![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
1 reakcí na tento příspěvek A jsem bez papíru, passat vs. R1
ja bych na TCatu stejnak nemel vubec sanci a ani bych neujizdel...
bych stahnul pulku a zajel pekne ke kraji a delal hodnu smutny voci aby mi aspon nedavali vysokou pokutu...
1 reakcí na tento příspěvek A jsem bez papíru, passat vs. R1
RendaBK>Raději celé:
Měření bez použití výstražného světla modré barvy
Podle § 18, odst. (3), zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, platí:
„Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg
a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová
vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše
80 km.h-1.“
Výše uvedené ustanovení platí pro všechna motorová vozidla bez výjimky. Ani policejní vozy
nesmí jet na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí vyšší než 130 km.h-1, pokud
neužívají zvláštního výstražného světla modré barvy. Měřit v souladu se zákonem tak mohou
v tomto případě pouze vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg
a případně jiná vozidla nebo jízdní soupravy, jejichž konstrukční rychlost je nižší než
130 km.h-1.
Měření s použitím výstražného světla modré barvy
Podle § 41, odst. (1), zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, platí:
„Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá
zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové
výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4
písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g) a h), § 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2,
4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, §
24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6,
§ 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby
neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.“
Měří-li řidič policejního passatu řidiče, který překračuje nejvyšší dovolenou rychlost, musí
mít v době měření zapnuté zvláštní výstražné světlo modré barvy. V opačném případě
porušuje zákon a dopouští se stejného přestupku, jako řidič měřeného vozidla. Pojede-li
policejní passat na dálnici rychlostí 130 km.h-1 v době, kdy bude předjížděn řidičem, který
jede např. 180 km.h-1, musí již při akceleraci na rychlost 131 km h-1 mít zapnuté zvláštní
výstražné světlo modré barvy. Při tomto postupu však bude úspěšnost policie prokázat řidiči
spáchání přestupku limitovat k nule.
Výstražná světla modré barvy na policejních passatech
Podle § 41, odst. (2), písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních
komunikacích, platí: „Zvláštním zvukovým výstražným zařízením doplněným zvláštním
výstražným světlem modré barvy mohou být vybavena vozidla Ministerstva vnitra používaná
policií a označená podle zvláštního právního předpisu.“
Zvláštním právním předpisem je vyhláška č. 460/2008 Sb., o způsobu vnějšího označení,
služebních stejnokrojích a zvláštním barevném provedení a označení služebních vozidel,
plavidel a letadel Policie České republiky a o prokazování příslušnosti k Policii České
republiky, kde podle § 11, odst. 1 a 3 platí:
„ Služební vozidlo policie se zvláštním barevným provedením a označením je stříbrné barvy
s vodorovným modrým pruhem na bočních stranách a na zadní části a žlutými a modrými
prvky; služební vozidlo je označeno na bočních stranách nápisem „POLICIE“ černé barvy
na stříbrném podkladu, na přední části symbolem policie a nápisem „POLICIE“ černé barvy
na stříbrném podkladu a na zadní části nápisem „POLICIE“ žluté barvy na modrém
podkladu. Ve vodorovném pruhu může být umístěn nápis „POMÁHAT A CHRÁNIT“ v barvě
služebního vozidla. Na služebním vozidle může být dále umístěn symbol linky tísňového
volání. Zvláštní barevné provedení a označení může mít reflexní podobu.“
„Služební vozidlo policie, které nemá zvláštní barevné provedení stanovené v odstavci 1 nebo
2, lze označit na přední části a na bočních stranách nápisem „POLICIE“ podle § 4 písm. b)
bodu 3. Nápis na přední straně může být nahrazen symbolem policie. Pro účely osvobození
od zpoplatnění za užití zpoplatněné pozemní komunikace2) a u zaparkovaného vozidla postačí
označení tímto nápisem umístěným za čelním sklem.“
a podle § 18, odst. (6):
„Do 31. prosince 2018 lze užívat služební vozidla, plavidla a letadla policie se zvláštním
barevným provedením a označením podle vyhlášky č. 14/2008 Sb.“
Vzhledem k tomu, že policejní passaty nejsou označeny podle zvláštního právního předpisu,
nesmí být vybaveny ani zvláštním zvukovým výstražným zařízením doplněným zvláštním
výstražným světlem modré barvy.
Navíc
Podle § 24, odst. (5) vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti
a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, platí: „Zvláštní
výstražné světelné zařízení je umístěno, pokud je to možné, na nejvyšším místě karoserie nebo
nástavby nebo co nejblíže nejvyššímu místu, a to přibližně v podélné střední rovině vozidla
nebo přibližně symetricky po obou stranách této roviny.“
Podle § 24, odst. (7) stejné vyhlášky č. 341/2002 Sb., platí: „Zvláštní výstražná světelná
zařízení vyzařující světlo modré barvy mohou být na vozidle doplněna nejvíce jedním párem
doplňkových zvláštních výstražných svítilen vyzařujících přerušovaný tok světla modré barvy
schváleného typu vpředu svítících a umístěných symetricky k podélné svislé rovině, které jsou
umístěny svým nejnižším bodem činné svítící plochy ne níže než 400 mm a svým nejvyšším
bodem činné svítící plochy ne výše než 1500 mm nad rovinou vozovky. Zvláštní výstražné
světelné zařízení vyzařující světlo modré barvy je vždy doplněno zvláštním zvukovým
výstražným zařízením vydávajícím zvukové znamení se spojitě proměnnou výškou tónu
(sirénou). Frekvence změn výšky tónu mohou být proměnné.“
Policejní passaty nejsou vybaveny pevně instalovanými a do registru silničních vozidel
zapsanými zvláštními výstražnými světelnými zařízeními vyzařujícími světlo modré barvy,
proto nemohou být samostatně vybaveny ani pevně instalovanými doplňkovými svítilnami,
které se nacházejí v přední masce.
Shrnutí
Aby mohla policie získat důkaz o spáchání přestupku spočívajícího v překročení nejvyšší
dovolené rychlosti, musí spáchat úplně stejný přestupek a k tomu ještě přidat přestupek
spočívající v neoprávněném užití zvláštního výstražného světla modré barvy, popřípadě
doplněného zvláštním zvukovým výstražným znamením.
Podle § 51, odst. (1), zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, platí:
„K provedení důkazů lze užít všech důkazních prostředků, které jsou vhodné ke zjištění stavu
věci a které nejsou získány nebo provedeny v rozporu s právními předpisy.“
Ve správním řízení nemůže být k důkazu přihlíženo, neboť byl ve vztahu k řidiči měřeného
vozidla získán v rozporu se zákonem. Protože se ve skutečnosti nejedná o záznam rychlosti
měřeného vozidla, ale o přesný záznam rychlosti policejního passatu získaný z jeho
rychloměru, je to regulérní usvědčující důkaz proti řidiči policejního passatu.
Pomáhat a chránit (před passaty)
A co když policie řekne u soudu, že blikali už od 130 kn/h za tebou? Policajti si to dosvědší,jsou 2 v tom Pasatu:((
Romeo.GSXR>Dopravní prostředky se zrychlují a jsou stále bezpečnější, doba je uspěchaná, čas je drahý. Navrhuji pozměnit pravidla silničního provozu a zavést na vybraných silnicích mimo obec rychlost 200km/h s novou značkou "jízda na vlastní nebezpečí" a na dálnicích dát neomezenou. Mimochodem... zakázané ovoce nejvíc chutná....
A mimojiné se na dálnicích stejně 130 nejezdí a když někdo vidí policajty, tak akorát dupne na brzdy a ohrožuje ty za sebou. Akorát to narušuje plynulost silničního provozu...
Jediné co by to chtělo je víc ohleduplnosti a nedělat naschvály, atd... Viz. závistiví pražští plechovkáři na dálnicích v zácpě, když se prodírá mašina po středové čáře, atd...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
1 reakcí na tento příspěvek A jsem bez papíru, passat vs. R1
1 reakcí na tento příspěvek A jsem bez papíru, passat vs. R1
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A jsem bez papíru, passat vs. R1
oxygen>Ročís:)>a takhle vás na tý dálnici postupně lapím všechny
s vytuněnou Felicií s modrym podsvětlenim a nápisy: bože pomoz a chraň - už jsem potkal... ale lepší auto má Lukáš Pešek: černýho seata s nápisy "předjíždět a ujíždět"
tak tebe dostanu jako druhýho
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A jsem bez papíru, passat vs. R1
Kubák>Do 180ti jen platíš a přijdeš o body(180-2500Kč/3body) a za 181 je to už na 6-12měsíců bez not
doufám, že ten limit 180km/h platí pro vesnice?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Furt do kola... kupte si babety a nemáte se čeho bát.
Jo a kdo ce lítat po dálnicách tak na to je nejlepší koupit si auto.
Tečka
hmmm tak tady před pár dny bylo vlákno na němž týpka srazily na babetě a bude mít trvalý následky (nefuguje mu zápěstí)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Nevím jak vy, ale já radši zastavím. V životě jsem zaplatil víc za daleko menší chyby.
A jestli jsem touhle kravskou radou, kdy ujíždět nikoho neoslovil... tak snad tu jsou normální motkaři, který chci potkávat a zdravit na silnicích a popíjet s nimi kafe a hnusný nealko pivo při zastávkách v hospůdkách u silnic
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 24.05.2009 23:24:31
2 reakcí na tento příspěvek A jsem bez papíru, passat vs. R1
1. myslím si, že 99% civilních motorkářů tomu pašákovi neujede. Podle mě totiž není nejdůležitější top speed ani um řidiče, ale mít ocelový nervy, udržet chladnou hlavu a kalkulovat. A myslím si že to umí málokdo. Málo kdo má takový koule jak ghostrider
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2. vás baví jezdit po dálnici a trhat rychlostní rekordy ? Já to zkusil jednou, abych věděl koli to vytáhne a jinak mě to nijak neláká. Akorát mi to sežralo zadní gumu, tj celej efekt
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A jsem bez papíru, passat vs. R1
PS: Rado_ : ty musíš být opravdu studnice moudrosti a přímý člověk, jak už tady někdo psal - ty jediný určitě na těch svých strojích striktně dodržuješ rychlostní limity a nikdy tě ani v koutku duše nenapadlo ujet, co? :)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
h2o-vodník>han> Souhlas, hlavně to s tím miznutím gumy na dálnici.... nejlepší jsou "střelci", co tomu na dálnicích dávají 200+ a pak dovalíme do zatáček a já je předjíždím se ženou za zády a ještě s naloženým tankvakem a žena s krosnou na zádech..... Ale co, když to někoho baví... BTW k zakladateli vlákna: dobře ti tak, každý moc dobře ví, že tady ty Passaty jezdí a dokonce i kde jezdí, takže není zas takový problém svoje vášně udržet na uzdě.
PS: Rado_ : ty musíš být opravdu studnice moudrosti a přímý člověk, jak už tady někdo psal - ty jediný určitě na těch svých strojích striktně dodržuješ rychlostní limity a nikdy tě ani v koutku duše nenapadlo ujet, co? :) Ty jsi ten, kdo je tady k smíchu....
Tomam nejračy take chitraki !!
Ja jesdym podle přetpysu 50/90/130 - 50 satački , 90 po zadnym , 130 f mjesťje !!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)