globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Letecký motor
 
2.5.2011 v 22:25
Zdravím lidi!
Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:25 | Nahoru | #151

kawapepek píše: No ano,schazovat tě budu..protože já postavil nějakých 27 letadel a lítaj v USA,austrálii,Japonsku atd atd...

Prostě to není prdel...

Mi řekni,ikdyž to postavíš,jak třeba zvážíš těžiště??? řekni postup..nééé výpočty,ale prakticky...
Ono vy umíte na papíře ale ve skutečnosti ne....

Jinak já maturita 5 krát za jedna....

V hodnocení 7 nejlepší žák školy ročník 2004... a to jsem se neměl čas učit,protože jsem řešil motorku a připravoval jsem si podklady k maturitě...

Ale jako to je jedno...to jen,abys věděl,kdo tě schzuje....



Těžiště určím výpočtem. Praktická zkouška se dělá za přítomnosti inspektora LAA. Co jsem viděl měli nějaký váhy, na něž najeli kolama a ostruhou. A podle rozložení zátěže se dopočítalo těžiště.

Sakryš já ti to neberu taky sem byl ve druháku nejlepší student ze školy. A?

Postavil si 27 letadel. Dobře. A začal si od 4.? Nebo si taky stavěl nějaký jako první?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:28 | Nahoru | #152

kawapepek píše: Ale tady nejde jen o to,jestli něco víš z hlavy,nebo nevíš...Tady jde o to,abys instrukce z návodu ke stavbě dokázal sám provést...
takže se prostě během stavby dostaneš do problémů,který není prdel řešit,chce to speciální nástroje,vybavení a hlavně vědět,jak s tim nářadím dělat...
Návod počítá s tím,že jsi strojař...Takže tam ti napíšou,že třeba nějaká páka má takový a takový uložení,ale jak to uděláš přesně je už na tobě...



Počkej, já to nehodlám stavět sám v garáži. Můj táta se strojařinou x let živí a máme profesionální dílnu. Určitě se dostanu do problému. Pak přijde čas na to sklopit uši a zavolat lidem, který "již postavili 27 letadel které lítají po celém světě" a zavolat jim jak se todle dělá...

Jinak vzhledem k tomu, že to stavěli lidi bez technického vzdělání a postavili to. Tak to asi s konzultacema a dohledem LAA nemůže být až takovej nepřekonatelnej problém..

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 20:30 | Nahoru | #153


Naposledy editováno 20.04.2024 20:44:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:34 | Nahoru | #154

Twister píše: Počkej, já to nehodlám stavět sám v garáži. Můj táta se strojařinou x let živí a máme profesionální dílnu. Určitě se dostanu do problému. Pak přijde čas na to sklopit uši a zavolat lidem, který "již postavili 27 letadel které lítají po celém světě" a zavolat jim jak se todle dělá...

Jinak vzhledem k tomu, že to stavěli lidi bez technického vzdělání a postavili to. Tak to asi s konzultacema a dohledem LAA nemůže být až takovej nepřekonatelnej problém..

a myslis, ze to stoji za to? myslis, ze je to lepsi, jak treba vyuzivat nejaky spolecny ero, at uz mit zarizeny u nejakyho cloveka zarizeny pujcovani a nebo v AK? notabene, kdyz v pripade poradnyho letadla dvoumistnyho je bezny, ze si skocej dva a letej napul? vis, chapu to v situaci na zacatku 90. let, kdy nikdo nemel prachy a ani letadla nebyly absolutne k mani, tak se stavelo jak o zavod ...ale dneska? proc asi v rozich hangaru lezi takovyhle nedodelany "ulozenky" ...vazne si myslis, ze jako vydelavajici clovek bez rodiny budes mit stejny pohled jako ukrutne sockujici cerstvy maturant??? porovnal bych to asi s tim, kdyz jsem si za 6tis usetrenych z letni brigady koupil svoji 350 v 19ti a benzin tankoval jen za 100ku, protoze jsem vic nemel a loni jsem na XJcku nalital 14tis km za rok, protoze jsem si to moh dovolit a v Norsku kupoval plny nadrze á43kc/litr

Naposledy editováno 03.05.2011 20:38:28

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:35 | Nahoru | #155

kawapepek píše: třeba to těžiště....

V návodě-ikdyž pochybuju,že nějaký je tak podrobný budeš mít zvažte těžiště-jeho poloha musí být 30% od náběžné hrany křídla....
tečka...

a ty to budeš muset udělat...

Budeš si muset někde sehnat váhy-budeš muset letadlo dostat do polohy s tětivou profilu ve vodorovné pozici a potom to odvážit a z reakce pod ocasem dopočítat procenta polohy těžiště...
Tohle v žádnym návodě nemáš....
A musíš toto dělat pro všechny možné režimy-váhy pilotů,vybavení,nákladu....

Musíš zaplatit autorská práva,jestli stavíš něco co už někde lítá....
a ještě to to musí někde někdo posvětit...
Musíš prokázat,čím jsi to lepil...vzorky uschlého lepidla,vážné protokoly lepidel a jiné a jiné...
je tam věcí,které když nevíš,tak ti to komisaž UCL nepustí...
A vůbec,nenudu se tady rozčilovat,jdu čumět na hockej....



Jdi na hokej... Jinak todle letadlo nespadá pod UCL. Nýbrž pod LAA tam je to trošku jinak. Nejsou tam lepené spoje. Autorská práva jsou vyřešený

Děkuji za dizkusi. I když ne moc plodnou Od koho mám tu Martinů s Formánkem pozdravovat?

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 20:37 | Nahoru | #156


Naposledy editováno 20.04.2024 20:44:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:40 | Nahoru | #157

kawapepek píše: Jinak asi tě překvapím,ale v obklopení inženýrů a za podpory spousty simulací a počítačových programů jsme postavili G-304S
Což je prototyp,jeho hodnota je někde okolo 20 milionů korun....

A to letadlo je vymyšlené a zkonstruované jen v ČECHÁCH a vyrobené jen českýma rukama...

Takže jsem dělal prototyp....

Věř mi,že těch věcí,co musíš splnit a doložit je tolik,že i zkušený mechanik má plnou hlavu a ruce práce.....

Ale to je jedno....Prostě to nedáš...Nevěřím tomu...Já chtěl stavět Nebeskou Blechu,ale vysral jsem se na to,páč je to na zabití....
A kamarád bude stavět CRI-CRI ho,ale to není o nic lepší...Chce tam dát 2 modelářský motory ZDZ 210 a to má smysl....
ale nebude to prdel...A že on dělá přímo na UCL a že má všechno u ruky a stejně z toho má bobky,aby na nic nezapomněl.....

jenze to CRI-CRI ma prave problem, ze dvoumotorak nespada pod LAA a tady ma Twister pravdu, pravidla na stavbu ULL jsou cajicek proti velkym letadlum ....na rozdil od tebe, kterej pochybujes o stavbe, ja spis pochybuju nad smysluplnosti takovyho pocinani, nejak to asi postavi

Naposledy editováno 03.05.2011 20:41:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:40 | Nahoru | #158

Jindra650 píše: a myslis, ze to stoji za to? myslis, ze je to lepsi, jak treba vyuzivat nejaky spolecny ero, at uz mit zarizeny u nejakyho cloveka zarizeny pujcovani a nebo v AK? notabene, kdyz v pripade poradnyho letadla dvoumistnyho je bezny, ze si skocej dva a letej napul? vis, chapu to v situaci na zacatku 90. let, kdy nikdo nemel prachy a ani letadla nebyly absolutne k mani, tak se stavelo jak o zavod ...ale dneska? proc asi v rozich hangaru lezi takovyhle nedodelany "ulozenky" ...vazne si myslis, ze jako vydelavajici clovek bez rodiny budes mit stejny pohled jako ukrutne sockujici cerstvy maturant???



Achjo. Kdybych na to nahlížel takhle tak vemu 60 litru a koupím rovnou Minimaxe. A to mi ho tedka nekdo nabízel komplet s papirama za 20 Bohužel sem zaspal. Já todle beru jako zábavu, určitě narazím na překážky, který buď překonám nebo ne. Ale kdyby každej přemýšlel stylem "Je to moc složity, radsi se na to vyseru" tak asi jeste nemáme ani ohen.

Co se tyce spolecnyho era. Ty samozrejme dodnes vyuzivam a zatim nadale budu. Co se tyce letani s nekym, ja jsem spis vlk samotar.

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:42 | Nahoru | #159

Jindra650 píše: jenze to CRI-CRI ma prave problem, ze dvoumotorak nespada pod LAA a tady ma Twister pravdu, pravidla na stavbu ULL jsou cajicek proti velkym letadlum



Cri-cri je dvoumotorák a navíc má vysokou pádovou rychlost.

Pravidlo pro stavbu ULL jsou oproti UCL neskutecne mirnejsi. Do stavby "experimentalu" ci "dospeleho era" bych se urcite nepustil. Pac certifikace by me skutecne naprosto znicila...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:44 | Nahoru | #160


Naposledy editováno 20.04.2024 20:44:32

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 20:45 | Nahoru | #161
Twister> ja mam teda taky rad vyzvy, ale do stavby svyho letadla, ktery bude vetsi plecka jak cokoli jinyho s cim budu mit moznost bezne treba v AK litat se teda nepohrnu. A jestli jde o to si neco dokazat, tak to radsi si budu fantazirovat v pocitaci, kde to nic a nikoho neohrozi... a o tom, ze kdo se boji nesmi do lesa to prece neni, tohle neni vymysleni noveho ale znovuobjevovani Ameriky ...

...vyzva byla pro me treba na skole formule, od cistyho listu, navrhnout, vyrobit, rozchodit, vyzva urcite byla pro duchovni otce UL-39 neco takovyho navrhnout atd... vyzva pro me je i zalezitost, co s kamaradem bastlime, je to dost podobny roubovani motoru na letadlo, taky spojuju motor s prevodovkou, ktera k tomu rozhodne nepatri a neni to uplne prdel...

Naposledy editováno 03.05.2011 20:51:59

Letecký motor

3.5.2011 v 20:50 | Nahoru | #162


Naposledy editováno 20.04.2024 20:44:37

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 21:33 | Nahoru | #163

kawapepek píše: No,hele jinak jasný,chápu rozdíl mezi LAA a UCL....Ono taky CRI CRiho uděláš jednomotorovýho a jsi tam....Ale jaksi ten druhej motor tam asi pro něco je...takže sice už lítají jak dvoumotoráci,tak jednomotorový CRI CRI,ale říkám,ikdyž kámoš dělá na UCL,moc se mu do toho nechce...Aby do toho nasypal třeba půl mega a pak to nedotáhl....



Nejsi tam, pac ma vysokou padovou rychlost...

Letecký motor

3.5.2011 v 21:36 | Nahoru | #164
Tak pockej toho Afforda-plane nebudu stavet 3 roky... Pracovní náročnost je nějakej 150 až 200 hodin..

Co se tyka paraglidu a tohodle. Paraglide te vyjde asi na obdobny prachy jako postavení tohoto stroje. A bezpecnejsi mi teda pripada todle...

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 21:50 | Nahoru | #165


Naposledy editováno 20.04.2024 20:44:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 21:58 | Nahoru | #166

kawapepek píše: Ty woe,co je to za hajzla??? 200 hodin,to máš měsíc v práci....Kdyby se to dělalo jen o sobotách a o nedělích tak bys to dělal 3,max 4měsíce...Tak rychle já nestavím ani modýlek....

No hod sem nějakou fotku....Jinak,jestli tam fakt dáš nějakou mrdku motor a někde ho přidřeš,tak už tě vidim někde sfouklýho v lese roznesenýho po stromech...

Kamarádi restaurují Sluku a dělaj to už snad rok...Ale je pravda,že to bude nejvíc de luxe sluka na světě...



Aha. Tys na to nekoukal? Uz sem tu ten odkaz daval 2x...
http://affordaplane.com/about.html
Je to fakt jednoduchy. Vetsina veci se tam jen nytuje nebo sroubuje. Ja teda nejsem tak odvaznej a hodlam to pro sicher jeste povarit. Je to zkratka takovy rogalo s pevnyma kridlama... Navod je prave jak pro blbce. Typu "vezmi tendle sroubovak utahni tendle sroub"...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:07 | Nahoru | #167

Twister píše: Vetsina veci se tam jen nytuje nebo sroubuje. Ja teda nejsem tak odvaznej a hodlam to pro sicher jeste povarit.

ahááá, tak povarit a jsme u konstruovani sakra, proc se vlastne letadla nedelaj cely svareny a nejtujou se ....tedka mi nejak vypadla pamet ....a proc vlastne existuje vyrobni dokumentace ....ahááá, aby si to prece kazdej moh vylepsit podle svyho

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 22:10 | Nahoru | #168


Naposledy editováno 20.04.2024 20:44:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:11 | Nahoru | #169

Jindra650 píše: ahááá, tak povarit a jsme u konstruovani sakra, proc se vlastne letadla nedelaj cely svareny a nejtujou se ....tedka mi nejak vypadla pamet ....a proc vlastne existuje vyrobni dokumentace ....ahááá, aby si to prece kazdej moh vylepsit podle svyho



Jde mi o svareni v tom trupu. Kde jsou ty jekly jen sesroubovany... Pripada mi bezpecnejsi tam udelat svar a jeste ty srouby... Kdybys videl kolik variaci podobnych letadel existuje... Znamej takhle koupit Himaxe a zjistil, ze stavitel protahl draty tak ze drou do dreva, tak to predelaval... Letadlo tak 10 let letalo a bez obtizi s technickou....

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:12 | Nahoru | #170

kawapepek píše: Já bych to vyfrézoval z jednoho kusu......

Ty woe nedělej Aeru ostudu a neříkej,že tam studuješ..



No ja si spis delam ostudu sobe. Ja nevím jak to bylo za tebe. Ale tedka to tam je celkem nahnuty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:19 | Nahoru | #171

Twister píše: Jde mi o svareni v tom trupu. Kde jsou ty jekly jen sesroubovany... Pripada mi bezpecnejsi tam udelat svar a jeste ty srouby... Kdybys videl kolik variaci podobnych letadel existuje... Znamej takhle koupit Himaxe a zjistil, ze stavitel protahl draty tak ze drou do dreva, tak to predelaval... Letadlo tak 10 let letalo a bez obtizi s technickou....

ty chces jen tak svarovat hlinikovou nosnou konstrukci? dobre, jak libo, ne nadarmo hlinikovy ramy na motorkach se delaj teprve tak dlouho jak se delaj a vypadaj tak jak vypadaj, ale proti gustu nechci ti kazit iluze ... takovych chytrych bylo, treba jeden clovek, co "opravil" narazenou hlinikovou vrtuli Avia navarenim bobiku 1x1cm, krasne zabrousil do hladoucka, prestrikal a za par hodin tam byla prasklina pres pul listu ....nebo priklad z moji praxe, svarovali jsme nadrz z hlinikovyho plechu 1,5mm a najednou se ozvalo krup a svar v pulce podelne prasklej ale ono to fakt asi nema cenu se dohadovat s maturantem, co si tolik veri

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:31 | Nahoru | #172


Naposledy editováno 20.04.2024 20:44:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:35 | Nahoru | #173

Jindra650 píše: ty chces jen tak svarovat hlinikovou nosnou konstrukci? dobre, jak libo, ne nadarmo hlinikovy ramy na motorkach se delaj teprve tak dlouho jak se delaj a vypadaj tak jak vypadaj, ale proti gustu nechci ti kazit iluze ... takovych chytrych bylo, treba jeden clovek, co "opravil" narazenou hlinikovou vrtuli Avia navarenim bobiku 1x1cm, krasne zabrousil do hladoucka, prestrikal a za par hodin tam byla prasklina pres pul listu ....nebo priklad z moji praxe, svarovali jsme nadrz z hlinikovyho plechu 1,5mm a najednou se ozvalo krup a svar v pulce podelne prasklej ale ono to fakt asi nema cenu se dohadovat s maturantem, co si tolik veri



Ja nevim co furt melete o tom ze si tak verim... Ja si neverim prave vubec. Kdybych si veril. Tak uz tady rysuju plany na Fokker DR.1 . Hodlam stavet neco jednoducheho, overeneho, s podrobnou dokumentaci a stavebnim navodem, za dozoru technika LAA, pri pomoci lidi co delaji v provozu, v profesionalne vybavene dilne. Nevím co byste vic po me chteli...

To ze se hlinik vari na pikachu vim. Ale v pripade ze tam udelas svar a jeste to sesroubujes. V pripade ze rupne svar tak to drzi jeste ty srouby. A ty svary jdou díky tomu že jsou venku kontrolovat.

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:36 | Nahoru | #174

kawapepek píše: Jindra650>

No,ono víš jak,když tam dá jednoválec,nebo 2 válec boxer,tak to bude tak vibrovat,že se mu povolej i samojistný matice...
Tak to raději povaří a ono se mu to jednak stáhne za svarem a pak mu to prakne...

Njn,ty průmyslováci byli v Aeru vždycky jelita....



My aspon nerozmlacujeme auta pred skolou a nesypeme strepy z lahve vychovatelkam na podlahu

Jinak myslím si, že bychom si tydle osobni invektivy mohli odpustit ne?

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 22:40 | Nahoru | #175

Twister píše: Ja nevim co furt melete o tom ze si tak verim... Ja si neverim prave vubec. Kdybych si veril. Tak uz tady rysuju plany na Fokker DR.1 . Hodlam stavet neco jednoducheho, overeneho, s podrobnou dokumentaci a stavebnim navodem, za dozoru technika LAA, pri pomoci lidi co delaji v provozu, v profesionalne vybavene dilne. Nevím co byste vic po me chteli...

To ze se hlinik vari na pikachu vim. Ale v pripade ze tam udelas svar a jeste to sesroubujes. V pripade ze rupne svar tak to drzi jeste ty srouby. A ty svary jdou díky tomu že jsou venku kontrolovat.

radsi si precti prosimte, co nam tady pises .....na jednu stranu pises o provereny super hyper konstrukci a na druhy tu vymejslis zlepsovaky, ktery sis vyplodil na zaklade evidentnich nulovych zkusenosti.... velice nerad bych se nejak vyvysoval a machroval, ze jsem udelal tohle a tohle, protoze stejnak proti jinym jsem cucak, ale aspon neco ...takze jeste jednou, vyckej casu, jako husa klasu ...az zacnes vydelavat, uvidis veci jinak

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 22:50 | Nahoru | #176
Hele chlapi... ukoncime to.. todle nema vyznam.. Poslední 2 stranky nepadla jedna jedina veta k tematu.. Vy tady jen rikate ze to proste nejde. A ja ze to zkusim... Trochu me ten vas pristup mrzi. Je to poprve co sem se s nim setkal. Lide s kteryma sem se bavil co staveli letadlo vetsinou spis nabizeji rady, nez aby hledali duvody proc by to neslo...

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:04 | Nahoru | #177

Twister píše: Hele chlapi... ukoncime to.. todle nema vyznam.. Poslední 2 stranky nepadla jedna jedina veta k tematu.. Vy tady jen rikate ze to proste nejde. A ja ze to zkusim... Trochu me ten vas pristup mrzi. Je to poprve co sem se s nim setkal. Lide s kteryma sem se bavil co staveli letadlo vetsinou spis nabizeji rady, nez aby hledali duvody proc by to neslo...

ja ti nerikam, ze to nejde ...

2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 23:07 | Nahoru | #178


Naposledy editováno 20.04.2024 20:45:04

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 23:14 | Nahoru | #179


Naposledy editováno 20.04.2024 20:45:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:14 | Nahoru | #180
kawapepek> ...on furt nechce pochopit, ze jeho limit 40tis je jen pohled dneska, reality maturanta bez penez ...a jakmile neni clovek student, tak neni potreba dokazovat, ze jde postavit novodobej Bleriot
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist