Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?
P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.
Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
ten postup mi radil Robert Papežík. to ostatní je moje dedukce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
venakucera píše: SVéčko> no v zásadě bys měl začít dřív brzdit zadní brzdou. nevím jak tvá motorka, ale ta má zadní brzdou opravdu jen přibržďuje, do smyku bych ji asi nedostal (myslím, že to tak má spousta superbiků). dělá se to proto, abys trochu zpomalil, tím tedy snížil otáčky (při podřazení to nemá takovou tendenci blokovat zadní kolo), ale neodlehčuješ takto zadní kolo, takže ti tolik neodskakuje - sedí na asfaltu - a motorka je líp ovladatelná.
ten postup mi radil Robert Papežík. to ostatní je moje dedukce.
Tak obě brzdy mají smysl, ale pokud brzdíš fakt už dost na předek tak zadek se nadlehčuje až do té míry kdy tě opustí. O tom vrknutí je to právě před tím než se zadní kolo nadlehčí až k té únosné úrovni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
ono tě tohle celé kouzlo, o kterém je tu řeč, zrychlí řádově o desetiny vteřiny na zatáčku, takže to má smysl dělat opravdu jen na okruhu, když honíš každou píď. takže pokud s okruhovým ježděním nemáš větší zkušenosti, budeš to asi těžko chápat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
venakucera píše: SVéčko> asi ti nerozumim. ale nemáš dávat meziplyn než se ti nadlehčí zadní kolo, ale právě proto, aby se ti nenadlehčovalo. smysl je v tom, že brzdíš oběma koly co nejefektivněji a zároveň máš co nejlepší kontrolu na motocyklem.
ono tě tohle celé kouzlo, o kterém je tu řeč, zrychlí řádově o desetiny vteřiny na zatáčku, takže to má smysl dělat opravdu jen na okruhu, když honíš každou píď. takže pokud s okruhovým ježděním nemáš větší zkušenosti, budeš to asi těžko chápat.
Jasný, jde mi o to že kolikrát potřebuješ zpomalit před, nebo jdeš i o dva dolů. V tom případě brzdíš střídavě s řazením?
Naposledy editováno 27.05.2011 17:43:40
přední brzdu mám zmáčklou celou dobu, dokud nezačnu zatáčet. a zadní brzdu taky, i když to bych asi nemusel/neměl. asi by to stačilo jen před prvním podřazením, ale takhle zkoordinované pohyby ještě nemám.
jinak pokud potřebuju podřadit třeba o dva kvalty, dělám to postupně. každý nechám "vybzdit". neskopu to rovnou o dva. to by pak zadní kolo šlo rozhodně do smyku nebo by odskakovalo i kdybych měl královsky seřízený podvozek.. nebo bych pak musel jít sakra tvrdě na přední brzdu, což by znamenalo, že k zatáčce najíždím hodně rychle a to bych pak stejně netrefil ideální stopu (a to zase z části vlivem odlehčeného zadního kola - tedy NEideální kontroly na motocyklem).
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
adosmoto píše: venakucera a svéčko: Když už ty brzdy. Včera mě chtěl vběhnout pes pod kola když jsem jel na R1. Taky moje chyba že jsem jel 120 km/h v městě ale na přehledným useku, lidi šli s psem bez vodítka u silnice takže i jejich chyba. Zadní kolo v tom brždění pomalu nešlo udržet na zemi, a na podřazování jsem neměl rozhodně čas. naštěstí pes zastavil
Tak jasný, ale ty jsi zastavoval a nejen brzdil do zatáčky. Co se týče toho jak psal Venakucera tak jsem myslel podřazování o jeden kvalt, brždění, a pak řazení o další a zase brždění. Já to dělám teda současně a právě proto si pomáhám tím vrkáním aby to pomohlo udržet zadní kolo v gripu. Můžu brzdit stále a ne střídavě s řazením.
a jak tu furt řešíte režim jízdy, šak to je úplně jedno jestli rychle, pomalu, s brzdama nebo bez brzd....