globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAK prezit celni stret S osobakem???
 
17.6.2008 v 08:57
Tak jsem se dovedel na zaklade vlakna falesneho videa o me,ze me tady nesnasi 80%fora,ze zakladam nepopularni vlakna(nevim jak jsem se mohl dostat do TOP?),ze jsem arogantni debil kterej si dela z kazdyho srandu,urazi(jsem myslel ze jsme tady hlavne od zabavy)jezdi jako prase a hlavne jen machruje jakej je mistr sveta a pritom nikdo ani nevi jestli a jak umim vubec jezdit...Nebudu to dal pitvat,vsem kterych jsem se svym(pravda asi sveraznym stylem humoru dotknul) se omlouvam!!!
Jezdim 15let(i zavodne okruhy) a pravda vetsinu casu 150-250+ a zazil jsem desitky padu,v lete,v zime a nekdy i v rychlostech 160kmh i bocni primy stret s autem.A chtel jsem vymyslet tema kterym bych si spravil trosku reputaci a treba vam byl i necim dobrej..uvidime?
Nejvic me ovlivnilo ze neustale nekdy i 2X tydne tady ctu.Ze se nejaky motorkar celne srazil s autem a zemrel.Je mi z toho smutno a premyslel jsem jestli by se s tim neco nedalo delat primo pri te jizde(to ze jezdime rychle je fakt ktery necham stranou)
A druha vec ktera to ovlivnila jsou me osobni zkusenosti s dannou situaci...v rychlosti jen 3 posledni co si pamatuju:
Posledni tahla leva na dalnici od Liberce pred Prahou.Rychlost 220kmh-auto v mem rychlem pruhu jelo primo proti me!
Triproudova jednosmerna silnice centrem Prahy 500m pred Vaclavakem.Rychlost asi 70kmh-plne nalozene auto rychlym pruhem proti nam vsem..dal pokracoval asi jeste 500m nez mu doslo co udelal.Ja jel diky bohu pruhem prostrednim!
A vcera obchvat okolo Benesova.Osobak predjizdel cisternu a nemel kam uhnout.Ja 115kmh on asi 120kmh minuli jsme se vsichni 3 na urovni kabiny cisterny!
Nicmene vsechny tyhle situace smrdici celni srazkou s nasledkem smrti meli jednu zvlastnost.Do narazu jsem mel cas zhruba 2-3 sekundy bud brzdit,uhybat,premyslet co udelat, anebo cekat na naraz!
A vcera me pri tom napadlo,protoze vsichni vime ze nejdulezitejsi je se vyhnou celnimu stretu.Jestli by clovek dokazal z te motorky VYSKOCIT???A pripadne vyskocit tak vysoko aby cast tela od bricha vyse a hlava netrefila primo to auto(coz se jinak standartne deje viz YOUTUBE a krash testy-telo pokracuje vetsinou v primce rovne).To ze nam to urazi od panve nohy je jasne,ale prezili bychom.
A aby jste se mohli zapojit do debaty a zkusime to probrat jestli to jde a jak by to slo,chtel bych:
1. aby nam zde popsali vsichni kdo zazili celni stret a zijou jaka byla rychlost nez jste zacali brzdit,jaka byla brzdna draha(podle me by spravne nemela byt zadna,nejrychlejsi brzdeni nazanechava stopu,ale kdo z nas umi brzdit ostre v klidu,natoz kdyz mu jde o zivot ze?)a jak dlouho cela situace podle vas trvala???
2.jestli jsou tady hlavy studovane ktere by spocitali kolik metru ujede motorka pri 100,150 a 200kmh za vterinu(pri nizsich rychlostech bych volil preci jen jako uzitecnejsi se posledni chvile zivota venovat bzdeni)a nasledne i kolik metru je potreba k zastaveni z teto rychlosti obycejnemu motorkari.Ale nedulezitejsi vypocet bych prosil o kolik za vterinu klesne rychlost z techto rychlosti pri "silnem" brzdeni???Jestli to nekdo dokaze spocitat?A jestli je to tak velke zpomaleni,aby stalo za to bud brzdit,nebo se pripravit na vystup.Podle me to bude par desitek kmh a to pri tak velke rychlosti uz nehraje roli....nevim??
3.a pokud by se k tomu dokazali vyjadrit i zde se pohybujici kaskaderi,kteri se bez problemu dokazou vysvihnout v sekunde nohama na nadrz.Jestli by se i obycejny clovek mohl dokazat od stupacek odrazit tak,aby se mu motorka nezvrkla na jednu stranu a nebylo to jeste k horsimu a pripadne jak vysoko se asi da nadskocit(ted jsem se koukal a ikdyz clovek jenom stoji ve stupackach tak ma hlavu i cast tela hodne nad urovni strechy osobaku.
Dale me momentalne nic nenapada.Kdyby neco,tak to jeste editnu v hlavicce a ted je to na vas!!!!!
Jo vsechny na foru prosim temat na zasirani je tady mraky.Chtel bych aby alespon jedno moje vlakno a obzvlast tohle bylo brano naprosto vazne a vsichni se zdrzeli jakychkoliv debilni a zasiracich kometaru a nadavek!!! Dekuji.
A kdyz mi na konci sezony zavola aspon jeden clovek,ze tak jak vetsinu z nas automaticky napadne zmacknout brzdu,kdyz se neco deje,tak ze posledni vec na kterou si vzpomnel bylo tohle vlakno a ze muze skocit z motorky bud stranou nebo aspon hodne nad ni.Tak budu neskutecne stastnej

