Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
9.9.2017 v 21:33
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.
Jinak kluci, dříve třeba můj Hornet 2009, měl možnost a bylo to i v knížce dát na různé viskozity. To samé CBF1000, tam je i 10W-40. V poslední době jsou u Hondy v návodech jen 10W-30.(nikde tam ale není že nelze použít jinou vyskozitu)
Z logiky věci je vše, dle průměrné teploty a proto se doporučuje tady v Evropě 10W-30. V dalších letech to asi kvůli nejasnotem Honda uživatelům zjednodušila a protože návody jsou koncipované pro různé země, tak to zjednodušily a pro každou zemi je tam jen jedna verze viskozity. V žadném případě si ale nemyslím, že ta samá viskozita bude v návodu pro severní pól, Africu, Australi atd. Pokud si uvědomíte, na jaké cesty ja tato motorka koncipována, tak určitě nebude háklivá na oleje, benzín jak tady píše Jouda21. Africa vydrží jet i na značně horší benzín, počítalo se s tím, když je jasné kde se s ní bude všude cestovat.
Z mého motoru jdou občas zvuky , že jsem kdysi taky trojčil a myslel že mele z posledního, ale to je jen pocit a jezdí bez závady a od té doby najela 40 tkm a divný zvuky tam občas slyším pořád dál.Tak nějak tam prostě mají být....
Z logiky věci je vše, dle průměrné teploty a proto se doporučuje tady v Evropě 10W-30. V dalších letech to asi kvůli nejasnotem Honda uživatelům zjednodušila a protože návody jsou koncipované pro různé země, tak to zjednodušily a pro každou zemi je tam jen jedna verze viskozity. V žadném případě si ale nemyslím, že ta samá viskozita bude v návodu pro severní pól, Africu, Australi atd. Pokud si uvědomíte, na jaké cesty ja tato motorka koncipována, tak určitě nebude háklivá na oleje, benzín jak tady píše Jouda21. Africa vydrží jet i na značně horší benzín, počítalo se s tím, když je jasné kde se s ní bude všude cestovat.
Z mého motoru jdou občas zvuky , že jsem kdysi taky trojčil a myslel že mele z posledního, ale to je jen pocit a jezdí bez závady a od té doby najela 40 tkm a divný zvuky tam občas slyším pořád dál.Tak nějak tam prostě mají být....
Boro9> Ahoj,děkuji za ifo a video. Jsem na 12tis po garančce s vyměnou oleje. Udělalo mi to už před tím a po vyměně ještě více.
Zkusil jsem to odvětrání. Vyteklo toho daleko vice a pak zkouška startu. Nejen že to krásně naskočilo ihned po stlačení startéru ,
ale také motor krásně a hladce pobrukoval jak novej. Nechám odstát a provedu zkoušku znovu. Dík David
Zkusil jsem to odvětrání. Vyteklo toho daleko vice a pak zkouška startu. Nejen že to krásně naskočilo ihned po stlačení startéru ,
ale také motor krásně a hladce pobrukoval jak novej. Nechám odstát a provedu zkoušku znovu. Dík David

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Počkej, oni ti to při garančce jako nevypustily? Vždyť to se má automaticky dělat a nejen u této motorky.To jsi dělal předpokládám v Pardubicích.....
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
David: Díky za zpětnou vazbu, že jsi zase napsal zkušenosti
. Tak to má být.
Naposledy editováno 10.01.2018 20:12:45

Naposledy editováno 10.01.2018 20:12:45
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
No, na příští týden jsem objednaný na velkou garančku ve 24 000 km , jedu jako vždy do Krhové u Val Mezu, tak se poptám i na ten olej, ale ve 12 000 mi 100% dávali Castrol 10W30 - jsem se právě na faktuře divil, proč mi nedávají standard Motul, co jako vždy jsem dával do minulého Transalpa 700 -- tak asi o tom vědí co tam má přijít..
Jinak.. po telefonu mi říkali že už jsem druhý komu budou dělat velký servis ( první byli oni se svou firemní Afrikou, která měla najeto 25 000 - a ten technik říkal že je to parádní wopruz.. a práce na celý den, vše malé, titěrné, blbý přístup.. ale už prý mají natrénováno..
Tak jsem zvědav ..

Jinak.. po telefonu mi říkali že už jsem druhý komu budou dělat velký servis ( první byli oni se svou firemní Afrikou, která měla najeto 25 000 - a ten technik říkal že je to parádní wopruz.. a práce na celý den, vše malé, titěrné, blbý přístup.. ale už prý mají natrénováno..

Tak jsem zvědav ..
Boro9> Ahoj .mužu potvrdit že je to vopruz.Dělám si 25tis servis sám protože mi končí záruka a už nechci platit servis zejména když mi nikdo nebyl schopnej říct za kolik bude.je to tam fakt našlapaný a opravdu to chce trenink jen nemužu sehnat info kolik mají být vůle ventilů.
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
add Grepik- nebude to treba tady?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Eso_Rimmer> Diky za tip.Něco tam žvatlá tak musim oslovit nějakýho angličtináře protože já mu nerozumím ani prd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
grepik> tady mas dilensky manual AT 1000
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
No zítra budu vědět cenu .. tak dám vědět, v pátek jsem ji odvezl, a v pondělí to budou dělat .. ( v pátek už vypustili olej, prý aby to nemuseli v pondělí znovu rozehříat ..)
Co jsem dohledal tak servis ve 12 000 mne stál 3900,- - filtr, olej, zadní desky a práce ..
Tady budou navíc ještě vzducháče a ty ventily... tak počítám cca dvojnásobek..
Co jsem dohledal tak servis ve 12 000 mne stál 3900,- - filtr, olej, zadní desky a práce ..
Tady budou navíc ještě vzducháče a ty ventily... tak počítám cca dvojnásobek..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Boro9> To jsem opravdu zvědavej jaká to bude cena .Práce je to opravdu dost tak mě to zajímá podle čeho to budou počítat.jestli podle hodin práce nebo podle normy kterou předepisuje výrobce.A prosim tě to jsi ve 12ti tis měl sjetý desky? Mám 25tis a měním desky který eště nějaký milimetřík mají.Tak hodně najetých kilometrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
grepik>
No asi moc brzdím zadkem.. ( to víš v terénu to fičí) - o vánocích jak jsem přehazoval zadní gumu, tak jsem je kontroloval a už jsou zase v kopru..
Samozřejmě jen zadní, předky jsou ještě po 24 000 OK, do 30 ti určitě vydrží..
No asi moc brzdím zadkem.. ( to víš v terénu to fičí) - o vánocích jak jsem přehazoval zadní gumu, tak jsem je kontroloval a už jsou zase v kopru..
Samozřejmě jen zadní, předky jsou ještě po 24 000 OK, do 30 ti určitě vydrží..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
T.E.CH> Ahojky Sám jsem se ozval na Hondu,poslal i videa a upozornění na tuto závadu. Dealer kontaktoval vedení a dnes jsem měl od něj
telefonát. Snad tedy pomalu ale jistě se to profláklo již více a prý to hodlají řešit. Je otázkou jak. U mne to má být tak že proběhne kontola a na 100% budou měněny
vypínače na řidítkách. Tam sic problém nevidím ale jsou zkušenosti že zlobí tak je daji už jen z prevence. Kontrolu svíček a vzduch filtru považuji za normál.
To vše ještě v záruce Cca na 12tis. Km .David
telefonát. Snad tedy pomalu ale jistě se to profláklo již více a prý to hodlají řešit. Je otázkou jak. U mne to má být tak že proběhne kontola a na 100% budou měněny
vypínače na řidítkách. Tam sic problém nevidím ale jsou zkušenosti že zlobí tak je daji už jen z prevence. Kontrolu svíček a vzduch filtru považuji za normál.
To vše ještě v záruce Cca na 12tis. Km .David
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
DavidŠlechta> Ahoj, Nevím úplně přesně, co reklamuješ, ale postup Hondy je jako přes kopírák. Mě občas střelí do sání a někdy zhasne motor. Honda zareagovala preventivní výměnou svíček, zapalovacích jednotek (každá svíce má svojí) a spínače na řidítkách. To preventivně. Od té doby tvrdošíjně tvrdí, že se závada neprojevila, nebo že to nebrání běžnému používání. Takže jsem se nakonec s nimi dohodnul, něco doplatil a motorku vyměnil za úplně novou s nadějí, že jsem měl smůlu na původní kus. Nová motorka opět umí střelit do sání i zhasnout. Podle mě se připrav na stejný výsledek. Nevěřím ani testům, ve kterých NIKDO podobné závady nezmínil. Mnohokrát mi opakovali, že žádná jiná motorka tím netrpí a prý je to způsobem jízdy. Prý NESMÍM vrknout s plynem při řazení dolů. Větší blbost jsem nikdy neslyšel. A to nemluvím o elaborátu o řízení zapalování, který mi poslali. Byl bych moc rád, kdybychom spojili síly (myslím všichni, kdo máme podobné zkušenosti a Africou) a zatlačili přímo na p. Železníka z Prahy nebo do Vídně. Čím víc nás bude, tím to bude mít větší váhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
NemaLbc> Ahoj mojí ne ani reklamací ale stížností byl studený start a chcípání motoru. Dle rad na foru jsem provedl odvětrání kl. skříně a jak se zdá to snad pomohlo.
To vše jsem jim popsal předal videa a odkazy. To co jsem již psal je jejich stanovisko.
To vše jsem jim popsal předal videa a odkazy. To co jsem již psal je jejich stanovisko.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
DavidŠlechta> OK, tak uvidíš, jak to dopadne. Kdyby jsi měl v budoucnu pocit, že není vše podle Tvých představ, tak se ozvi. Když nás bude víc, nebudeme se bát vlka nic....
NemaLbc> Ok. Jinak moje poznatky a tak jemem na http://www.motorkari.cz/tema/?t=202135
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
NemaLbc> V čem ti vadí střílení do výfucku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
ondrej-ek> Ahoj, pro jistotu jsem si po sobě znovu přečetl příspěvek a píšu to správně. Motor občas střelí do SÁNÍ (zcela nepravidelně asi každých 20-300 km) a tak 1x za 100 - 500km zhasne při volnoběhu. Například při zastavení na semaforech. A dělá to už druhá zcela nová Africa 1000L. Nikdy jsem to u žádné jiné motorky nezaznamenal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
NemaLbc píše: ondrej-ek> Ahoj, pro jistotu jsem si po sobě znovu přečetl příspěvek a píšu to správně. Motor občas střelí do SÁNÍ (zcela nepravidelně asi každých 20-300 km) a tak 1x za 100 - 500km zhasne při volnoběhu. Například při zastavení na semaforech. A dělá to už druhá zcela nová Africa 1000L. Nikdy jsem to u žádné jiné motorky nezaznamenal.
Litrová Varadrera FI na to trpěla také

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
vilemx> A nevíš, jestli přišli na příčinu? Nebo to Honda prostě neuznávala jako reklamaci, stejně, jako se k tomu staví v případě Africy?
NemaLbc píše: vilemx> A nevíš, jestli přišli na příčinu? Nebo to Honda prostě neuznávala jako reklamaci, stejně, jako se k tomu staví v případě Africy?
Zřejmě tušíš, že b) je správně. Je ale fakt, že to nebyl tak často zmiňovaný problém, jako u CRF a objevovalo se to až u starších motorek.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Tak jsem ji v pátek dovezl.. cena cca 7500,- viz přiložená účtenka.
Co se týká oleje, tak mi kluci tvrdili že specifikace Castrol/ Motul je stejná, jen prý cca 2-3 roky zpět byl problém s Motul , že byl nějaký pančovaný z Polska, ale že dnes již je zase vše OK a jae v podstatě jedno co si tam kdo dá. Oni dávají Castrol Power ..
Ohledně špatných startů aniž bych jim o tom říkal tak vyměnili v pravém ovladači ( startér/ chcípák) vyměnili vazelínu do -50 °C - tam prý je zakopaný pes, něco v tom dělá bordel, neptal jsem se co, ale je pravda že to dělalo vždy když bylo sychravo a teploty kolem 5° .
No uvidíme jak to bude do budoucna, ale v pátek byly 2° C A CHYTLA NA PRVNÍ PROTOČENÍ, bez jakýchkoli problémů....
Za mne , já jsem s moto 100% spokojen, a třeba střílení do výfuku, nebo do sání jsem vůbec nezaznamenal..
Naposledy editováno 23.01.2018 06:49:20
Co se týká oleje, tak mi kluci tvrdili že specifikace Castrol/ Motul je stejná, jen prý cca 2-3 roky zpět byl problém s Motul , že byl nějaký pančovaný z Polska, ale že dnes již je zase vše OK a jae v podstatě jedno co si tam kdo dá. Oni dávají Castrol Power ..
Ohledně špatných startů aniž bych jim o tom říkal tak vyměnili v pravém ovladači ( startér/ chcípák) vyměnili vazelínu do -50 °C - tam prý je zakopaný pes, něco v tom dělá bordel, neptal jsem se co, ale je pravda že to dělalo vždy když bylo sychravo a teploty kolem 5° .
No uvidíme jak to bude do budoucna, ale v pátek byly 2° C A CHYTLA NA PRVNÍ PROTOČENÍ, bez jakýchkoli problémů....
Za mne , já jsem s moto 100% spokojen, a třeba střílení do výfuku, nebo do sání jsem vůbec nezaznamenal..
Naposledy editováno 23.01.2018 06:49:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
překódování zámků kufrů Honda CRF1000L Africa Twin | Hopppy | 7 | 15.4.2025 v 20:34 MMARTINK |
Kosovo - typy na trasy, místa k náv... Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 18 | 5.4.2025 v 12:09 -MP- |
Sedlo Africa Twin 2016 Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Twin | korela | 18 | 4.4.2025 v 21:17 Ivos |
Kódy v TP Honda CRF1000L Africa Twin | Hůlis | 11 | 4.4.2025 v 12:15 TomasRA |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 70 | 14.3.2025 v 20:10 tom_nesquik |