paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
 
6.12.2010 v 13:06
Jsem nemocný, a tak se nudím

1869
první motocykl poháněný parou

1885
První benzínový motocykl Daimler


1899
Založení Matchless

1901
Založení společnosti Indian


NSU začíná vyrábět motorky

1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)

Norton začíná vyrábět motocykly


Triumph Začíná s výrobou motocyklů


1903
Založení Harley-Davidson


1909
Založení AJS (ukočeno 1974)

1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)

1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě

1921
založení Benelli


Založení BMW


vznik Moto Guzzi


1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání


1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)


1928
Vincent HRD


1929
Založení Jawa


1932
ČZ začíná s výrobou


1934
Založení KTM


1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice


1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"


Vincent Rapide


1937
Triumph Speed Twin


1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami


1945
Vznik Aprilia


na troskách DKW založení MZ

vznik MV Agusta


1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!


Jawa 250 typ 11 Pérák


1948
Honda začíní vyrábět motocykly


Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda


1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů


1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo


1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů


1954
Kawasaki začíná s motocykly

1955
Moto Guzzi V8


Yamaha začíná s výrobou motocyklů


1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...


Norton Commando


1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce


Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt


1972
Kawasaki Z1


Benelli 750 Sei


Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá


1973
Bimota


1975
první Gold Wing


1976
Laverda jota


Yamaha XT 500


1978
založení Cagiva


Honda CBX 1000 - šílený šestiválec


Honda CX-500


1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...


1981
Suzuki GSX 1100 S Katana


Yamaha Virago


1982
Honda CX500 TURBO


1983
Eric Buell staví svůj první motocykl


BMW začíná se čtyřválci- série K


1984
Kawasaki GPZ 900R


Kawasaki GPZ 600 R


Yamaha FJ 1100


1985
Suzuki GSX-R 750


Yamaha V-MAX


1986
Honda VFR 750 F


1987
Honda CBR 600 F


Honda Transalp


1988
Honda Africa Twin


BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS


BMW zavádí systém ABS

Cagiva Mito


Suzuki DR Big 750 S


1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto


1991
Kawasaki ZX750R


yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura


1992
Honda CBR900 RR


Honda NR 750


1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650


Ducati Monster


1994
Ducati 916


Triumph Speed Triple


1995
Suzuki GSF 600 Bandit


1996
KTM 620 Duke


Suzuki GSX-R750 SRAD


1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...


Suzuki TL 1000 S


1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů


Victory zajajuje výrobu


Yamaha YZF-R1


1999
Vzkříšení MV Agusty - F4


vznik Voxan

Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa


Yamaha YZF-R6


2001
Suzuki GSX-R 1000


2003
KTM 950 Adventure


2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S


Kawasaki Ninja ZX-10R


2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14


Triumph Daytona 675


Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy

--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD


Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 19:18 | Nahoru | #121
Ghost-CBR1000rr> Jo CBR1000RR a Kawa ER6, ale jsou to nové motorky, NR750 je předběhla o skoro 20let

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 19:24 | Nahoru | #122

enusim2 píše: napadá mě jelikoz se to tu zamoruje textama,co se domluvit s redaktorem m.cz a at z tohoto udelaji ofiko clanek. na projizdeni je to tu ve vlaknu neprehledne a rozhodne by to za clanek stalo!!! podepisuji se teda jako prvni pod petici za clanek...


Super nápad, rozhodně jsem pro

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 20:59 | Nahoru | #123
nevim jestli se to tady psalo, ale docela významná byla Yamaha YZ 400F, která začla jezdit závody v roce 1997 a od ´98 se prodávala



Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 21:46 | Nahoru | #124
Super téma Tohle byl hustej blázen. Navíc zemřel přirozenou smrtí (nejspíš)
en.wikipedia.org/wiki/Rollie_Free

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 22:30 | Nahoru | #125
Chybí tam Dominátor ne? ...dost zásadní motorka.

Naposledy editováno 11.12.2010 22:32:00

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 13:18 | Nahoru | #126
řekl bych že kultovním supersportem dřívejších let dominoval SRAD, určo bych ho tam doplnil

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 13:23 | Nahoru | #127
Tak třeba Softailovej rám , podle mne jeden z velkých milníků kategorie Chopper & Cruiser , dnes už je to naprosto běžná koncepce jak u Asijských strojů (především Yamaha je tím známá ) tak i u strojů z USA - používá ho dnes např. HD, Indian i Victory...

Dá se říct, že je to jeden z patentů HD, který změnil svět této kategorie motocyklů a určil podobu mnoha budoucích Chopperů a Cruiserů! Mimo řady Softail z produkce HD je nejlepším příkladem využití např. Yamaha DragStar 650 (ten se povedl asi nejvíc ) a 1100, a dále také WildStar a Road Star Warrior, a nezapomínejme ani na klasickou Hondu Shadow...

První stroj na Softailovém rámu byl nejspíš model Harley - Davidson FXST v roce 1984?!



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 18:42 | Nahoru | #128
Matess727x> čiiiiiiiiiiiiiiiim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 18:46 | Nahoru | #129

pedal píše: Matess727x> čiiiiiiiiiiiiiiiim


...prodejem a oblibou minimálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 18:50 | Nahoru | #130
Matess727x> že ty si chtěl narazit na hlavu a pak si zjistil že to měli xr, xl už davno přet tim než domingo vyles na světlo boži , ja tě na to chtěl dostat proto sem se ptal jinak, mysliš že byl tak prodejně a oblibou na tom dobře že by to měl byt milník ? vic neš jine motorky ? dej nějaky fakta sem, to by mě zajimalo u dominga

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 19:04 | Nahoru | #131

pedal píše: Matess727x> že ty si chtěl narazit na hlavu a pak si zjistil že to měli xr, xl už davno přet tim než domingo vyles na světlo boži , ja tě na to chtěl dostat proto sem se ptal jinak, mysliš že byl tak prodejně a oblibou na tom dobře že by to měl byt milník ? vic neš jine motorky ? dej nějaky fakta sem, to by mě zajimalo u dominga


...Kdybych si nemyslel, že Dominátor je jedna ze zásadních motorek v moto historii, tak bych to sem asi nepsal ne?Na tvojí hru "někoho dostávat" se ti vyseru a neotravuj. Ty si myslíš, že nevím, jaký má Domino motor?...vizuelně bylo Domino od Hondy v těch letech překvapení ty pseudo enduristo.

Naposledy editováno 12.12.2010 19:15:26

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 19:34 | Nahoru | #132
určo ho tam přidej
[img]

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 19:47 | Nahoru | #133
Matess727x> Jasně že je Nedej se Dodnes si pamatuji jak jsme na něj koukali ve SM ve škole pod lavicí a líbí se mě dodnes.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 20:13 | Nahoru | #134
Matess727x> no něco jineho je si myslet a něco jineho je realita, mě sameho by zajimalo f čem byl dominator tak in f te době, to že sme u něho přihoňovali pod lavici eště neznamena, že by to měl bejt milnik že jo J.K

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 20:26 | Nahoru | #135
jedním z milníků... nebo spíš ikon bych nazval i Kačenu. 25 let bez větší změny...

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 21:15 | Nahoru | #136

pedal píše: Matess727x> no něco jineho je si myslet a něco jineho je realita, mě sameho by zajimalo f čem byl dominator tak in f te době, to že sme u něho přihoňovali pod lavici eště neznamena, že by to měl bejt milnik že jo J.K


...podle toho jak píšeš to vypadá, že jsi vyšel z 5-tý třídy.To jsi si ještě ale v jedenácti pod lavicí nehonil ne? Jinak,...s tím Dominem ti to asi nevysvětlím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

12.12.2010 v 21:17 | Nahoru | #137
pedal> Každý má jiný milnik pro někoho ninja pro někoho harley a pro mě třeba dominator přijde na to.......Zdarec.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 00:40 | Nahoru | #138

J.K píše: pedal> Každý má jiný milnik pro někoho ninja pro někoho harley a pro mě třeba dominator přijde na to.......Zdarec.


Tady ani tak nejde o to, co je pro koho nějakej milník , šlo přece o to v tomhle tématu vyzdvihnout nejpřelomovější a nejvíc revoluční stroje z motocyklové historie! A určitě mi dáš za pravdu v tom že to Harley - Davidson bezesporu je! Mimo toho, že je to asi nejčastěji napodobovaná značka , udal navíc ještě směr celé této třídě všech Chopperů & Cruiserů! A proto a ještě i pro těch pár "vychytávek" je to nepochybně jeden z milníků motocyklového světa!

Jinak Dominator mi nepříjde jako jeden z milníků , pro mne osobně je to něco jako 4T 650 ccm verze Jawy 350 (alespoň tak teda jede ), ale to už je věc nározu a nebudem to tu řešit... Nicméně pokud jde o co největší prodejnost, tak hodně dobře se prodávalo i Virago 535 myslím... Možná toho Dominatoru v prodejností i "dá" si myslím...

Stejně tak ten SRAD si myslím že nic moc nového do světa motorek nepřinesl , je to jen nějaká Suzukácká evoluce předchozích modelů - asi jako Ninja - takže těžko říct, je to stejnej případ jako třeba CBR600 atd. atd. atd...

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 00:50 | Nahoru | #139
Jinak k tématu, ještě by možná stál za zmínku Norton NRV 588 a nebo nějací jeho předchůdci s Wankelovým motorem... Možná to není přímo milník , ale je to přinejmenším technická zajímavost a velká rarita! Když už nic jiného, tak na Wankelu alespoň Norton ukázal světu, že tudy cesta opravdu nevede... I když né každý se z toho dokázal ponaučit, viz. třeba Mazda že...



Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 09:56 | Nahoru | #140
DMC.motobiker: V podstatě ale něco podobného by jsi mohl říci o Africe, která tam je,....a přitom je to jen okapotovaný XLV a to ještě XLV bylo kardanem přelomovější. Ale to je jedno,...mě připadalo, že by tam Dominátor měl být.Spoustě lidí neřekne nic nejméně polovička motorek, ale když řekneš Honda Dominátor, tak každý trochu sečtělý motorkář ví, o čem se mluví a to si myslím, že je dostatečný milník.

Naposledy editováno 13.12.2010 09:56:33

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 10:49 | Nahoru | #141
DMC.motobiker> Proč myslíš že by tam SRAD neměl být? Sice mým miláčkem je Kawa ale SRADA se rozhodně zastanu. Krom řízeného sání Suzuki Ram Air Direct máš pravdu že nepřinesl nic nového. Samotný RamAir systém už mělo pár motorek před ním, USD vidle-taky žádná novinka, stejně jako všechno ostatní co měl, tak s tím přišli jiné motorky před ním. Ale je tu ještě jedna věc a tu si musíme uvědomit. SRAD totiž dokázal všechny tyhle věci, co měla předním ta nebo ta motorka, zkloubit dohromady, zkrátka to byl takový uhledný, krásně zabalený balíček, ve kterém bylo vše IN s čím přišli sice už ostatní, ale tu to bylo vše pohromadě! Kompaktní výkonný motor (od 98 krmen vtřikováním), pak šíleně nízká hmotnost, skvělá ovladatelnost, šestipístkové brzdy, pak již zmiňované řízené náporové sání.... A to všechno ve velkosériové produkci za běžnou cenu pro normální lidi V tomhle já vidím že byl SRAD milník(teda beru jako milník mezi supersportama) prostě v Suzuki nacpali do nejlepší do jedné jediné motorky a to udělali sakra dobře, protože vznikla legenda jménem SRAD750, tahle motorka, tehdá udělala mezi SS hodně velký rozruch a rozhodně tuhle kategorii motocyklů posunula ne o krok, ale rovnou aspoň o 2 kroky dopředu!

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 12:22 | Nahoru | #142
Matess727x> Však tak ať ho tam admin vlákna dá , možná tam opravdu patří...

mischa638> To je zajímavé teda , mně právě SRAD nepříjde jako nějakej extra milník (mimo toho že na něm začínal snad každej ), ba naopak, připadá mi to jako běžnej Superbike té doby a v konkurenci Japonské čtyřky nijak extra nevyčnívá... Ať už ZX7R, SRAD 750, nebo třeba FZR či CBR - všechno jsou to z dnešního pohledu dost podobné bachraté a neohrabané cesťáky... Ta pravá revoluce přišla s Ducati 916 na přelomu roku 1993 / 94 , to je i dnes ještě stále naprosto moderní koncepce a dá se říct, že nejen pozdější MV-Agusta F4 a 1098, ale i všechny ostatní stroje jsou stavěné v tomto duchu... Samozřejmě ale každý z těch strojů má sem tam i nějakou tu vychytávku navíc, kterou se od konkurence mírně odlišuje, jak o tom píšeš např. u toho SRADa... Takže klidně ať tam je ne? Mimimálně už jen proto, že SRADa zná snad úplně každej kdo jezdí na silnici... Jo a mimochodem, ty šestipístky na tom moc nefungujou co?

Naposledy editováno 13.12.2010 12:24:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 12:32 | Nahoru | #143
DMC.motobiker> Jasně, 916 je legenda, tak to bylo, je a bude Ale jen by mě zajímalo co si mám představit pod pojmem: "je to i dnes ještě stále naprosto moderní koncepce" To byla ve své době, ale s dnešního pohledu na ní teda nic moderního nenacházím a technikou se s dnešníma motorkama nemůže rovnat! Ale na druhou stranu co se týče vzhledu a celkového charisma, tak strčí všechny nové stroje do kapsi jak nic

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 13:08 | Nahoru | #144
V podstatě by tam mohla být i Kawasaki KLX 650.Ve své době to bylo převratné a revoluční enduro (vodník v jednobuchu a při tom jednoduchoučkej motor, up-side atd,).U nás se neprodávalo, takže to u nás nikdo moc nezná.Ale ve světě je do dnes Kawasaki KLX 650 pojem, hlavně v německu, tam má KLX i svůj členský fan-club.Moje KLX odemě kupoval chlapík,...letitej fanda této motorky, tak mi o tom dost vyprávěl a osvětlil mi zásadnost a převratnost této motorky někdy v tom 93 roce.Ale jsitě by každý z nás vymyslel několik zásadních motorek, které by v seznamu chtěl vidět.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:04 | Nahoru | #145
Taky by stálo za to uvést "mylníky" motocyklové historie, neboli slepé uličky vývoje. Jako třeba UŘ od Jawy. Na jaké modely si vzpomenete?

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:14 | Nahoru | #146
Spousta lidí si stejně mele jen ten "svůj milník", kterej má v garáži ...vč. mě ....cokoliv co má dvě kola a chytí někoho za srdce je super stroj

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:18 | Nahoru | #147
V podstatě určitě soutlasim s Cookerem Jinak jako jeden z mylníků mě napadá New Pionýr. Krom toho mého jsem na silnici žádného nikdy neviděl, a to kolem toho byl taky slušnej humbuk, když vylít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:22 | Nahoru | #148

frantas píše: V podstatě určitě soutlasim s Cookerem Jinak jako jeden z mylníků mě napadá New Pionýr. Krom toho mého jsem na silnici žádného nikdy neviděl, a to kolem toho byl taky slušnej humbuk, když vylít



Pionýr určitě, stejně tak 350ka jakýhokoliv typu ....neříkám že celosvětově, ale jako význam pro tenhle malý zapadlý stát to mělo význam určitě větší, než většina těch co už je na seznamu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:25 | Nahoru | #149
Cooker> No já myslel New Pionýra, ale starej pionýr to je taky pojem samo o sobě. Akorád pochybuju že bude v něčem nej Akorád pro nás čechy je to hold srdcovka Ostatně jako všechny ostatní jalovice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

13.12.2010 v 14:31 | Nahoru | #150

frantas píše: Cooker> No já myslel New Pionýra, ale starej pionýr to je taky pojem samo o sobě. Akorád pochybuju že bude v něčem nej Akorád pro nás čechy je to hold srdcovka Ostatně jako všechny ostatní jalovice



Aha, já to přehlídl....tak New Pionýr je podle mne akorát zbastlená čínská sračka ...pardon
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist