Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení. "
není rozlišené dvoustopé nebo jednostopé vozidlo, jen prostě motorové vozidlo, což moto je. tak by mě zajímalo jaké jsou podmínky pro přimontování, je mi jasný že to světlo musí mít homologaci, ale už nikde není jak daleko od silnice, jestli stačí jedno doprostřed a tak. bude stačit když to dám hned pod normální světla? na fzsku je tam vhodná lišta k tomu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
rumburk píše: motovlk> až mně autíčkáři přestanou přehlížet,a dělat naschváli,tak budu jezdit třeba bez světel!zatím to tak není a přes den dálkový skoro nevaděj,jen si tě alespoň všimnou!!je to o vzájemným respektu,který tady zatím není,ba naopak,spousta těch,co jsou schovaný za plechem si o nás myslí,že jsme čůráci a je potřeba nás vychovávat a ztrestat a pokud si se s tímhle ještě nesetkal,tak jezdíš v itálii,francii,nebo španělsku,ale asi ne po čechách.až ti to tam nějakej poloslepej důchodce strčí,protože tě neuvidí,změníš názor.
v žádném případě ti to ale nepřeji čus
to zní jako kdyby tě každou vyjížďku minimálně 2x někdo srazil...
dálkový světla i ve dne jsou pěkně hnusný. vždycky si říkám,že když se někdo tak strašně bojí o svojí prdel, že musí dělat nepříjemnosti řidičům kolem, tak by měl zkusit bezpečnější koníček.
snad kdybys potkával víc takovejch jako ty, tak bys docenil, jak to umí pěkně poškádlit spojivky...
vzájemnej respekt o kterým píšeš není o přístupu,kterej razíš.
mmch, máš představu, kolik lidí dneska jezdí na motorce? kolik z nich jezdí i autem?
rozdělení na my a oni dávno neplatí.
jako sorry,ale nemám rád bezohlednost...
rumburk píše: motovlk> až mně autíčkáři přestanou přehlížet,a dělat naschváli,tak budu jezdit třeba bez světel!zatím to tak není a přes den dálkový skoro nevaděj,jen si tě alespoň všimnou!!je to o vzájemným respektu,který tady zatím není,ba naopak,spousta těch,co jsou schovaný za plechem si o nás myslí,že jsme čůráci a je potřeba nás vychovávat a ztrestat a pokud si se s tímhle ještě nesetkal,tak jezdíš v itálii,francii,nebo španělsku,ale asi ne po čechách.až ti to tam nějakej poloslepej důchodce strčí,protože tě neuvidí,změníš názor.
v žádném případě ti to ale nepřeji čus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
PepanS píše: Změřil jsem to. Překvapivě ampérmetrem. Konkrétně klešťovým ampérmetrem.
je to všechno nějak moc...15voltů je moc-a 90A bez světel-to je odběr cca 1200watů!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
rumburk píše: callowsick> sorry,ale na skůtru taky jezdím na potkávačky a nemám s tím problém,
? to je snad dobře,ne?
1 reakcí na tento příspěvek denní svícení
assassin píše: Ja jezdim na dalky a mlhovky i autem , nechci aby me nekdo prehledl na motorce, nechci aby me prehledl i v aute.....jak jde o bezpecnost, muze se vsechno
T oje slaby doporucuju do prednich parabol zamontovat stroboskop, to te pak nikdo neprehlidne.
(Uz jsem neco podobneho jednou potkal, byl to nezapomenutelny zazitek)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
rumburk píše: ...nechci tě urazit,ale až jednou přesedneš z toho tvého skůtru na dospělou motorku(do 500ccm je vše skůtr) a najedeš 20-25 tis.km ročně tak mi písni,třeba změníš názor
já teď nevím, jestli to bylo na mě (?)
jestli jo, tak letos jsem 18. sezónu v sedle, vystřídal jsem pár motorek i výrazně nad 500ccm a nějakej ten kilometr mám najetej...
to,že teď jezdím malý čínský enduro o mý minulosti moc neříká.
no. a dálkový světla mi vadí pořád stejně
choze69 píše: formelgsx> Nic se nezměnilo, ale ledkové denní světla se při zapnutí potkávaček změní na obrysovky - sníží se svítivost.
Na to bacha, denní svícení musí po zapnutí potkávaček zhasnout, pokud změní svítivost na obrysová světla musí být tato zapsaná v TP, denní svícení zapsané být nemusí.
6.19 Denní svítilna (předpis č. 87) (18)
6.19.1 Přítomnost
Povinná na motorových vozidlech. Zakázaná na přípojných vozidlech.
6.19.2 Počet
Dvě.
6.19.3 Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.19.4 Poloha
6.19.4.1 Na šířku: vnitřní okraje zdánlivě viditelných ploch ve směru referenčních os musí být od sebe
vzdáleny nejméně 600 mm.
Tato vzdálenost může být zmenšena na 400 mm, je-li celková šířka vozidla menší než
1 300 mm.
6.19.4.2 Na výšku: nejméně 250 mm a nejvýše 1 500 mm nad vozovkou.
6.19.4.3 Na délku: na přední části vozidla. Tato podmínka se považuje za splněnou, jestliže vyzařované
světlo neobtěžuje řidiče ani přímo, ani nepřímo přes zařízení pro nepřímý výhled a/nebo jiné
odrážející plochy na vozidle.
6.19.5 Geometrická viditelnost
Vodorovná: 20° směrem ven a 20° dovnitř.
Svislá: 10° směrem nahoru a 10° směrem dolů.
takže si myslím, že je to spíš jen pro auta, i když ve směrnici EHK OSN č. 87 se píše:
1. OBLAST PŮSOBNOSTI
Předpis se vztahuje na denní svítilny vozidel kategorií L, M, N, a T (1)
ale nic konkrétnějšího jsem už nenašel.
V jiných článcích jsem našel, že denní svícení není určené pro (povolené) pro motocykly, tak opravdu nevím.
Dolph-cz píše: je to všechno nějak moc...15voltů je moc-a 90A bez světel-to je odběr cca 1200watů!!
Podle teto dokumentace, konkretne strany 29, je tech 15V treti faze nabijeni.
Co se tyka toho proudu. Do I.oktavky se dava az 120A altik. U toho BMW nevim jak velkej tam byl altik, ale kdyz vemes v potaz, ze je tam skoro vsechno na elektriku a ma to STOP/START, takze je potreba vydatne dobijet.
AndělČK píše: U motorek, které mají v 99% neregulovatelný alternátor, nemůže denní svícení ušetřit ani korunu. Spíše naopak. Tímto zákrokem daleko více zatěžujete regulátor napětí("ušetřená" energie se zde přemění na teplo) a ten Vás za to mít rád nebude.
Takže v podstatě ty všechny motorky, které dříve nesvítily, když to neukládal zákon, tak jsou dneska všechny zničené. A vlastně dneska když pojedu na motorce bez světel, tak jí totálně zlikviduju.
Jak může někdo napsat takovou kravinu si nedovedu srovnat.
Hery22 píše: aha, takze az v noci nabouras treba na dalnici do blbce, co nemel zapnute svetla, tak za to vlastne muzes ty? proc vlastne mame vzadu svetla a mlhovky, kdyz maji jet ti za nama tak, aby zastavili vcas na vzdalenost, kterou vidi? Ty zadni svetla jsou vlastne uplne na hovno mi je fuk, jestli je povinne sviceni pres den, nebo ne, ale nez aby se svitilo temi dennimi svetly, to at se radeji nesviti vubec. Neni dne, abych nepotkal za sera, nekdy i vecer nejakeho hnupa, co ma zapnute jen ty denni svetla. Verim tomu, ze kdyby to nebylo, tak by se zapinat svetla, tehdy kdy je to potreba nezapominalo
Čtu tady vše možné o všem co je na hovno. Nějak jsem neobjevil skutečnost, že za ty bouračky, neosvětlený zadek, tmu na zadku v noci nemohu ta denní světla. Každý tady píše jak je to na hovno ty světla, že to vzadu nesvítí, ale nikdo si neuvědomuje, že to není chyba těch světel, ale toho vola co má rozsvítit světla normální v noci a za snížené viditelnosti. Nadávejte těm kreténům co to nerozsvítí, ty světla jsou naopak třeba zrovna pro motorkáře mnohem lépe čitelná, abych motorkáře viděl zepředu než jeden ušmudlanej žlutej refelktor, který je seřízený při výrobě a pak už nikdy takže svítí do země.