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 15:32 | Nahoru | #121
to je bez debat,tady máš něco na procvičení

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 15:36 | Nahoru | #122
[quote]Joyrider>nofear4>doncarlos>hele,blbouni a co se takhle zepta Chucka Norrise.....ten takovou blbinu má v malíku.....já bych to v těch 200 km/h asi odpružil...

Na zacatku jsem zadal jen vecne pripominky k tematu takze po me nechtej abych te posilal nekam. Res si to na silnici jak chces a neposmivej se vsem kteri zarvali celnakem a moji snaze se nad tim zamyslet!!!

Je jenom určitý procento lidí, kterým mozek umožní smysluplně reagovat v mezních situacích, většina jedinců je v takových situacích ochromená, takže takovýhle hlášky budeš muset překousnout. Mimochodem právě ty jsi několikrát zmoňoval že na veřejným fóru může každej reagovat jak chce. [/quote

To mas pravdu kazdej muze rikat co chce a kde chce a ja to taky tak delam,ale preci jen jsem zadal v hlavicce aby tohle tema zustalo na vazne urovni kdyz uz nic jineho,tak aspon jako vzpominka na vsechny kteri tenhle rok zarvali celnakem :o Ale holt jsem chtel asi po vas moc...je tady preci jen malo vlaken na plkani a delani si ze vseho prdel

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:11 | Nahoru | #123
Sice jsem to tu nečetl celé,ale tohle téma co jsi sem dal, tak nad tím přemýšlím delší dobu. Pokaždé když tu čtu o čelňáku tak se ptám sám sebe jestli je čas zareagovat před tím nárazem a jak říkáš vyskočit a přeletět auto.

Já věřím že to jde. Sice velkou roli hraje duchapřítomnost motorkáře rychost motorky a jiné věci. Ale je to možnost jak to přežít podle mě snad jediná.

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:24 | Nahoru | #124

stepos>Sice jsem to tu nečetl celé,ale tohle téma co jsi sem dal, tak nad tím přemýšlím delší dobu. Pokaždé když tu čtu o čelňáku tak se ptám sám sebe jestli je čas zareagovat před tím nárazem a jak říkáš vyskočit a přeletět auto.

Já věřím že to jde. Sice velkou roli hraje duchapřítomnost motorkáře rychost motorky a jiné věci. Ale je to možnost jak to přežít podle mě snad jediná.



jo ja o tom zacinam byt skoro presvedceny,jen aby na to mel clovek cas a napadlo ho to...tedy chtel jsem rict jen aby to clovek nikdy nepotreboval

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:27 | Nahoru | #125
S tím mozkem v čelních situacích, valit dvě kila v provozu, to už je mozek jen na životních funkcích. Každou vteřinu ujedeš 55 metrů, nehledě k tomu, že periferní vidění už od 180 prakticky nefunguje.
Teoreticky bys to mohl ubrzdit za +/- 5,5 vteřiny, za tu dobu ujedeš dost přes 100 m. Takže, když chceš jezdit dvě kila bezpečně, měl bys vidět na cca 150 m dopředu. To je 30 BMW 7 těsně za sebou...
Jo, a při takovém brždění se držíš zuby nehty

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:34 | Nahoru | #126
[quote]Peregrino>S tím mozkem v čelních situacích, valit dvě kila v provozu, to už je mozek jen na životních funkcích. Každou vteřinu ujedeš 55 metrů, nehledě k tomu, že periferní vidění už od 180 prakticky nefunguje.
Teoreticky bys to mohl ubrzdit za +/- 5,5 vteřiny, za tu dobu ujedeš dost přes 100 m. Takže, když chceš jezdit dvě kila bezpečně, měl bys vidět na cca 150 m dopředu. To je 30 BMW 7 těsně za sebou...
Jo, a při takovém brždění se držíš zuby nehty [/quote

Chapu to dobre ze rikas ze z 200kmh se da na nulu zastavit za 5,5sekundy na 150 metrech???

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:42 | Nahoru | #127
nofear4> To je ryzí teorie, která nebere v potaz gumy, povrch cesty a hlavně odvahu to takhle zmáčknout. Takže to ber jako teoretické minimum, pod které se nedostaneš.
Já nejezdím takovou střelbu, takže se mi málokdy stane, že bych za to bral naplno, ale když za to opravdu zaberu oběma, tak se mi s jistotou zablokuje zadní kolo a všechny teorie jsou vůbec v hajzlu.
Jak říkám, mozek je třeba použít, než na to sedneš a hlavně pořád počítat, že se Tě všichni snaží zabít. (Včetně sebe samého )

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:42 | Nahoru | #128
Ono těch 200km/h je docela kalba ale pokud někdo bude valit okresku dejme tomu 150km/h z vedlejší mi to tam strčí čumák osobák já se zvednu zavřu plyn jdu na brzdy stáhnu to na kilo jiná unikovka není a vychází mi to na čelní náraz do blatníku tak to co říkáš pokusit se vyskočit a přeletět kapotu a pokračovat po prdeli na silnici jako jediná záchrana teda. A možnost z toho docela vyváznout.

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:45 | Nahoru | #129

stepos>Ono těch 200km/h je docela kalba ale pokud někdo bude valit okresku dejme tomu 150km/h z vedlejší mi to tam strčí čumák osobák já se zvednu zavřu plyn jdu na brzdy stáhnu to na kilo jiná unikovka není a vychází mi to na čelní náraz do blatníku tak to co říkáš pokusit se vyskočit a přeletět kapotu a pokračovat po prdeli na silnici jako jediná záchrana teda. A možnost z toho docela vyváznout.



jo to je presne to o cem mluvim,porad lepsi nez se skovavat za riditka ne?Ikdyz ja myslim ze by se takhle dalo vyresit i to kdyz ti to vychazi treba primo na prostredni sloupek kurna bych to nejradsi zkusil proti nejake bariere papirovejch krabic...proc to nikdy na kres testech neudelal aspon na ukazku??

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:47 | Nahoru | #130
Ono taky bude záležet na výšce řidítek a posazu, tj. druhu motky. Na cesťáku asi bude stačit když si stoupnu a letím přes, myslím si...

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 16:51 | Nahoru | #131

Joyrider>Ono taky bude záležet na výšce řidítek a posazu, tj. druhu motky. Na cesťáku asi bude stačit když si stoupnu a letím přes, myslím si...



Jo urcite myslim si ze pro choperaky je tahle situace asi skoro neproveditelna,ale ty zase nejezdej tak rychle...no ikdyz auto proti nim jet rychle muze vlastne :o

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 17:06 | Nahoru | #132

stepos>Ono těch 200km/h je docela kalba ale pokud někdo bude valit okresku dejme tomu 150km/h z vedlejší mi to tam strčí čumák osobák já se zvednu zavřu plyn jdu na brzdy stáhnu to na kilo jiná unikovka není a vychází mi to na čelní náraz do blatníku tak to co říkáš pokusit se vyskočit a přeletět kapotu a pokračovat po prdeli na silnici jako jediná záchrana teda. A možnost z toho docela vyváznout.



Nemusíš vyskakovat, budeš vymrštěn sám a v krásných kotrmelcich poletíš vzduchem, vzhledem k přetížení neuvidíš nic jen při dopadu když máš kliku
vyzkoušeno na vlastní kůži, jen jsem si záhadně přitom urazil plexi
S tím názorem, že tě všichni chtějí zabít souhlasím na 100%

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 19:31 | Nahoru | #133
Pridam tedy:
Celni stret ja XL600R proti stodvace, tesne pred narazem odraz od stupacek, let bokem k autu, ne jsme nesli naprimo ale tak pod 20ti stupni. skody naprosto minimalni, souhrnna rychlost neco kolem 80kmh. Premyslim nad tim porad kdyz jezdim. Neplanoval jsem si to, nikdy predtim jsem nemel bouracku, ale pritom jsem se odrazil az tesne pred narazem. Je treba pustit ridika a odrazit se fest nohama

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 19:38 | Nahoru | #134
Bože! to jsou kecy ... v takové rychlosti než někdo zareaguje, tak ujede 90 metrů.

... OM

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 19:54 | Nahoru | #135
Myslím si,že málokdo opustí výskokem motorku,je to proti pudu sebezáchovy. Člověk skřečovití,zatne celé tělo a zavře oči.Nic jiného mozek nevymyslí ( myslím náhlé zjištění,že bude bum,nemyslím tím, že dobržďuješ na dálnici ze 180 a vidíš 100m před sebou jak se ti přibližuje stojící náklaďák).Jedině trénink dovede tuto reakci v mozku pomalu ovládat,ale toto trénovat nejde Člověk čeká,že to nějak dopadne. Ale nejlepší je do poslední chvíle něco dělat,brzdit,sklápět a spoléhat že i ten naproti něco udělá,že se třeba minete...
Já bych navrhoval jezdit po cestách přiměřeně (né 200km/h) a hodně předvídat. Nejlepší by bylo si trénovat prudké brždění s manévrováním,ale to se nám motorkářům moc nechce v obavách,že to položí, a tak jsme zase na začátku

Naposledy editováno 17.06.2008 19:57:19

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 20:15 | Nahoru | #136
známej boural v Praze, jel po hlavní asi 70km/h a z vedlejší vyjelo auto... vedle byl nakláďak, takže nemohl nikam uhnout, tak vyskočil a překutálel se přes auto přes předek... motorka na odpis ae on v pořádku jenom otlučenej !! a to není zrovna nějakej drobek ...

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 20:20 | Nahoru | #137
Mno po pravdě pánové, ti služebně starší, si pamatují takovéto téma.. opakuje se to tu pravidělně po nějakém časovém úseku...A právě v tom posledním někdo psal o dvou lidech, které vynesla zatáčka přímo čelně proti autobusu.. ten první nestihl nic udělat..ten zadní asi něco udělal, asi si stoupl do stupaček.. nebo že by ho vyhodila tolik ta zadní sedačka? Přední totiž zabořil do chladiče, zandí ale prolětel čelnim sklem do autobusu..

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 20:40 | Nahoru | #138
Můj názor je ten, že při krizový situaci neudělám ani prd, maximálně zmáčknu brzdu a budu doufat. Jako rozumnej názor mi připadá to položit a placnout to tam bokem jak už někdo psal. Nějaký přeskakování mi připadá jako sci-fi nebo scéna z kobry11, ale jsem mladej a nejsem závodník, takže třeba to možný je, nevim....

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 21:09 | Nahoru | #139
FandaK29> [img]

Naposledy editováno 17.06.2008 21:10:13

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 21:26 | Nahoru | #140
Marty> Jen pro informaci neznáš náhodou J.Rozkovce z Hlubočep?

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 21:29 | Nahoru | #141
FandaK29> Asi ne, jsem naplavenina........měl bych? Kolega? Věřitel? Dlužník?

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 23:25 | Nahoru | #142

Marty>FandaK29>



No vida! Tak nakonec ten Noufírák zas nežvatlal takový kraviny, co?? ..jemu čest!

Naposledy editováno 17.06.2008 23:28:48

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 23:39 | Nahoru | #143
nofear4> Kdysi tak jednou nedal kamošovi přednost týpek s náklaďákem a ke všemu, když viděl, jak se na něj řítí motorka, tak zazmatkoval a zastavil... Kamoša zachránila jeho unikátní reakce! lol Zarval brzdy takovým způsobem, že přeletěl řidítka a jako superman s držkou na asfaltu ten náklaďák podjel po břiše... lol lol Taky možnost...

JAK prezit celni stret S osobakem???

17.6.2008 v 23:42 | Nahoru | #144
Já mám za sebou 4 nehody a všechny z toho, že jsem vteřinu až dvě zareagoval špatně. nepustil brzdu, neuhnuů, zazmatkoval apod.

Když si vezmete Vaší "nehodovost" v běžným životě. Tak si všimnete, že ty nehody se dost podobaj. 1 až 2 vteřiny hrajou roli.

JAK prezit celni stret S osobakem???

18.6.2008 v 00:03 | Nahoru | #145
Ty woe, to je ta dlouhý,,,, ani to nebudu číst lol

JAK prezit celni stret S osobakem???

18.6.2008 v 01:07 | Nahoru | #146
když sem měl ještě enduro tak sem v 80 narazil bocne do auta sel sem nejdřiv hlavou do sloupku a pak pres auto vyskočit je docela rozumny ale nikdo to temer neudela vc me pac se to vždycky da nak zachranit a když ti přeskocej před ksichtem ty prachy tak si vubec neuvedomis ze se muzes zabit a snazis se s tim neco udelat s tim souvisí tence motorkářů když to rozvěsí první čumět na motorku a pak na sebe teda alspon všichni kamosi a ja to tak mame

JAK prezit celni stret S osobakem???

18.6.2008 v 03:13 | Nahoru | #147
Možná to je blbý ale taky napíšu svůj zážitek s kolem... Jela jsem po hlavní v klidu lehce z kopce +-30kmh a najednou vyjelo z vedlejší auto.. asi tak 10-15m přede mnou. V tu chvíli mě napadlo hned několik věcí, že nechápu jak jsem to mohla stihnout. Řikala jsem si, když začnu brzdit tak dostanu smyk, vjedu mu pod kola a šíleně se sedřu.. Když se mu zkusim vyhnout do protisměru, tak bych mohla potkat auto (ta křižovatka je v šikaně mezi baráky, nepřehledná) Tak jsem prostě zavřela oči a čekala na ránu... Najednou BUM... letim, praská sklo, mam ho v puse, pořád se točim, řikam si at už sakra zastavim... konečně se to přestalo točit... seděla jsem uprostřed silnice, vůbec nic mě nebolelo. Začala jsem asi v šoku koukat co se mi stalo a v tu chvíli ze mě tekla krev... ale sebrala jsem se z tý silnice a odešla ke kraji, aby mě něco nezajelo......
A co z toho plyne.. jela jsem pomalu a to celý asi trvalo pár vteřin i když mi to přišlo dlouhý. Nic pořádnýho jsem nevymyslela a podle mě ve vyších rychlostech se nevymyslí tuplem nic. Jde o to jak moc dopředu to člověk může předvídat, ale asi záleží opravdu na tom jak rychle lítá anděl strážnej... :o

JAK prezit celni stret S osobakem???

18.6.2008 v 08:53 | Nahoru | #148
Hmmm. Vůbec bych nechtěl být za chytrýho. Ale člověk si to prostě do tý palice musí dostat! A tím nemyslím jen skákání přes auta. Tím myslím všechny reakce při krizových situacích. Stejně jako si kdysi dostal, že nebude žrát rukama, ale příborem, byť je to zbytečná komplikace. Prostě, co není přirozený se MUSÍŠ naučit, byť v tomto případě je to horší o to, že na praktickou zkoušku tak nějak radši nemyslet .

JAK prezit celni stret S osobakem???

18.6.2008 v 09:05 | Nahoru | #149
Teoreticky je to krásná myšlenka - ale v praxi bych se bál že sice možná pád ve vysoké rychlosti přežiješ - jenže nikdy nemůžeš počítat do čeho tvoje tělo narazí a jakým způsobem - a dokonce bych se i bál že až dopadneš do konečné pozice tak tě třeba přejede naložená Tatra - prostě podle mne to obecně nikdy nemůžeš vyřešit.

JAK prezit celni stret S osobakem???

18.6.2008 v 09:40 | Nahoru | #150
mikitka> ty jsi udelala presne to co asi dela ten nejvetsi zacatecnik i na motorce,ale za to nemuzes...ja jsem mel mozna stovky opravdu krizovek a ne ze bych se tim chtel vytahovat,ale proste pokud mam cas aspon ty 2 vteriny tak si myslim ze situaci naprosto vklidu vyhodnocuju i pri rychlosti 150+ a hledam nejoptimalnejsi reseni...nekdy je zachrana jeste vic pridat,nekdy nebrzdit(protoze se pak spatne s motkou manipuluje) a natvrdo to poslat do protismeru klidne i v pravotocive,kdyz se ti tam zrovna pickup otaci pres dve plne cary a ty jedes 150,nekdy je lepsi s tim rovnou prasknout o zem,nekdy brzdit do posledni chvile kdyz ve 240 preletis horizont a 300metru pred tebou odbocuje nakladak daleva do pole,a za nim jeste stoji kamion a taxik(ten cumel jako magor kdyz jsem se k nemu dosmejkal presne vedle okna,asi vedel jakou jsem mel honicku(jen jsem mu ukazal jak si otiram celo a radsi plnej pryc lol ---k tomu jeste jedna vec,to se treba stalo na me oblibene trase kde jezdim cely zivot,ale nikdy jsem nevedel ze by se v tomhle miste dalo sjizdet do pole ze silnice--ponauceni ze i tam kde znate kazdej patnik se nakonec muzete zabit)a nekdy je podle me nejlepsi srat na hmotne statky a mit v hlave zafixovanou i tu moznost ze si clovek muze stoupnout a odrazit se smerem nahoru!!!Ale je to potreba do te hlavy dostat a vzhledem k tomu ze se to opravdu neda trenovat nejde to jinak nez ze o tom budeme mluvit a myslet na to!!!

Naposledy editováno 18.06.2008 09:42:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist