Téma: SP 400 + supertwins NA czech road racing
9.2.2012 v 09:08
Zaslechl jsem nějáké novinky o třídě Supertwin a byl bych nesmírně rád kdyby tahle třída odstartovala svoji českou historii. Velice potěšující zpráva je že Supertwiny nejsou moc nákladné ale také nejsou moc výkonné. Tak jsme zde v Brně uvažovali zda by nestálo za pováženou založit novou třidu SUPERTWINS + 400SP ( 400 4T ). Mimochodem už jsem viděl v závodním oddělení Bronx Racing Teamu jednu Kawasaki ZXR 400 a chystá se podívaná třeba i na VFR, RVF, FZR, CBR, ZXR, GSXR. To vše je přijatelná možnost spojení dvou krásných tříd které by byli zvlášť klasifikováni a myslím si že tyhle malé čtyřválce si najdou své milovníky a k třídě SUPERTWIN se hodí jak už výkonem tak i váhou.

Vysloužil

1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 21:56 | Nahoru | #121
píšu, kdysi někdo viděl IHRO do 72 a tak to je pořád. Nebo taky někdo říká, že motorky do roku 72 nemohou mít kotoučové brzdy a zrovna ten, kdo to rozhoduje třeba vyrábí repliky bubnových...
Prostě veteránské hnutí musí projít velkou obměnou a přizpůsobení pravidel. V nemecku jedou závody i motorky z osmdesátých let a je to nádhera. Pokud to bude takto, žádné závodní motorky z let minulých se nově neobjeví, jezdců ubude a lidi to přestane zajímat. U veteránů i blbec ví, že se roky musí posunovat.

SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 21:59 | Nahoru | #122
Pokud se má stát změna, je opravdu asi možná jen revolucí a přechodem do nového svazu bez starých struktur. Třeba i na celém světe normální věc, start s motorem v chodu.

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:01 | Nahoru | #123
lehovec> ok a co je potřeba pro změnu udělat?

my máme takovou blbou náturu - brbláme, ale vždycky se nějak přizpůsobíme

SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:07 | Nahoru | #124
Já jsem si dlouho myslel, že se dá změna udělat v rámci autoklubu. Ale hluboce jsem se mýlil. Tam nikdo změnu nechce. Třeba třída Twin. To je jedna z možností jak zachránit road racing.

2 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:10 | Nahoru | #125
Jenze cim vic budou pribyvat novejsi, tak tim zas bude ubyvat tech starsich, takze kdyz dnes nachystam vzduchace, tak zitra me pojede vodnik a pozitri toho vodnika zas neco novejsiho. To bude clovek kazdy rok chystat novou masinu,aby byl konkurenceschopny? Kde budou koncit ty stare rocniky? Tak jako jsou dnes odepsane Waltery v porovnani s Yamahou.

1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:15 | Nahoru | #126
já nevím, myslím si, že jediná cesta pro záchranu RR je to, že to budou dělat lidi srdcem

ale k těm klasikům - já si taky myslím, že by neměli startovat s motorem v chodu, šlo to před léty, proč by to nemohlo jít teď?

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:21 | Nahoru | #127

wusa píše: já nevím, myslím si, že jediná cesta pro záchranu RR je to, že to budou dělat lidi srdcem

ale k těm klasikům - já si taky myslím, že by neměli startovat s motorem v chodu, šlo to před léty, proč by to nemohlo jít teď?


protoze to nekteri Kanadani neroztlaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:29 | Nahoru | #128

L&B píše: Jenze cim vic budou pribyvat novejsi, tak tim zas bude ubyvat tech starsich, takze kdyz dnes nachystam vzduchace, tak zitra me pojede vodnik a pozitri toho vodnika zas neco novejsiho. To bude clovek kazdy rok chystat novou masinu,aby byl konkurenceschopny? Kde budou koncit ty stare rocniky? Tak jako jsou dnes odepsane Waltery v porovnani s Yamahou.



