globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K
 
24.4.2013 v 22:08
Preji všem přijemný večer,

chtěl bych poprosit o radu pri koupi me prvni vlastni motorky.

Vim ze chci:

nakedbike pro odreagovani
max +/- 100k
vhodna pro cloveka ktery se teprve uci

urcite chci sahnout z financnich duvodu po lehce ojete motorce muj rozpocet je maximalne 150K kč i když bych se rad vesel do 100K Kč za motorku

Relativne dlouho jsem koukal po: yamaha fz6s2, yamaha fz8, kawasaki z750, ducati monster 696

nicmene nejsem odbornik ba naopak proto prosim o rady kazdouvřeleuvitam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 11:47 | Nahoru | #121

Ozzy_ píše: Ne, ja brzdim v naklonu temer pokazdy a nevalim se. Ale pokud alespon neco vis o motocyklovem abs, tak vis ze v naklonu jaksi "moc nefunguje" ... a je to logicke. I kdyz brzdis v naklonu bez ABS tak se ti rovna motorka a dejou jine dalsi negativni veci. Jak by to mohlo ABS vyresit ?

Edit: a ano, jel jsem s ABS. A ze by na CBR600RR davali cinsky ?



Proč by to řešila ABS ta jen brání zablokování kol na všechno ostatní na tý motorce jseš přeci ty Nic ve zlym ale pokud nejni člověk trotl ABS mu to i v zatáčce sakra ulehčí za tim si stojim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 11:54 | Nahoru | #122

BladeRider píše: Proč by to řešila ABS ta jen brání zablokování kol na všechno ostatní na tý motorce jseš přeci ty Nic ve zlym ale pokud nejni člověk trotl ABS mu to i v zatáčce sakra ulehčí za tim si stojim.



Na boční ztrátu gripu je ABS krátký.....

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 11:56 | Nahoru | #123

bledemon píše: Ozzy_> pozor, to je ten borec co zásadně ujíždí policii a umí 200 po vesnici, vlastně si nějaká neznámá osoba pujčila jeho stroj A teď ještě víme, že má abs se kterým asi může na ledu vybírat vracečky



Kup si KTM a můžeš je vybírat taky :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 11:59 | Nahoru | #124

verybusy píše: Na boční ztrátu gripu je ABS krátký.....



Tak, proste v zatacce prijde ztrata gripu DALEKO DRIV nez se zablokuje kolo. Je to takhle jasny ? Proto ti abs v naklonu NIJAK NEPOMUZE.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:02 | Nahoru | #125

Ozzy_ píše: Tak, proste v zatacce prijde ztrata gripu DALEKO DRIV nez se zablokuje kolo. Je to takhle jasny ? Proto ti abs v naklonu NIJAK NEPOMUZE.



to nechápu - proč by při brždění v zatáčce nepomohlo ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:05 | Nahoru | #126

verybusy píše: Na boční ztrátu gripu je ABS krátký.....

No jediný co jedu trochu smykem ale nikdy nic hroznýho fakt nevim co bych s tim musel provést abych se s ABS dostal do nějaký neřešitelný situace :)Mě to přijde teda hodně blbuvzdorný a jestli to někomu nepomůže měl by rači než motorku koupit kolo

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:07 | Nahoru | #127

Che píše: to nechápu - proč by při brždění v zatáčce nepomohlo ???



Protoze pokud se ti v zatacce skoro zastavi predni kolo (situace kdy zacina ABS povolovat brzdnej ucinek) tak uz DAVNO NEJSI V ZATACCE.

A skala toho v jakych zatackach a rychlostech se muzes pohybovat, a kdy by prisla ztrata gripu predku je tak siroka, ze proste ABS rizene jen cidlem rychlosti otaceni predniho kola nejde nastavit tak, aby zacalo ubirat brzdnej ucinek v tech spravnejch okamzicih ....

Pokud vim, tak se Honda snazi zurive vyvinout ABS asi s milionem ruznejch dalsich cidel (naklon, pusobici bocni sily, a bambilion dalsich) ktera by to "spocitalo" ale zadny prakticky vysledky pouzitelne na silnici z toho nejsou (a nebo o nich nemam informace).

TO se Vam fakt nekomu s ABS povedlo v zatacce vzit za brzdu tak ze vas koplo ABS ? Komu ? Muzu se prijit podivat ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:08 | Nahoru | #128

Che píše: to nechápu - proč by při brždění v zatáčce nepomohlo ???



Protože je odstředivá síla potvora. ABS sepne v momentě,kdy se kolo blokuje a snad se nenajde žádnej mameluk,kterej by v ostrým náklonu vzal tak moc za brzdy,až by došlo k blokaci.Př přibrždění ABS ani nesepne a při ztrátě gripu pneu se kolo nezablokuje tak,aby zasáhlo ABS.Snad maximálně pokud by člověk během zatáčení vjel na nějakej povrch se sníženou adhezí.

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:14 | Nahoru | #129

BladeRider píše: No jediný co jedu trochu smykem ale nikdy nic hroznýho fakt nevim co bych s tim musel provést abych se s ABS dostal do nějaký neřešitelný situace :)Mě to přijde teda hodně blbuvzdorný a jestli to někomu nepomůže měl by rači než motorku koupit kolo



Hele,ty jezdíš se smykem předního kola??? Pokud se nedostaneš do neřešitelný situace,tak se do ní nedostaneš ani bez ABS.Já ho mám a ještě nikdy mi v zatáčce neseplo a to jsem už vyzkoušel i ztrátu gripu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:14 | Nahoru | #130

verybusy píše: Protože je odstředivá síla potvora. ABS sepne v momentě,kdy se kolo blokuje a snad se nenajde žádnej mameluk,kterej by v ostrým náklonu vzal tak moc za brzdy,až by došlo k blokaci.Př přibrždění ABS ani nesepne a při ztrátě gripu pneu se kolo nezablokuje tak,aby zasáhlo ABS.Snad maximálně pokud by člověk během zatáčení vjel na nějakej povrch se sníženou adhezí.



Předek ten si hlídám s ABS i bez ale zadek mi běží ABS půlku zatáčky a pohoda jen se to veze ale nic znepokojivýho

1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:18 | Nahoru | #131

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:22 | Nahoru | #132

BladeRider píše: Předek ten si hlídám s ABS i bez ale zadek mi běží ABS půlku zatáčky a pohoda jen se to veze ale nic znepokojivýho



Co má za smysl blokovat zadní kolo v zatáčce??? Při driftu se kolo pořád točí,tudíž ABS nesepne.Blokace zadního je důležitá u endura a crosu,ale tam je cílená a ABS vyloženě nežádoucí....

1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:24 | Nahoru | #133
Sem se snazil pomoct a vysvetlit, ale asi se prepinam do modu zabava a dalsi nekomentovani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:24 | Nahoru | #134

Che píše:



No jak jinak,věcná argumentace....Slušní lidé děkují za vysvětlení.

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:26 | Nahoru | #135

Ozzy_ píše: Sem se snazil pomoct a vysvetlit, ale asi se prepinam do modu zabava a dalsi nekomentovani



To nemá cenu,tomu nevysvětlíš nic,Che si radši uřízne zápěstí.... Teď počítám prolejzá google a hledá argumenty,aby dokázal posat situaci,do které se nikdy nedostal.

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:27 | Nahoru | #136

verybusy píše: Co má za smysl blokovat zadní kolo v zatáčce??? Při driftu se kolo pořád točí,tudíž ABS nesepne.Blokace zadního je důležitá u endura a crosu,ale tam je cílená a ABS vyloženě nežádoucí....



Sem si jen predstavil jak v zatacce stoji na zadni brzde a fackuje ho ABS, a malem sem se pocural smichy

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:28 | Nahoru | #137

verybusy píše: No jak jinak,věcná argumentace....Slušní lidé děkují za vysvětlení.



jak se dá diskutovat s někým, kdo je hloupý a nemá ani základní znalosti z fyziky z druhého stupně základní školy ??

2 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:31 | Nahoru | #138
dáme si jednoduchej test - podélné a příčné síly působící na pneumatiku motocyklu v zatáčce se

a/ násobí
b/ sčítají
c/ odečítají
d/ vektorově sčítají

1 reakcí na tento příspěvek Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:38 | Nahoru | #139
No smysl to samozřejmě nějakej zvláštní nemá ale někdy jsem v zatáčce moc rychlej tak si radši přebrzdim zadek než předek

Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:38 | Nahoru | #140
Verim ze si delas prdel (D) .... A fakt by me zajimalo co te na mem vysvetleni tak pobavilo, co na tom zpochybnujes, a kolikrat te v zatacce koplo abs do ruky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:51 | Nahoru | #141

Che píše: dáme si jednoduchej test - podélné a příčné síly působící na pneumatiku motocyklu v zatáčce se

a/ násobí
b/ sčítají
c/ odečítají
d/ vektorově sčítají



No já bych sčítal....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:53 | Nahoru | #142

BladeRider píše: No smysl to samozřejmě nějakej zvláštní nemá ale někdy jsem v zatáčce moc rychlej tak si radši přebrzdim zadek než předek



No začal bych na tvým místě pilovat techniku jízdy.Pokud hodně klopíš a jsi moc rychlej,jak chceš v pravý zatáčce šlapat na zadní brzdu,když stojíš špičkou na stupačce,abys neubrousil botu???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:55 | Nahoru | #143
verybusy> algebraicky nebo vektorově ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:56 | Nahoru | #144

Che píše: dáme si jednoduchej test - podélné a příčné síly působící na pneumatiku motocyklu v zatáčce se

a/ násobí
b/ sčítají
c/ odečítají
d/ vektorově sčítají



No a ještě mi vysvětli,jakou to má souvislost s ABS,respektive kdy v průběhu náklonu dojde k blokaci tak,aby mělo možnost sepnout ABS??? To by leda musel někdo vzít v průběhu zatáčení naplno za brzdy a to fakt není předpokládatelný a navíc by nystala ztráta boční adheze,kdy ti ABS stejně nepomůže....

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 12:57 | Nahoru | #145

Che píše: verybusy> algebraicky nebo vektorově ??



To už je šance 50:50,takže volím vektorově... Dostanu nějakou odměnu???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:06 | Nahoru | #146
verybusy> je - li jedna z navzájem kolmých sil elektronicky ohlídána, má to samo vliv i na sílu výslednou - při průjezdu zatáčky bez použití brzdy se abs samo neprojeví - zadek na okuhu klidně šlapu víc, protože se na to v klidu spolehnu a to cukání mě nerozhodí, předek je samo choulostivější, přesto je s abs větší šance, že jezdec jen zavrávorá, ale nepadne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:12 | Nahoru | #147

verybusy píše: No začal bych na tvým místě pilovat techniku jízdy.Pokud hodně klopíš a jsi moc rychlej,jak chceš v pravý zatáčce šlapat na zadní brzdu,když stojíš špičkou na stupačce,abys neubrousil botu???


Nemyslim to zase tak doslova ale jde o situace kdy sice už jedu v náklonu vidim že jsem zatáčku neodhad tak to zbrzdim když už brousim stupačku dávno už nebrzdim nechci se tu s nikym dohadovat jen si myslim že když nebude ten kluk trotl i jemu ABS od pádu pomůže

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:14 | Nahoru | #148

Che píše: verybusy> je - li jedna z navzájem kolmých sil elektronicky ohlídána, má to samo vliv i na sílu výslednou - při průjezdu zatáčky bez použití brzdy se abs samo neprojeví - zadek na okuhu klidně šlapu víc, protože se na to v klidu spolehnu a to cukání mě nerozhodí, předek je samo choulostivější, přesto je s abs větší šance, že jezdec jen zavrávorá, ale nepadne



ABS nehlida silu ale otaceni kola.

Nijak nezasahne dokud se kolo toci -> nehlida v zatacce nic, protoze ke ztrate adheze v naklonu dojde DALEKO DRIV nez se predni kolo zastavi.

CHAPES ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:16 | Nahoru | #149

Che píše: verybusy> je - li jedna z navzájem kolmých sil elektronicky ohlídána, má to samo vliv i na sílu výslednou - při průjezdu zatáčky bez použití brzdy se abs samo neprojeví - zadek na okuhu klidně šlapu víc, protože se na to v klidu spolehnu a to cukání mě nerozhodí, předek je samo choulostivější, přesto je s abs větší šance, že jezdec jen zavrávorá, ale nepadne



Hmm,takže jsem uspěl a bez pochvaly...
To co chceš podsunout je vhodné pro auta,kde je ABS při plném sešlápnutí pedálu v zatáčce platné,vozidlo nepokračuje tak moc ve smyku vlivem setrvačné a odstředivé síly.Tak to u motorky není.Tedy ne že by to teoreticky nefungovalo,ale moment,při kterém by mělo sepnout ABS předního kola je v náklonu už za hranou toho,co by ABS stihlo ovlivnit.ABS přispívá k jisté bezstarostnosti hlavně v příčném směru,nezkušený tuto pomoc ocení.Zkušení naopak odmítnou,protože kupříkladu ten zadek je před zatáčkou blokován záměrně a navíc je brzdná dráha většinou bez ABS kratší.Daleko použitelnější je kontrola trakce.Prostě ABS na předku ti na motorce v zatáčce nepomůže,v tom měl Ozzy pravdu.Jak jsem již psal,maximálně v případě lehkého náklonu a najetí kupříkladu na štěrk.

(reakce na) Prvni vlastni motorka Nakedbike do 150K

22.5.2013 v 13:20 | Nahoru | #150

Ozzy_ píše: ABS nehlida silu ale otaceni kola.

Nijak nezasahne dokud se kolo toci -> nehlida v zatacce nic, protoze ke ztrate adheze v naklonu dojde DALEKO DRIV nez se predni kolo zastavi.

CHAPES ?



Nechápe,protože nechce.... On to směřuje k tomu,že když v zatáčce sešlápne zadní brzdu,tak to kolo neurve hned (ono se to zadní stejně neurve hned ani bez ABS),nicméně si nedovedu představit,proč by to kdo dělal.Asi získá POCIT bezpečí a to je k nezaplacení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist