globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Grossglockner - zbytečný mýtus ...
 
17.7.2007 v 08:04
Pokud se porozhlédnete tady ve FORU, tak zjistíte, že Grossglockner (dále GG) se stal jakousi motorkářskou ikonou. Řeči a obrazový materiál týkající se GG představují cca více jak 50% doporučených cest a informací, kam jet ... atd.

Trochu to zastiňuje jiná místa v Alpách (řečeno obecně). Trochu bych proto chtěl mýtus kolem GG nabourat.

Nejprve něco ke GG se znaménkem (+) :
- ano, je tam hezky a jedná se o nejvyšší horu a také průsmyk v Tirolských alpách
- ano, je tam pěkná ukázka alpské silnice, alpského stavitelství
- z přechodu Horní Dvořiště do Rakouska a dálnicí na Salzburg přes Linz je to cca 300 km takže tam a zpět se to dá docela dobře zvládnout za den tzv. "na otočku", takže může jít o jednodenní výlet a zvládnout to i Ti, kteří se spíše drží "kolem komína"

.... nyní se znaménkem (-) :
- Hochalpenstrase je za 18,-EUR a není až tak výjimečná, jak se o ní píše, rozhodně podobných - troufám si říci ještě hezčích silnic je v Alpách celá řada a bez mýta
- je tam spousta lidí, přemotorkováno a co si budeme povídat, - dost nebezpečno protože tam někteří "borci" to dost "kalí" a v zatáčkách (kterých je tam hodně) jde "krajinářům" o život
- ostatně ... GG už zná každý už minimálně proto, že tady kdekdo o tom básní a ukazuje fota

Myslím, že to chce zvětšit akční rádius a vedle Taurů a centrálních Dolomitů také navštívit ostatní Alpy např. ve Francii (Savojské), Švýcarsku, Slovinsku .... . Průsmyky nad 2500 m n.m. jsou ve všech těchto horách a vedou k nim nádherné cesty, které jsou bez mýtného a bez takových davů (pokud nejste na jiných motorkářskýkých wiew-pointech jako např. Passo Stelvio, Pordoj ... ). Stálo by určitě za to, namísto organizování hromadných zájezdů na GG, zorganizovat delší okruh v Alpách - vlastně v okruhu cca 200 km kolem GG je myslím dalších 16 průsmyků nad 2 500 m. Protože (a o tom je to tady také stále) se v Alpách dá poměrně snadno a bez příprav sehnat nocleh, kempy začínaje a hotely konče, tak už je to jenom otázka času (dovolené, prázdnin) a peněz, kdy je nutno počítat s výdaji na ubytování od 15,-€ až po 55,-€ (pro ty náročnější a bez stanů).

Průsmyky jsou zajímavým cílem, ale co takhle horské přehrady a tunely? Je to zajímavé z hlediska lidského umu a mnohdy je těžké uvěřit, co lidé dokážou - speciálně Švýcaři.

Na závěr - určeno těm váhavým, kteří často necestují v zahraničí, ... že se nedomluvíte, ... že máte problém cestu připravit a zorganizovat?? .... vše v zahraničí vyřeší kreditní karta protože oni tam v rekreačních a motorkářských destinacích na NÁS prostě čekají, stačí se slušně chovat a je o nás postaráno ...

Nevájete a do Alp se na motorkách vydejte, stojí to určitě za to ...

... OM :)

2 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

8.12.2007 v 18:27 | Nahoru | #121
1100 Virago - určitě Furkapass navštívím. Ony Alpy ve Švýcarsku jsou tak trochu námi opomíjené protože jsou dál než Dolomity, ale stojí to za to.

Myslím, že nebude na škodu sem dát seznam nejznámějších alpských sedel, ty nad 2000 metrů jsou pro mě cílem a postupně každý rok je zdolávám :

Nejvyšší alpské silniční sedlo Col de l'IseranNázev Nadm.výška Země
<strong>Col de l'Iseran 2770 m Francie </strong>
Stilfser Joch 2758 m Itálie
Col du Galibier 2646 m Francie
Timmelsjoch 2509 m Rakousko, Itálie
Hochtor 2504 m Rakousko
Nufenenpass 2480 m Švýcarsko
Col du Grand Saint-Bernard 2469 m Švýcarsko, Itálie
Furkapass 2436 m Švýcarsko
Flüelapass 2383 m Švýcarsko
Berninapass 2328 m Švýcarsko, Itálie
Albulapass 2312 m Švýcarsko
Julierpass 2284 m Švýcarsko
Stankt Gotthard 2106 m Švýcarsko
Passo di Falzarego 2105 m Itálie
Col du Lautaret 2058 m Francie
Radstädter Tauernpass 1736 m Rakousko
Katschbergpass 1641 m Rakousko
Vršičl 1611 m Slovinsko
Nassfeldpass 1530 m Rakousko, Itálie
Brennerpass 1374 m Rakousko, Itálie
Hohentauern 1274 m Rakousko
Seebergsattel 1274 m Rakousko, Slovinsko

... vím, že to není všechno, že je jich mnohem víc, ale jsou to průsmyky, kde je pěkné pokoukání ....

Pro zajímavost :
Silniční sedlo je ve své podstatě průsmyk, kterým prochází sjízdná silniční komunikace. V silničních sedlech se většinou soustřeďuje centrum okolního cestovního či turistického ruchu. Bývají zde vystavěny např. hotely, horské chaty, či dokonce celá zimní střediska (Obertauern, Katschberg). Často jsou situována na státních hranicích, kde komunikace překonávají horské hřebeny. Nejvyšším silničním sedlem na světě je Kardung La (5606 m) v Indii. V Pakistánu se nachází také další vysoký sjízdný průsmyk Kunjerab-Pass (4730 m). V Peru je nejvyšší silniční sedlo Jižní Ameriky Abra Anticona (4800 m). Strmost silnice stoupající do sedla či klesající z něj dolů často překonává 20 % a v krajních případech dosahuje až 30 %.

Zdroj : wikipedia

... OM :)

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

8.12.2007 v 21:06 | Nahoru | #122
OldMan: Souhlasím, že Dolomity jsou častějším cílem - je to blíž a Itálie je přece jen lacinější, než Švýcarsko. Ale někde se začít musí, že? Třeba na Grossglockneru :)
A připomínám tuhle stránku - seznam známých průsmyků s mapou jejich polohy a videoukázkama
http://bikecam.ch/liste.php

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

8.12.2007 v 22:06 | Nahoru | #123
OldMan>možná už to tu bylo ale tady jsou asi všechny švýcarské průsmyky...s videama
http://www.bikecam.ch/liste.php

//hele. to je náhodička. ono je to o kus výš

1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

9.12.2007 v 10:07 | Nahoru | #124
Darebáci... člověk aby měl nejen prachotěsnou, ale i odkapávajíconoslinotěsnou klávesnici....

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

9.12.2007 v 10:25 | Nahoru | #125
Myslím si že kdo tam nebyl ať se tam určitě podívá.
Pokud ho to zaujme tak se určitě vrátí ,pokud ne tak určitě ale bude rád že tam byl.

1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

9.12.2007 v 15:34 | Nahoru | #126
:) *yes*
Tak hned na jaře kupuji dálniční známku (bohužel roční za 40 CHF, pokud ji nezdražili v roce 2008) a 14 dní je jistých. Díky vám jsem se do tohoho Švýcarska dost zabral a rozhodně nevynechám nejvyšší průsmyky a vršky spolu s alpskými přehradami. Už jsem se toulal kolem Ženevy a Bernu, ale přes Gotharský průsmyk jsem nejel, vždy jsem jel pod ním severem Itálie do Savojských Alp. Už mám jasno, pojedu přes GG na Lienz (podívám se na Zilertallské Alpy), Bunico, Vipiteno, Passo Giovo, Bolzano, Stelvio, Bormio, Tirano, Berninapass, St.Moritz, Zernez, Davos, Davos, Chur, Ilanz, Andermatt, Passo Gothard, Nufenenpass, Grimselpass, Furkapass, Sustenpass, Brig, Tasch (Zermatt je pro motory zavřený, tak využiji místní dopravy = Matterhorn), Siders, Lac de Moiry, Sion, přehrada Dixence, Martigny, přehrada Maovoisin a zpět domů.

Domů se vrátím přes sever Itálie kolem jezer a pod Dolomity směrem na Vilach.

... OM :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

9.12.2007 v 15:55 | Nahoru | #127
OldMan>mYSLÍM SI ŽE NENÍ POTŘEBA JEZDIT VE Švajcu po dálnicích aby jsi projel co potřebuješ.Ale je to tvá volba.

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

10.12.2007 v 12:04 | Nahoru | #128
Vaclav DR> Souhlas.Krásně jsme Švýcarsko projeli i bez dálnic. Jen ten poslední úsek-před francouzskýma hranicema jsme se dostali do odpolední zácpy a to byl v tom vedru fakt porod.
Furkapass je moc krásné místo. Letos jsme tama projížděli.....



1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

10.12.2007 v 14:44 | Nahoru | #129
OldMan:
1100Virago:
Když už pojedete na Furkapass a pojedete směrem z Rakouska, nenechte si ujít San Bernardino Pass. Projeďte jej směrem z Rakouska na Messoco. Z pass, které jsem tam projel, má asi nejbrutálnější zatáčky (tornante).
Jel jsem to s plně naloženým 1100Drakem a s manželkou za zády. Ty zatáčky jsem projížděl od kraje ke kraji. Manželka vždycky koukala nahoru do zatáčky a hlásila: "Auto", "Motorka", "Dobrý", "Nevidím ;)". Dole jsem nechápal, proč mě ten Goldwing pouštěl před sebe. Za chvíli mi to bylo jasný. Vezl se v pohodě za mnou a já mu dělal předjezdce. Příště udělám to samý.
Prostě nářez. Z krajiny jsem nic moc neměl, ani zastavit se na prvním úseku nebylo kde, ale požitek z jízdy na tom mým mastodontovi stál za to. Pokud máte něco mrštnějšího, možná se tak nepobavíte ;). Grossglockner je proti tomu dálnice (tím nechci říct, že jej nejezdím rád).
. Na tomhle videu jej jedou opačně, ty zatáčky jsou až na konci a jedou je z kopce. Myslím, že naopak je to zábavnější.
Furkapass je taková pohodovka, dá se tam bez problémů kochat krajinou, taky vřele doporučuju.

Jo ještě s tou dálniční známkou. Já jsem ji koupil, ale letos chci jet přez Švýcarsko z Korziky a pojedu to bez známky. Přece jen stála zhruba litr a moc jsem si těch dálnic neužil. Narval jsem trasu do TomToma a dá se to v pohodě i bez známky.

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

10.12.2007 v 15:09 | Nahoru | #130
Kamil DragStar1100A: Díky za tip, asi opravdu pojedeme z Rakouska. Letos jsem si tornante užil cestou nahoru na Stelvio a jelikož jsem jel sólo, neměl mi kdo hlásit. A ty kamenné zídky způsobují, že nic nižšího než karavan není cestou nahoru vidět, takže občas mě čekalo v půlce oblouku překvápko v podobě sjíždějícího auta :lol: Pak nezbývalo než to zlomit okolo nohy dovnitř zatáčky a vyhýbat se za každou cenu. Levé oblouky jsou v pohodě, ale pravé ještě s tím schodem do kopce jsou fakt nezapomenutelné :) Tak jsem zvědav, oč bude San Bernardino těžší nebo lehčí.

1 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 08:16 | Nahoru | #131
1100Virago:
Tak pak musíš dát vědět co je těžší. Stelvio chci taky někdy zkusit.
Jak říkáš, já přez ty zídky neviděl nic. Ženská se musela hodně snažit. A aby toho nebylo málo, tak to bylo ještě pěkně zarostlé vysokou trávou, takže do pravé zatáčky jsem párkrát jel s tím, že manželka řvala: "Nevím".
U 11ky Draka o nějakém lámání nemůže být řeč. Podvozek to sice v pohodě zvládá, ale dojde při tom k odškrábnutí laku z rámu, nebo chromu z výfuku (často vzpomínám na 535ku, ta na to byla super).

3 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 09:50 | Nahoru | #132
ty bando hnoja! ... par lidi se chlubi, kdo kde byl, par lidi se chlubi tim, ze to dokazali... par lidi popisuje, tak aby si z toho ostatni neco vzali, par lidi se dohaduje a shazuje, par lidi to tady nekomu rozmlova, par lidi presvedcuje co je lepsi, par lidi co je na nic

mě třeba na GG ani do alp, pokud nepůjde o tranzit, na motorce zatím nikdo nedostanea nedostal... stačí to v zimě na lyžích ;) ceny zbytečně vysoký, tak proč se nedat na východ, kde je levněji, nebo tak stejně jako u nás? Někdo hledá super cesty, někdo hledá místa kde je moc motorkářů, někdo hledá tradice a zvyky a pokec s babkama a místníma, ochutnávání místních dobrot a využívá k tomu príma svezení v jedné stopě. Nikoliv návštěvy McDonald s kde se lidi tvari vsichni stejne pri otazce "a něco sladkého ke kávě" jen v jiném jazyce


no a jááá jen čumím, ať si každej jede kam chce, né? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 10:00 | Nahoru | #133
ChipTDM> Pokud je to slušná diskuse bez urážek a napadání,tak proč nepodiskutovat kde kdo byl, jak se mu tam líbilo,atd.? Tak co to pleteš o bandě hnoja a chlubení se? Jsi první kdo se vložil do této debaty tímto způsobem! ;)

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 10:09 | Nahoru | #134
já si to taky rád čtu, kdo kam jel, co se mu kde líbilo a co ne, co ho po cestě potkalo, kam by se znovu podíval a kam ne. A rád se kromě textů podívám i na fotky těch míst a klidně se nechám i ovlivnit, nevidím na tom nic špatného.
Prostě se mi nějaké prostředí líbí (dle fotek a nebo i podle popisu) a řeknu si jo, až někdy pojedu tím směrem, tak bych se tam chtěl podívat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 10:10 | Nahoru | #135
kov>zacatek mi tak prisli sqwer qwert... po tom jsem ztratil chut to cist, prislo mi to spise na smetiste... stejne tak "stelvio, moc zatacek, je to na hlavu tam jezdit" ale debatujte dale a banda hnoja sme seci preci, ne teta? :) ale priznam, se neco jsem tady proste musel nablit, aby tu byl videt i muj avataaarek :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 10:48 | Nahoru | #136
ChipTDM> Pokud jsi v Alpách v létě nebyl,tak si myslím,že o dost přicházíš. Mrkni se na tyto fotky a řekni,že nechceš takovou krásu vidět naživo. Je to jen tvoje věc. Já osobně jsem z z Alp moc nadšený.
http://www.mattaweb...amp;galerie=dolomity

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 10:49 | Nahoru | #137
Kamil DragStar1100A: U Stelvia silně záleží na tom, ze které strany se jede. Od Merana jede člověk to "schodiště" do kopce a pak je to nepřehledné. Druhá strana je podstatně jednodušší, takže pokud bys přijel odtamtud a na Merano sjížděl dolů, asi bys neshledal žádný problém. Shora dolů je vidět dobře, zídky-nezídky :)
Jo, to je výhoda Viraga - spodek je na choppera nezvykle vysoký a mašina se dá dobře naklonit. Navíc je ve své kategorii asi nejlehčí. A přední vidlice (a části motoru) nezapřou svůj původ z krosky :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 11:29 | Nahoru | #138
kov>cece moc se mi to libi, ale nejak mi to staci na tech fotkach a nevim proc, mozna je jich fakt tolik, ze se cloveku staci jen podivat. Mozna to bude tim, ze jsem tady v zime pecenej varenej a mam tech lidi pokrk. Mozna to bude tim narodem nemecky mluvicim, fakt nevim.
K Itálii mám nějak blíž, kdyby se dalo Rakousko přeskočit jinak než po dálnici, tak bych asi poletoval po Itálii každý víkend.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 11:45 | Nahoru | #139
ChipTDM>Do Dolomitů je to ze Zlína 800km. Pro zdatné jedince přesun na 1 den. (ne pro mě s ženou :shy: )

Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 12:12 | Nahoru | #140
Jak si to tak ctu, tak sme to s kameosema udelali, dle mojeho soudu, nejlip, jak sme mohli. Poprvy v Alpach na moto sme si letos projeli GG a okoli. Pristi rok uz pojedem zasejc jinam, passu je tam v okoli desna spousta. Chapu, ze se na GG nekomu nelibi. My tam chytli dokonaly pocasi, bez mracku, na slunicku vedro jak v peci. A s tim taky samozrejme davy dalsich lidi, kery vladli vehyklama bezmotorovyma, a motorovyma 2kolovyma , 4kolovyma i 4kolovyma s privesem (co se ferrek a porschi tyce, aspon je na co koukat :) a VW Van s horicima brzdama se taky hned tak nevidi) Takze plno. Na FJhohe nebylo k hnuti, ale stejne se mi tam libilo. Aspon bylo co predjizdet a o to vic adrenalinu. Nez sme odtamtud vypadli, tak sme si ten severni svah dali jeste 3x z pulky nahoru. Libovka. doufam, ze vam sem za rok napisu, kde jinde je to o co a kolik horsi a lepsi. Ted jeste nemam nadhled. Kazdopadne, kazdej na GG musi rict "not bad".

Papa, lala

2 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 12:56 | Nahoru | #141
Až po dvou letech tady na Motorkářích začínám mít pocit, že se umím zeptat a hlavně vím, koho odpovědi stojí za to číst. Také si myslím, že bezkonfliktní výměna názorů a výměna zkušeností aníž by jsme se nějak kritizovali, že by tady měla být.

Příprava trasy je velmi důležitá věc, podívejte se na www.bnb.com, kde je systém penzionů (hotelů) typu "Bed and breakfast" (Postel a snídaně). Jde o síť ubytování, která spadá do kategorie do 40,-EUR za noc a osobu. Je to jedna z možností, jak vás ve Švýcarsku ubytují "levně". Levněji to jde na seně na statcích i se snídaní do 20,-€, ale to chce mít spacák s sebou. Abych řekl ale pravdu, tak jsem se tam s tím tak často nepotkal.

Také chci upozornit, že většina výškových průsmyků je ještě v červnu zavřená, obvykle Švýcaři tyto silnice otvírají na červenec, sprpen a září. Také se musí počítat s deštěm, červenec a srpen jsou sice teplotně v průměru nejvyšší, ale v objemu srážek to platí také.

K té poznámce na téma dálnic dodávám, že dálnicím se pokud možno vyhýbám, ale na dálkové přesuny je využívám. Využívám možnosti se rychle někam dostat a tam strávit potřebný čas, proč ho promrhat cestou ?

Jinak Alpy jsou pro mě dost dřina, přece jenom s motorkou kolem 350 kg se ty zatáčky kroutí hůř, ale stále opakuji a doporučuji ... když na motorce, tak určitě do Alp dříve, než je zavřou pro motorkáře. Už totiž alpské země (Itálie, Rakousko, Francie a Švýcarsko) velmi silně uvažují o zavření některých motorkáři oblíbených míst. Pokud je neuzavřou, tak tam dají tak vysoké mýto, že to spoustu lidí odradí. Jen tak mimochodem ve Švýcarsku se téměř všude dostanete vlakem a pokud jste to ještě nezažili, tak je to ohromující - například na trase Svatý Mořic - Zermatt je cca 99 tunelů a mostů a výhledy, jaké se ze silnic nedají vidět.

,,, o Alpách se toho dá říct hodně ...

... OM :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 14:31 | Nahoru | #142
OldMan: Naprostý souhlas s tím vlakem - snad nikde jinde není tolikrát vidět "několikapatrové" křížení mostů - z jedné skály do druhé vede silnice, křížem nad tím železnice a o kus výš pod jiným úhlem další silnice... Úžasné. Taky je místy vidět vraky aut desítky metrů ze srázů od silnic - nikdo se nenamáhá je vytahovat a nabývají léty vzhledu přírodní scenérie ;) Stojí za to si projet některé tunely - St. Gotthard má délku okolo 24 kilometrů, celou tu dobu jede člověk pod zemí a vidí tu neskutečnou dřinu, kterou to vybudování stálo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 16:11 | Nahoru | #143
1100Virago>

Odkud jsi, já z Jižních Čech nedaleko od Č. Budějovic. Co kdybychom se potkali a dali řeč na téma cestování, plány na rok 2008 atd. ... .

... OM :)

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 19:08 | Nahoru | #144
OldMan: Já z opačného konce, z Ostravy. Takže pokud budeš mít cestu poblíž nebo já někam tam, dáme si vědět a nějak se domluvíme, jo?

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 19:45 | Nahoru | #145
OldMan>tema cestovani a plany piste sem... aspon si je prectu a budu tise zavidet :shy:

My chcem letos k dolomitum (ubytovani bud u hranic na rakouske strane za/pod Lienzu) nebo mozna rovnou nekde bliz treba kolem Via Pederova. uvidime dle ceny.
Blizsi info kolem tras zatim nebudu davat na to je jeste cas ale kdyby se mel nekdo chut rozepsat kudy presne jet a co neminout tak se zlobit vubec nebudu.
:)

Grossglockner - zbytečný mýtus ...

11.12.2007 v 21:54 | Nahoru | #146
Toman
jestli chcete itálii tak doporučuji Cortinu a oklí, paráda, objet v létě Selarondu po silnici je na celejden, nejedeš tak 150 km max ale 3x vyjedeš do 2200 metrů a zas do údolí, prostě paráda :D

Grossglockner - zbytečný mýtus ...

12.12.2007 v 07:15 | Nahoru | #147
Cortina je dost profláknutá, ta oblast vůbec je hodně plná (Pordoi, Misurina, Marmolada ...). Parkrát jsem tam byl a asi jsem využil všechny možnosti výjezdů z Cortiny (jsou 3) a objel jsem to. Je fakt, že jde o centrum Dolomitů, ale jih pod Cortinou také stojí za podívání včetně Tolmetza. Do Dolomitů je možné se kromě Brennerského průsmyku, také dostat přes Lienz a Brunico (kolem rakouských hranic a přes Zillertalské Alpy). To myslím je zajímavější cesta než přímo po hlavní Lienz - Cortina. Rozhodně kdo nebyl v Cortině a okolí, nebyl v Dolomitech.

Ubytování na obou stranách (Rakousko/Italie) je zhruba za stejnou cenu - penziony 40-50,-€, je tam ale také dost kempů - zvláště kolem Brunica. Pokud mohu doporučit, tak je třeba opustit hlavní trasy a dá se sehnat nocleh v privátui na vesnicích do 25,-€ s plným vybavením.

... OM :)

2 reakcí na tento příspěvek Grossglockner - zbytečný mýtus ...

12.12.2007 v 08:34 | Nahoru | #148
1100Virago:
Člověče z tunelů jsem právě ve Švýcarsku dostal dost velkej vítr. Jeli jsme po dálnici na nějaký passo, teď si nevzpomenu, musel bych se mrknout. Najednou tunel a v něm zácpa. Vždycky to popojelo tak o dva, tři metry a stop. Smrad bych přežil, ale jak je ten Drak nízkej, tak mě z toho popojíždění chytaly křeče do noh. Furt jsem čučel na teploměr, olej se začal zatraceně zahřívat. Měl jsem bobky, že to zadřu. Zastavit nebylo kde. Místo na nějaké prosmýknutí se taky ne. Když jsme se z toho dostali, zjistil jsem, že je tam kolona protože dálnice končí a zužuje se na normální silnici. I z toho passa jsem na tu kolonu furt koukal.
Pak jsem měl jet z Matterhornu na Jungfrau a měl jsem takový bobky z tunelu, že jsem to raději objel.
Stejně by mě zajímalo, jak dlouho může ten můj vzducháč běžet na místě bez poškození motoru. Za tím tunelem stály auta s vařicí vodou v chladiči. To jsem si myslel, že vodníkům se nic stát nemůže. A i na passech jsem pár vařicích aut viděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

12.12.2007 v 22:07 | Nahoru | #149
Kamil DragStar1100A>Jezdi do tunelu v Norsku tam je chladněji :lol: :lol: Já tam moc dlouhých tunelů (rakousku) neviděl v Italii jich bylo dost kolem jezera Como ale nejdelší 7 km A v Norsku nejdelší tunel na světě 24,7 a tam bylo (myslím že to bude ale všude stejné) 7 stupnů tam se ti to nezadře :lol:
No ne vážně ,celkem mě zaráží že byla zácpa v tunelu. Po tom co tam zažili bych řekl že proto tam mají ty semafory a že tam nikoho nepustí dokud se to nevyprázdní- ale asi to je jinak.
Cortina je krásné a tím pádem plné a drahé místo, kemp mě stál víc než penzion v rakousku. Ale bylo to ideální místo pro vyrážení po místních nádherných pasech.

(reakce na) Grossglockner - zbytečný mýtus ...

13.12.2007 v 11:04 | Nahoru | #150
Akorat nechapu, proc ve vsech tech tabulkach prusmyku chybi Col Agnel (2744m). Budu tam muset zajet :cool:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist