Osobně bych moc neváhal a koupil jí njákou petistovku.
Ale ty se jí vůbec nelíbí .Sv-čko mi na začátek nepříjde moc vhodný.Er-6 by prej jo.
Tak nevím ,máte njákej tip?
Co ta Er 6-ka na začátek?
Podmínkou je sedlo proklatě nízko.Máme jen metr a půl
Naposledy editováno 15.06.2010 16:38:48
Majdali>baruš19> já ti nevím, ale motorka se musí i líbit ... z tvého příspěvku by jsme museli být asi natvrdlý úplně všichni když chceme jezdit i na něčem jiném??? Že se líbí Tobě a chceš se rýpat v motoru u motorky protože nejede a čekat až někdo zastaví (jak jsem se dočetla jinde) pak ano budiž tvoje volba, ale já radši něco co mě opravdu doveze kam potřebuji
Jak jsi přišla na to, že, Jawa nejede? Jawa s bezkontaktnim zapalováním jede i bez baterky. Jediný co potřebuje je čistej karburátor a vyčistit ho po zimě zvládne i mentál
Teď je konec června, na ty 3 měsíce ježdění dotyčnýmu jawa může stačit a pak už bude vědět, jestli chce něco do 25kW nebo víc. A Jawu pak prodá se ztrátou max. 1000Kč. Nehledě na to, že zrovna Jawa odpouští začátečnický chyby.
2 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
Neresim jizdni vlastnosti. Ty jsou porad umerny dobe, kdy motorka vznikla, takze novejsi stroje jsou v tomhle samozrejme lepsi, a proto se taky vic hodi pro zacatecniky. JAWA je opravdu uz vicemene jen pro nadsence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
trikpa>tyvole jawu :D jdete nekam .. to je davno prezity veteran a rikejte si co chcete .. nekde to pak exne v pulce cesty a nazdar fakt to bude zabava na tom jezdit ;) premyslet o tom jestli dneska rano nastrtuju kdyz je trochu chladno atp...
A pozor,pán vypadá na experta!!?
Vsadím se,že bys koukal,jak jde libově jezdit na šikovné Jawce..
Ráno nemusíš nastartovat ani ty,určitě nebylo v manuálu tvojí motorky napsané: "nikdy se nepokazí"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.
Je mi z toho smutno, ale musím konstatovat, že jawa je dnes už jen pro fanatické milovníky značky, pro sběratele veteránů a pro členy zájmového masochistického klubu.
BTW zajimalo by me jak by dopadlo porovnani, kdyby vedle sebe stala 30 let po polich nicena JAWA a stejne provozovana rejze
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.
Podívej se na stará XTéčka od Yamahy.
Koukni se, co píšou majitelé Africa Twin.
....
Hele - já jsem ten poslední, kdo by pomlouval starou Jawu. Umím se ale na věc podívat realisticky.
Priznam ale, ze jsem predpokladal, ze pri stejne spatne (spis zadne) udrzbe budou obe motorky ve stejne mizernym stavu, ale klidne se necham ze sveho omylu vyvest
650ccm>Nevím jaký přínos pro začátečníka může mít jízda na jawě.
Je mi z toho smutno, ale musím konstatovat, že jawa je dnes už jen pro fanatické milovníky značky, pro sběratele veteránů a pro členy zájmového masochistického klubu.
Ale tady nikdo netvrdí,že jen na Jawě se dá naučit!! Jen tvrdím,že to zas tak hrozné není,jak tady někteří píšou a že není třeba nad ní ohrnovat nos.
Kdo má chechtáky jde do novější 125 nebo 250 a má klid,ale každý ty prachy nemá!!!!
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.
Přesto bych Jawu doporučil jen tomu, kdo má málo peněz, nebo nadšenci, co nemá obě ruce levé.
Ovladatelnost má Jawa sice výbornou, ale tah v nízkých otáčkách je u třindy prostě slabý a v náklonu se to v nerovných zatáčkách vlní. Vrtat se v tom jednou za čas musí. Pro začátek je to dobrý jen v tom, že to člověka donutí naučit se rozumět technice, takže později pro něj nebude úrdžba a opravy rejže žádný problém. A také nebude volat help u silnice kvůli každé blbosti, jako je uvolněný napínák rozvoďáku, nebo upadlý drát od benzínového čerpadla vstřikování, protože tyhle závady snadno odhalí a opraví příručním nářadím po cestě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
Deadman>No nevím. Na Jawě jsem projel různě země od Itálie až po Estonsko a nikdy se mi nic důležitého nevysralo. Jiní jeli se mnou na stejných Jawách a opravovali skoro každý den. Ale tam to bylo barvou motorky (žluté motorky jsou vysoce poruchové - statisticky ověřeno).
Přesto bych Jawu doporučil jen tomu, kdo má málo peněz, nebo nadšenci, co nemá obě ruce levé.
Ovladatelnost má Jawa sice výbornou, ale tah v nízkých otáčkách je u třindy prostě slabý a v náklonu se to v nerovných zatáčkách vlní. Vrtat se v tom jednou za čas musí. Pro začátek je to dobrý jen v tom, že to člověka donutí naučit se rozumět technice, takže později pro něj nebude úrdžba a opravy rejže žádný problém. A také nebude volat help u silnice kvůli každé blbosti, jako je uvolněný napínák rozvoďáku, nebo upadlý drát od benzínového čerpadla vstřikování, protože tyhle závady snadno odhalí a opraví příručním nářadím po cestě.
Ano ano - na jawě 350 se začátečník naučí seřizovat ventily, hlídat rozvoďák, opravovat benzinové čerpadlo, ...
Také se skvěle naučí brzdit přední brzdou, používat kontra při bleskurychlých manévrech, klopit mašinu až na limit, ....
650ccm>Ano ano - na jawě 350 se začátečník naučí seřizovat ventily, hlídat rozvoďák, opravovat benzinové čerpadlo, ...
Také se skvěle naučí brzdit přední brzdou, používat kontra při bleskurychlých manévrech, klopit mašinu až na limit, ....
Je třeba si uvědomit, že Jawa ztrácela na japonskou a ostatní konkurenci již v šedesátých létech. A to právě ovladatelnoctí, výkonem, spolehlivostí, ale i designem.
Argument, že se Jawy ničili na polích a jezdí dodnes, pro mě nemá žádnou váhu, spíše vypovídá o buranství některých uživatelů.
Jak píše 650 ccm, dnes tě Jawa nezasvětí ani do servisu. A porovnám-li třeba Jawu 350/639 se starou Yamahou RD 350, tak je to rozdíl k neuvěření
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
650ccm>Ano ano - na jawě 350 se začátečník naučí seřizovat ventily, hlídat rozvoďák, opravovat benzinové čerpadlo, ...
Také se skvěle naučí brzdit přední brzdou, používat kontra při bleskurychlých manévrech, klopit mašinu až na limit, ....
Naučí tě strašně moc. Když 3x půlíš motor, dáváš dohromady převodovku, spojku atd, ladíš problémy v elektrice, karburátoru.... Tak pro tu techniku získáš cit, rozumíš tomu, co jak funguje a co je potřeba aby motor fungoval jako motor - musí být tlak, musí být co zapálit a něco to zapálit - pak už podobné drobnosti navíc, jako ventily a rozvoďák, ti jsou jasný už při prvním pohledu. Já musel rozpůlit rejži krátce po koupi, bez servisní příručky, protože jsem prostě musel a při pohledu na volnoběžku mi bylo jasný, jak má fungovat a proč nefunguje.
A jako že u motorky, které docházel až úplně došel benzín, přestože je ho v nádrži dost, tě napadne vytáhnout hadičku z karburátoru a kouknout, jestli ti z ní opravdu teče, tak tě u vstřikování napadne odmontovat přívodní hadičku vstřikovacích ventilů a zkusit, jestli po otočení klíčkem teče benzín, a jestli teče pod takovým tlakem, aby to přetlačilo ucpání prstem. Mě to u auta napadlo a zjistil jsem hned u silnice, že mi neběží čerpadlo. Zbytek jsem našel voltmetrem. Chce to mít technického ducha - toho je potřeba pěstovat, nejlépe už od dětství, a zajímat se o to, jak funguje to na čem jezdíš.
Je ale pochopitelné, že jsou lidi, kteří se nechtějí naučit rozumět technice. Ti ale ať si nic staršího 5ti let nekupují.
A používat kontra při manévrech? To používá každý, jen si to neuvědomuje. Zrovna v tomhle není mezi Jawou a stejně lehkou rejží rozdíl. Jezdím na obojím a příjde mi že se to ohládá zhruba stejně. Rozdíl je samozřejmě ve stabilitě, Jawa se kroutí, hlavně zadní vidle, aspoň se člověk naučí nezmatkovat, když se mu to v zatáčce rozvlní. Jawácký kotouč umí brzdit slušně i ve srovnání s malou rejží, jen to chce koupit slušné destičky (SBS, Goldfren S3), ale na mokru a bordelu si při necitlivém dávkování rozbiješ hubu i s bubnovkou.
Nikde ale nepopírám, že Jawa je vykopávka. Je to krám. Nicméně chudým začátečníkům, co mají v kapse jen 10 litrů, ji doporučuji. Začnou jezdit hned a nestane se jim, že se vysere něco, čehož oprava přesáhne cenu motorky. Vše je tam levné a tak jednoduché, že nic nezkurvíš, když to opravíš blbě. Za málo peněz a občasné hrabání se v tom vykoná velkou službu.
Stará rejže jede líp, ale údržba je náročnější na znalosti a je tam riziko drahé opravy. Například volnoběžka na mojí Hondu stojí v dílech desítku, a to ty díly už Honda nedodává, je nutno je schánět od zahraničních překupníků, co staré díly ze skladů Hondy skoupili. Výměna v servisu je dalších 5 litrů za práci, přitom to trochu zručný uživatel zvládne za večer včetně vyndání motoru z rámu a zpětné montáže. (můj rekord je za 4 hodiny)
Jako první motorku bych 20-letou rejži nikomu nedoporučil. Jsou hezké motorky s příjemným svezením a za málo peněz, ale je to už pro lidi, co se v tom umí hrabat, jinak vykrvácíš v servisu. Jsou to prostě staré vyběhané stroje a vyžadují údržbu podobně často jako Jawa.
Pokud má někdo 40 litrů v kapse, ať si koupí rejži (zhruba 10-letou) a učí se seřizování ventilů a synchronizace od zkušenějšího kamaráda. Na dovolenou na východ ale ať jezdí jen s kamarádem, co tu techniku už zvládá.
A nebo, pokud je to člověk, který technice rozumět nechce, chce jen jezdit s kartou asistenční služby v kapse a pravidelně cálovat nesmyslné prachy za servisní prohlídky, tak ať se prohne a koupí si něco vysloveně zánovního, co se po cestě vysere zřídka. Za 3 roky to pak prodá za čtvrtinu ceny nám, co si to umíme opravit.
No to jsem zase vyblil slohovku. Tak to dopadá, když kvůli kolegovi zrovna nemám v práci co dělat.
Jo a jestli si někdo pořád myslíte, že Jawa je nespolehlivý problematický krám, sežeňte si Dněpra. Ten vám ukáže, jak strašně moc jste se mýlili
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
Deadman>
No to jsem zase vyblil slohovku.
A stačilo napsat jen tohle Aby si získal technický cit, stačí rozebírat třeba sekačky, čerpadla atd. A někdo prostě nemá cit pro techniku vrozený, ten pak může dělat co chce.
Souhlasím s 650 ccm, že dnes ti praxe z oprav Jawáckých motorů moc k ničemu nebude
Ale přítulce jí nekoupím A:Nebudu jí trápit
B:Nebudu trápit v garáži sebe
To neznamená ,že proti Jawám něco mám.Ba naopak mít v garáži místo už tam njáká starší číza nebo jawa dávno je.Taková stopadesátka .............
Proč jí doporučuju? Udržovanou koupíš za 10 000, budeš teď 3 měsíce jezdit a v zimě jí prodáš za 9 000. A po zkušenostech s timhle si vybereš, jestli chceš od další motorky sílu, rychlost, lehkou-těžkou. Já jsem se třeba zamiloval do jednoválců (po převrtání 250 na 290) a už šetřím na Savážku :) Jo a kdyby jawa místo současnejch věcí vyrobila retro s motorem podobným savážce, šel bych do toho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
NickSlaughter>A stačilo napsat jen tohle Aby si získal technický cit, stačí rozebírat třeba sekačky, čerpadla atd. A někdo prostě nemá cit pro techniku vrozený, ten pak může dělat co chce.
Souhlasím s 650 ccm, že dnes ti praxe z oprav Jawáckých motorů moc k ničemu nebude
Tim si nejsem jistej, třeba když jsem na GN125 musel utěsnit kontakt neutrálu, zkušenosti se hodily. Vzal jsem kontakt z GSX100, trochu osoustružil, přidal těsnění a už to neteklo.
A rozhodně padáky, už se prodávají i origoš u Kawy (taková železa, ne jen špunty!), cena 3.800,- a můžu potvrdit, že vychytají naprosto vše! Plasty jsou OK, bez jediného škrábance, jen se mi vždycky ohne trochu spojka nebo brzda, podle strany, na kterou to zrovna padne
... si příště dočtu celý vlákno, sakra...
Naposledy editováno 02.08.2010 10:26:33
[img]
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
exxxi>Tim si nejsem jistej, třeba když jsem na GN125 musel utěsnit kontakt neutrálu, zkušenosti se hodily. Vzal jsem kontakt z GSX100, trochu osoustružil, přidal těsnění a už to neteklo.
Co má soustružení společného s Jawou? Jak jsem psal, já také začínal na Stadionecj, Pionýrech, Jawách atd., ale ta praxe je mi dnes k ničemu. Pokud jsi zručný a rychle se učíš, zvládneš bez praxe starých křápů téměř cokoli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.
NickSlaughter>Co má soustružení společného s Jawou? Jak jsem psal, já také začínal na Stadionecj, Pionýrech, Jawách atd., ale ta praxe je mi dnes k ničemu. Pokud jsi zručný a rychle se učíš, zvládneš bez praxe starých křápů téměř cokoli
hm... z Jawy na Ducati... to jsi si teda pomohl
NickSlaughter>Co má soustružení společného s Jawou? Jak jsem psal, já také začínal na Stadionecj, Pionýrech, Jawách atd., ale ta praxe je mi dnes k ničemu. Pokud jsi zručný a rychle se učíš, zvládneš bez praxe starých křápů téměř cokoli
Problém je v tom, že bez zkušeností je větší pravděpodobnost, že něco zkurvíš. Na jawě je většina oprav levná, takže tam ti to nebude tolik vadit jako na nějaký rejži.