globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Supercorsa SP vs Bridgestone S21
Na nové motorce jsem vyzkoušel Pirelli Supercorsa a pak jsem se chtěl vrátit k S21, na kterých jsem jezdil na Brutálce. Takhle dopadli pneu po 2000km. Strašně jsem se těšil až dojedu corsy a obuju zase S21, ale teď jsem z nich zklamaný. Po těch supercorsach je to jak koupit tenisky od ťamanů. Zatáčky co jsem krouhal s náklonem 57stupňů teď jezdím 52 a obě kola se ztrácí grip. Obě ježděny jen na silnici. Nemůžu se na ně víc spolehnout. Tak nevím co je špatně? Má někdo podobné zkušenosti? Co myslíte o stavu pneumatik na foto?






















Naposledy editováno 03.06.2017 11:40:45

Supercorsa SP vs Bridgestone S21

15.6.2017 v 10:31 | Nahoru | #151
Tak to zatím zůstávám na M7RR... mohu jet 25min bez problémů že by se přehřívala (při teplotě do 28°C)
Sice první jízdy jsem měl taky dost otřepů, ale bylo to měkkým nastavení pružiny vzadu a možná taky ještě nerozcvičenýmu zápěstí a novou motorkou.
Nyní je už guma krásně vyhlazená.

1 reakcí na tento příspěvek Supercorsa SP vs Bridgestone S21

15.6.2017 v 14:17 | Nahoru | #152
M7RR všichni chválí, ale kamarád na nich teď udělal 6000 na sardočce. Což mi příjde docela dost na to jakou jezdí díku. Ale jezdí hodně plynule, tak nevím co bych s ní udělal já.
v červenci budu zkoušet corsu 2h na okruhu s třema 5min pauzama v kuse, tak jsem zvědavej jak to daj.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

15.6.2017 v 16:55 | Nahoru | #153
pycha> ty 2h na okruhu michelinky zazily taky, ale jak jsem psal, uz po dvou dvackach pred tim vypadaly spatne, endurance je samozrejme dorazil.

Na M7 jsem najel 8 nebo 9 tis. Spis 9, mam to nekde zdokumentovany, vzdycky kdyz to pisu odmitam tomu verit :) Ale dojel jsem je vyjimecne az na konec vzorku a ne na limit. Na starsich gumach jsem daval 4-6.
Tuono a takovahle palba bude samozrejme jina pisnicka.

(reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

15.6.2017 v 17:06 | Nahoru | #154
Stev> zajímavé s21 by měly být konkurence k m7 na na tuonu jsem je teď měnil po 3000 a na brutálce vydržely 4500.
Takže M7 super nájezd

Supercorsa SP vs Bridgestone S21

17.6.2017 v 10:15 | Nahoru | #155
Proste ty Misaky nebrat a to jsem s nima byl vzdycky spokojenej, ale co sem ted v Moste videl u Stefa a i u jinych, ktery meli tu novou smes EVO CUP pro okruhy...hrozne rychle mizej a dost se zmolej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

17.6.2017 v 18:36 | Nahoru | #156

Stev píše: Ja zadni na okruhu minuly tyden uplne znicil, jedna strana vytrhana a ztracenej profil. Nechci rikat ze je to problem gumy protoze nevim, muze byt i tlumic v haji nebo mam problem s tim ze motor nebezi ciste, ale fakt je ze pred 6 tis na M7 jsem jel o 5 vterin rychleji a byla ojeta krasne.

ještě foto



Nemáš tam lepší fotky? První je úplně zbytečná a na druhé toho není o moc víc vidět.

(reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

17.6.2017 v 19:23 | Nahoru | #157
Stev> Pěkně jsi jim dal na prdel, to teda jo... Ještě, že Mišáky nejezdím a to jsi mě s nimi jak jsem ti to obouval celkem nahlodal, ty gumy jako takový vypadaly dobře, ale v provozu by asi nebyl problém....

Supercorsa SP vs Bridgestone S21

17.6.2017 v 19:41 | Nahoru | #158
Jinak já opětovně obul SportAttack 3 a spokojenost, zatím najeto cca 450km převážně z práce přes Nouzov přes vrch Železná, fakt mě tyhle SA3 bavěj Chtělo by to okruh s hrubým asfaltem jak by to snášely, ale na ten už mám v háku až mi mrdne v kouli Race Attacky, mě by do provozu snad stačily Mitasky

Naposledy editováno 17.06.2017 19:42:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

17.6.2017 v 21:51 | Nahoru | #159

Krejza píše: Nemáš tam lepší fotky? První je úplně zbytečná a na druhé toho není o moc víc vidět.



Ze s tou gumou neni uplne vsechno v poradku snad poznas :) Nemam, na prvni je videt prechod mekky a tvrdy smesi a ilustrace toho jak vypadal zbytek pneu, a na druhy muzes videt puvodni kraj pneumatiky a pak brazdu od vytrhany gumy. Profil uplne znicenej, to na fotkach asi jediny neni uplne zrejmy.

Znova ale opakuju ze si netroufam davat to za jednoznacne za vinu gumam, i kdyz znova uz je nekoupim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

17.6.2017 v 23:06 | Nahoru | #160

Stev píše: Ze s tou gumou neni uplne vsechno v poradku snad poznas :) Nemam, na prvni je videt prechod mekky a tvrdy smesi a ilustrace toho jak vypadal zbytek pneu, a na druhy muzes videt puvodni kraj pneumatiky a pak brazdu od vytrhany gumy. Profil uplne znicenej, to na fotkach asi jediny neni uplne zrejmy.

Znova ale opakuju ze si netroufam davat to za jednoznacne za vinu gumam, i kdyz znova uz je nekoupim.



Právě, že první fotka je zbytečná. Tvrdší směs vždy bude vypadat lépe, až skoro ideálně.
S gumou je v nepořádku hlavně to, že naprosto jistě byla pouze s nižším tlakem. Psal jsi 1,9 studený a 2,5 teplý. To je velký rozdíl. Má být cca 0,3, ne 0,6.
Což guma potvrzuje, měla velkou styčnou plochu, snadno se přehřála a klouzala. Jinak tomuto druhu poškození se říká hot tear. Náprava je jednoduchá, jen si hlídat tlaky.
Práva strana už asi bude stát za prd, ale vzorek pořád vypadá dostatečný, určitě půjde vyléčit a použít aspoň tréninkově.

Edit: Pokud je tam ještě nějaký další problém, to z fotky zřejmé není. Další snímky by mohly odhalit více.

Naposledy editováno 17.06.2017 23:07:33

Supercorsa SP vs Bridgestone S21

18.6.2017 v 00:09 | Nahoru | #161
Dneska jsem konečně vyrazil na nových gumách a teď vidím jak velký rozdíl to je. Moc jsem toho nenajel, ale guma krásně drží a povolí maximálně na nečistotách a to se můžu na plynu houpat jak opice. A to vůbec nemluvím o tom jak jdou krásně do zatáčky. Jasně jsou nové, ale je to fakt rozdíl oproti s21
Uvidíme dál, ale zatím jsem v přímém porovnání spokojený s SC.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

18.6.2017 v 06:52 | Nahoru | #162
Krejza> psal jsem ze jsem zacal na 1.9 studeny - doporuceny tlak michelinu pro okruh, pak jsem s tim zkousel hybat, a po posledni uprave tlaku tam bylo 2.5 hned po jizde.

E: taky nemuzu vyloucit problem s nastavenim, pred jizdou jsem o ctvrt otacky pritvrdil odskok a pak na doporuceni jeste vic o pul otacky. Zpetne to nevidim jako chytry reseni a myslim ze jsem mel puvodne zase ctvrt otacky ubrat.

Ze je to najisto hot tear podle me rict nejde.

Naposledy editováno 18.06.2017 07:39:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

18.6.2017 v 08:31 | Nahoru | #163
Stev> Nemáš tedy ani šajn, kolik byl nárůst tlaku. Že jde o hot tear je dost jasné, záleží na tom, co všechno se k tomu ještě přidalo. Stačí si tu gumu přečíst.

Odskok se projevuje jinak a zda je v pořádku, už by to chtělo zatlačit na motorku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

18.6.2017 v 08:42 | Nahoru | #164
Krejza> co to známá, čím to je?

(reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2017 v 10:42 | Nahoru | #165
pycha> jedno z poškození pneumatiky. Konkrétně nedostatečný tlak, tím pádem velký nárůst studeného vs. teplého tlaku. Guma se tak přehřeje celá, má sice větší styčnou plochu, ale to je spíše nevýhoda. Nestačí se chladit a díky tomu klouže. Důsledek je takto ošklivě sjetá.

Opakem je přefouknutá. Ta vypadá zase jinak. Stejně tak každé další nastavení či chyba v podvozku se projeví svým způsobem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 11:38 | Nahoru | #166
pycha> hele taky ted jedu druhou sadu S21 a budu přecházet, v mém případě teda na R10 nebo D212 (pirelky nemám rád, nějak mi nedávají vědět, že už mají dost) jinak S21 - slušnej nájezd, slušně drží, rychle se mi přehřejou, nedovolí velký náklon, brzo jedu po hraně - SC dovolí o dost větší náklon (jiný profil pneu) a dá se mnohem dřív topit, Ale mizi jako krava.... jezdím tak 1500km měsíčně a jezdím to na MT10.

Naposledy editováno 19.06.2017 11:41:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 11:44 | Nahoru | #167
Blesk90> no tak to si vystihnul úplně přesně
Jediné co mi na SC chybí je info, že už má dost, nebo jsem se tak daleko ještě nedostal. S21 končí dříve, ale zase dá krásně vědět

Na ty r10 jsem zvedavej. Dej vědět.

Co ty racetec k3?

Naposledy editováno 19.06.2017 11:45:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 11:45 | Nahoru | #168

Krejza píše: Stev> Nemáš tedy ani šajn, kolik byl nárůst tlaku. Že jde o hot tear je dost jasné, záleží na tom, co všechno se k tomu ještě přidalo. Stačí si tu gumu přečíst.

Odskok se projevuje jinak a zda je v pořádku, už by to chtělo zatlačit na motorku.



Že bych neměl šajn se říct nedá, upravoval jsem to pak za studena, jenže jsem si nepamatoval na kolik jsem to upravoval když jsem naměřil 2.5 za tepla. Od tý doby jsem na to nešahal a dnes jsem naměřil 2.15, což mi přijde i tak celkem ok. Pravda ale je že jsem nárůst tlaku nesledoval.

Podle mě to mohl být přetažený odskok, a ačkoliv si netroufám říct že to bylo gumou, vyloučit to taky nemůžu.

(reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 11:59 | Nahoru | #169
pycha> R10 si nemůžu vynachválit, jezdil jsem je na ZX-10R 2010 a bomba, D212 nebo SC (ne SP) jsou ještě o kousek lepší, jen se ale bavíme o časech pod 2:15 v brně. Já sem crcal, jezdím max 2.20... každopádně S21 mají u mně veliký plus za univerzálnost. Pokud šlověk jezdí silnici a občas drom a nejde mu o rekordy jsou top, zadek mi dá 5 tis a to mu fakt topím, hlavně furt lítám po zádech...

K3 jsou fajn,a le R10 jsou level jindě, větší výdrž a rychleji se ohřejou, přirovnal bych je spíš ke K2 jak K3...

Jinak třeba Ti pomužu s tlakama, soudím, že lítáš na silnici jak kdyby si to ukradl, takže tlaky za tepla jsou Ti k prdu:

Za studena S21: Předek 2.1
Zadek 2.0 (po zahřátí budou mít obě kolem 2.3
Za studena SC - SP : Předek 2,0
Zadek 1,6

jsou to tlaky, když je teplo a fakt topíš.... já na silnici dávám o 0,2 víc a pokud vím, že budeme cestovat (ve dvou) dávám to co, uvádí výrobce motorky.

Naposledy editováno 19.06.2017 12:00:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 14:38 | Nahoru | #170
Stev> Z mých informací je Michelin strašně náchylný na malé změny tlaku. Osobní zkušenosti nemám, ale zdroji věřím. Takže to chce fakt hlídat.

Psal jsi, že teplota cca 22°C ve stínu. Ve kterou denní dobu? Jak moc velké pocitové bylo teplo během dne? Kolik dvacetiminutovek jsi celkem nakroutil?

Takto vyčištěná vypadá fakt hnusně, musel jsi ji drtit dlouho.
Co sag, máš ho nastaven na svoji váhu? Není problém v pružině? Příliš měkká nebo příliš tvrdá.

Edit: Odskok není problém, minimálně ne hlavní. Guma, co sem dával blesk, trpí na odskok o dost více.

Naposledy editováno 19.06.2017 14:39:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 15:35 | Nahoru | #171
Krejza> sag jsem bohuzel nastavit nestihnul, ale pruzina je akorat na me. Ma celkem 2h20m na okruhu (2x20 + 2h endurance), ale jak jsem psal uz po dvou dvackach vypadala spatne a resit jsem to zacal uz po prvni. Neco spatne bylo od zacatku do konce.

Jinak co jsem vygooglil tak rebound tear taky existuje. On to vazne muze klidne byt ko tlumic, vsechno se vycist z fotek neda ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 16:15 | Nahoru | #172

Krejza píše: Stev>

Edit: Odskok není problém, minimálně ne hlavní. Guma, co sem dával blesk, trpí na odskok o dost více.



Počkej, jak to myslíš? jako že je něco špatně? Vždyť mám gumu jak dětskej zadek a navíc mám podvozek nalazený přesně na mou váho z Moto-XN

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 16:33 | Nahoru | #173
Stev> tlumič je s origo náplňemi, že? Ale i tak by měl jít nějak rozumně nastavit. Tím spíše, když to u M7RR nedělalo.

Proto bych hledal vinu především v tlacích. Určitě, dost se k tomu přikláním, byl prvotní tlak moc nízký. Pak jsi asi snížil, tím to zhoršil. Potom zvýšení na 2,15 už nepomohlo natolik, abys ji vyléčil, resp. to pořád bylo málo. Ještě by byla možnost, že je směs příliš měkká na dané počasí.

Problém s reboundem se projevuje jinak. Kolo pak skáče a tak je "vzorek" různý, pravidelně se střídající. Zvedlá přední nebo zadní hrana vzorku pneu a holá plocha pneu, kdy je kolo fyzicky mimo asfalt. To je projev odskoku. Ne ty brázdy, které Ti tam vznikly.

(reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 16:38 | Nahoru | #174

Blesk90 píše: Počkej, jak to myslíš? jako že je něco špatně? Vždyť mám gumu jak dětskej zadek a navíc mám podvozek nalazený přesně na mou váho z Moto-XN



Vidíš ty hladké plochy před vzorkem směrem k okraji gumy? Plus zvýšená zadní hrana vzorku a bordel, co se tam drží?

Je to kousek off, ale Rebound není ideální. Nastavené to nemůže být, protože tlumič je závislý na teplotě oleje, tudíž na aktuální teplotě ovzduší a celé motorky. Proto se to jemně ladí sem tam, v rámci několika kliků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 16:43 | Nahoru | #175
Krejza> Tlumic je repasovanej v roce 2010. Kazdopadne muzu udelat zaver ze micheliny jsou asi vetsi lepidla nez M7, ale citlivejsi na nastaveni.

(reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

19.6.2017 v 17:33 | Nahoru | #176
Stev> Rozhodně by stály za zkoušku, když nalezneš správné nastavení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

20.6.2017 v 09:49 | Nahoru | #177

Blesk90 píše: Počkej, jak to myslíš? jako že je něco špatně? Vždyť mám gumu jak dětskej zadek a navíc mám podvozek nalazený přesně na mou váho z Moto-XN



mě ta bleskovka příjde ok. akorát tam má nalepený bordel z okruhu, ale guma je krásně hladká s jemným vzorkem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

20.6.2017 v 11:16 | Nahoru | #178
pycha> V klidu, tady musíš brát věci s rezervou, podvozek mi ladil člověk, co staví možná nejlepší okruhovky v zemi pro lidi, co lítají Brno na hranici 2.05...
když tam byla správná okruhovka byla na tom guma o dost lépe... kdybych řekl, že je podvozek elektronicky řízený, dostal bych odpověď, že je špatná elektroinika

Naposledy editováno 20.06.2017 11:18:38

(reakce na) Supercorsa SP vs Bridgestone S21

20.6.2017 v 12:16 | Nahoru | #179
Blesk90> ty vole já k Vojtovi jezdím taky. Jen mě sere, že to mám 180km

2 reakcí na tento příspěvek Supercorsa SP vs Bridgestone S21

20.6.2017 v 15:24 | Nahoru | #180
Jezis, ta bleskova guma je uplne normalni. Krejza tady z toho dela hodne prehnanou kovbojku a bezny hobby jezdeni na okruhu, ci svizny presuny na zmrzku v provozu se tu resej pomalu v ramci zavodu motoGP. Hlavne se z toho neposrat:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Super duke vs Tuono v4 [1, 2] KTM 1290 Super Duke R, Aprilia Tuono V4 1100 Factory Chuck... 36 31.5.2024 v 19:54 Kubák
Výfuková klapka Aprilia Tuono V4 1100/RR nazram 3 30.5.2024 v 17:29 nazram
Super duke vs Tuono v4 KTM 1290 Super Duke R, Aprilia Tuono V4 1100 Factory Chuck... 0 27.5.2024 v 11:49 Chuck...
Prevodovka po 5000km Aprilia Tuono V4 1100/RR, Aprilia RSV4 1100 Factory,... vein 14 9.8.2023 v 19:18 jardusking
Průměr díry na ventilek Aprilia Tuono V4 1100 RR nazram 8 14.9.2022 v 08:06 PetrL3


TOPlist