..prostě to je vývoj...to nejde zastavit..a když bude hodně jezdců,motorek,tak je šance, že se pojede více podniků!...jinak by se musel udělat "stop stav" a konec a vše by končilo tím povedeným rokem 1972!
a to platí i u nových ,moderních motorek.... jako že někdo má moto poslední model a nabouchanou doplňky...jiný krouží na motorce 5 a více let staré a je prakticky bez šance!...ano je to o penězích,ale to je věc jiná!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:34 | Nahoru | #129

2LEKO píše: ..prostě to je vývoj...to nejde zastavit..a když bude hodně jezdců,motorek,tak je šance, že se pojede více podniků!...jinak by se musel udělat "stop stav" a konec a vše by končilo tím povedeným rokem 1972!
a to platí i u nových ,moderních motorek.... jako že někdo má moto poslední model a nabouchanou doplňky...jiný krouží na motorce 5 a více let staré a je prakticky bez šance!...ano je to o penězích,ale to je věc jiná!



to at si plati u novych motorek. u klasiku, by treba bylo dobre mit dve kategorie roku v jedne kubature,ale to by bylo o tom, ze se musi udelat zase vice vyhlaseni pro jednu kategorii, nebo ze musi vzniknout dalsi podnik, kde by se vlezlo vice kategori klasiku,ale ty casem zase vytlaci dalsi vymysly jako SP 400 a Sp 500 a SP 1000 a kdovi co jeste

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:46 | Nahoru | #130

L&B píše: Jenze cim vic budou pribyvat novejsi, tak tim zas bude ubyvat tech starsich, takze kdyz dnes nachystam vzduchace, tak zitra me pojede vodnik a pozitri toho vodnika zas neco novejsiho. To bude clovek kazdy rok chystat novou masinu,aby byl konkurenceschopny? Kde budou koncit ty stare rocniky? Tak jako jsou dnes odepsane Waltery v porovnani s Yamahou.

Co to píšeš za blbosti,tak rychle se u nás nic nezmění.A kdo má orig.Waltera,tak se snad nesnaží závodit z Yamahou.Ten Walter je jen na ukázku jak to jede a ne na závody s Yamahou.Na Mrázka se vykašli,je třeba startovat s motorem v chodu,alespon je to pro všechny stejné.Takle je to jak biathon.Závody veteránu by měli být závody starších jezdcu a pro ně muže být to roztlačení problém.Jinak k závodum vždy patřily každoroční inovace.

Naposledy editováno 16.02.2012 22:51:34

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:54 | Nahoru | #131

L&B píše: to at si plati u novych motorek. u klasiku, by treba bylo dobre mit dve kategorie roku v jedne kubature,ale to by bylo o tom, ze se musi udelat zase vice vyhlaseni pro jednu kategorii, nebo ze musi vzniknout dalsi podnik, kde by se vlezlo vice kategori klasiku,ale ty casem zase vytlaci dalsi vymysly jako SP 400 a Sp 500 a SP 1000 a kdovi co jeste



...ale ty vše bereš jen na poháry a vyhlášení a umístění...a to asi zrovna u těch klasiků a veteránů,dle mě, zase tak důležité není!...a jak se psalo,že i mladí chtějí jezdit veterány,tak ať jezdí, ale ve své věkové kategorii a nebo bez hodnocení,..jako třeba v enduru!

SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 22:55 | Nahoru | #132
já teda myslel, že klasici jezdí hlavně proto, aby ty starý přístroje prostě žily i pro další generace, ne proto, aby sbírali vavříny, to by mělo být parketou těch nových, ne?

protože jinak tady bude nepřehledné množství kategoriíí a podkategorií a nikdo se v tom nevyzná

u nových motorek taky nikdo neřeší, jestli je to o dva nebo pět let mladší nebo starší

SP 400 + supertwins NA czech road racing

16.2.2012 v 23:48 | Nahoru | #133
wusa- mě se taky líbí start s motorem v tichu, ale stroje a jezdci stárnou, je tady bezpečnostní kriterium..

jinak máš naprostou pravdu, závody historických motocyklů jsou spíše předváděcí jízda, prostě pohoda a klid, tak je to všude ve světe. Jen u nás se z toho stal boj o prvenství, lidé do toho rvou peníze, motorky jezdí mnohem rychleji, než když byly nové, navíc každý se snaží naladit co nejrychlejší stroj, co na tom, že nikdy žádný závod nejel a je to stavba, historicky zcela bezcenná. Prostě kdo chce jet na rychlost, má několik tříd nových motorek. Navíc třeba Twin, nebo 600, 250, 125 SP, je levnější třída, než jet pěkného klasika.

