Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa
Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna
Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Vybírat je z čeho, doporučuji ti zajet na první lepší sraz "zahájení sezóny", nebo do kteréhokoli motoshopu a na pár motorek si sednout... Myslím, že když sedneš na proporčně vhodnou motorku (třeba kawa er5, cb 500 nebo 250, nebo suzuki gs500), tak vůbec nebudeš muset blbnout s dvácou...
Na to velký Áčko jsem si dokupovala dvě kondičky navíc oproti jedné jízdě, co byla v ceně "kurzu". Tak nutno říct, že se ten instruktor aspoň snažil, tahal mě po Praze, trápil v kopcích na rozjezdy, občas nechal poprat se s něčím, do čeho jsem se nacpala sama...ale cvičák nebyl, což je obecnej problém autoškol v Praze.
A zkoušky jsem dělala na chopperu 125tce, co na to říct
U Matyho bych neprošla, to je mi jasný. Nejsem si jistá, jestli bych prošla i teď, ale snad už jo, na kurzu jsem byla dvakrát, s dvácou i pětikulí a pokaždé mi to dalo dost
WhiteX píše:
Vybírat je z čeho, doporučuji ti zajet na první lepší sraz "zahájení sezóny", nebo do kteréhokoli motoshopu a na pár motorek si sednout... Myslím, že když sedneš na proporčně vhodnou motorku (třeba kawa er5, cb 500 nebo 250, nebo suzuki gs500), tak vůbec nebudeš muset blbnout s dvácou...
no sice je WhiteX o dost mladší než já, ale nezbývá nic jiného než souhlasit ...
Chce to jezdit, jezdit a jezdit ... nejdřív sama a v klidu. Nenechat se od někoho vybláznit Přeji šťastnou volbu a mnoho spokojených kilometrů ..
4 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Z toho vyplyva, ze je uplne jedno, jestli si zvykaji po 50 ccm nahoru, ty budou mit vzdycky strach. Samozrejme znam i takove zeny, kterym ja sotva stacim a mam s tim plne ruce prace, ale tech je hodne hodne malo. Vetsina z nich ma i 20 letech jezdeni autem problemy s kazdou malickosti a radi prenechavaji rizeni druhym. Jak jsem uz napsal, vsechno se odehrava jen a jen v hlave. U silnejsi motorky staci prece dat mene plynu a je z ni hned pionyr. Kazda motorka ma jen dve kola a kazda me nekde bod, kdy ji uz nikdo neudrzi. To ma co delat s rovnovahou. Jestli nekomu pada motorka, tak ma problem se svoji rovnovahou a ne s vahou motorky. Samorzejme u tezke motorky je rovnovaha trochu nachylnejsi, ale jak jste si jiste vsimli, miliony motorkaru s tim nemaji problem. Rovnovaha vznika take v hlave a jestli ma slecna treba trochu problem na jizdnim kole ta ho bude mit na motorce take. A to ne diky vaze motorky, ale diky sve hlave. Na to maji vliv oci, sluch a jine. Treba spatne bryle a je rovnovaha v hajzlu.
Kdyz to vsechno, co jsem napsal, sectete, tak prijdete na to, ze je uplne jedno jestli se posadite na 125 ccm nebo hned na 1600 ccm. Zaradite jedna, pomalu se rozjedete a kdyz ujedete prvnich 100 metru bez problemu, ujedete i 1000 km. Prirozeny respekt z neznameho stroje, ktery ma kazdy, ztratite behem deseti minut. Pokud respekt nemizi ani po jedne sezone, a to na jakekoliv kubature, je dalsi jizda jen pokouseni osudu, kdy se co stane.
Kazda jizda musi probihat automaticky a prirozene, potom se zvladnou i ruzne nestandarni situace, ktere najednou pred vami vyzkoci, pokud musite celou cestu premyslet, jak zaradit, co zaradit, a jak to udelat, abych zastavil, nema to dal smysl.
