globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
15.3.2013 v 09:23
Už teď vidím ty chlapy jak si plácnou po čele, kroutí hlavou a pomyslí si, proč holka třeba nejdeš na nějaký kurz vaření nebo šití.. :)
Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa

Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna

Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 13:57 | Nahoru | #151
Jestli ti přítel jako 158cm "vysoké" začátečnici, čerstvé absolvetce automotoškoly na "A", doporučil Virago 535, tak je píčus... To není urážka, to je jen holé zhodnocení faktu...

Vybírat je z čeho, doporučuji ti zajet na první lepší sraz "zahájení sezóny", nebo do kteréhokoli motoshopu a na pár motorek si sednout... Myslím, že když sedneš na proporčně vhodnou motorku (třeba kawa er5, cb 500 nebo 250, nebo suzuki gs500), tak vůbec nebudeš muset blbnout s dvácou...

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 14:31 | Nahoru | #152
gugo> Hlavně vědět co člověk chce.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 15:00 | Nahoru | #153
Nelámal bych to přes koleno. 535 je lehoučká, dobře ovladatelná motorka a pokud se po 500km zdá těžká, silná, robusní, tak bych nic dál nezkoušel. Někdo sedne a po pár km si s motorkou porozumí a druhý může zkoušet naučit se jezdit roky a stejně to nikdy nezvládne.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 16:54 | Nahoru | #154
jo, a já mám 160cm, k tomu krátký nohy, takže problém s dosáhnutím mám prakticky na každé motorce i v tomhle mi pomohla lehká dváca, nebyl to takovej boj s váhou

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 17:02 | Nahoru | #155
ad autoškoly, ot je bohužel věčný téma, v tý první jsem aspoň jezdila na cvičáku, ale nevysvětlili mi nic, instruktor řídil za mě, na křižovatkách sundával nohy na zem, abysme prej nespadli, neučila jsem se rozjezdy do kopce, manipulaci na místě, nic

Na to velký Áčko jsem si dokupovala dvě kondičky navíc oproti jedné jízdě, co byla v ceně "kurzu". Tak nutno říct, že se ten instruktor aspoň snažil, tahal mě po Praze, trápil v kopcích na rozjezdy, občas nechal poprat se s něčím, do čeho jsem se nacpala sama...ale cvičák nebyl, což je obecnej problém autoškol v Praze.
A zkoušky jsem dělala na chopperu 125tce, co na to říct

U Matyho bych neprošla, to je mi jasný. Nejsem si jistá, jestli bych prošla i teď, ale snad už jo, na kurzu jsem byla dvakrát, s dvácou i pětikulí a pokaždé mi to dalo dost

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 17:13 | Nahoru | #156

WhiteX píše:

Vybírat je z čeho, doporučuji ti zajet na první lepší sraz "zahájení sezóny", nebo do kteréhokoli motoshopu a na pár motorek si sednout... Myslím, že když sedneš na proporčně vhodnou motorku (třeba kawa er5, cb 500 nebo 250, nebo suzuki gs500), tak vůbec nebudeš muset blbnout s dvácou...


no sice je WhiteX o dost mladší než já, ale nezbývá nic jiného než souhlasit ...
Chce to jezdit, jezdit a jezdit ... nejdřív sama a v klidu. Nenechat se od někoho vybláznit Přeji šťastnou volbu a mnoho spokojených kilometrů ..

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 17:29 | Nahoru | #157
Ahoj.Moje žena zčínala na 650ce suzuki savage a pomalu ale jistě přecházela na stále nižší a nižší kubaturu až skončila u skůtru 125ccm.Měla také suzuku gn 250 lehká a obratná hezká mašinka kterou bych ti vřele doporučil.Jinak je se skůtrem velice spokojena jednoduché a velice pohodlné cestování.Vřele doporučuji,hodně šťastnejch kilometrů.

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 18:26 | Nahoru | #158
Já si myslím, že než tu dále polemizovat, tak by bylo vhodné aby autorka napsala jaká tam má řidítka, jak už tu bylo některýma několikrát zmíněno, 535 je užasná motorka, která lze parádně klopit a udělal jsem na ní v serpentýnkách kde jakého sportáka.. ale měl jsem ROVNÁ řidítka.. když jsem si na zkoušku dal ty orig, tak jsem si dal na kruháči málem hned na drzku.. nez prodávat masinu, nejdrive zkusit sehnat rovna riditka a dat tomu sanci :)

4 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 19:32 | Nahoru | #159
Puvodne jsem se tady do toho nechtel vubec vkladat, z dlouhe chvile jsem si obcas precetl vase rady a uz to nemohu vydrzet, co tady nekteri davaji za rady. Prvne to nema vubec co delat s obsahem motoru. Vsechno se odehrava v hlave, chcete-li v mozku. Nekteri maji prirozeny respekt z velkych masin a je uplne jedno, jaky maji obsah. U zenske se to projevuje casteji nez u muzske. Jsou zenske, a ja jich znam nekolik, ktere nedostanete ani pacidlem treba do nakladaku ci traktoru ani kdyz to zadny motor mit nebude. Ty maji jednoduse strach jet i se zahradni sekackou a hlavne nemaji ani potrebu to nekdy zkusit. Tim nechci nekoho schazovat, ale tak to proste je.
Z toho vyplyva, ze je uplne jedno, jestli si zvykaji po 50 ccm nahoru, ty budou mit vzdycky strach. Samozrejme znam i takove zeny, kterym ja sotva stacim a mam s tim plne ruce prace, ale tech je hodne hodne malo. Vetsina z nich ma i 20 letech jezdeni autem problemy s kazdou malickosti a radi prenechavaji rizeni druhym. Jak jsem uz napsal, vsechno se odehrava jen a jen v hlave. U silnejsi motorky staci prece dat mene plynu a je z ni hned pionyr. Kazda motorka ma jen dve kola a kazda me nekde bod, kdy ji uz nikdo neudrzi. To ma co delat s rovnovahou. Jestli nekomu pada motorka, tak ma problem se svoji rovnovahou a ne s vahou motorky. Samorzejme u tezke motorky je rovnovaha trochu nachylnejsi, ale jak jste si jiste vsimli, miliony motorkaru s tim nemaji problem. Rovnovaha vznika take v hlave a jestli ma slecna treba trochu problem na jizdnim kole ta ho bude mit na motorce take. A to ne diky vaze motorky, ale diky sve hlave. Na to maji vliv oci, sluch a jine. Treba spatne bryle a je rovnovaha v hajzlu.
Kdyz to vsechno, co jsem napsal, sectete, tak prijdete na to, ze je uplne jedno jestli se posadite na 125 ccm nebo hned na 1600 ccm. Zaradite jedna, pomalu se rozjedete a kdyz ujedete prvnich 100 metru bez problemu, ujedete i 1000 km. Prirozeny respekt z neznameho stroje, ktery ma kazdy, ztratite behem deseti minut. Pokud respekt nemizi ani po jedne sezone, a to na jakekoliv kubature, je dalsi jizda jen pokouseni osudu, kdy se co stane.
Kazda jizda musi probihat automaticky a prirozene, potom se zvladnou i ruzne nestandarni situace, ktere najednou pred vami vyzkoci, pokud musite celou cestu premyslet, jak zaradit, co zaradit, a jak to udelat, abych zastavil, nema to dal smysl.
Tedy slecna, at si poridi hned svuj cileny stroj, jelikoz je to uoplne jedno.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 19:43 | Nahoru | #160

vie píše: Kazda jizda musi probihat automaticky a prirozene, potom se zvladnou i ruzne nestandarni situace, ktere najednou pred vami vyzkoci, pokud musite celou cestu premyslet, jak zaradit, co zaradit, a jak to udelat, abych zastavil, nema to dal smysl.



To máš naprostou pravdu a to spoustě lidí chybí. A podle toho to taky vypadá. Někdo se se strojem prostě sžije, vznikne z toho jakoby jeden celek a je vše v pořádku. Někdo piluje, trénuje a prostě se to nikdy nestane.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 19:43 | Nahoru | #161

vie píše: ... U silnejsi motorky staci prece dat mene plynu a je z ni hned pionyr. ..





uz dlouho jsem necetl vetsi blud

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 19:52 | Nahoru | #162
kup si něco, na čem se sedí jako na kole, když to zvládáš. a nebo nějakého většího skůrta.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 19:54 | Nahoru | #163
Petr_VFR> tak si predstav, ze moje motorka dokaze jet i krokem, kdyz chci. A cubatura s tim hovno nadela

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 19:54 | Nahoru | #164

Petr_VFR píše:

uz dlouho jsem necetl vetsi blud



no mně to tak funguje, ale možná to mám pokažené. ve 4 tis to jede jak 500 s plným plynem, v 8 tis jak šestka a ve 11 jak litr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 19:56 | Nahoru | #165
vie>
-malý objem se tu doporučuje, protože ta motorka váží málo, až bude naháč500 vážit 140kg doporučímm ho
-když nakloníš na místě 100 nebo 300kg motorku, není to o váze(síle), ale rovnováze?
-je potřeba se zbavit strachu, ne respektu (bez něj jde naopak o hazard se životem)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 20:01 | Nahoru | #166
bledemon> tak ja nevim, jak vy motorky tlacite treba do garaze. Ja ji nenaklanim a kdyz se chci kouknout dospod, tak jen na stojanku. Musis koukat, abys ji drzel furt v rovnovaze. Nebezpecnym situacim se vyhybal. Treba ji nekam tlacit a vyhybat se popelnicim. Jo, to potom muze padnou kazdymu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 20:08 | Nahoru | #167
vie> ty malý holky musí na semaforech stát na špičkách, nebo nakloněny na jednu nohu (v obou případech rozhodne jejich síla a váha motorky).
A rovnováze se člověk učí a zlepšuje jí nejlépe od malé váhy k velké. Např. mé začátky na třiapůli:
1. v autoškole s instruktorem motání při dojezdech na semafor (neudržel jsem rovnováhu)
2. poté vlastní třiapůle, jízda v jednom v pohodě
3. po čase s těžkým spolujezdcem také již no problemo

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 20:16 | Nahoru | #168

Dolík.... píše: no mně to tak funguje, ale možná to mám pokažené. ve 4 tis to jede jak 500 s plným plynem, v 8 tis jak šestka a ve 11 jak litr



muzes jet klidne 5km/h, ale chovani 200 kilove motorky a pionyra bude krapet odlisne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 20:17 | Nahoru | #169
[quote=bledemon]vie> ty malý holky musí na semaforech stát na špičkách, nebo nakloněny na jednu nohu

Treba ma ale vysoke nohy, to ale nemohu vedet. Psala ze chce choppera, tak to se pri nejake vysce sedacky 65 cm na krizovatce opre o obe nohy, ale bude je muset rozevrit. V tom pripade to musi byt pro ni idealni

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 20:22 | Nahoru | #170
vie> jasan, u chopperů dosáhnou v poho, ale každé malé naklopení jim v nulových a malých rychlostech ty kg železa navíc jízdu velmi znesnadní

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 20:31 | Nahoru | #171

Deadman píše: GS500E, CB500, ER5 atd jako první motorku NEBRAT. Jsou to těžký cihly, všechny mají zhruba 190kg. Kdykoliv se ti to díky nezkušenosti nakloní na stranu, nohou to neudržíš a budeš se furt válet. GS500E je sice velmi nízká a jde snížit ještě více, ale má sportovní geometrii, při jízdě pomalou rychlostí (křižovatky, atd) padá do zatáček. Moje mladá začínala na CB450, která je ovladatelnější než GS500E a ze začatku se s ní válela po zemi skoro při každém zastavení. A to už měla předtím dost naježděno na Simsonu. Těch skoro 200kg je prostě moc.
Nicméně tyhle motorky jsou opravdu skvělé jako druhá motorka, když už člověk něco málo umí.
Ber nějakou lehkou jednoválcovou 250ccm, važí kolem 130-140kg, což už holka nebo slabší kluk udrží. Navíc se s to lehčeji řídí. Když ji neumíš přimět aby jela sama tam kam potřebuješ, tak ji tam nalámeš silou. Na vetší těžší motorce to sice jde taky, ale potřebuješ na to více síly než máš. 125ccm jsou sice ještě o 10-15kg lehčí a ovladatelnější, jenže ten motor už je slabej na to aby jsi stíhala tempo dnešního silničního provozu. Každej pičus v Oktávce nebo v dodávce tě bude předjíždět tak bezohledným způsobem, že tě skoro vytlačí do příkopu.


souhlas

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 20:34 | Nahoru | #172
ja jsem vyslovil nazor, ze na kubature nezalezi. Ze se jizda odehrava v hlave. V principu by stacilo, kouknout se jak kdo dovede jezdit na kole (jizdnim), protoze presne tak ji to pujde na motorce. Jestli to slecna na kole klidne z vrsku pusti na plno, nebo pribrzduje, protoze dostane strach. Vseobecne si myslim, ze se jizda na kole necha v povahovych rysech hodne srovnat s jizdou na motorce. Uz jde odhadnou, jak ji to pujde. Vic se o tom nemusim dohadovat. Slecna zde uz dostala tolik rad, ze si z nich stejne nevybere Scooter by ji to asi hodne usnadnil, ale ruku na srdce, to neni zadnej chopper

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 21:36 | Nahoru | #173
vie> no, pokud ztrácíš respekt z motorky po deseti minutách, tak pánbůh s tebou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 21:55 | Nahoru | #174
Kitty> tak tady je treba zajimavy bod. Respekt z motorky mam asi maly, ta vetsinou dela co chci, ty jsi ale mela asi na mysli respekt z jizdy a ten mam ohromny. A jeste vetsi respekt mam z ostatnich ucastniku silnicniho provozu tem zasadne nikdy neverim

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 22:04 | Nahoru | #175
vie> muzu se te zeptat kolik meris a vazis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 22:04 | Nahoru | #176

vie píše: Kitty> tak tady je treba zajimavy bod. Respekt z motorky mam asi maly, ta vetsinou dela co chci, ty jsi ale mela asi na mysli respekt z jizdy a ten mam ohromny. A jeste vetsi respekt mam z ostatnich ucastniku silnicniho provozu tem zasadne nikdy neverim



no aspoň tak, ono totiž nejhorší jen ten pocit "že už to umím a mám to v ruce", zrovna se v tom nebezpečným bodě pohybuju

ale není pravda, že nezáleží na kubatuře. Mně někdo dát do pazour Hayabusu, tak jsem mrtvá hned...lehká a hodná motorka do začátku má svůj význam, už jen proto, že to neletí přes dvě kila, rozhulákat to je strašně jednoduchý a ať si říká kdo chce, co chce, tak to otočení heftu je strašně lehký a svádí to. Malá motorka tohle neudělá, neletí tak rychle, víc času řešit případný krizovky, menší pravděpodobnost se do nich vůbec dostat, odpuštění chyb (zahamstnutí brzdy, kdy ostrý brzdy supersportu tohle krutě trestají, rychlý puštění spojky, skopnutí dvou kvaltů naráz např.), navíc s ní není taková práce, ty kila jsou prostě hodně znát. Já jsem navíc podobně malý pivo jako zakladatelka, ono jinak se mluví 180cm člověku, co bez potíží dosáhne oběma chodidly a jinak drobné 158cm holčině, co je ráda za baletní postoj na špičkách. A že ze začátku je tendence sundávat obě nohy. Cit pro rovnováhu se musí naučit, kolo je něco jinýho než motorka, kolo si většina lidí hodí přes rameno a jde, kdežto mít najednou 200kg stroj je kuwa rozdíl
Aspoň tohle je můj postřeh

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 22:17 | Nahoru | #177
vy děvčice ste stejně nějaké divné. když vidím ty baletní postoje na těch hustých a kool holčičích motorkách jako R6 nebo CBR RRRRRR, tak jen koulím očima :D určitě máte v hlavách nějaký vytuněný gyroskop

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 22:24 | Nahoru | #178

Kitty píše: no aspoň tak, ono totiž nejhorší jen ten pocit "že už to umím a mám to v ruce", zrovna se v tom nebezpečným bodě pohybuju

ale není pravda, že nezáleží na kubatuře. Mně někdo dát do pazour Hayabusu, tak jsem mrtvá hned...lehká a hodná motorka do začátku má svůj význam, už jen proto, že to neletí přes dvě kila, rozhulákat to je strašně jednoduchý a ať si říká kdo chce, co chce, tak to otočení heftu je strašně lehký a svádí to. Malá motorka tohle neudělá, neletí tak rychle, víc času řešit případný krizovky, menší pravděpodobnost se do nich vůbec dostat, odpuštění chyb (zahamstnutí brzdy, kdy ostrý brzdy supersportu tohle krutě trestají, rychlý puštění spojky, skopnutí dvou kvaltů naráz např.), navíc s ní není taková práce, ty kila jsou prostě hodně znát. Já jsem navíc podobně malý pivo jako zakladatelka, ono jinak se mluví 180cm člověku, co bez potíží dosáhne oběma chodidly a jinak drobné 158cm holčině, co je ráda za baletní postoj na špičkách. A že ze začátku je tendence sundávat obě nohy. Cit pro rovnováhu se musí naučit, kolo je něco jinýho než motorka, kolo si většina lidí hodí přes rameno a jde, kdežto mít najednou 200kg stroj je kuwa rozdíl
Aspoň tohle je můj postřeh


Znám dost děvčat, který jezdí na těch nejtěžších strojích. Na "glajdě" jezdí holčina 155cm a váha50kg, na vtx 1300 to samý a takových znám dost.Takže záleží na tom, jak se k tom která postaví. A tvrdím, že ženský na motorkách jezdí stejně dobře, jako chlapi a docela jich přibývá. Znám jednu co jezdila na 535 a když přišly zatáčky do kopce, tak to hodně klukům napráskala, pak přesedlala trochu výš a je pořád jedniča.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 22:24 | Nahoru | #179

jezdec68 píše: Znám dost děvčat, který jezdí na těch nejtěžších strojích. Na "glajdě" jezdí holčina 155cm a váha50kg, na vtx 1300 to samý a takových znám dost.Takže záleží na tom, jak se k tom která postaví. A tvrdím, že ženský na motorkách jezdí stejně dobře, jako chlapi a docela jich přibývá. Znám jednu co jezdila na 535 a když přišly zatáčky do kopce, tak to hodně klukům napráskala, pak přesedlala trochu výš a je pořád jedniča.



jasný, ale maj tyhle těžký stroje jako svoji první motorku?

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 22:35 | Nahoru | #180
jestli netrváš na nějaké renomované značce, tak můžu doporučit Yuki 250 CSR. Měl jsem jí přesně jako ty na naučení a byl jsem spokojený. Není těžká, asi 170 kg, takže tak o 10-15 kg lehčí než Virago. Přemotorovaná není, má asi 18k, ale na svezení do 90 kmh jak píšeš to víc než stačí, svižná je dost. Podle papírů je maximálka 108 kmh, ale na svojí jsem jezdil i 115kmh bez nějakých potíží. Na takové odpolední vyjížďky po okresce nebo na dojíždění do práce po městě je to perfektní stroj, navíc s pěkným designem a za super cenu! Nejenom že jí levně koupíš, ale ono to vůbec nic nežere, spotřeba je tak 3-4 litry/100km, to je úplná pohádka A má pěkný zvuk, žádnej křovinořez.

Bohužel není výškově stavitelná, ale jedna moje malinká kamarádka si jí zkoušla, má asi 160 cm a byla v pohodě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist