globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorový olej navždy
 
5.4.2013 v 06:12
Tak to jsem zvědav co na to místní odborníci a profesionálové přes veškerý servis všeho na této planetě. Plus samozřejmě inteligentní anketka.


Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales


Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
Anketa: Jak často měníte olej ?
Jednou za rok
39%
108
Dvakrát za rok
2%
6
Neměním olej
3%
7
Dle návodu výrobce
48%
133
Nemám v motoru olej
8%
21
Mám elektrokolo
2%
5

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:13 | Nahoru | #151

standamz píše: Tak třeba rozvodové řemeny u nových VW motorů jsou vesměs bez předepsané výměny, předepsaná je pouze kontrola po 240 000 km a pak každých 30.


Ale ano, to si neodporuje s tim co jsem psal. Servisni interval prip. vymena komponent podlehajicich regulernimu opotrebeni je neco jineho nez planovana zivotnost celku (agregatu).
Cokoliv se stane po teto zivotnosti uz neni pod kontrolou a vyskyt systemovych poruch je jiz vicemene nahodny.
edit: tedy napr. pro ten rozvodak by melo byt na 99,9997% pravdepodobne ze prezije do 300t km pricemz bude v ramci servisniho limitu. Potom uz nemusi, proto take ty castejsi kontroly. Hodnota 240t km je zjevne definovana z vysledku validace, kde presahl nejake dane kriterium...
(to vse je jen jako reakce na tech 200t km)

Naposledy editováno 05.04.2013 21:21:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:20 | Nahoru | #152

hodys píše: ps: longlife pěkně mičí motory a to je tam olej tak 30000 km...dělám u dovozce ojetých aut a tohle video neberu vážně



čekal sem kdo první vyrukuje s LF v kolika km mám očekávat závadu či zničení motoru?

Naposledy editováno 05.04.2013 21:21:10

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:21 | Nahoru | #153

Krovak píše: A zas je to tady. Majitel Renaultu. Ty máš nějakej mindrák?
Máš pětikvalt? Máš. Tak ten bude jezdit věčně. Pořiď něco s větší skříní a pak přijď poreferovat.
Navíc jestli máš naftu 66kW, tak to je jeden z největších antiblbovejch držáků, jakej byl za posledních 25 let vyrobenej. Vím o jedný, co má přes 400tkm, možná původní turbo, a přitom jezdí stylem natočit, skoro plnej a tradá. Takový zacházení žádnej moderní motor nevydrží.

felixxx> Tak co, pomohla ti moje informace? Já jen, že do mě už nereješ



Zadny mindrak, ty auta proste vydrzi a o 66kw si nemyslim ze to je nejvetsi drzak co VW vyrobil.

Ja nejsem naftovy, mam obe auta benzin.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:21 | Nahoru | #154

standamz píše: Tak třeba rozvodové řemeny u nových VW motorů jsou vesměs bez předepsané výměny, předepsaná je pouze kontrola po 240 000 km a pak každých 30.


Tak jestli to je tohle pravda, tak to s fauvé blbě dopadne, oni se asi nepoučili od těch pitomců v Renaultu, že takhle to prostě nefunguje, co?
By mě zajímalo, jak ten řemen bude po čtvrt milionu km vypadat, ale spíš každej motor bude nejpozději ve 200tkm potkanej a budou to rovnou měnit za novej

Creck píše: Zadny mindrak, ty auta proste vydrzi a o 66kw si nemyslim ze to je nejvetsi drzak co VW vyrobil.

Ja nejsem naftovy, mam obe auta benzin.


Vydrží úplně to samé co ostatní značky, aspoň většinou. Samozřejmě průserový modely se vždycky najdou, ale o tom se nebavíme. Teď mi ještě řekni tu pohádku o českém autě a děsně levných náhradních dílech (ano ty byly, ale naposled na Felicii).

Že si to nemyslíš je tvoje věc, ale je to tak. To byl ještě poctivej motor a né projektovanej krám s životností "do dvouset dobrý, pak se to začne srát a ve 300 zahodit".

Naposledy editováno 05.04.2013 21:26:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:29 | Nahoru | #155

Lion píše: čekal sem kdo první vyrukuje s LF v kolika km mám očekávat závadu či zničení motoru?



tak třeba motor žere olej ...konkrétní příklad octa co máme v rodině bere olej už při najetých 110000 km a to myslím není zas tak moc kilometrů...opravdu si myslím že longlife motoru neprospívá a není to z mý hlavy říká to hodně mechošů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:30 | Nahoru | #156
Krovak> tak to víš chytrolínek tě dostane musíš ale vždy přesně odpovídat okopávat to s olejem a jeho množství na to jsem se tě neptal,

dostanu tě i na jiných převodovkých u renaultu protože nevíš, nic takového tam dole není ani měrka ani vypoštěcí otvor

jinak v poho máš to jedno, pokud výrobce napíše doživotní a není předmětem aktualizace tak je doživotní a nemění se

Naposledy editováno 05.04.2013 21:35:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:33 | Nahoru | #157

Dawe02 píše: Pracuji pro oba OEM ve vyvoji jako Tier1 dodavatel. Specifikace a oficialni pozadavky na zivotnost techto dvou OEM znam protoze je uz nejakych 6 let musim procitat ve specifikacich.
Cili zdrojem jsou Lastenhefty pro VW a standardy HMC ES96xxx pro Hyundai.
Nicmene i to ze to tu pisu znamena ze to je jiz obecne znamy fakt (casopisy, internet).
Jak presne nazyvali tech 200t km, vzpomenes si na jmeno? Protoze planovana zivotnost (lifetime, EOL, durability target) to rozhodne neni.


Bohužel víc ti k tomu neřeknu, neřešil jsem to dále. Ale bavily jsme se obecně, čili diesel i benz dohromady.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:38 | Nahoru | #158

felixxx píše: standamz>

můžeš mi napsat nějaký kod nového motoru kde neí předepsaný interval výměny?


Dódy ti takhle z hlavy neřeknu, ale byly to nové TSI motory, které po nedávném úspěchu s rozvodovým řetězem opět najíždí na rozvodový řemen. Jsou to motory pro nový Seat Leon, Octavii 3, Golf 7 atd. Pokud na kódech trváš, musel bych se mrknout do Elsy a to by bylo až tak v pondělí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:44 | Nahoru | #159
standamz> OK. Mozna jen pro jistotu, terminem NAFTA trh jsem myslel North American Free Trade Agreement, neboli Americky trh kam patri US, Canada a Mexico. Pro tento a EU trh jsou obecne jina kriteria nez pro ostatni.
Vyse psane plati pro vsechny osobni vozy jmenovanych OEM, benzin i diesel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:45 | Nahoru | #160

felixxx píše: Krovak> tak to víš chytrolínek tě dostane musíš ale vždy přesně odpovídat okopávat to s olejem a jeho množství na to jsem se tě neptal,

dostanu tě i na jiných převodovkých u renaultu protože nevíš, nic takového tam dole není ano měrka ani vypoštěcí otvor

jinak v poho máš to jedno, pokud výrobce napíše doživotní a není předmětem aktualizace tak je doživotní a nemění se


Nedostaneš mě na ničem. Nic takového tam není? Aha, takže převodovku JH, JC5, PK6, PK4, jsem vypouštěl ve snu, olej jsem vychlastal a olejový filtr sežral, bo ten tam podle tebe taky nejspíš není, viď? Mimochodem, tu PK6 jsem vypouštěl včera a PK4 minulej tejden. Takže jsi ze sebe udělal leda blbce, chlapče. Navíc jsem ti jasně psal, že měrka je na přední straně převodovky , ale to ty evidentně nechápeš. O oleji, množství i způsobu plnění jsem ti napsal proto, abys nebrečel, že zas něco nevíš.

Servisáka jako ty bych kopl do prdele zepředu, jen by mi sáhl na auto. Pak to má mít v servisech nějakou úroveň, když tam zaměstnanci ani nenajdou výpušťák

Naposledy editováno 05.04.2013 21:47:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:50 | Nahoru | #161
Krovak> co jsem ti napsal to kango tak jsi tam olej nikdy nevypouštěl protože tam vypouštěcí otvr není, jestli jsi tam vyvrtal dírku tak jo

takže aby jsi mě mohl kopnout do prdele dej jsem tu převodvku z kanga foto kde je ten vypouštěcí otvor

sám nevíš

Naposledy editováno 05.04.2013 21:54:58

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:51 | Nahoru | #162

Dawe02 píše: standamz> OK. Mozna jen pro jistotu, terminem NAFTA trh jsem myslel North American Free Trade Agreement, neboli Americky trh kam patri US, Canada a Mexico. Pro tento a EU trh jsou obecne jina kriteria nez pro ostatni.
Vyse psane plati pro vsechny osobni vozy jmenovanych OEM, benzin i diesel.


Jak říkám, bavili jsme se o tom zrovna ve vztahu k doživotním náplním. No a probírali jsme samozřejmě zdejší trh. Na Amíky seru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:54 | Nahoru | #163
felixxx> Tys hloupý. Nevypouštěl, protože kangoo je hnusný a nikomu v okolí jsem ho nekoupil. Krom toho, je tam 1.2 16v D4F, osmiventil je D7F, ty motory jsou prakticky stejný, stejně jako skříně. V Renault Dialogys se jasně píše u obou při demontáži vypusťte převodovku , takže mi nechceš tvrdit, že tam každej mechoš vyvrtá díru a pak ji zalepí soplem z nosu, že ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:58 | Nahoru | #164
Krovak> to furt okecáváš ale prostě nevíš, svoje vědomosti podle první otáky bys musel dokázat nějakým výkresem,

já bych ti ho sem dal ale porušil bych autorské právo, tak máš prostor to zas jen okecat

motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:01 | Nahoru | #165
no moje zkušeost oct 1,9tdi najeto 436tis ...koupena se 120tis..olej měněn po 15000tis ..nikdy nic neodešlo..ni turbo...
honda accord 2,2vti..najeto 359tis z toho 180tis na lpg a údržba takřka 0...před prodejem servis honda...motor ok jen trochu cvrlikaly ventily údajně za to mohlo lpg...motor bez známek vážneho opotřebení spotřeba oleje 0,2l na 10tis km...olej se měnil naposled při 220tis km při prohlídce v hondě...pak jen dolejvání ...čekal sem na smrt auta a nic ...

koupil sem 1,8t ocavku ..olej pořád schell 5w40 potom výměna za magnatek a při 120tis umřelo turbo..jinak se zvýšila po opravě spotřeba oleje...

měl sem na firmě MB sprinter D220 nebo tak něják ...měl najeto 886tis bez oprav motoru ...pak prasklo těsnění pod hlavou páč montéři s tím lítaly furt hlava nehlava..praha .ostrava.. vyměnilo se těsnění pod hlavou a motor klepe furt..kastle je po opravě ...diferak vyměněný a spotřební věci čepy atd...auto už má přes 950tis a furt jezdi ...koupili ho dva montéři ...

v mém okolí znám fiat doblo ...jezdí s ním taky hlava nehlava najeto přes 360tis z toho asi 200 na bionaftu a neřešilo se nic na motoru ...pořád to jezdí...

měl sem poslední oktávku 2,0tdi a za 24tis km 16/reklamací...9vážných

motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:07 | Nahoru | #166
jinak teda ještě ta doživotní náplň mě vždy pobaví páč co je doživotní že...

automat u BMW třeba v městském provozu se má měnit co 30tis ...v mém automatu SAAB je předepsán co 120 tis a při zatížení(tahání /město/teplotní přehřívání ) co 60tis...

tip tronic se taky uváděl doživotní ale taky pro některý to znamenalo 150tis a něktrý umřl přes 400tis km..

ja sem na sábu měl při 120tis a ted při 140tis abych tu převodovku spíše vypláchl..automat řadí sametově bez nějákých poznatku že řadí.. dsg v oktávce už asi klepe na vrátka nebeské brány pač už se začíná objevovat škubnutí při změně třeba R-D nebo D-R a za studena mu trvá trošku než zabere...auto má nejeto 320tis (2.0tdi + dsg)hold nic není na věky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:09 | Nahoru | #167

felixxx píše: Krovak> to furt okecáváš ale prostě nevíš, svoje vědomosti podle první otáky bys musel dokázat nějakým výkresem,

já bych ti ho sem dal ale porušil bych autorské právo, tak máš prostor to zas jen okecat


Ale hovno, kdybys měl, tak ho trapně neloudíš ze mě, ubožáčku
Navíc by ses do něj podíval a zjistil, co dosud nevíš. A pak bys taky zjistil, že to nejsou žádné výkresy, ale opravárenské manuály, ty výkrese
A co se týká dokumentace od Renaultu, ujišťuji tě, že mám všechny dílenské manuály i elektrická schémata, včetně diagnostiky. Takže si na těch autech opravím skutečně všechno, co mě může potkat, narozdíl od tebe, kterej ani neumí vypustit olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:33 | Nahoru | #168
hodys> kolik??? současné 1.8 tsi mění olej každých 30 tis. km, mezi výměnou veme cca litr... to je dle mě zanedbatelné

1.8T nebralo v 250 tisících mezi výměnama nic... olej měněn dle AD servisu... nejsem si už jistý, co tam bylo za olej, ale servis byl minimálně po 20 tis. km, je tedy možné že tam byl LF...

tranďák měl výměnu myslím po 25 tis. km a do tříset motorově běhal bez větší mechanické závady, ale už poměrně kvetl... vše servisováno u AD, takže nečekám nějaké brikule že by tam byl nějaký "běžný" olej

jasně, jsou zkušenosti že se tamto a onde vydřelo, ale otázkou je masové měřítko, to by mě fakt zajímalo... každej straší, ale jsou lidi co jim to funguje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:40 | Nahoru | #169
Krovak>

to máš zas takový okecávačky nekonečné, ale kde je u JB1 ypouštěcí otvor nevíš protře tam není,

tak můžeš zas jen kopat co máš a všichni jsou blbci co umíš

ale na moji otátku nikdy neodpovíš protože nevíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:45 | Nahoru | #170
Lion>

je to tak litřík zhruba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:48 | Nahoru | #171
hodys> a měníte taky po těch 30 tisících ne?

Naposledy editováno 05.04.2013 22:48:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 22:49 | Nahoru | #172
felixxx> Už jsem ti to řekl 2x. To že jsi retard z Jedličkova ústavu nechápající psaný text, je tvůj problém.
Jediný co umíš blít je slovo "okecávačky" a "nevíš". Fakt netuším, proč pouštěj k počítači, potažmo internetu jedince jako ty

Takže naposled pro dementy- výpušťák dole (kde jinde by taky mohl být, že?), napouštěcí a kontrolní otvor na přední straně převodovky. Nevím, jak jinak ti to vysvětlit, požádej svýho ošetřovatele, ať ti to přečte 3x pomalu po sobě, snad ti to dojde.

Jo, nezapomeň sundat kryt pod motorem, jinak ho vážně nenajdeš a budeš tu zase mlít sračky. A vůbec, že tys ještě ten kryt nesundal? Nojó, to pak budeš hledat dlouho
Takže ještě jednou, to černý plastový na co koukáš není převodovka, to je kryt

Naposledy editováno 05.04.2013 22:51:49

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 23:03 | Nahoru | #173

Lion píše: hodys> a měníte taky po těch 30 tisících ne?



jasný ale výhodu v tom nevidím takže bude změna oleje a výměny po 15...longlife je dražší a když ještě litr dokoupíš tak to pomalu dá dvě normální výměny...a myslím že 30 je dost...tuším co mi řekneš že na 30 tis je litr v pohodě ale myslím že to motoru nesvědčí ...beru to tak že olej vypadá třeba v mým benzinovým autě po 10 ještě celkem pěkně měnil jsem ted po 10 poprvé obvykle měním po 15 někdy přetáhnu na 16 a je to znát vždy jsem u výměny dělá to kamoš mechanik a vždy mi říká přijed po 10 a nepřetahuj a ten rozdíl tam je vidět (pro ty co věří že servis ze mě tahá peníze dodám že kamoš mi nechává olej i filtr za nákup a ty 2 stovky za výměnu ho nevytrhnou jestli mi to mění 2x nebo 3x za rok a přesto mi říká měň včas a longlife do octy nedávej ) kamoš měl audi TT a po 80 tisících v háji turbo a vydřený jeden válec ale tomu zřejmě někde v servisu nevyměnili olej možná vůbec ...jak psali i ve světě motorů i to se stává že se u nás světe div se krade a někdy se udělá jako výměna jen dolitím...to píšu pro ty co věří že opravdu olej může být v motoru navždy...tomu fakt nevěřím.... longlife mi přijde jako reklamní tah pro manažery flotil automobilů...napíší s naším vozem musíte do servisu až po 30 a lidem se to hodí...nestane se tragédie to neříkám ale dobrý to asi moc nebude ...to je můj názor

1 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy

5.4.2013 v 23:13 | Nahoru | #174


Běžte raději na pivo chlapi

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 23:18 | Nahoru | #175
shewcza> já koštuju slivku eště na to vidím

motorový olej navždy

5.4.2013 v 23:29 | Nahoru | #176
Zrovna takový extrém je výměna oleje dřív než po 5 tis.km-jak někdo provádí.Někde jsem zahlédl výsledky autorizovaných zkušeben,kde byl olej měněnn po 100 000 km.Na motorech nebyly známky nadměrného opotřebení.

motorový olej navždy

6.4.2013 v 00:31 | Nahoru | #177
Olej jako takovej,ten nic neudělá..jeho schopnosti mazání zůstavají po celou dobu víceméně stejný. Paradoxně starší olej maže líp než novej olej.. Problém je v mechanických nečistotách které vznikají při chodu motoru a při práci oleje..proto je potřeba měnit olej..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

6.4.2013 v 07:46 | Nahoru | #178

felixxx píše: Krovak>

to máš zas takový okecávačky nekonečné, ale kde je u JB1 ypouštěcí otvor nevíš protře tam není,

tak můžeš zas jen kopat co máš a všichni jsou blbci co umíš

ale na moji otátku nikdy neodpovíš protože nevíš



(reakce na) motorový olej navždy

6.4.2013 v 09:10 | Nahoru | #179
E-Ryc> Že se na něj nevysereš na "servisáka"
Ten tak leda servisuje svojí starý hajzl, aby neprotejkala voda a ještě blbě
A vůbec, ta fotka je podvrh, žádnej výpušťák tam není a hotovo

hodys píše: longlife mi přijde jako reklamní tah pro manažery flotil automobilů...napíší s naším vozem musíte do servisu až po 30 a lidem se to hodí...nestane se tragédie to neříkám ale dobrý to asi moc nebude ...to je můj názor


Jak už jsem psal, tohle zkusil Renault v r. 2001 s Lagunou II. Jak to dopadlo, víme všichni. Turba na tom lehala jak na běžícím pásu a ty motory dostaly nálepku totálního šmejdu. Včera jsem zrovna koukal na svý turbo s 60tkm a výměnou oleje nejpozději po 15tkm. Jak nový, žádná vůle.
Takže ty longlife jsou dobrý tak do 150tkm, potom prodat a ať se z toho novej majitel zblázní.

Naposledy editováno 06.04.2013 09:16:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

6.4.2013 v 09:44 | Nahoru | #180
Krovak>

ono pro dementy jako ty.

tak celá řada převodovek různých značek s doživotní náplní vypouštěcí otvor nemají,

to ale asi zatím nepochopíš protože vypouštěcí otvor je podle tebě vždy někde dole
Téma je zamknuto


TOPlist