Tedy slecna, at si poridi hned svuj cileny stroj, jelikoz je to uoplne jedno.
vie píše: Kazda jizda musi probihat automaticky a prirozene, potom se zvladnou i ruzne nestandarni situace, ktere najednou pred vami vyzkoci, pokud musite celou cestu premyslet, jak zaradit, co zaradit, a jak to udelat, abych zastavil, nema to dal smysl.
To máš naprostou pravdu a to spoustě lidí chybí. A podle toho to taky vypadá. Někdo se se strojem prostě sžije, vznikne z toho jakoby jeden celek a je vše v pořádku. Někdo piluje, trénuje a prostě se to nikdy nestane.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
vie píše: ... U silnejsi motorky staci prece dat mene plynu a je z ni hned pionyr. ..
uz dlouho jsem necetl vetsi blud
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Petr_VFR píše:
uz dlouho jsem necetl vetsi blud
no mně to tak funguje, ale možná to mám pokažené. ve 4 tis to jede jak 500 s plným plynem, v 8 tis jak šestka a ve 11 jak litr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
-malý objem se tu doporučuje, protože ta motorka váží málo, až bude naháč500 vážit 140kg doporučímm ho
-když nakloníš na místě 100 nebo 300kg motorku, není to o váze(síle), ale rovnováze?
-je potřeba se zbavit strachu, ne respektu (bez něj jde naopak o hazard se životem)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
A rovnováze se člověk učí a zlepšuje jí nejlépe od malé váhy k velké. Např. mé začátky na třiapůli:
1. v autoškole s instruktorem motání při dojezdech na semafor (neudržel jsem rovnováhu)
2. poté vlastní třiapůle, jízda v jednom v pohodě
3. po čase s těžkým spolujezdcem také již no problemo
Dolík.... píše: no mně to tak funguje, ale možná to mám pokažené. ve 4 tis to jede jak 500 s plným plynem, v 8 tis jak šestka a ve 11 jak litr
muzes jet klidne 5km/h, ale chovani 200 kilove motorky a pionyra bude krapet odlisne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Treba ma ale vysoke nohy, to ale nemohu vedet. Psala ze chce choppera, tak to se pri nejake vysce sedacky 65 cm na krizovatce opre o obe nohy, ale bude je muset rozevrit. V tom pripade to musi byt pro ni idealni
Deadman píše: GS500E, CB500, ER5 atd jako první motorku NEBRAT. Jsou to těžký cihly, všechny mají zhruba 190kg. Kdykoliv se ti to díky nezkušenosti nakloní na stranu, nohou to neudržíš a budeš se furt válet. GS500E je sice velmi nízká a jde snížit ještě více, ale má sportovní geometrii, při jízdě pomalou rychlostí (křižovatky, atd) padá do zatáček. Moje mladá začínala na CB450, která je ovladatelnější než GS500E a ze začatku se s ní válela po zemi skoro při každém zastavení. A to už měla předtím dost naježděno na Simsonu. Těch skoro 200kg je prostě moc.
Nicméně tyhle motorky jsou opravdu skvělé jako druhá motorka, když už člověk něco málo umí.
Ber nějakou lehkou jednoválcovou 250ccm, važí kolem 130-140kg, což už holka nebo slabší kluk udrží. Navíc se s to lehčeji řídí. Když ji neumíš přimět aby jela sama tam kam potřebuješ, tak ji tam nalámeš silou. Na vetší těžší motorce to sice jde taky, ale potřebuješ na to více síly než máš. 125ccm jsou sice ještě o 10-15kg lehčí a ovladatelnější, jenže ten motor už je slabej na to aby jsi stíhala tempo dnešního silničního provozu. Každej pičus v Oktávce nebo v dodávce tě bude předjíždět tak bezohledným způsobem, že tě skoro vytlačí do příkopu.
souhlas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
vie píše: Kitty> tak tady je treba zajimavy bod. Respekt z motorky mam asi maly, ta vetsinou dela co chci, ty jsi ale mela asi na mysli respekt z jizdy a ten mam ohromny. A jeste vetsi respekt mam z ostatnich ucastniku silnicniho provozu tem zasadne nikdy neverim
no aspoň tak, ono totiž nejhorší jen ten pocit "že už to umím a mám to v ruce", zrovna se v tom nebezpečným bodě pohybuju
ale není pravda, že nezáleží na kubatuře. Mně někdo dát do pazour Hayabusu, tak jsem mrtvá hned...lehká a hodná motorka do začátku má svůj význam, už jen proto, že to neletí přes dvě kila, rozhulákat to je strašně jednoduchý a ať si říká kdo chce, co chce, tak to otočení heftu je strašně lehký a svádí to. Malá motorka tohle neudělá, neletí tak rychle, víc času řešit případný krizovky, menší pravděpodobnost se do nich vůbec dostat, odpuštění chyb (zahamstnutí brzdy, kdy ostrý brzdy supersportu tohle krutě trestají, rychlý puštění spojky, skopnutí dvou kvaltů naráz např.), navíc s ní není taková práce, ty kila jsou prostě hodně znát. Já jsem navíc podobně malý pivo jako zakladatelka, ono jinak se mluví 180cm člověku, co bez potíží dosáhne oběma chodidly a jinak drobné 158cm holčině, co je ráda za baletní postoj na špičkách. A že ze začátku je tendence sundávat obě nohy. Cit pro rovnováhu se musí naučit, kolo je něco jinýho než motorka, kolo si většina lidí hodí přes rameno a jde, kdežto mít najednou 200kg stroj je kuwa rozdíl
Aspoň tohle je můj postřeh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Kitty píše: no aspoň tak, ono totiž nejhorší jen ten pocit "že už to umím a mám to v ruce", zrovna se v tom nebezpečným bodě pohybuju
ale není pravda, že nezáleží na kubatuře. Mně někdo dát do pazour Hayabusu, tak jsem mrtvá hned...lehká a hodná motorka do začátku má svůj význam, už jen proto, že to neletí přes dvě kila, rozhulákat to je strašně jednoduchý a ať si říká kdo chce, co chce, tak to otočení heftu je strašně lehký a svádí to. Malá motorka tohle neudělá, neletí tak rychle, víc času řešit případný krizovky, menší pravděpodobnost se do nich vůbec dostat, odpuštění chyb (zahamstnutí brzdy, kdy ostrý brzdy supersportu tohle krutě trestají, rychlý puštění spojky, skopnutí dvou kvaltů naráz např.), navíc s ní není taková práce, ty kila jsou prostě hodně znát. Já jsem navíc podobně malý pivo jako zakladatelka, ono jinak se mluví 180cm člověku, co bez potíží dosáhne oběma chodidly a jinak drobné 158cm holčině, co je ráda za baletní postoj na špičkách. A že ze začátku je tendence sundávat obě nohy. Cit pro rovnováhu se musí naučit, kolo je něco jinýho než motorka, kolo si většina lidí hodí přes rameno a jde, kdežto mít najednou 200kg stroj je kuwa rozdíl
Aspoň tohle je můj postřeh
Znám dost děvčat, který jezdí na těch nejtěžších strojích. Na "glajdě" jezdí holčina 155cm a váha50kg, na vtx 1300 to samý a takových znám dost.Takže záleží na tom, jak se k tom která postaví. A tvrdím, že ženský na motorkách jezdí stejně dobře, jako chlapi a docela jich přibývá. Znám jednu co jezdila na 535 a když přišly zatáčky do kopce, tak to hodně klukům napráskala, pak přesedlala trochu výš a je pořád jedniča.
jezdec68 píše: Znám dost děvčat, který jezdí na těch nejtěžších strojích. Na "glajdě" jezdí holčina 155cm a váha50kg, na vtx 1300 to samý a takových znám dost.Takže záleží na tom, jak se k tom která postaví. A tvrdím, že ženský na motorkách jezdí stejně dobře, jako chlapi a docela jich přibývá. Znám jednu co jezdila na 535 a když přišly zatáčky do kopce, tak to hodně klukům napráskala, pak přesedlala trochu výš a je pořád jedniča.
jasný, ale maj tyhle těžký stroje jako svoji první motorku?
Bohužel není výškově stavitelná, ale jedna moje malinká kamarádka si jí zkoušla, má asi 160 cm a byla v pohodě.