globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
 
24.4.2013 v 22:08
Preji všem přijemný večer,

chtěl bych poprosit o radu pri koupi me prvni vlastni motorky.

Vim ze chci:

nakedbike pro odreagovani
max +/- 100k
vhodna pro cloveka ktery se teprve uci

urcite chci sahnout z financnich duvodu po lehce ojete motorce muj rozpocet je maximalne 150K kč i když bych se rad vesel do 100K Kč za motorku

Relativne dlouho jsem koukal po: yamaha fz6s2, yamaha fz8, kawasaki z750, ducati monster 696

nicmene nejsem odbornik ba naopak proto prosim o rady kazdouvřeleuvitam.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:27 | Nahoru | #151

Ozzy_ píše: ABS nehlida silu ale otaceni kola.

Nijak nezasahne dokud se kolo toci -> nehlida v zatacce nic, protoze ke ztrate adheze v naklonu dojde DALEKO DRIV nez se predni kolo zastavi.

CHAPES ?



a otáčení kola se překvapivě přeruší ve chvíli, kdy se síla přenesená na stykovou ploch dostane na svou mez - chápeš ???

ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:28 | Nahoru | #152

verybusy píše: .ABS přispívá k jisté bezstarostnosti hlavně v příčném směru,.



a není to právě naopak ??

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:28 | Nahoru | #153

BladeRider píše: Nemyslim to zase tak doslova ale jde o situace kdy sice už jedu v náklonu vidim že jsem zatáčku neodhad tak to zbrzdim když už brousim stupačku dávno už nebrzdim nechci se tu s nikym dohadovat jen si myslim že když nebude ten kluk trotl i jemu ABS od pádu pomůže



Když už zatáčku přepálím,tak je blbost hamtat na brzdy,kór tím stylem,aby se nedejbože dostaly kola do blokace a mohlo sepnout ABS!!!! To tě maximálně narovná tak,že z tý zatáčky vylítneš okamžitě.Pomůže lehký přibrždění nejlíp zadkem a na to nepotřebuješ ABS,protože se kolo neblokne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:29 | Nahoru | #154

Che píše: ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku



ano

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:30 | Nahoru | #155

Che píše: a není to právě naopak ??



Na motorce ne,dovolí ti to panický brždění bez smyku předku,který u nezkušeného vede ke ztrátě směru a následnému pádu.Tobě už někdy nakopalo ABS v zatáčce???

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:31 | Nahoru | #156

Che píše: a otáčení kola se překvapivě přeruší ve chvíli, kdy se síla přenesená na stykovou ploch dostane na svou mez - chápeš ???

ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku



Ano,ke ztrátě adheze dojde ještě v momentě,kdy se kolo točí,co je na tom nepochopitelného??? Jak už jsem psal,zablokovat natvrdo brzdy v zatáčce může jen blbec,který na motorku nepatří....

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:32 | Nahoru | #157

Stev píše: ano



to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:33 | Nahoru | #158

verybusy píše: Na motorce ne,dovolí ti to panický brždění bez smyku předku,který u nezkušeného vede ke ztrátě směru a následnému pádu.Tobě už někdy nakopalo ABS v zatáčce???



jaký má abs vliv na příčnou sílu ?? - vysvětli

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:39 | Nahoru | #159

Che píše: to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace



a když v zatáčce nebrzdíš a uklouzne ti přední kolo, je abs k ničemu, to je v kostce to v čem se tu míjíte.

Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:40 | Nahoru | #160
Ano CHe, ke ztrate adheze predniho kola V NAKLONU dojde uz ve chvili, kdy se jeste odvaluje. PROTO ti ABS (opakuji to zakladni ktere mate vsichni na motorkach a ktere resi jen otaceni kola) NIJAK nepomuze.

Vic nema cenu resit, zkus si v zatacce brzdit tak aby te koplo ABS.

Naposledy editováno 22.05.2013 13:41:18

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:54 | Nahoru | #161

Che píše: jaký má abs vliv na příčnou sílu ?? - vysvětli



To už bysme se dostali ke Kammově třecí kružnici a to k tématu motorka a ABS není úplně relevantní.Spíš mi už konečně vysvětli ty,kdy,jak a proč by v náklonu mělo dojít k zablokování některého z kol (samo nejlépe předního) tak,aby seplo ABS a mohlo "pomoci".

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:55 | Nahoru | #162

Che píše: to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace



Ty v zatáčce brzdíš tak intenzivně,že by došlo k zablokování předního kola??? Good luck....

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:59 | Nahoru | #163

Che píše: to je furt dokola pokud v zatáčce brzdím, je výsledná síla vekltorovým součtem příčné síly a podélné síly od brzdění, u zadního kola ještě od případné akcelerace



Jenže působí ještě další vlivy jako setrvačnost,rotační setrvačnost a odstředivá síla.Takže pokud nedržíš brzdu na doraz,tak se vlivem setrvačnosti kolo pořád točí a ABS nesepne....

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 14:31 | Nahoru | #164
Che> placas tady chytrejma recma z fyziky, ale v realu ses na silnici beztak hovno co toho moc neumi vid? tyhle teoretici sou nejlepci. Nech bejt ty svoje síly a vektory a bez se radsi svyzt a sbirej potrebny zkusenosti (ovsem ne proto, abys moch zas nekoho "cvicit" na foru, ale pro sebe samotnyho )

Naposledy editováno 22.05.2013 14:33:25

Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 14:53 | Nahoru | #165
Čau, za bych Ti za sebe doporučil FZS 600 Fazer, cca. 02-04, motorku jsem měl a na začátek to bylo to nejlepší. Motor je docela držák a taky ji koupíš okolo 50k. Po 350ce to letělo jak kráva, docela dobrý brzdy z R1, oproti hornetu stejného ročníku to mělo lepší střed a taky polokapota uděla svoje při cestě ve dvou nebo na delší cesty. Hodně zdaru při výběru mota

Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 15:27 | Nahoru | #166
jestli máš nějaký kamarády s motorkama, popros je aby tě nechali svézt, ať víš o čem je tady řeč. Údaje jestli má bike 43, 57 nebo 71kW jsou pro nezkušeného nicneříkající, chce to fakt sednout a na vlastní kůži vyzkoušet. 2 motorky se stejným výkonem pojedou jinak, když bude jedna zpřevodovaná do síly a druhá do rychlosti, a to nemluvím o nastavení podvozku...
Motorek tady máš doporučených snad 20, na všechny se určitě nedostaneš, vyber si 3 který se ti líbí, jsou na trhu a cenově dostupný. Až si je vyzkoušíš tak se rozhodni, třeba to pak i přehodnotíš a vybereš čtvrtou. Každopádně bych se odpíchl od toho, na čem si jezdil v autoškole. Pokud ti to vyhovovalo, třeba bys mohl zůstat u modelu, jen bych šel do vyššího levelu.

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 15:34 | Nahoru | #167

Che píše: a otáčení kola se překvapivě přeruší ve chvíli, kdy se síla přenesená na stykovou ploch dostane na svou mez - chápeš ???



Plati v pripade brzdeni v primce s kolmou motorkou, nebo brzdeni auta.

Che píše: ke ztrátě adheze dojde už tehdy, když se kolo ještě odvaluje ??? jestliže to chceš pochopit, musíš si přenášenou sílu rozdělit na podélnou a příčnou složku



Uz chapu kde delas chybu v uvaze a proc si nerozumime. Ztrata adheze predku celkem bezne muze nastat i zcela bez brzdeni proste jen prilis velkym naklonem ktery guma "neudrzi". Normalne se odvaluje (toci) ve sve ose, ale klouze "bocne".

Proto ti pri brzdnych manevrech predku v zatacce nemuze ABS hlidajici otaceni kola pomoci a nepomuze. Zavery ktere zde prezentujes jsou zcela chybne, i kdyz vis ze sily se musi scitat vektorove ...

Naposledy editováno 22.05.2013 15:35:59

Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 15:39 | Nahoru | #168
Che: Za domaci ukol se muzes zamyslet (zkouset te z toho nebudu) jaka by byla asi vyslednice sil pusobici na motocykl a jezdce,kdyz bys v zatacce v naklonu docilil temer zastaveni predniho kola (stav kdy by zasahovalo ABS).

Nutne musis dojit k zaveru, ze by jeste daleko pred zabranim ABS vyslednice sil prehlopila motorku do uplne opacneho naklonu a jezdce i motorkou flakla o zem - katapultovala do skarpy.

Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 15:56 | Nahoru | #169
já bych řekl že ABS bude mít smysl při prudkém brždění na vodě nebo na štěrku ale jen při přímé jízdě, jinak smysl nevidím, ani v zatáčce. ale to si jen myslím, ABS znám jen z auta, na motorce jsem ho nikdy nezkusil. Navíc je všeobecně známo, že brzdná dráha je s ABS o něco delší, takže dobržďovat na centimetry před křižovatkou nebo prudce brzdit při parkování v garáži by se nemuselo vyplatit

1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 20:15 | Nahoru | #170
tvl, já bych chtěl vidět, jak někomu pomáhá ABS v zatáčce v náklonu... brzdění v náklonu ok, ale zamáčknout to tak, aby zabralo ABS, to bych fakt chtěl vidět...

1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 21:38 | Nahoru | #171
Moje osobní zkušenost : GSR 600, velice pohodlná, dobře ovladatelná motorka, která ti dovolí jet přesně tak, na co se cítíš. Nikdy jsem neřídila ani babetu, šla jsem do motoškoly, udělala řidičák a rovnou sedla na GéeSeRko (prostě volba srdcem). Odjezdila se mnou ty první krůčky úplně v pohodě (skoro jako motorové kolo ) a trpělivě čekala, až se postupně budu zdokonalovat. Mám ji třetí sezónu a nedám na ni dopustit . Vyhovuje mi, že mně jako naháč nepustí do extrémních rychlostí (vítr mně z ní sundává ), ale umí podivočit. Pravda, po zadním se jí prý moc nechce .

Zkrátka, když budeš mít rozum v hlavě, vyber si, k čemu tě srdce táhne. No a když budeš bezmozek, zrakvíš se i na dvěstěpadině

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 05:21 | Nahoru | #172

Pedrosso píše: tvl, já bych chtěl vidět, jak někomu pomáhá ABS v zatáčce v náklonu... brzdění v náklonu ok, ale zamáčknout to tak, aby zabralo ABS, to bych fakt chtěl vidět...



To je nás víc,třeba nám to mr. Che někdy předvede.....

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 09:26 | Nahoru | #173
Neptunka> no vidíš a mě po letech na jawě350 připadala za jízdy zase těžká a pomalu ovladatelná

2 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 10:09 | Nahoru | #174
Tudle v knizce to bylo hezky vysvetlene. Guma udrzi 100 bodu. Kdyz jedes rovne tak treba 90 bodu jde na sily podelne (zrychleni) a 10 na sily pricne. Kdyz jedes zatacku, je to treba naopak.

Kdyz si ale pako a chces aby unesla vic nez 100 bodu, tak se vyvalis. Proto v zatacce kdyz uz guma nese 90 bodu pricne, neni rozumne mackat brzdu ani pridavat plyn. (mimo udrzovaciho plynu ktery jeste snizi podelne zatizeni gumy) Teda ABS jako takove ani nenapadne ze by neco melo delat, protoze je to daleko od jeho pracovni oblasti. Na druhou stranu tudle sem cetl ze trakcni kontrola u R1 nema v podstate zadne dalsi snimace navic, vsechno se to pocita z ABS snimacu, rozdilu otacek a asi polohy plynu/brzd.

Samozrejme ze pri vjezde do zatacky se brzdit pomalu da, a pri vyjezde se da pridavat - zustavaji tam "volne" body.

CZepelin: ABS je jak v aute tak i na motorce vyple pod nejakych 20km/h tzn v garazi ti nic nehrozi. Hlasky o delsi brzne draze ABS me vzdy rozesmeji, protoze si vsichni pripadaji jako Pepa Srsen. Typicky ABS citim jen pri prudkem brzdeni kdyz na zadni brzdu slapnu jako na Ryc a zacne me kopat brzda do nohy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 13:11 | Nahoru | #175
dizzi> Plyn v zatáčce není rozumný jo?Tak to jsem jel teda včera na mokru skoro všechny zatáčky nerozumně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 13:49 | Nahoru | #176

BladeRider píše: dizzi> Plyn v zatáčce není rozumný jo?Tak to jsem jel teda včera na mokru skoro všechny zatáčky nerozumně


Precti si to jeste jednou a poradne... Jestlize i pak budes mit problem s porozumenim, rad ti ty dulezite casti znovu zopakuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 14:08 | Nahoru | #177

dizzi píše: Precti si to jeste jednou a poradne... Jestlize i pak budes mit problem s porozumenim, rad ti ty dulezite casti znovu zopakuju



Já tomu rozumim pochopitelně když je tam 90b příčně nervu za plyn tak jako když je tam 50b jestli jsi to myslel tak je potřeba to zase nepřehnat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 14:22 | Nahoru | #178

BladeRider píše: Já tomu rozumim pochopitelně když je tam 90b příčně nervu za plyn tak jako když je tam 50b jestli jsi to myslel tak je potřeba to zase nepřehnat


Sikovnej Presne tak sem to myslel..

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 14:41 | Nahoru | #179

dizzi píše: Sikovnej Presne tak sem to myslel..



Takže aby byla zábava je potřeba udržovat 101b

1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

23.5.2013 v 23:28 | Nahoru | #180
vzpomínám si že tady někdy kdysi rozebíral že abs na motorce může udělat víc škody než užitku protože to když motorce začíná podjíždět v zatáčce kolo, ještě se s tim něco dá dělat.
ale pokud mu začne do brzd kopat abs tak ho to může pěkně rychle poslat do prdele protože mu to rozhodí stabilitu rychlým narovnáváním a sklápěním.
a pak už je jedno jestli se do té situace dostal člověk tim že něco přehnal nebo vyloženě krizovkou
ale abs nesnáším aji v autě, vždycky mně to tak připadalo že to nadělá víc škody než užitku, navíc jsenou jsem si kvůli té sračce málem rozbil hubu o volant, musel jsem najednou hodně rychle brzdit, což vzhledem k čistýmu asfaltu bylo naprosto v cajku. zapřel jsem se rychle o volant jenomže zareagovalo abs a když povolilo tak jsem instinktivně povolil taky. v tu chvílu brzdy znova naplno zabraly
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist