Předpokládal sem, že pojedeme někam na parkoviště a tam mi poví něco o bezpečnosti. Jako kdysi ve školce budu jezdit na dopravním hřišti mezi šlapacíma autíčkama, tříkolkama a trochu si motorku ošahám. Že budu při jízdě kolem velikostně poloviční značky "stop" na holčičky ukazovat sprostý obrázky. Vyzkouším brzdu, náklon, pomalá jízda - prostě si to alespoň malinko vysedím. Dokonce sem přišel v blbejch (naštěstí ne tenisky) botech. Nevzal sem si ani protektory. Jen helmu a rukavice...
Ale to byla šeredná mejlka. Dal mi pod světelnou reklamou s velkým "elkem" klíčky a se slovy "jedéééém" a výrazem velké vážnosti a přesvedčení pokynul směrem k motorce. Trochu mě to zaskočilo. Poblednul sem jak tejden starej ementál, ale sebral sem hozenou rukavici a nased. Kliček, spojka a start. Dal si dolů bradu mého kokosu a kopnul :) sem tam jedničku ... a vyrazil.
Za 4 hodky sem najezdil 170km! Po městě sem jel naštěsí jen chvilku. Po okreskách se to jede úplně samo. Jen chvilkama lehký náklon. Podobnej náklon co dělám, když chčiju a sem nalitej. Jen s rozdílem, že ne dopředu a dozadu, ale dostran. To samé rozjezdy a řazení. Jako bych to dělal celej život ;)
Jedinej problém zatím v náklonu. To budu muset vysedět no :) V ostrý zatáčce nemám přestavu jak moc nebo málo sem nakloněnej. Nebo přesněji jak moc nebo málo to můžu/mám naklopit. Dvakrát se mi instruktor nahnul tak, že sem myslel, že prostě deme. Periferně sem koutkem oka viděl silnici tak blízko, že bych mohl lízat ostny přejetýho ježka na asfaltu.
Taky celkem panika, když dojíždím ke křižovatce, na který sou díry. Cápek má představu, že tu díru vezmem zleva a já zprava. V té pomalé rychlosti je to o ty řidítka celkem boj. Najednou je řízení děsně tuhý a cápek si mášu řídí "dle svého těla" a já mám pocit, že motorka nereagujeme a jestli tenhle stav potrvá ještě jednu jedinou malou pikosekundu tak přepadnem na bok jak trefenej jelen.
Další věc je držení motorky. Držím se ji jako výčnělku skály, ze které visím za konečky prstů na Mont Blancu. Po hodině cítím bolest ze vnitřku loktů a zápěstí. Heft svírám takovou silou, že mi musí protejkat prstama jak čerstvě vysraný hovno Kapybary.
Nemůžu opomenout na kosu. Samo ne tu, se kterou chodila babička na trávu. Triko, mikina a bunda, vše "civilní" a máša bez štítku. No vopruz. Má celková křeč se po dvou hoďkách začínala podepisovat v podobě únavy a spanilá jízdy se pomalu měnila vy vyčerpávající výpravu za tučňákama. Zastávky na cígo a kafe se rovnaly sexu s osmnáctkou.
Nutno říct, že po čtyřech hodinách sem nakonec držel řidítka sice furt jak vocas při mastrubaci, ale ne v křeči. Dokázal sem si furt držet plyn a celkově byla jízda "volnější". Výhoda je, že jezdím autem a nemusím se nervovat s provozem, značkama a křižovatkama. Zítra odpolko du na další jízdu. Tak mi držte palce ;)
lucie.rac>Save77> Já bych řekla, že na to, aby někdo dělal instruktora v autokoškole musí splnit nejdřív kritérium min. 190 cm a 100 kg živé váhy a pak teprve přichází na řadu další kritéria
tu výšku bych s 2cm podpatkem a helmou na hlavě snad splňoval, ovšem abych měl tu váhu to bych musel na zádech neustále vozit 25-3Okg batoh, to ode mě snad nemůže nikdo chtít
Když už jsem vstoupil do diskuse tak napíšu ještě pár postřehů:
1) tahat se s žákem o řidítka je nesmysl a amatérismus toho "učitele" - (v tomto případě spíš tedy instruktora s malým i). Když jsem s výcvikem na motorce před pár lety začínal taky jsem měl ten problém a s žáky se o to tahal. Naštěstí jsem brzo pochopil jak je to nepříjemné a to jak pro žáka, tak pro mě. Do řízení žákům téměř nezasahuji (pouze ojediněle v situaci kdy už to žák nezvládá), ruce mám na druhých řidítkách pouze lehounce položeny abych mohl případně rychle zareagovat, nebo je mám na kolenou vedle řidítek, někdy i vzadu na madle atp. Zásadně se jich nedržím.
2) k cenám a kvalitě autoškol na motorky jsem se tady již několikrát vyjadřoval takže stručně - vybrat si předraženou autoškolu se stokilovým učitelem který žáka ani nevezme na cvičiště a pak se s ním tahá o řidítka je prostě blbost toho žáka
Klidně koukněte na toto vlákno kde se podobné věci řešili a pokud jste ještě nepřispívali do ankety budu rád za vaše "hlasy"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
lucie.rac>Vyjímka potvrzuje pravidlo 65 kg? To jsi vzadu vlál ve vzduchu ne?
Tatra je náklaďák :)
Luke288>Tatra je náklaďák :)
JJ přišlo mi to divný, proč by si teď dělal znovu papíry Ale "u Tater" jsem si přeložila jako slovenské pohoří Tatry (na vojnu se chodilo na Slovensko ne?)
Jinak samozřejmě vím, že Tatra je nákláďák, mám vystudovanou dopravku
Naposledy editováno 18.05.2010 12:58:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
lucie.rac>Vyjímka potvrzuje pravidlo 65 kg? To jsi vzadu vlál ve vzduchu ne?
přeci píšu, že u Tater. Tam není vzadu :))1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
Jasný už všichni chápeme Ale moje pojetí Tater bylo taky dobrý Mám prostě bujnou fantazii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
lucie.rac>brekeke19>
Jasný už všichni chápeme Ale moje pojetí Tater bylo taky dobrý Mám prostě bujnou fantazii
2 reakcí na tento příspěvek Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
Pokud je na silničním vozidle shledána vážná závada, je vozidlo: :
A: Technicky nezpůsobilé k provozu po dobu nutnou k odstranění závady ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.
B Technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.
C Technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.
Pokud je technickou prohlídkou silničního vozidla shledána nebezpečná závada:
A Stanice kontroly technického stavu vozidla je povinna závadu odstranit.
B Vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu a nesmí být v provozu používáno.
C Vozidlo je technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů.
lucie.rac>Už jsme se tu několikrát bavili o testech..našla jsem dvě otázky, ze kterých jsem tak trochu mimo. Chápete někdo v čem spočívá rozdíl, že odpověď je jiná? Asi jsem vážně blbá..
Pokud je na silničním vozidle shledána vážná závada, je vozidlo: :
A: Technicky nezpůsobilé k provozu po dobu nutnou k odstranění závady ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.
B Technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.
C Technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla.
Pokud je technickou prohlídkou silničního vozidla shledána nebezpečná závada:
A Stanice kontroly technického stavu vozidla je povinna závadu odstranit.
B Vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu a nesmí být v provozu používáno.
C Vozidlo je technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů.
Nebude to v tom slově VÁŽNÁ ZÁVADA (nedají ti technickou, musíš do 30 dnů opakovat) a NEBEZPEČNÁ ZÁVADA (nesmíš jezdit) ?
Naposledy editováno 18.05.2010 19:43:36
1 reakcí na tento příspěvek Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
lucie.rac>Díky za vysvětlení chlapci, asi to bude přesně v tom...Tak jediná otázka, která mi nebyla jasná je pochopena, tak už jsem v klidu
Co bychom pro tebe neudělali
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
JirikM>Co bychom pro tebe neudělali
Takže si ještě nějaký další přání můžu vymyslet ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
AxemanX>lucie.rac> Jasně, jen vymejšlej... jen abychom nebyli pak jak v jiříkovo vidění...
Jiříkovo vidění … to bych si bral osobně. Tak „KOUKAT“ můžu .. to mám „doma“ i dovolený
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
AxemanX>JirikM> No nezapírám, že jistá inšpirace Tvým nickem tam byla...
Koukám, že Lucie je z Vršovic ... mno, tak já jdu ve Vršovicích na oběd a jdu se "KOUKAT" .. třeba bude Jiříkovo vidění
2 reakcí na tento příspěvek Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
Tak přeju dobrou chuť k obědu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
lucie.rac>Já jsem skromná, stačilo by mi, kdybyste za mě někdo odjel závěrečky a udělal praktickou technickou část
Tak přeju dobrou chuť k obědu..
Tak projet se to není problém .. technická část taky ne. Jen bych musel mít paruku a musel bych si oholit a vycpat prsa
Bylo to dobrý V okolí Bohemky se dá najít rozumná restoška
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
lucie.rac>Já jsem skromná, stačilo by mi, kdybyste za mě někdo odjel závěrečky a udělal praktickou technickou část
Tak přeju dobrou chuť k obědu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
JirikM>Tak projet se to není problém .. technická část taky ne. Jen bych musel mít paruku a musel bych si oholit a vycpat prsa
Bylo to dobrý V okolí Bohemky se dá najít rozumná restoška
Tak to mi je jasný, že pro Vás zkušené motorkáře se projet není problém, ale pro mě zatím jo Když si dáš helmu ještě před příchodem komisaře, tak se holit nemusíš JJ u Bohemky bydlím, kde jsi tam byl jíst?
1 reakcí na tento příspěvek Každej to dělal jednou poprvé - tak teď já!
Ráda zjišťuju, že jsem nebyla před dvěma měsíci jedinej mamlas, kterej s děsem v očích sedal před instruktora (170cm/100kg ) na motorku s předpokladem, že se jede na cvičák....a ono ejhle...nějak ti to jde dámo, jedeme do města O křečovitém držení (se) řídítek ani nemluvě. S tou "mohutností" instruktorů to mají hlavně holky mojí konstituce dost těžký...zkuste si na křižovatce zastavit a držet skoro 300 kilo, když vy sami máte sotva 60 a na zem dosáhnete jen na špičkách
Jinak moje závěrečka (instruktor - snad 230 cm!!) spočívala v projetí vilkovou zástavbou (přednost zprava), odbočení na světlech doleva, rozjezd do kopce a zpět do autoškoly...byla jsem venku necelých 6 minut. Celou cestu zpátky jsem si nadávala do debilů, co sem zmršila a v hlavě měla ty nejhorší scénáře, včetně odebrání řidičáku a nutnosti jezdit do práce sockou Nakonec vyšlo najevo, že to bylo "tak dobrý" , že prý nemělo cenu kroužit po městě. Tak i vám přeju ať to tak dopadne a brzo se někde potkáme na silnici
Pro MATYho: Ono výběr autoškol především na malých městech je dost problematický...nakonec si vybereš třeba podle toho na čem se tam jezdí. Já šla taky do AŠ s příslibem, že první hodina SAMOZŘEJMĚ na cvičáku. Jenže první jízda byla hned jak slezl sníh...cvičák byl plnej štěrku, tak se prostě jelo do města....ono si někdy nevybereš. Ale celkově úrověň českých autoškol raději nekomentuju