globalmoto_kveten





Téma: Soutěžácká Jawa Rotax
 
28.1.2009 v 20:28
Pamatujete někdo tyhle pětistovkový soutěžácky Jawky?S bráchou jsme na nich závodili někdy v 88 roce,...ještě za totáče.Měli jsme je tenkrát od Svazarmu.Tenkrát jich jezdilo na závodech poměrně dost,..těch Rotaxů jen pár. Neví někdo, jestli by se dala taková motorka-dnes už veterán,...buď ten 4T Jawa Rotax, nebo 2T "Tramvaj" sehnat?Moc jsem toho na netu nenašel,...ani informací.Ještě bych v útrobách garáže a sklepa u rodičů našel asi dost náhradních dílů z té doby a z těch motorek, co jsme tenkrát Svazarmu nevrátili.Chtěl bych tuto Jawku sehnat a z nostalgie jí dát do nějakého slušného a prezentačního stavu,...a jezdit na ní .Neměl by nekdo nějaké informace?...že by tohoto dnes už veterána někdo prodával-ne jako hromadu šrotu, to moc nedoufám. Ale kdyby někdo o něčem věděl,...byl bych vděčný.

Jawa Rotax
Jawa 500 "Tramvaj"




1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

11.11.2009 v 15:54 | Nahoru | #151
Dobrý den.
Pánové prosim Vás,rád bych se Vás zeptal jaký je princip činnosti u dvoutaktního motoru tich klapek v sání a přívěry výfuku.Tedy v jakém režimu se zavírají a čím se ovládají,tedy na jakém principu toto vlastně pracuje.Předem Vám moc děkuji za vysvětlení.
Kozivakovi děkuji za doplňování mých tolik vytoužených a dlouho sháněných tech. údajů motorů těchto nádherných strojů.Děkuji.

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

11.11.2009 v 16:33 | Nahoru | #152
fafejta> klapky jsou zpětný ventil v sání
a přívěra je škrcení výfuku pr nízké otáčky, ovládá se dnes asi výhradně odstředivým regulátorem

Soutěžácká Jawa Rotax

11.11.2009 v 16:43 | Nahoru | #153
klapky zabraňují vracení směsi zpátky do sacího potrubí vypadají třeba takhle:

a princip je dobře vidět z obrázku tady:

je to ta věc mezi karburátorem a klikovým prostorem

Co se týká přívěry, tak systémů je víc, ale všechny mají za úkol to stejné, měnit výšku výfukového kanálu, případně zavírat okýnka co jsou vedle hlavního výfuk kanálu tak to má kawasaki, většinou je to vyřešený nějakým otočným nesmyslem např:

ovládání je buď odstředivé nebo elektrické pomocí servomotorku, v nízkých otáčkách je přívěra zavřená, aby měl motor lepší spodek a pak se otevírá, aby bylo dost výkonu nahoře.

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 12:32 | Nahoru | #154
Jéé, to jsou pěkné obrázky .
A je na nich pěkně vidět, jak směs, uniknuvší do výfuku, vlivem pulzací ve správně navrženém výfukovém systému se vrací před uzavřením kanálu pístem zpět do válce .
Ještě k těm úvahám a diskusi o počtu koní a jak motorka jede - jako příklad jsem uvedl tu příhodu se sériovou KTM 250 která na brzdě měla "pouhých" 20 koní, ale v praxi byla rychlejší, než Jawa 250, u které továrna uváděla těch koní 27...
...a omlouvám se za špatný rok 6D v Německu, to jsem jen tak lovil v paměti, ne v papírech .
Jo, ten rotouš 125 měl ve výfuku šíbr, řízený membránou...teda aspoň ty motorky, co jsem viděl.

Naposledy editováno 12.11.2009 12:36:18

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 14:03 | Nahoru | #155
Zdenalbenal> Mohl by jsi sem hodit foto ty tvý hondy?Ať máme na doplnění dobový atmosféry.
1987 6D Jelenia Gora
Jawa 125 typ 657-4-87, motor rotax, objem 124,vrtání x zdvih 124, výkon 20.5/11000,6rychl.,rozvor 1480, váha 100kg
Jawa 250 typ 683-0-87, 246, 70 x 64,výkon neudán,6. rychl,rozvor 1500,váha neudána
jawa 500 typ 684-0-87, 320, 80 x 64,výkon neudán, 6rychl., rozvor 1500, váha neudána
Jawa 560 typ 871-1-87, 562, 94 x 81, 33,5kw/7000,5 rychl.,rozvor 1490, váha 130kg

Přední vidlice marzocchi, prům. 42mm, zdvih 300,vzadu WP 560-310, zbytek 300-315 seřiditelný.
Brzdy vepředu kotouč 235, vzadu buben 160x25,
Jawa 250,500 na tuto 6D zcela nový motor s dělící půlkou v ose motoru. Do té doby požívan karter, který konstrukčně vychází ještě z banána.
Na 6D poprvé použito barevné rozlišeni TT, JT,klub jak známe doteď

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 14:10 | Nahoru | #156
Pro srovnání vítězné mz
mz 250, vzduchem chlazená, 243cm, vrtání zdvih 65x69, výkon 31kw/7700, 6rychl. Na výfuku použito zařízení pro přepouštění části plynů do přídavné rezonanční komory.

[img]

Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 14:12 | Nahoru | #157
celk. pohled

[img]

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 16:00 | Nahoru | #158
kozivak> jak to pracovalo? pri ubrani plynu sli splodiny do komory?

Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 16:11 | Nahoru | #159
Přesně to netuším, rozkreslený jsem to neviděl, tak tu nebudu cintat hovadiny. Měli to tam jen jeden rok, fotku jse sehnal až teď, vůbec jsem netušil, že je to takovej hrnec. Jak to makalo při zavřeným plynu netuším, ale při jízdě se to natlakovalo a ovlivňovalo to proudění plynů ve výfuku, tak aby docházelo k co nejmenšímu úniku směsi kanálem ven. Spodek to mělo co píšou pěknej. Skrz tyhle konstrukční věci to někdo vysvětlí určitě líp

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 18:44 | Nahoru | #160
Jó, hoši, kdybych to uměl (naskenovat), přispěl bych svou troškou do mlýna . Tenkrát byl digitál v plenkách, co v plenkách...eště se nenarodil!
Navíc jsme opravovali barák a tak mám "depozit" různě, věnce v regálu, metále v kredenci a v helmě má snáď kočka koťata .
Tu Hondici mám na rampě v Assenu, pak na vložce asi ve středu(?) a taky pár obrázků, na kterých je vidět, že v tom písku bylo kolejí jak na nádraží.
Mám fotky ze začátku sedmdesátých let až do této doby...i tu fotku "utopené" motorky z Medlovic, čučí jen řídítka . Ta škarpa se jezdila jedna a plyn, jinak jsi do ní zapadl. Klasika se jela v takovém remízku u Stříbrnic a kousek od startu si chtěl Borák střihnout vingl...a byla tam betonová skruž. Jawa trefená "na komoru". A teď tu kdesi čtu o jakémsi memoriálu...úplně ve mě hrklo...
Fotky byly v krabici od bot, držte palce, abych to našel...

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 19:21 | Nahoru | #161

Zdenalbenal>....kousek od startu si chtěl Borák střihnout vingl...a byla tam betonová skruž. Jawa trefená "na komoru". A teď tu kdesi čtu o jakémsi memoriálu...


tos nevěděl ?

Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 19:25 | Nahoru | #162
Neé .
Byl trochu sígr , ale taky střelec jak sviňa.

Soutěžácká Jawa Rotax

12.11.2009 v 21:44 | Nahoru | #163
Tak kdybys to našel tak, to sem hoď každá fotka dobrá. Já tyky nic neskenuju nemám čím, tak to ofotim dig. Foťákem a je to tady. Vano ty taky musíš mít fotek tři prdele, tak to sem pošli.

Soutěžácká Jawa Rotax

13.11.2009 v 09:48 | Nahoru | #164
Nevím jak přímo na mz, ale smyslem té rezonanční komory je měnit objem výfuku a tím pomoct lepšímu průběhu. Jednoduše řečeno jeden výfuk na spodek a druhý na zbytek. Nevybavuju si teď přesně motorku u které jsem to viděl, ale byla to myslím honda. Tam byla rezonanční komora součástí odlitku válce a fungovala v kombinaci s přívěrou, takže přívěra nejen ovládala otevření výfuku, ale i rezonanční komory
Kdyby o tom někdo věděl víc tak mě doplňte nebo opravte.

Soutěžácká Jawa Rotax

13.11.2009 v 10:13 | Nahoru | #165
Pár retro fotek:

Czech retro enduro foto

A od Emila Čunderlíka:

Emil Čunderlík - retro foto

Naposledy editováno 13.11.2009 10:15:43

Soutěžácká Jawa Rotax

13.11.2009 v 11:37 | Nahoru | #166
To je nádhera . Doufám, že se nechaj strhnout i další a mrsknou sem svoje klenoty a starý fotky

Soutěžácká Jawa Rotax

13.11.2009 v 19:52 | Nahoru | #167
ste to tu rozjeli

bohuzel nemam cas

ty MZ jsou bozi

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

13.11.2009 v 20:21 | Nahoru | #168
Tahle krasavice je v deutschlandu za 4200 dohoda. KTM 250 1978

[img]

Soutěžácká Jawa Rotax

15.11.2009 v 19:00 | Nahoru | #169
Dobrý den.
Tak mě napadá ,když se nad tím tak zamyslím,že i za normalizační doby tehdejšího komunismu,se přecejenom dost dílů dodávalo ze západních zemí(Italie,Španělsko,NSR,Holandsko) na tyto závodní motocykly.By mě zajímalo co na to říkali tehdejší soudruzi ve funkcích ,že těch komponent ze Západu je tam dost.
Chtěl bych se zeptat řídítka byla celá od magury či jen ten heft na plyn?A kde se vlastně stavěly ty motory,ve Strašnicích přímo?
Děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

15.11.2009 v 21:14 | Nahoru | #170
Troj11 - kdo prodava a chce prachy vetsinou prodava pres ebay a udelany motorky chodej do nemecka, spanelska, usa.. za cenovky 300tis, 400tis i vic

CO JE TOHLE ZA LIDI? TAKOVÝHLE SKVOSTY MAJÍ ZŮSTAT TAM KDE SE NARODILI...!!!!!

Podle mě ty všechny tady jmenovaný motorky Jawa Rotax , sadílek a tramvaj apod může dát dohromady jen někdo kdo to zažil tu dobu, má kontakty a vyzná se.... Tenhle člověk pak má srdce a slabost pro Jawičku a že by to potom prodal ven po 1000hod renovace??? To je spíš umře přijde synáček a ten to prodá ven....

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

15.11.2009 v 21:25 | Nahoru | #171
srsen600> bohužel je to realita. Silničáků taky takhle zmizelo hafo....

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

17.11.2009 v 23:33 | Nahoru | #172
kozivak> tak už mi přibyly další ročníky six days, mám na několika DVD
60 Bad Aussee
62 Garmisch
73 USA
74 Camerino
75 Man
76 Zeltweg
79 Neunkirchen
81 Elba
82 Povážská
83 Wales
84 Assen
85 Alb (Španělsko)
87 Jelenia Gora
02 Jablonec
k tomu film Šestidenní ze šesti míst (70. léta)
a 71 ME Krkonoše
+ záznamy z film.týdeníků
kvalita hlavně těch ročníků 79-87 bohužel poměrně mizerná

podařilo se ti už něco ?

1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax

20.11.2009 v 21:25 | Nahoru | #173
Dobrý den.
Prosim Vás,asi budu mít trošku zvláštní dotaz,ale vysvětlil by mi někdo přesněji princip soutěže ISDE(šestidenní),mám na mysli např. start měřená jízda na čas kolik km,pak popř. nějaký neměřený přejezd a další porce kilometrů a kolik km za den a to se jede každý den popř. nějaké přestávky a jak dlouhé,či od kolika do kolika hodin se jede.Vím akorád,že v sobotu jsou ten motocross.Děkuji za případnou odpoveď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

20.11.2009 v 21:35 | Nahoru | #174
fafejta> řády ISDE

jinak denně obvykle dve kola, dohromady cca 300 km
v každém kole jeden enduro test a jeden cross test
a několik časových kontrol kde se musí na minutu přesně dodržet čas průjezdu
poslední den kratší etapa + závěrečný motokros

Naposledy editováno 20.11.2009 21:37:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

20.11.2009 v 23:14 | Nahoru | #175

Vana666>fafejta> řády ISDE

jinak denně obvykle dve kola, dohromady cca 300 km
v každém kole jeden enduro test a jeden cross test
a několik časových kontrol kde se musí na minutu přesně dodržet čas průjezdu
poslední den kratší etapa + závěrečný motokros

Trochu to upřesním - v každém kole NĚKOLIK enduro testů 3 - 4.

Naposledy editováno 21.11.2009 13:58:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

21.11.2009 v 10:11 | Nahoru | #176
AKRO> V každém kole? To je docela nesmyl. To by podle tebe projeli za den 20 testů? NA které 6D jsi to viděl?

Soutěžácká Jawa Rotax

21.11.2009 v 10:25 | Nahoru | #177
Dobrý den.
Zeptám se ještě co jsem nějak nedokázal úplně v historii ISDE dohledat, tedy je pravdou,že naši v Trophy teamu byli naposled na stupních vítězů v roce 1988 na 6D ve Francii ,konkrétně jako třetí.Nešlo mi nějak dohledat umístění od 1989 do současnosti.Děkuji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

21.11.2009 v 13:56 | Nahoru | #178

kozivak>AKRO> V každém kole? To je docela nesmyl. To by podle tebe projeli za den 20 testů? NA které 6D jsi to viděl?

Samozřejmě 3 - 4 testy na kolo! To je 6 až 8 testů denně. Napsal jsem to blbě, správně to mělo být takto. 6 testů denně bylo letos např. v Portugalsku, 8 testů denně bylo např. v roce 2002 v Jablonci. Poslední den už nic, jede se závěrečný motokros.

Naposledy editováno 21.11.2009 13:57:38

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

21.11.2009 v 18:01 | Nahoru | #179
AKRO> to beru, to už zní líp.

fafejta / bronz v 1994 USA

(reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax

21.11.2009 v 19:37 | Nahoru | #180
AKRO> jj, napsal jsem to blbě
těch testů může být v kole samozřejmě víc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist