivne,ale neteoretizuj,takovejch teoretiku sem slysel uz moc


vzal si mi to z tlamy 1100Virago a ty Džanku buď opravdu rád za to,jak to dopadlo a určitě se nesnaž ostatní přesvědčit,že je to pravidlem OK?!?! Moje praxe je nepochybně delší než tvůj pobyt tady na té planetě,tak dělej všechno pro to ať mne překonáš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:05 | Nahoru | #167

fallen>1100Virago> Pokud budu mit kupni smlouvu na plynovku, hadal bych se. Jednal jsem bona fide, presumpce neviny plati a pokud si to nekdo nemysli, tak at mi to pak tedy dokaze.

Kdyz mi v lekarne daj blbej lek a ja se tim otravim, tak me taky neznalost neomlouva, ze nejsem doktor ne?



máš pravdu doktore, problém bude mít lékárník,který vydal lék v rozporu s předpisem od lékaře,anebo lékař,který tě špatně diagnostikoval.V každém případě v tomto hypotetickém případě ti to už bude jedno

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:06 | Nahoru | #168
fallen: No to je zajímavé, že taková jednoduchá omluva ještě nenapadla žádného nájemného vraha. Vždyť by měl podnikání bez rizika!

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:07 | Nahoru | #169
Nic neres ! Vsechno bude v klidu ! Nikdo se v tom stourat nebude ! Leda ze by jim Roberto dal echo ! Asi to nebude zadna velka skoda ! Na to kazdej sere ! Bud rad ze si celej !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:10 | Nahoru | #170
raw> ano a k tomu se snazim dobrat. Prodejce motorek mi prodal moto ktera ma v papirech 25kw. V TP nejsou pod datu koupe zadny zmeny evidovany. Proc prodejce neni "lekarnik" v tomto pripade?

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:12 | Nahoru | #171

kikoun>Nic neres ! Vsechno bude v klidu ! Nikdo se v tom stourat nebude ! Leda ze by jim Roberto dal echo ! Asi to nebude zadna velka skoda ! Na to kazdej sere ! Bud rad ze si celej !

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:17 | Nahoru | #172
a k čemu je potom technický průkaz když neodpovídá reálu?

co já vim tak před každou jízdou musim zkontrolovat určitý věci pohledem než vyjedu ale jak mam kurva zkontrolovat výkon? ten musí být přeci napsanej v TP kterej mam možnost před jízdou zkontrolovat
tohle mi pořád nedává smysl

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:18 | Nahoru | #173
v roce 2004

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:27 | Nahoru | #174
no nic...ridte se zakonama narizenima to je vas problem a jestli to jde nebo nejde a jestli se budou stourat nebo nebudou,jen rikam ze praxe je vetsinou jina. u vsech lidi co znam co maj odskrceny-seskrceny mota a neco se stalo,tak to nikdo nikdy neresil a nejsme v IT, aby policajti meli mobilni brzdy. Takze jezdi jak je libo s odskrcenou motorkou a na 99% se nic nestane

ps: a stesti sem nemel,stacil dobrej pravnik kerej umi vylozit zakony tak jak sou zrovna potreba

Naposledy editováno 12.01.2010 21:28:57

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:29 | Nahoru | #175

fallen>raw> ano a k tomu se snazim dobrat. Prodejce motorek mi prodal moto ktera ma v papirech 25kw. V TP nejsou pod datu koupe zadny zmeny evidovany. Proc prodejce neni "lekarnik" v tomto pripade?

U nových strojů bych nepředpokládal,že oficielní prodejce si dovolí prodat moto bez té "dovýbavy",ale 100% to vyloučit nemohu. U strojů "z druhé ruky" , když dojde na lámání chleba bude VŽDY prodejce tvrdit,že restriktor tam byl (z praxe...). Např. odebraných TP za chybějící přepážky v osobních/nákladních vozech v době kdy se tím řešilo DPH. Policistu ani nikoho dalšího kdo to řešil prostě nezajímá kdo jí vyndal a jestli tam byla v době prodeje.Pro něj je rozhodující staus quo, současný stav a ty jako majitel té "věci". Prostě je to součást majitelovy zodpovědnosti.Už jsem někde výš psal,že vím o tom,že to není v mnoha případech ideální,ale prostě je to tak.Jsou to vše jen taková "malá" a vědomá/nevědomá porušování pravidel, pak někdo další poruší daná pravidla a překročí rychlost,někdo nedá přednost a někdo třebas ukradne motorku či auto.Jen porušil pravidla, ale on jí přece neukrad, on se chtěl jen svézt.......

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:43 | Nahoru | #176

seitown>Ridermito> Udělal bych to stejnětak, jen bez toho smajlu. Pokud mi někdo způsobí nějakou škodu (navíc mlaďoch na stroji, na kterým nemá co dělat), půjdu po něm. Motorkář, nemotorkář.



myslím si totéž....

a to jsem motorkář ...............

3 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 21:52 | Nahoru | #177
OMG ste fakt velcí experti Místo toho, abyste přispěli k tématu, tady melete sračky typu neznalost zákona neomlouvá

Už jste taky slyšeli pojem presumpce neviny? Nechci nic říkat, ale tenhle pojem (narozdíl od vaší neznalosti zákona) existuje nejen v zákonech, ale také v ústavě

K tématu: Motorka se na brzdu nedává, jak už bylo výše řečeno, tak se v případě expertýzy hledají škrtící součástky, pokud tam nejsou, tak smůla v pojišťovna odmítne pojistný plnění Není to ale častá praxe - dělá se to pouze na popud účastníka nehody anebo při velký škodě na zdraví či majetku (info od dopraváka, co tuhel práci dělal 30 let)

K diskuzi: V zákoně nikde není napsáno, že po koupi musím motorku podrobit expertýze na změření výkonu a pravdivosti údajů v TP - od toho tady máme EK a STK Jinými slovy: povězte mi, kde mám napsáno, že musím poznat výkon motorky? Jsem laik, topspeed jsem nezkoušel, hodnotu maximálky v TP nepřekonal, tudíž nemám jedinej důvod nevěřit údajům v TP - žádnou úpravu na motorce jsem neudělal. Dokažte mi, že jsem motorku, na který nemám co dělat, řídil vědomě Pokud tohle nedokážou (což by se dalo udělat pouze doznáním, nebo dohledáním papírů, že jsem změnu výkonu (otevření) udělal, nebo nechal udělat ), tak mi můžou právě díky presumpci neviny maximálně tak zamávat a popřát šťastnou cestu Pokud se přijde na nesrovnalosti údajů v TP, tak naopak můžeš podat trestní oznámení na prodejce, že ti zatajil skutečný technický stav motorky, v důsledku čehož ses dopouštěl trestného činu řízení bez příslušné skupiny ŘP (váš postoj: motorkář nemotorkář, uvedl mě v omyl tak ať si to vežere ) Ale pořád mi nikdo nemůže dokázat to, že jsem to řídil vědomě

...hlavně že je tady 6 stránek rozumů od lidí, který o tom ví hovno

Takže asi tak

Ruku na srdce, stejnak je drtivá většina motorek 11/25kW otevřenejch, tak nevim, co tady moralizujete - kdyby tyhle možnosti byly za vašich dob, tak mi neříkejte, že byste toho nevyužili Jinými slovy - sáhněte si do svědomí, kdo z vás neporušuje zákon (o tom, že překročení povolený rychlosti o 40Km/h a víc je trestným činem snad radši ani nemluvim)

Neříkám, že jsem neviňátko, ale aspoň nejezdim jako prase a neohrožuju okolí

P.S.Omlouvám se za útočné naladění textu a jeho dýlku, ale názory a rady některých expertů mě fakt docela vytočily

Naposledy editováno 12.01.2010 21:55:33

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:02 | Nahoru | #178
bééé

Něják to tady změklo, nikdo mi tu nenadává do debilů, idiotů, mladýho hovada a nechce se se mnou hádat

co se děje...

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:03 | Nahoru | #179
sharkis> Vzal si mi to z úst, jenže já jsem od přírody línej člověk a mačkání kláves je fyzická zátěž

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

12.1.2010 v 22:09 | Nahoru | #180
no nejlepsi je, ze tu nekdo s pomoci pravnika primo tenhle spor vyhraje, ale teoretici tu stejne budou mit porad svou pravdu

Kdyby nebyl tak posranej zakon a bylo treba 35, 40kw aby to melo smysl, pak prosim, asi bych tyhle podvody neomlouval. Ale takhle se rad pohadam. Zvlast kdyz si myslim, ze to co rika sharkis i ja je pomerne smysluplna interpretace.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist