https://www.aliexpre...0.0.0.5e672e0e1OGuTR
dle hodnocení je někdo už objednával:) "měřím" tak 5-6 motorek ročně pro známé a kamarády...za pivo ...takže to nepotřebuju do nějakého denního provozu ... je to alespoň trošku přesné ? nebo je to shit? Totožně vypadající zboží u nás prodavají kolem 3 tis ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
...dneska večer budu dělat synchro řadovýho karburátorovýho 4V po kompletní rozborce a vyčištění karburace, klidně se stav, z Prahy to máš do Benátek kousek...rozhodím ti to, abys viděl v praxi jak to nemá na nic vliv a pak ti to seřídim a budeš si to moct v reálu porovnat...praktickou zkušenost chytrejma slovíčkama nikdy nenahradíš...aspoň tak to vidím já...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
vilemx píše: Filous> Než to dáš do kupy, ať kerut seřídí karbece na měrky! Pak to zkoukněte na budících, jak moc přesná je ta měrková metoda.
...taky mě to napadlo, ale já už mam komplet karburaci namontovanou v motorce včetně všech věcí, který musej dolu při demontáži a že by se mi to chtělo znovu demontovat, to se mi teda nechce...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
HMS> jasne, ale to on prave dle meho nerozporval.. ohledne place nad tematem souhlas, nehlede na to ze je docela burt jakej manometr na to pouzijou,... k omuhle postaci klidne i vodni sloupec v U trubici..
Assassin> v celku s tebou ve spouste veci souhasim, ale ty bezne smrtelniky ale zasadne rozporuju.. takhle to myslene rozhodne nebylo a nikdy bych se nenazval zavodnikem (to uz spis mechanikem skoro zavodniho stroje) !! bylo to mirene ciste k zamysleni v jakem spektru a v jakych rezimech se ta magicka synchronizace vubec uplatni.. obdobne jako treba diskuse o mnozstvi oleje do tlumicu merene na mililitr presne..
filous no za me skoda ze jsi to tema merkama nenastavil, docela by me zajimalo jak velky rozdil by tam v realu byl
...ty pořád řešíš v jakém spektru otáček se synchronizace projevuje, ale vůbec nebereš v potaz základní chování neseřízené synchronizace, kdy se motor třeba špatně vytáčí z nízkých, pomalé padání otáček, zvyšování volnoběhu nebo naopak nedržící volnoběh, prostě chování nepoužitelné ať v normálním provozu tak i na dráze...a dělat tyhle pokusy s měrkama se mi fakt nechce, protože mám tolik práce, že zdržovat se takovou slepou uličkou je pro mě prostě ztráta času a peněz a za mě to je jako se drbat levou rukou za pravym uchem, taky to jde, ale je to prostě pičovina...
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Naposledy editováno 10.11.2020 22:45:34
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
HMS píše: Julip2> jde o to se něco dovědět.
Malej dotaz, připojím budíky k sání a vidím, že jsou rozhozený. Jakou hodnotu nastavit jako výchzí a k ní přiladit druhej karbec? Mám dvouválec do V.
Děkuji a zdravím,
Jirka.
Naposledy editováno 24.02.2020 13:18:07
2 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Synchronizacia klapiek, resp. podtlakov, znamena eliminovat rozdiel podtlakov. Jeden valec ovplyvnuje druhy, teda neexistuje hodnota jedneho a druheho separatne. Popri tom sa samozrejme menia otacky a teda zakonite aj dana hodnota....
Zmysel je ten ze: jeden valec ma viac pridane ako ostatne a tak by chcel ist rychlejsie, tato jeho snaha je eliminovana ostatnymi valcami ktore maju menej pridane. Vyssi podtlak je u menej pridaneho valca, co u karburatotov znamena, ze sa podtlakom viac otvori palivova ihla (ak je otvarana podtlakom) a zmes je pre tento valec teda bohatsia. Rozhadzane synchro je obycajne vzdy badat na farbe sviecok. Pri vstrekovani obycajne menej citlive.
Nastavoval som aj stare motorky, aj nove, aj vybehane aj nevybehane klapky. Nastavoval som aj sparovymi mierkami a nasledne podtlaky. Na sparovych mierkach JE rozdiel oproti podtlakovej metode. Pri malo opotrebenych klapkach je ten rozdiel maly, resp. beznymi budikmi nenameratelny, napr. na hadicke s kvapalinou je rozdiel hladin okolo 5cm.
Synchro sa robi 2x a to 1. najprv pri volnobeznych otackach (obtokove skrutky alebo doraz klapky, podla typu), volnobezne synchro, a nasledne pri cca stvrt otocenia, pri otackach 3-4.000 (to je synchro na lankach, alebo tyckach, podla konstrukcie). To druhe sa uz sparovou netodou neda.
...a fak to este neskoncilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Naposledy editováno 24.02.2020 14:39:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Destroyer píše: assassin> to ani nie, pretoze klapka je az za kanalikom pre podtlak pre supatko s ihlou. Ty ovladas klapku.
No tak to asi ta teorie cos napsal v tom dlouhém příspěvku moc nesedi ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Zjednodusene povedane - klapkou ovladas kolko podtlaku je za nou, teda nepriamo ovladas kolko paliva a vzduchu prepusti supatko na zaklade podtlaku. Teda pri konstrukcii podtlakoveho supatka. Este existuje aj priamo ovladane (to su 80-te roky)
...po ubrani, teda klapku zaklapnes a vznikne na jednej strane velky podtlak na druhej pretlak a ten umozni pruzinke zaklapnut supatko.
Tym koncim lebo sa straca zmysel vlakna a nejdem tu niekoho ucit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
“ Vyssi podtlak je u menej pridaneho valca, co u karburatotov znamena, ze sa podtlakom viac otvori palivova ihla (ak je otvarana podtlakom) a zmes je pre tento valec teda bohatsia. ”
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Destroyer píše: “ Vyssi podtlak je u menej pridaneho valca, co u karburatotov znamena, ze sa podtlakom viac otvori palivova ihla (ak je otvarana podtlakom) a zmes je pre tento valec teda bohatsia. ”
co jsem viděl a seřizoval rovnotlaké karburátory, tak tam je při maximálně spuštěném šoupátku taková díra, že až do hóóóóódně vysokého volnoběhu se šoupátko ani nehne. Takže si moc nedovedu představit, jak by rozhozené podtlaky při baj voko 15 stovkách až 2 tisících otáček dokázaly nadzvednout šoupátko....
P.S. motory jsem ve škole nestudoval.
Naposledy editováno 24.02.2020 18:29:54
tlaky jsou tam tri, celkovy a ten se sklada ze statickeho a dynamickeho, dynamickej roste s rychlosti proudeni (a ta roste s otevrenim soupatka), a tim klesa statickej, kterej otevira soupatko, protoze to ma z druhy strany membrany tlak okolni...... bernouli, nic vic nic mene..
E: inak tedy vacsi podtlak je u viac otvorene klapky..
Naposledy editováno 24.02.2020 20:20:45
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Karburator:
palivo je dodavane na zaklade podtlaku, jeho pomer urcuje vyska hladiny a priemer trysky, pretoze objem vzduchu je fixny vzhladom na skrtenie difuzora, resp. priemer volnobeznej trysky. Prave onen vacsi podtlak sposobuje bohatu zmes. Mechanizmus je rovnaky ci sa bavime o podtlakovom supatku alebo o volnobeznom obehu.
Vstrekovanie: zjednodusene povedane je dodavane na zaklade polohy skrtiacej klapky a otaciek, ostatne snimace su len korekcne (jednoduche vstrekovanie, stare systemy)
abych predesel peti strankam OT tak se nebudem uplne hadat o kolisani bohaosti (kolisat to samozrejme nejak bude) ale v principu je ten system navrzeny prave tak, aby byla ta bohatost "co nejkonstantnejsi" ..co se tyka rozdilneho vykonu, ten rozdil je dany mnozstvim vysledne smesi (jako kdyz spalim za urcitou dobu v kamnech jednu brikeštu, nebo tri..) ne bohatosti.. kdyz klapku na plno otevres nasajes nejake mnozstvi, kdyz ji zavres, nasajes pres ni mnohem mene, a vevalci zustane podtlak (jako kdyz natahnes ucpanou injekcni strikacku).. to je princip volnobehu (protoze ten motor v danem rezimu nemuzes brzdit na klice, tak ho skrtis na sani)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Píšeš, že při štelování synchronizace dochází z důvodu rozdílných podtlaků ke zvedání šoupátek a tím i jehel. Já píšu, že to většinou není pravda, protože při otáčkách a poloze klapek, při kterých se provádí synchro, se šoupátka ani jehly u spousty motorek nepřizvedávají.
Díky malému průtoku vzduchu pod šoupátkem a naopak velikosti otvoru, jaký je pod šoupátkem v zavřené poloze, není rozdíl tlaků před a za šoupátkem tak velký, aby dokázal šoupátko nadzdvihnout.
2 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Je to presne tak jak pise kerut.
Jo a jeste k tomu vzdelani, motory jsem nestudoval, ale ustav mechaniky tekutin a termodynamiky byl muj "domovskej".
Naposledy editováno 25.02.2020 01:16:35