Jezdim 15let(i zavodne okruhy) a pravda vetsinu casu 150-250+ a zazil jsem desitky padu,v lete,v zime a nekdy i v rychlostech 160kmh i bocni primy stret s autem.A chtel jsem vymyslet tema kterym bych si spravil trosku reputaci a treba vam byl i necim dobrej..uvidime?
Nejvic me ovlivnilo ze neustale nekdy i 2X tydne tady ctu.Ze se nejaky motorkar celne srazil s autem a zemrel.Je mi z toho smutno a premyslel jsem jestli by se s tim neco nedalo delat primo pri te jizde(to ze jezdime rychle je fakt ktery necham stranou)
A druha vec ktera to ovlivnila jsou me osobni zkusenosti s dannou situaci...v rychlosti jen 3 posledni co si pamatuju:
Posledni tahla leva na dalnici od Liberce pred Prahou.Rychlost 220kmh-auto v mem rychlem pruhu jelo primo proti me!
Triproudova jednosmerna silnice centrem Prahy 500m pred Vaclavakem.Rychlost asi 70kmh-plne nalozene auto rychlym pruhem proti nam vsem..dal pokracoval asi jeste 500m nez mu doslo co udelal.Ja jel diky bohu pruhem prostrednim!
A vcera obchvat okolo Benesova.Osobak predjizdel cisternu a nemel kam uhnout.Ja 115kmh on asi 120kmh minuli jsme se vsichni 3 na urovni kabiny cisterny!
Nicmene vsechny tyhle situace smrdici celni srazkou s nasledkem smrti meli jednu zvlastnost.Do narazu jsem mel cas zhruba 2-3 sekundy bud brzdit,uhybat,premyslet co udelat, anebo cekat na naraz!
A vcera me pri tom napadlo,protoze vsichni vime ze nejdulezitejsi je se vyhnou celnimu stretu.Jestli by clovek dokazal z te motorky VYSKOCIT???A pripadne vyskocit tak vysoko aby cast tela od bricha vyse a hlava netrefila primo to auto(coz se jinak standartne deje viz YOUTUBE a krash testy-telo pokracuje vetsinou v primce rovne).To ze nam to urazi od panve nohy je jasne,ale prezili bychom.
A aby jste se mohli zapojit do debaty a zkusime to probrat jestli to jde a jak by to slo,chtel bych:
1. aby nam zde popsali vsichni kdo zazili celni stret a zijou jaka byla rychlost nez jste zacali brzdit,jaka byla brzdna draha(podle me by spravne nemela byt zadna,nejrychlejsi brzdeni nazanechava stopu,ale kdo z nas umi brzdit ostre v klidu,natoz kdyz mu jde o zivot ze?)a jak dlouho cela situace podle vas trvala???
2.jestli jsou tady hlavy studovane ktere by spocitali kolik metru ujede motorka pri 100,150 a 200kmh za vterinu(pri nizsich rychlostech bych volil preci jen jako uzitecnejsi se posledni chvile zivota venovat bzdeni)a nasledne i kolik metru je potreba k zastaveni z teto rychlosti obycejnemu motorkari.Ale nedulezitejsi vypocet bych prosil o kolik za vterinu klesne rychlost z techto rychlosti pri "silnem" brzdeni???Jestli to nekdo dokaze spocitat?A jestli je to tak velke zpomaleni,aby stalo za to bud brzdit,nebo se pripravit na vystup.Podle me to bude par desitek kmh a to pri tak velke rychlosti uz nehraje roli....nevim??
3.a pokud by se k tomu dokazali vyjadrit i zde se pohybujici kaskaderi,kteri se bez problemu dokazou vysvihnout v sekunde nohama na nadrz.Jestli by se i obycejny clovek mohl dokazat od stupacek odrazit tak,aby se mu motorka nezvrkla na jednu stranu a nebylo to jeste k horsimu a pripadne jak vysoko se asi da nadskocit(ted jsem se koukal a ikdyz clovek jenom stoji ve stupackach tak ma hlavu i cast tela hodne nad urovni strechy osobaku.
Dale me momentalne nic nenapada.Kdyby neco,tak to jeste editnu v hlavicce a ted je to na vas!!!!!
Jo vsechny na foru prosim temat na zasirani je tady mraky.Chtel bych aby alespon jedno moje vlakno a obzvlast tohle bylo brano naprosto vazne a vsichni se zdrzeli jakychkoliv debilni a zasiracich kometaru a nadavek!!! Dekuji.
A kdyz mi na konci sezony zavola aspon jeden clovek,ze tak jak vetsinu z nas automaticky napadne zmacknout brzdu,kdyz se neco deje,tak ze posledni vec na kterou si vzpomnel bylo tohle vlakno a ze muze skocit z motorky bud stranou nebo aspon hodne nad ni.Tak budu neskutecne stastnej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Na zacatku jsem zadal jen vecne pripominky k tematu takze po me nechtej abych te posilal nekam.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Je jenom určitý procento lidí, kterým mozek umožní smysluplně reagovat v mezních situacích, většina jedinců je v takových situacích ochromená, takže takovýhle hlášky budeš muset překousnout. Mimochodem právě ty jsi několikrát zmoňoval že na veřejným fóru může každej reagovat jak chce.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
To mas pravdu kazdej muze rikat co chce a kde chce a ja to taky tak delam,ale preci jen jsem zadal v hlavicce aby tohle tema zustalo na vazne urovni kdyz uz nic jineho,tak aspon jako vzpominka na vsechny kteri tenhle rok zarvali celnakem :o Ale holt jsem chtel asi po vas moc...je tady preci jen malo vlaken na plkani a delani si ze vseho prdel
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Já věřím že to jde. Sice velkou roli hraje duchapřítomnost motorkáře rychost motorky a jiné věci. Ale je to možnost jak to přežít podle mě snad jediná.
stepos>Sice jsem to tu nečetl celé,ale tohle téma co jsi sem dal, tak nad tím přemýšlím delší dobu. Pokaždé když tu čtu o čelňáku tak se ptám sám sebe jestli je čas zareagovat před tím nárazem a jak říkáš vyskočit a přeletět auto.
Já věřím že to jde. Sice velkou roli hraje duchapřítomnost motorkáře rychost motorky a jiné věci. Ale je to možnost jak to přežít podle mě snad jediná.
jo ja o tom zacinam byt skoro presvedceny,jen aby na to mel clovek cas a napadlo ho to...tedy chtel jsem rict jen aby to clovek nikdy nepotreboval
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Teoreticky bys to mohl ubrzdit za +/- 5,5 vteřiny, za tu dobu ujedeš dost přes 100 m. Takže, když chceš jezdit dvě kila bezpečně, měl bys vidět na cca 150 m dopředu. To je 30 BMW 7 těsně za sebou...
Jo, a při takovém brždění se držíš zuby nehty
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Teoreticky bys to mohl ubrzdit za +/- 5,5 vteřiny, za tu dobu ujedeš dost přes 100 m. Takže, když chceš jezdit dvě kila bezpečně, měl bys vidět na cca 150 m dopředu. To je 30 BMW 7 těsně za sebou...
Jo, a při takovém brždění se držíš zuby nehty
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Chapu to dobre ze rikas ze z 200kmh se da na nulu zastavit za 5,5sekundy na 150 metrech???
Já nejezdím takovou střelbu, takže se mi málokdy stane, že bych za to bral naplno, ale když za to opravdu zaberu oběma, tak se mi s jistotou zablokuje zadní kolo a všechny teorie jsou vůbec v hajzlu.
Jak říkám, mozek je třeba použít, než na to sedneš a hlavně pořád počítat, že se Tě všichni snaží zabít. (Včetně sebe samého
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
stepos>Ono těch 200km/h je docela kalba ale pokud někdo bude valit okresku dejme tomu 150km/h z vedlejší mi to tam strčí čumák osobák já se zvednu zavřu plyn jdu na brzdy stáhnu to na kilo jiná unikovka není a vychází mi to na čelní náraz do blatníku tak to co říkáš pokusit se vyskočit a přeletět kapotu a pokračovat po prdeli na silnici jako jediná záchrana teda. A možnost z toho docela vyváznout.
jo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Joyrider>Ono taky bude záležet na výšce řidítek a posazu, tj. druhu motky. Na cesťáku asi bude stačit když si stoupnu a letím přes, myslím si...
Jo urcite myslim si ze pro choperaky je tahle situace asi skoro neproveditelna,ale ty zase nejezdej tak rychle...no ikdyz auto proti nim jet rychle muze vlastne :o
stepos>Ono těch 200km/h je docela kalba ale pokud někdo bude valit okresku dejme tomu 150km/h z vedlejší mi to tam strčí čumák osobák já se zvednu zavřu plyn jdu na brzdy stáhnu to na kilo jiná unikovka není a vychází mi to na čelní náraz do blatníku tak to co říkáš pokusit se vyskočit a přeletět kapotu a pokračovat po prdeli na silnici jako jediná záchrana teda. A možnost z toho docela vyváznout.
Nemusíš vyskakovat, budeš vymrštěn sám a v krásných kotrmelcich poletíš vzduchem, vzhledem k přetížení neuvidíš nic jen při dopadu když máš kliku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
vyzkoušeno na vlastní kůži, jen jsem si záhadně přitom urazil plexi
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
S tím názorem, že tě všichni chtějí zabít souhlasím na 100%
Celni stret ja XL600R proti stodvace, tesne pred narazem odraz od stupacek, let bokem k autu, ne jsme nesli naprimo ale tak pod 20ti stupni. skody naprosto minimalni, souhrnna rychlost neco kolem 80kmh. Premyslim nad tim porad kdyz jezdim. Neplanoval jsem si to, nikdy predtim jsem nemel bouracku, ale pritom jsem se odrazil az tesne pred narazem. Je treba pustit ridika a odrazit se fest nohama
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
Já bych navrhoval jezdit po cestách přiměřeně (né 200km/h) a hodně předvídat. Nejlepší by bylo si trénovat prudké brždění s manévrováním,ale to se nám motorkářům moc nechce v obavách,že to položí, a tak jsme zase na začátku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Naposledy editováno 17.06.2008 19:57:19
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Když si vezmete Vaší "nehodovost" v běžným životě. Tak si všimnete, že ty nehody se dost podobaj. 1 až 2 vteřiny hrajou roli.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/6.gif)
A co z toho plyne.. jela jsem pomalu a to celý asi trvalo pár vteřin i když mi to přišlo dlouhý. Nic pořádnýho jsem nevymyslela a podle mě ve vyších rychlostech se nevymyslí tuplem nic. Jde o to jak moc dopředu to člověk může předvídat, ale asi záleží opravdu na tom jak rychle lítá anděl strážnej... :o
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Naposledy editováno 18.06.2008 09:42:12