Motto:
Ti, kdož se zabývají praxí bez vědění, jsou jako námořníci stoupající na loď bez kormidla i bez kompasu, kteří nikdy nevědí s jistotou, kam plují.
Leonardo da Vinci
Naposledy editováno 25.05.2010 11:38:56
CZokyn>Tohle jsem resil tenhle rok.
Touzil jsem po motorce snad od svych dvanacti let.
Ackoliv jsem si byl vedom svych nedostatku tak jsem byl pevne rozhodnut pro koupi ZX-9R od znameho. Byl to nakocen on, ktery me od toho tak trochu odrazoval.
Nakonec jsem si koupil to, co mam.
Dojel jsem na sraz, a borci me privitali se slovy: "co s tou mrchou tady delas, kdyz to nema motor"
Povim vam jedno, seru na ne! Ja je k zivotu nepotrebuji!
Ziji sam, pracuji sam a umru sam.
souhlas, máš recht!
Jeden konstruktér motorky o cca 120poníkách v roce tuším '82 napsal: "pokud nejsi duševně vyrovnán a 100% zdráv a koncentrován, tak na tento stroj nesedej!"
Jeho slova si vždycky opakuji, když otáčím klíčkem v zapalování...
Dost je tam venovany psychologii strachu, cim to vlastne je, ze se leknem a ztuhnem a co s tim delat tak dale...
Petr a Petr>bobrvan> čéče úplně jsem slzu zamáčk jak máš pravdu...
jestli ono to taky nebude tím, že v tý sestavě co jezdíme už má každej ego víceméně vybudovaný, nebo už na zvyšování rezignoval, a tak má motorku právě kvůli tý pohodě a cestě kam je libo...
i já jsem utřel slzy jako hrachy, gdyž jsem si to přečetl...
za Chamurappiho by se to tesalo, jak je to pravdivé, jenže teď už to holt nigdo neumí, tak se to objevuje jen na vláknu
Jsem taky začátečník a zatim jezdim na silničnim Simsonu.
Teďkonct dokončuju motoškolu na 25kw a uvažuju co koupit. Nikdo mi určitě nepřispěje, musim si vydělat sám. Uvažoval jsem nad ninjou 250r(protože přecijen nemám tolik naježděno na simsonovi(resp. nemám naježděno nic v normálním provozu). Instruktor v autoškole mi říkal že je to dobrá volba, ale možná že by bylo lepší si koupit něco silnějšího uzavřenýho a až bych se vyjezdil tak případně otevřít. Jde o to, že určitě bych za rok nebo dva chtěl něco silnějšího a musel bych znovu vydělávat. Chtěl jsem sice buďto GSXR nebo Fazera z těch silných, ale po tvém článku GSXR vypadl. Taky bych dost rád chtěl zkusit závody(250) a nemám na to abych si koupil motorku jen na závody a možnost závodění mi s uzavřeným Fazerem vypadne, protože mě nevezmou k 250 a i po otevření by mi trvalo dost dlouho než bych si mohl troufnout na vyšší třídu.
Chtěl jsem se zeptat jestli by ste mi doporučili Ninju 250 nebo uzavřenýho Fazera kterého bych po pár letech otevřel.
A ještě se mi moc nelíbí. Chtěl bych zkusit závody s tou 250 a kdyby mi to třeba šlo, tak bych potom přemejšlel co dál koupit na závody a supersport bych koupil až bych měl na závody všechno.
Když mi závody nepůjdou, tak příjdu o 50 000... A když budu mít Fazera, tak se na závody jen tak nedostanu.
Ale i tehdy umírali motorkáři končící v hojných stromořadích kolem cest, při čelných střetech, na olejových skvrnách (protože téměř ze všeho co jezdilo blil olej) o písku a štěrku nemluvě, protože některé okresky byl DAKAR. Stále platí, že učenej z nebe nespad a tak jako jsme se učili chodit, jsme se učili jezdit. 100% souhlasím s názorem, že naše tělo řídí mozek a jeho prostřednictvím ovládáme vše, na čem jezdíme. Proto není až tak důležité na čem jezdím, ale jak. Pominu-li okruhy, většinou v silničním provozu. A současný provoz je fakt maso. Pokud není řidič totální pako, nakonec se naučí řídit cokoliv. A dokud má člověk v sobě respekt k tomu, že se pohybuje vpřed rychlostí větší, než je schopen sám svými svaly vyvinout, má naději přežít. To, co mu dává naději dožít se na silnicích vyššího věku je umění předvídat. Ani na hlavní mi nedají přednost, přednost zprava polovina dnešních řidičů nezná, takže jim i proti předpisům dám možnost dokončit jejich neznalost, v úzkých zatáčkách počítám s kamionem, autobusem, traktorem, cyklisty, chodci...kamením a ví bůh, co tam všechno může být. Stejně tak za horizonty. A ani úplně rovná silnice, především v podvečer a v noci není zárukou, že se tam neobjeví lesní zvěř, opilci pěší i motorizovaní....
Takže: jezděte na čem chcete když to umíte. Používejte hlavu, učte se a postupujte od lehkého k těžšímu. Zvažujte - a to je to nejtěžší - svůj talent k jízdě na více méně závodních strojích. Ve chvíli kdy si myslíte, že všechno umíte, znáte a jste mistry světa (výjimkou jsou opravdoví mistři světa, ale ti si většinou to předcházející nemyslí)pak si stoupněte před zrcadlo a vražte si facku přes celou hubu a hlavně myslete na to, že umírat kvůli všemu výše uvedenému je smutné především pro ty, kteří tu zůstanou.
Naposledy editováno 09.10.2008 09:26:50
http://www.motorkari...?ft=22068&fid=17
Jarin55>skyair> Jukni k nám na vlákno, myslím, že k nám patříš.
http://www.motorkari...8&fid=17 [/quote]
Díky ... sleduji vás a zvu k nám:
http://www.motorkari...?ft=38830&fid=14
v sobotu jedeme (viz záhlaví vlákna)
Sobotní vyjížďka 11.10.2008 začíná:
na D5 u pumpy JET před Berounem od Plzně (KFC)
a pokračuje přes Beroun, Unhošť, Kladno, Slaný, Kralupy, Mělník, Vodochody, Brandýs n/L, Úvaly, Říčany, Jesenice, Jílové, Davle, Štěchovice, Nový Knín, Dobříš, Hořovice, Žebrák.
Měří cca 200 km
a jmenuje se "VŠUDE KOLEM - JEN NE DO PRAHY..."
10:00 odjezd benzínová pumpa JET (KFC)
10:30 Kyšice(křižovatka silnice od Unhoště)
11:30 benzinová pumpa u Aero Vodochody
13:00 pumpa za podjezdem Černokostelecké v Říčanech na spojce k D1.
Udávané časy, jsou doby odjezdů.
A že naše motto stále platí, je jasné!
Ti, co ho neznají, připomínám: "JEN BLBEC JEZDÍ HLADOVÝ A ŽÍZNIVÝ"
zdraví Pavel/skyair
Naposledy editováno 09.10.2008 10:33:49
gunter>to skyair
zdar «motodědku» pěkně a výstižně napsaný a taky hezký čopřík
Dík za reakci. Kouknul jsem se na tvou motku a přidal ti hodnocení. Pro začátek fakt dost dobrá Táhne odspoda, nemusíš ji tolik točit a furt řadit. Při cestovní pohodě dupe kopec nekopec. V okolí máš rovinky i známé přehledné zatáčky, prostě je kde trénovat.
Silnice je jako kniha ... nauč se ji číst. Je super, když si s někým kdo to umí zajezdíš ve dvojici a budeš sledovat jeho stopu, nájezdy a výjezdy ze zatáček, protože se na to líp kouká, než vysvětluje. Ostatní rady máš v mém monologu výše Přeju ti hezké chvíle v sedle, které nic nenahradí
bobrvan>skyair> Fakt dobrý - kéž by se po silnicích pohybovala většina lidí (na čemkoliv a v čemkoliv),která myslí a hlavně koná podle Tvého návodu.
Nerad bych tu vypadal jako vševědoucí debil. K tomu jsem se dopracoval po více než 45 letech ježdění na všem co má kola - motorky nevyjímaje. Taky jsem jezdil jako blbec a vymetal pangejty, vyškrabával ze zadnice asfalt a sotva dýchal se zlomenými žebry a díky motce a rozbité noze mám i modrou knížku (pro dříve narozené to není legitimace ODS , ale zproštění ze základní vojenské služby. Měl jsem štěstí, že jsem to všechno přežil a že se tu můžu vykecávat Bohužel k tomu racionálnímu pohledu se dochází věkem. A kdo mě zná ví, že i dneska mi občas chytne koudel u zadku když vidím někoho rychlejšího před sebou ... hlavně v zatáčkách. Protože jinak bych se už na ježdění dávno vykašlal. Dělám to s plným vědomím a s mírou rizika, kterou považuji za únosnou. Kdo ví, třeba se taky jednou spletu.
gunter>To skyair,
díky za přání a hodnocení výběru moto, docela si to užívám a s nějakým tím zkušenějším si určo taky vyjedu, dobrý nápad
Jinak Tobě taky přeju mnoho hezkých km
edit, taky máš něco v komentáři k profilu
I já děkuji za příspěvek do profilu. Nelam si hlavu s čím jezdíš. Choppery jsou tažný koně. Lehčí nebo lokomotivy. Sedlej pro potěšení naháče. Zatím polokrevníka až se vyjezdíš a hlavně až budeš mít pocit, že na to máš i plnokrevníka. Když budeš jezdit denně může to být do roka a dne. A dobrej rider, který ti poradí - když s tebou jezdí - je k nezaplacení. Zvlášť když má instruktorskýho ducha.
Ta moje motka je celkem úspěšnej pokus obléknout naháče do chopperovskýho hávu. Motor 400ccm je tam proto, že Japonci zhruba do roku 1989 vyráběli - ale nesměli jezdit na silnějších. Důvod byl prudký rozvoj silných a rychlých motorek, které uměli Japonci vyrobit, ale po kolech, mopedech a skůtrech na nich ještě neuměli jezdit. Takže vzrostla úmrtnost. Tenhle předpis ale nevydržel dlouho, takže motor narůstal na 450, 500 až 600ccm a byl používán v oblíbených ER-kách. EN-ky šly pak svou cestou se stejnými objemy. A pojmenování Vulcan převzaly Véčkové motory. Ale co EN-kám zůstalo je jejich původ. Nižší posaz, pevný ocelový rám a dobře posazená přední vidlice, která dává motce skvělou ovladatelnost v zatáčkách. Ta moje váží trochu přes 200 kg a s padesáti koňmi, pěti kvalty a max povolenými 12000 otáčkami je to velmi podivný chopper. V jednom je to super poježdění bez dřiny. (Dneska vhodná motka pro holky )A tak se rozhlížím po něčem silnějším a více kapotovaném, protože následky mokrých jarních a podzimních jízd
jsou hodiny mytí a leštění. A nejezdit kvůli přehánce je k naštvání. A tu svou kawu si chci nechat i nadále ... když už jsme to spolu tak dlouho vydrželi