1869
první motocykl poháněný parou
1885
První benzínový motocykl Daimler
1899
Založení Matchless
1901
Založení společnosti Indian
NSU začíná vyrábět motorky
1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)
Norton začíná vyrábět motocykly
Triumph Začíná s výrobou motocyklů
1903
Založení Harley-Davidson
1909
Založení AJS (ukočeno 1974)
1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)
1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě
1921
založení Benelli
Založení BMW
vznik Moto Guzzi
1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání
1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)
1928
Vincent HRD
1929
Založení Jawa
1932
ČZ začíná s výrobou
1934
Založení KTM
1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice
1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"
Vincent Rapide
1937
Triumph Speed Twin
1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami
1945
Vznik Aprilia
na troskách DKW založení MZ
vznik MV Agusta
1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!
Jawa 250 typ 11 Pérák
1948
Honda začíní vyrábět motocykly
Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda
1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů
1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo
1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů
1954
Kawasaki začíná s motocykly
1955
Moto Guzzi V8
Yamaha začíná s výrobou motocyklů
1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...
Norton Commando
1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce
Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt
1972
Kawasaki Z1
Benelli 750 Sei
Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá
1973
Bimota
1975
první Gold Wing
1976
Laverda jota
Yamaha XT 500
1978
založení Cagiva
Honda CBX 1000 - šílený šestiválec
Honda CX-500
1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...
1981
Suzuki GSX 1100 S Katana
Yamaha Virago
1982
Honda CX500 TURBO
1983
Eric Buell staví svůj první motocykl
BMW začíná se čtyřválci- série K
1984
Kawasaki GPZ 900R
Kawasaki GPZ 600 R
Yamaha FJ 1100
1985
Suzuki GSX-R 750
Yamaha V-MAX
1986
Honda VFR 750 F
1987
Honda CBR 600 F
Honda Transalp
1988
Honda Africa Twin
BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS
BMW zavádí systém ABS
Cagiva Mito
Suzuki DR Big 750 S
1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto
1991
Kawasaki ZX750R
yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura
1992
Honda CBR900 RR
Honda NR 750
1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650
Ducati Monster
1994
Ducati 916
Triumph Speed Triple
1995
Suzuki GSF 600 Bandit
1996
KTM 620 Duke
Suzuki GSX-R750 SRAD
1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...
Suzuki TL 1000 S
1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů
Victory zajajuje výrobu
Yamaha YZF-R1
1999
Vzkříšení MV Agusty - F4
vznik Voxan
Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa
Yamaha YZF-R6
2001
Suzuki GSX-R 1000
2003
KTM 950 Adventure
2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S
Kawasaki Ninja ZX-10R
2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14
Triumph Daytona 675
Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy
--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD
Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59
enusim2 píše: napadá mě jelikoz se to tu zamoruje textama,co se domluvit s redaktorem m.cz a at z tohoto udelaji ofiko clanek. na projizdeni je to tu ve vlaknu neprehledne a rozhodne by to za clanek stalo!!! podepisuji se teda jako prvni pod petici za clanek...
Super nápad, rozhodně jsem pro
en.wikipedia.org/wiki/Rollie_Free
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Naposledy editováno 11.12.2010 22:32:00
Dá se říct, že je to jeden z patentů HD, který změnil svět této kategorie motocyklů a určil podobu mnoha budoucích Chopperů a Cruiserů! Mimo řady Softail z produkce HD je nejlepším příkladem využití např. Yamaha DragStar 650 (ten se povedl asi nejvíc ) a 1100, a dále také WildStar a Road Star Warrior, a nezapomínejme ani na klasickou Hondu Shadow...
První stroj na Softailovém rámu byl nejspíš model Harley - Davidson FXST v roce 1984?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
pedal píše: Matess727x> čiiiiiiiiiiiiiiiim
...prodejem a oblibou minimálně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
pedal píše: Matess727x> že ty si chtěl narazit na hlavu a pak si zjistil že to měli xr, xl už davno přet tim než domingo vyles na světlo boži , ja tě na to chtěl dostat proto sem se ptal jinak, mysliš že byl tak prodejně a oblibou na tom dobře že by to měl byt milník ? vic neš jine motorky ? dej nějaky fakta sem, to by mě zajimalo u dominga
...Kdybych si nemyslel, že Dominátor je jedna ze zásadních motorek v moto historii, tak bych to sem asi nepsal ne?Na tvojí hru "někoho dostávat" se ti vyseru a neotravuj. Ty si myslíš, že nevím, jaký má Domino motor?...vizuelně bylo Domino od Hondy v těch letech překvapení ty pseudo enduristo.
Naposledy editováno 12.12.2010 19:15:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
pedal píše: Matess727x> no něco jineho je si myslet a něco jineho je realita, mě sameho by zajimalo f čem byl dominator tak in f te době, to že sme u něho přihoňovali pod lavici eště neznamena, že by to měl bejt milnik že jo J.K
...podle toho jak píšeš to vypadá, že jsi vyšel z 5-tý třídy.To jsi si ještě ale v jedenácti pod lavicí nehonil ne? Jinak,...s tím Dominem ti to asi nevysvětlím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
J.K píše: pedal> Každý má jiný milnik pro někoho ninja pro někoho harley a pro mě třeba dominator přijde na to.......Zdarec.
Tady ani tak nejde o to, co je pro koho nějakej milník , šlo přece o to v tomhle tématu vyzdvihnout nejpřelomovější a nejvíc revoluční stroje z motocyklové historie! A určitě mi dáš za pravdu v tom že to Harley - Davidson bezesporu je! Mimo toho, že je to asi nejčastěji napodobovaná značka , udal navíc ještě směr celé této třídě všech Chopperů & Cruiserů! A proto a ještě i pro těch pár "vychytávek" je to nepochybně jeden z milníků motocyklového světa!
Jinak Dominator mi nepříjde jako jeden z milníků , pro mne osobně je to něco jako 4T 650 ccm verze Jawy 350 (alespoň tak teda jede ), ale to už je věc nározu a nebudem to tu řešit... Nicméně pokud jde o co největší prodejnost, tak hodně dobře se prodávalo i Virago 535 myslím... Možná toho Dominatoru v prodejností i "dá" si myslím...
Stejně tak ten SRAD si myslím že nic moc nového do světa motorek nepřinesl , je to jen nějaká Suzukácká evoluce předchozích modelů - asi jako Ninja - takže těžko říct, je to stejnej případ jako třeba CBR600 atd. atd. atd...
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Naposledy editováno 13.12.2010 09:56:33
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
mischa638> To je zajímavé teda , mně právě SRAD nepříjde jako nějakej extra milník (mimo toho že na něm začínal snad každej ), ba naopak, připadá mi to jako běžnej Superbike té doby a v konkurenci Japonské čtyřky nijak extra nevyčnívá... Ať už ZX7R, SRAD 750, nebo třeba FZR či CBR - všechno jsou to z dnešního pohledu dost podobné bachraté a neohrabané cesťáky... Ta pravá revoluce přišla s Ducati 916 na přelomu roku 1993 / 94 , to je i dnes ještě stále naprosto moderní koncepce a dá se říct, že nejen pozdější MV-Agusta F4 a 1098, ale i všechny ostatní stroje jsou stavěné v tomto duchu... Samozřejmě ale každý z těch strojů má sem tam i nějakou tu vychytávku navíc, kterou se od konkurence mírně odlišuje, jak o tom píšeš např. u toho SRADa... Takže klidně ať tam je ne? Mimimálně už jen proto, že SRADa zná snad úplně každej kdo jezdí na silnici... Jo a mimochodem, ty šestipístky na tom moc nefungujou co?
Naposledy editováno 13.12.2010 12:24:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
frantas píše: V podstatě určitě soutlasim s Cookerem Jinak jako jeden z mylníků mě napadá New Pionýr. Krom toho mého jsem na silnici žádného nikdy neviděl, a to kolem toho byl taky slušnej humbuk, když vylít
Pionýr určitě, stejně tak 350ka jakýhokoliv typu ....neříkám že celosvětově, ale jako význam pro tenhle malý zapadlý stát to mělo význam určitě větší, než většina těch co už je na seznamu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
frantas píše: Cooker> No já myslel New Pionýra, ale starej pionýr to je taky pojem samo o sobě. Akorád pochybuju že bude v něčem nej Akorád pro nás čechy je to hold srdcovka Ostatně jako všechny ostatní jalovice
Aha, já to přehlídl....tak New Pionýr je podle mne akorát zbastlená čínská sračka ...pardon