Na road racingu sice asi budou klasici mizet a nové třídy je vytlačí, ale historické motorky mají TT, Dvůr, Nepomuk, Brannou, Nové mesto, Holíč, šest závodů dle mého na vyblbnutí uplně stačí

SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 00:02 | Nahoru | #134
závody historických motorek jsou určené pro motorky které závodily, nebo jejich přesné repliky. A to pod 150 tisíc nekoupíš. I replika stojí ranec, replikový motor těžko uděláš, ten musíš mít tak či tak originál, otáčkoměr, bubnový čtyřklíč, hliníková nádrž atd, je to stejně vysoká částka.
Proti tomu motorku bez papírů do 600 cm koupíš do 50 tisíc, nějaké kapoty, přepákování atd, do 50 to přestavíš. A za 100 se mužeš vozit a jen lít benzín. 125 SP dobrou koupíš za 60 - 80. Tady jsou jasné počty, co se vyplatí.

1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 00:17 | Nahoru | #135
je jasné, že kdo chce sbírat poháry, ve třídě 600 ccm na ně dosáhne těžko, tam je potřeba mít pěníze a něco už umět. U klasiků to je snažší, když ve třídě 750 jede třeba pět motorek, v těch slabších když jsou třeba tři přestavěné cestovní yamahy, tak je šance, že čtyřtakty, zetky, jawy junior porazí. Ovšem je otázkou, jaké toto závodění má pro diváky smysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 07:16 | Nahoru | #136

lehovec píše: je jasné, že kdo chce sbírat poháry, ve třídě 600 ccm na ně dosáhne těžko, tam je potřeba mít pěníze a něco už umět. U klasiků to je snažší, když ve třídě 750 jede třeba pět motorek, v těch slabších když jsou třeba tři přestavěné cestovní yamahy, tak je šance, že čtyřtakty, zetky, jawy junior porazí. Ovšem je otázkou, jaké toto závodění má pro diváky smysl



...a i pro toho jezdce!...taky tomu moc nerozumím..to "vyhrávání" za každou cenu ve třídě "klasik" či "veterán" na motorce co je "slepená!",i když asi přesná replika nebo dokonce originál,je taky dost složité provozovat a používat,ale i tak by se mělo "přitvrdit" a ty nepovedené "montáže" vyřadit!...a už vůbec to nechápu u mladých kluků,že se tam mají chuť předvádět!..ale to už je na řádech a předpisech...a lidech co se tím začnou smyslplně zabývat a řešit a dělat rozhodnutí!

Naposledy editováno 17.02.2012 07:18:07

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 11:34 | Nahoru | #137

2LEKO píše: ...a i pro toho jezdce!...taky tomu moc nerozumím..to "vyhrávání" za každou cenu ve třídě "klasik" či "veterán" na motorce co je "slepená!",i když asi přesná replika nebo dokonce originál,je taky dost složité provozovat a používat,ale i tak by se mělo "přitvrdit" a ty nepovedené "montáže" vyřadit!...a už vůbec to nechápu u mladých kluků,že se tam mají chuť předvádět!..ale to už je na řádech a předpisech...a lidech co se tím začnou smyslplně zabývat a řešit a dělat rozhodnutí!



myslíš jako, že by se omezil věk od kolika můžeš na vetoše?

Pokud by se řády změnily ve smyslu co tu psal Imoladu a Lehovec ( )...tak by to k nim chtělo i technické komisaře, co to budou na závodech posuzovat

SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 12:09 | Nahoru | #138
Pokud zakažou mladým jezdcům jezdit jphzm a klasiky, tak ubude těch rychlych jezdců i počet zavodníků. A koukat na vetoše jak jen "kroužej" rozhodně diváky neláká. To by např. ČTT už težko zaplatili bez diváků V jphzm je potřeba zrušit starty v klidu, zvednoud ve třídě R a S r.v. a přidat třídu 80ccm , to by rozhodně zvedlo atraktivitu.

2 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 13:25 | Nahoru | #139
není to o tom omezit mladým jezdit klasiky, jen upravit řády podle mezinárodních, motorky třídy do 80 se vejdou do kategorie A na pravidelnost, technický komisař nemá posuzovat, do které třídy motorka patří, ten se zabývá technickým stavem ohledne bezpečnosti, motorky musí rozřadit testovací komisař před sezonou a to musí být zcela nezávislý člověk, protože u nás se testuje hodně podle známostí a neměří se všem stejným metrem. Ale to by vše mohl právě udělat ten nový svaz.

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 13:36 | Nahoru | #140
lehovec> jojo chápu testovacího komisaře před sezonou, já jsem spíš měla na mysli případně nepovolené úpravy nebo věci, které si tam může jezdec dát až před závodem. Ale to jsme zase u té nesmyslné honby za pohárky, místo ukázky rychlých historických strojů....

SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 14:00 | Nahoru | #141
oni sou vetoši rozdělený dle věku,nebo ne??
do 40 a nad 40

2 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 14:54 | Nahoru | #142
žádné rozdělení podle věku jezdce nikdy nebylo a není

Já vidím během závodu road racingu jeden ukázkový závod pro lidi, spíš jako zajímavost, kde by mohly jet opravdu dobové závodní stroje s minulostí, nebo bývalí jezdci. Bylo by to zajímavé zpestření. A jestli se to vyhlásí na pravidelnost nebo na rychlost je pro diváky víceméně jedno. Nebo klidně obojí, jde o šest pohárků. Prostě doplněk, ale zajímavý doplněk a klidně různé kubatury i roky, na pár kol.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 15:14 | Nahoru | #143
lehovec> vím že nebylo ale něco jsem slyšel že od letoška je
myslím při dekorování po závodu
dojede se třída a vyhodnocení dvě
tedy věk do 40 a věk nad 40

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 20:04 | Nahoru | #144

Larry píše: lehovec> vím že nebylo ale něco jsem slyšel že od letoška je
myslím při dekorování po závodu
dojede se třída a vyhodnocení dvě
tedy věk do 40 a věk nad 40


To tak nemůže být, to by byl L&B v klasikách pořád první

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 22:34 | Nahoru | #145

Larry píše: lehovec> vím že nebylo ale něco jsem slyšel že od letoška je
myslím při dekorování po závodu
dojede se třída a vyhodnocení dvě
tedy věk do 40 a věk nad 40



To by bylo určitě lepší, vyhodnocení na pravidelnost a na rychlost!

(reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 22:38 | Nahoru | #146
lehovec> tak tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

17.2.2012 v 22:45 | Nahoru | #147
lehovec> přesně takhle bych si představoval klasiky při roadracingu taky. Slavná jména, slavné stroje . I když to nemusí být až tak úplně. Ale prostě tohle by lidi přitáhlo a nevyužívali by závodu klasiků k přemístění po trati nebo ke stánku

1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing

18.2.2012 v 09:17 | Nahoru | #148
takže s tím věkem je to asi tak
jak jsem včera psal

odjede se závod Klasik třeba do 250cc
je dekorování
a pořadatel může vyhodnotit ne 3 nejlepší ale 6 nejlepších
3 ve věku do 40ti....a 3 ve věku nad 40
ještě jednou podotýkám, že MŮŽE..ale nemusí

na konci sezony, když se dělá vyhodnocení
který dělá SMS Hořice z dobrý vůle
tak asi bude opotřeba jednou tolik sad pohárů
než bylo potřeba letos

takže pro LaB...tím pádem se asi budou vyzobávat body ze všech závodů
dle věku jezdců

Naposledy editováno 18.02.2012 09:18:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

18.2.2012 v 09:19 | Nahoru | #149

fotoman46 píše: lehovec> přesně takhle bych si představoval klasiky při roadracingu taky. Slavná jména, slavné stroje . I když to nemusí být až tak úplně. Ale prostě tohle by lidi přitáhlo a nevyužívali by závodu klasiků k přemístění po trati nebo ke stánku



kolik bys jich dokupy dal??
20?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing

18.2.2012 v 12:33 | Nahoru | #150
Larry> kravina...kdo tohle zas vymyslel...akorát další zdržovačka ve vyhlašování a ještě se bude nadávat že je potřeba koupit další sada pohárů atd...místo aby se čas šetřil, tak se vymýšlí hovadiny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist