Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
Jindrej: v tom sacim kanalu je videt ze tam nekdo do toho hrabal, ale jestli k tomu neni nakej papir z flowbenche (jakoze asi ne)tak nevim jestli bych za to neco dal - moh to vybrat baj voko a vysledek muze bejt horsi nez lepsi ....
Amann do hlav nesahal?
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Zrovna mě na to upozornil Jasek, když jsme něco teď řešili Kdo uhodne má u mě v háku flašu vína a kafe(turka)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pokud se bavíme o změnách, jinak samozřejmě ventil, kór když je zavřenej
Naposledy editováno 26.02.2014 20:01:57
Stev píše: dewwil> prijde mi ze ta rsv hlava ma jinej uhel vstupu do valce
V úhlech to taky není, ale už mám výherce po PM mi to správně napsal DRN... Tak se ještě chvíli snažte a kávičku má u mě každej z vás pokud teda nepřijedete za 10min. 17hod...
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Co vidim, tak Jindrej ma ty hlavy proti serii prelestene. Origo jsou jen hrube od formy...
Hadam neco s prurezem hrdla, ale otazka jestli to RSV nema vetsi jak TL. Ony ty natrubky maji ohromne a dalo by se tam ubrat na stene, ale to by se muselo i na klapkach, jsou taky na vystupech ovalne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: dewwil> Chm, nálitek u vodítka?
Pokud se bavíme o změnách, jinak samozřejmě ventil, kór když je zavřenej
O tři minuty byl rychlejší DRN, tak máš u mě kávičky dvě ať nežeru, když jsi to taky uhodl A klidně rozpustný Proto tam má Jasek právě beryliový sedla a litinový stírátka, kdyby se ubraly ty origo tak to nevydrží...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak teda odhadovat co se dej s proudenim na zaklade vlastni predstavivosti je celkem mimo ...
Ono nejvetsi propustnost taky neni vse ...
dakarista píše: Co vidim, tak Jindrej ma ty hlavy proti serii prelestene. Origo jsou jen hrube od formy...
no asi budou i leštěný a to je druhá chyba, bo na vyleštěném povrchu ta směs kondenzuje... na hrubo opracovaném je lepší víření směsi, asi máš u mě kávičku a panáka k tomu, že jsi na tohle taky upozornil
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: No to by me zajimalo... Nevidim nic
Jinak teda odhadovat co se dej s proudenim na zaklade vlastni predstavivosti je celkem mimo ...
Ono nejvetsi propustnost taky neni vse ...
Stav se taky na kafe a konečně si odvezeš tu SM gumu
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Jo jeste trochu magie co sem pochytil okolo kanalu uTL - tvar kanalu ma vliv na vykon a prubeh, 97 tls mely kruhove kanaly a v podstate s tema hlavama to melo nejvetsi spickovej vykon, od 98 presli na tzv D- tvar, ve spicce to ztratilo ale plynulejsi prechody a vubec kultivovanejsi chovani - sice v extremu mensi propustnost, ale lip promichana smes ...
njn, ale kde sehnat ty origo 97 hlavy, myslím, že je měnili snad i v nějaký svolávačce, aby se lidi nepozabíjeli???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jasek> Ten incident s autobusem tě evidentně poznamenal
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak samo ten rozdil neni nejak extra znatelnej, jak u hlav tak u jednotek, ta povest je takova prehnana...
Ďuričko píše: Najdi 10 rozdílů Tahle hra mě vždycky bavila,nevidim nic
Jasek> Ten incident s autobusem tě evidentně poznamenal
S tou hrou napodobne, jeste sem muzu hodit foto seriove hlavy, shodou okolnosti se mi jeden motor vali v obyvaku :) tam uz by se snad rozdil nasel :)
(Ja mam to postizeni zas od traktoru :) )
Naposledy editováno 26.02.2014 20:46:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Dewwil: ne ty hlavy jsou v kazdy 97tls .... Ty se nemenily - tezko se shani puvodni ridici jednotky....
Jinak samo ten rozdil neni nejak extra znatelnej, jak u hlav tak u jednotek, ta povest je takova prehnana...
Aha, tak to bude ono, jsem si nebyl jistej jestli měnili ECM nebo ty hlavy, kurňa má někdo odzkoušený ty palice z TLS na TLR??? Do Ignitechu by se dalo něco brutálního nahrát, jenže jak přijít bez dlouhýho ladění na tu origo massacre map Jinak já jsem postiženej od Daewoo Tico dva dny před Jaskem, ten rok toho bylo na jedince s TLkama nějak hodně
Naposledy editováno 26.02.2014 20:54:35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pepa1098 píše: [quote=dewwil] tak jsem nechal vychladnout vášně a jel po okruhu jen 220-240km/h jako každý uvědomělý pražák,
jinak se těším až to poskládáš
No já taky(možná víc než ty ) a hlavně až probudíme bestii k životu, na Ruzyni vypukne amnestie až to zahřmí a spadne věznice
dewwil píše: Jinak já jsem postiženej od Daewoo Tico dva dny před Jaskem, ten rok toho bylo na jedince s TLkama nějak hodně
trošku jsem si tu vyprsknul...Já mam jenom polibek od "Fáčka",chabý vim,Dejwo je víc!
Assassin> A co s tim motorem bude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: FiZzeR> Poděkuj DRNovi, má to ke mě z ruky tak ti flašu přenechal jako druhýmu co to uhodnul Tak se o ni přihlaš
Díky DRNe
Vínu nerozumim, nechal bych tu flašku tak nějak padnout ve prospěch obecnýho blaha...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: No já taky(možná víc než ty ) a hlavně až probudíme bestii k životu, na Ruzyni vypukne amnestie až to zahřmí a spadne věznice
To snad radši néé, když slyšim jak na sebe ty muklové pořvávaj, nebo když vidim ty jejich roštěnky jak na ně hulákaj zpoza plotu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |