chtěl bych poprosit o radu pri koupi me prvni vlastni motorky.
Vim ze chci:
nakedbike pro odreagovani
max +/- 100k
vhodna pro cloveka ktery se teprve uci
urcite chci sahnout z financnich duvodu po lehce ojete motorce muj rozpocet je maximalne 150K kč i když bych se rad vesel do 100K Kč za motorku
Relativne dlouho jsem koukal po: yamaha fz6s2, yamaha fz8, kawasaki z750, ducati monster 696
nicmene nejsem odbornik ba naopak proto prosim o rady kazdouvřeleuvitam.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
Ozzy_ píše: ABS nehlida silu ale otaceni kola.
Nijak nezasahne dokud se kolo toci -> nehlida v zatacce nic, protoze ke ztrate adheze v naklonu dojde DALEKO DRIV nez se predni kolo zastavi.
CHAPES ?
a otáčení kola se překvapivě přeruší ve chvíli, kdy se síla přenesená na stykovou ploch dostane na svou mez - chápeš ???
ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
verybusy píše: .ABS přispívá k jisté bezstarostnosti hlavně v příčném směru,.
a není to právě naopak ??
BladeRider píše: Nemyslim to zase tak doslova ale jde o situace kdy sice už jedu v náklonu vidim že jsem zatáčku neodhad tak to zbrzdim když už brousim stupačku dávno už nebrzdim nechci se tu s nikym dohadovat jen si myslim že když nebude ten kluk trotl i jemu ABS od pádu pomůže
Když už zatáčku přepálím,tak je blbost hamtat na brzdy,kór tím stylem,aby se nedejbože dostaly kola do blokace a mohlo sepnout ABS!!!! To tě maximálně narovná tak,že z tý zatáčky vylítneš okamžitě.Pomůže lehký přibrždění nejlíp zadkem a na to nepotřebuješ ABS,protože se kolo neblokne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
Che píše: ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku
ano
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
Che píše: a není to právě naopak ??
Na motorce ne,dovolí ti to panický brždění bez smyku předku,který u nezkušeného vede ke ztrátě směru a následnému pádu.Tobě už někdy nakopalo ABS v zatáčce???
Che píše: a otáčení kola se překvapivě přeruší ve chvíli, kdy se síla přenesená na stykovou ploch dostane na svou mez - chápeš ???
ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku
Ano,ke ztrátě adheze dojde ještě v momentě,kdy se kolo točí,co je na tom nepochopitelného??? Jak už jsem psal,zablokovat natvrdo brzdy v zatáčce může jen blbec,který na motorku nepatří....
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
Stev píše: ano
to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
verybusy píše: Na motorce ne,dovolí ti to panický brždění bez smyku předku,který u nezkušeného vede ke ztrátě směru a následnému pádu.Tobě už někdy nakopalo ABS v zatáčce???
jaký má abs vliv na příčnou sílu ?? - vysvětli
Che píše: to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace
a když v zatáčce nebrzdíš a uklouzne ti přední kolo, je abs k ničemu, to je v kostce to v čem se tu míjíte.
Vic nema cenu resit, zkus si v zatacce brzdit tak aby te koplo ABS.
Naposledy editováno 22.05.2013 13:41:18
Che píše: jaký má abs vliv na příčnou sílu ?? - vysvětli
To už bysme se dostali ke Kammově třecí kružnici a to k tématu motorka a ABS není úplně relevantní.Spíš mi už konečně vysvětli ty,kdy,jak a proč by v náklonu mělo dojít k zablokování některého z kol (samo nejlépe předního) tak,aby seplo ABS a mohlo "pomoci".
Che píše: to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace
Ty v zatáčce brzdíš tak intenzivně,že by došlo k zablokování předního kola??? Good luck....
Che píše: to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace
Jenže působí ještě další vlivy jako setrvačnost,rotační setrvačnost a odstředivá síla.Takže pokud nedržíš brzdu na doraz,tak se vlivem setrvačnosti kolo pořád točí a ABS nesepne....
Naposledy editováno 22.05.2013 14:33:25
Motorek tady máš doporučených snad 20, na všechny se určitě nedostaneš, vyber si 3 který se ti líbí, jsou na trhu a cenově dostupný. Až si je vyzkoušíš tak se rozhodni, třeba to pak i přehodnotíš a vybereš čtvrtou. Každopádně bych se odpíchl od toho, na čem si jezdil v autoškole. Pokud ti to vyhovovalo, třeba bys mohl zůstat u modelu, jen bych šel do vyššího levelu.
Che píše: a otáčení kola se překvapivě přeruší ve chvíli, kdy se síla přenesená na stykovou ploch dostane na svou mez - chápeš ???
Plati v pripade brzdeni v primce s kolmou motorkou, nebo brzdeni auta.
Che píše: ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku
Uz chapu kde delas chybu v uvaze a proc si nerozumime. Ztrata adheze predku celkem bezne muze nastat i zcela bez brzdeni proste jen prilis velkym naklonem ktery guma "neudrzi". Normalne se odvaluje (toci) ve sve ose, ale klouze "bocne".
Proto ti pri brzdnych manevrech predku v zatacce nemuze ABS hlidajici otaceni kola pomoci a nepomuze. Zavery ktere zde prezentujes jsou zcela chybne, i kdyz vis ze sily se musi scitat vektorove ...
Naposledy editováno 22.05.2013 15:35:59
Nutne musis dojit k zaveru, ze by jeste daleko pred zabranim ABS vyslednice sil prehlopila motorku do uplne opacneho naklonu a jezdce i motorkou flakla o zem - katapultovala do skarpy.
1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
Zkrátka, když budeš mít rozum v hlavě, vyber si, k čemu tě srdce táhne. No a když budeš bezmozek, zrakvíš se i na dvěstěpadině
Pedrosso píše: tvl, já bych chtěl vidět, jak někomu pomáhá ABS v zatáčce v náklonu... brzdění v náklonu ok, ale zamáčknout to tak, aby zabralo ABS, to bych fakt chtěl vidět...
To je nás víc,třeba nám to mr. Che někdy předvede.....
2 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
Kdyz si ale pako a chces aby unesla vic nez 100 bodu, tak se vyvalis. Proto v zatacce kdyz uz guma nese 90 bodu pricne, neni rozumne mackat brzdu ani pridavat plyn. (mimo udrzovaciho plynu ktery jeste snizi podelne zatizeni gumy) Teda ABS jako takove ani nenapadne ze by neco melo delat, protoze je to daleko od jeho pracovni oblasti. Na druhou stranu tudle sem cetl ze trakcni kontrola u R1 nema v podstate zadne dalsi snimace navic, vsechno se to pocita z ABS snimacu, rozdilu otacek a asi polohy plynu/brzd.
Samozrejme ze pri vjezde do zatacky se brzdit pomalu da, a pri vyjezde se da pridavat - zustavaji tam "volne" body.
CZepelin: ABS je jak v aute tak i na motorce vyple pod nejakych 20km/h tzn v garazi ti nic nehrozi. Hlasky o delsi brzne draze ABS me vzdy rozesmeji, protoze si vsichni pripadaji jako Pepa Srsen. Typicky ABS citim jen pri prudkem brzdeni kdyz na zadni brzdu slapnu jako na Ryc a zacne me kopat brzda do nohy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
BladeRider píše: dizzi> Plyn v zatáčce není rozumný jo?Tak to jsem jel teda včera na mokru skoro všechny zatáčky nerozumně
Precti si to jeste jednou a poradne... Jestlize i pak budes mit problem s porozumenim, rad ti ty dulezite casti znovu zopakuju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
dizzi píše: Precti si to jeste jednou a poradne... Jestlize i pak budes mit problem s porozumenim, rad ti ty dulezite casti znovu zopakuju
Já tomu rozumim pochopitelně když je tam 90b příčně nervu za plyn tak jako když je tam 50b jestli jsi to myslel tak je potřeba to zase nepřehnat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
BladeRider píše: Já tomu rozumim pochopitelně když je tam 90b příčně nervu za plyn tak jako když je tam 50b jestli jsi to myslel tak je potřeba to zase nepřehnat
Sikovnej Presne tak sem to myslel..
1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
ale pokud mu začne do brzd kopat abs tak ho to může pěkně rychle poslat do prdele protože mu to rozhodí stabilitu rychlým narovnáváním a sklápěním.
a pak už je jedno jestli se do té situace dostal člověk tim že něco přehnal nebo vyloženě krizovkou
ale abs nesnáším aji v autě, vždycky mně to tak připadalo že to nadělá víc škody než užitku, navíc jsenou jsem si kvůli té sračce málem rozbil hubu o volant, musel jsem najednou hodně rychle brzdit, což vzhledem k čistýmu asfaltu bylo naprosto v cajku. zapřel jsem se rychle o volant jenomže zareagovalo abs a když povolilo tak jsem instinktivně povolil taky. v tu chvílu brzdy znova naplno zabraly