globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Konzistence mazani řetězu
Pěkně jsem si umyl Suzii a už jen namazat řetěz. Mám něco od Panoline, a po aplikaci je to taková srajda hnusná, vypadá to jak sádlo je to normální nebo jsem koupil nějakou hovadinu? Snad se to rozjezdí jelikož na tom zlatém to vypadá otřesně.
Mám od nich i čistič a ten čistí obstojně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 13:46 | Nahoru | #121

assassin píše: do oleje se lepi vic bordelu nez do toho co lita z tech spreju na retez? ja teda si tohle nemyslim.

ad to ze olej vysplicha... dival ses nekdy na ten retez? premejslel nad tim jak funguje? mohl bys mi objasnit jaky plochy podle tebe tim mazadlem ktere "nevysplicha" musi byt mazane aby retez fungoval? jo ono sice to lepive mazadlo na tom retezu drzi skoro vsude, ale podle me to co vidis neni zadna kontaktni plocha ktera by se trela a potrebovala mazani, me prijde ze jedine co je potreba namazat jsou ty o krouzky aby se neroztrhaly trenim o steny retezu a na to podle me stci klidne maslo kdyz bude na tom o koruzku.. to ze je zablite nejakym mazadlem vse okolo je celkem jedno, tam to nema na nic vliv...

t_freedom: hele tusim ze mas naky technicky vzdelani, z jakyho duvodu si myslis ze by melo to pulsovani V2 .. a treba kdyby nepalily valce za sebou ale ob otacku .. vliv na tu zivotnost retezu? myslis ze ten raz je tak velkej ze je v dusledku dynamickeho namahani ten retez na hranici meze kluzu a tudiz se prodluzuje? nebo jde o cyklicke namahani a na V2 ten retez umre stylem unavoveho lomu? me osobne v podstate vsechny dily na TL vydrzi zhruba stejne jako mi vydrzely na 40ti konove gsx400....pneu, retez...

je těžké diskutovat s někým kdo chce aby se upjal každý na jeho názor ja netvrdím že i husté mazivo nebo kontaktní lepivé nevystříka jde spíš o to při jaké teplotě a tření jak zřídne a vyteče můj názor je že prostě olej je vhodnej ale musí se častěj přimazávat protože se rychleji ztratí odstředivou silou a vlivem řídnutí... nic víc ... spíš mě udivuje že tady musí být buď názor že olej je cool nebo že bíla vazoška je cool ... mě by spíš pak zajímalo proč ještě společnosti vyvíjí vůbec nějáke speciální mazadla pro důlní stroje rypadla pohonné jednotky servomotorků atd... asi proto aby vytáhly z lidí a firem peníze a nebo aby součástky měly delší životnost a minimální údržbu? no kdo ví asi český garážista ví nejlíp co je dobrý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 14:46 | Nahoru | #122
assassin> ...zabíháme do dost teoretickejch rovin. Já vycházím čistě ze selskýho rozumu.
Vezměme dva litrový motory se stejným výkonem a krouťákem. Jeden dvouválcovej, druhej čtyřválcovej.
Dvouvál bude mít 2x tolik objemu spalovacího prostoru na válec. Pokud bude bez vyvažováku, bude se na klice tvořit míň, silnějších rázů, než u jeho protějšku.(tak každej víme, že asi trochu víc vibruje)
Taky z materiálů vím, že namáhání s největším dopadem(pod meze pevnosti) je rázový cyklický. Předpokládám tedy, že stejná míra energie v čase distribuovaná přes 4 impulsy nebo přes 2 bude různě zatěžovat materiál. Jinak řečeno rozdíl úhlovýho zrychlení a zpomalení kliky na dvouválu a čtyřválu je jiný už jen kvůli tomu, že klasickej čtyřvál zapaluje po 180°.Bavíme se o únavě, pružnejch a po čase plastickejch deformacích.

No a rozdíl mezi screamrem a big bangem zase nevidím tak podstatnej - jen mě tak napadá, že dostat na čumák dvě rány těsně za sebou je asi o maličko horší, než když máš čas se po tý jedný chvilku rozkoukat

Ohledně toho, že ti komponenty vydržej zhruba stejně dlouho na různejch motorkách... bavíme se o stejnejch dimenzích těch komponentů ? Na 400GSX asi nebude stejnej řetěz jako na litru ne ? Většinou je to asi navrhovaný úměrně nějakýmu zatížení a výkonu.
A gumy...to už je moc velká alchymie ... moc proměnnejch, směs, výkon(jeho nástup), krouták(jeho nástup), styl jízdy atd.

...cítím, že budu obviněn z teoretizování a znalosti motocyklů z obchodních výkladů...

Naposledy editováno 08.08.2011 14:50:19

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 15:37 | Nahoru | #123

marekparek píše: je těžké diskutovat s někým kdo chce aby se upjal každý na jeho názor ja netvrdím že i husté mazivo nebo kontaktní lepivé nevystříka jde spíš o to při jaké teplotě a tření jak zřídne a vyteče můj názor je že prostě olej je vhodnej ale musí se častěj přimazávat protože se rychleji ztratí odstředivou silou a vlivem řídnutí... nic víc ... spíš mě udivuje že tady musí být buď názor že olej je cool nebo že bíla vazoška je cool ... mě by spíš pak zajímalo proč ještě společnosti vyvíjí vůbec nějáke speciální mazadla pro důlní stroje rypadla pohonné jednotky servomotorků atd... asi proto aby vytáhly z lidí a firem peníze a nebo aby součástky měly delší životnost a minimální údržbu? no kdo ví asi český garážista ví nejlíp co je dobrý...



tak ono to neni tak o tom ze nekdo tvrdi ze to nejde jinak, spis jde o to ze nekdo rekne ze maze olejem a retez mu vydrzel pres 50tis a snesou se na nej ostatni kteri se mu snazej vysvetlit ze to je blbost... a jako argument nepouzivaji to ze treba zkouseli mazat stejne a nevydrzelo to.. ale maji jako argument to ze pouzivaj specialni mazadla a vydrzi jim to min.. to ze ty mazadla funguji se podpori nazorem ze kdyby nefungovali proc by je ty spolecnosti vyvijeli.. a pridavaj se k tomu dalsi konstrukce typu ze dotycnej jezdi na slaby motorce a jako posranej....

kdyz mi tu treba t_freedom napise ze zkousel mazat olejem, byl od nej zlitej od hlavy k pate a retez vydrzel 6tis a pri mazani lepivim specialnim pripravkem 3krat tolik, uz je to argument a nuti me to k zamysleni proc nekde to funguje a jinde ne... ale mame tu 3 lidi co mazi olejem a maj najeto nezvykle hodne km a proti mame lidi kteri najedou min km na retezu, tvrdi ze je to nesmysl, ale mazi specialnim pripravkem a olej nezkouseli ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 15:47 | Nahoru | #124

t_freedom píše: assassin> ...zabíháme do dost teoretickejch rovin. Já vycházím čistě ze selskýho rozumu.
Vezměme dva litrový motory se stejným výkonem a krouťákem. Jeden dvouválcovej, druhej čtyřválcovej.
Dvouvál bude mít 2x tolik objemu spalovacího prostoru na válec. Pokud bude bez vyvažováku, bude se na klice tvořit míň, silnějších rázů, než u jeho protějšku.(tak každej víme, že asi trochu víc vibruje)
Taky z materiálů vím, že namáhání s největším dopadem(pod meze pevnosti) je rázový cyklický. Předpokládám tedy, že stejná míra energie v čase distribuovaná přes 4 impulsy nebo přes 2 bude různě zatěžovat materiál. Jinak řečeno rozdíl úhlovýho zrychlení a zpomalení kliky na dvouválu a čtyřválu je jiný už jen kvůli tomu, že klasickej čtyřvál zapaluje po 180°.Bavíme se o únavě, pružnejch a po čase plastickejch deformacích.

No a rozdíl mezi screamrem a big bangem zase nevidím tak podstatnej - jen mě tak napadá, že dostat na čumák dvě rány těsně za sebou je asi o maličko horší, než když máš čas se po tý jedný chvilku rozkoukat

Ohledně toho, že ti komponenty vydržej zhruba stejně dlouho na různejch motorkách... bavíme se o stejnejch dimenzích těch komponentů ? Na 400GSX asi nebude stejnej řetěz jako na litru ne ? Většinou je to asi navrhovaný úměrně nějakýmu zatížení a výkonu.
A gumy...to už je moc velká alchymie ... moc proměnnejch, směs, výkon(jeho nástup), krouták(jeho nástup), styl jízdy atd.

...cítím, že budu obviněn z teoretizování a znalosti motocyklů z obchodních výkladů...



jo ta teoreticka rovina je stejne k nicemu, pokud to nepodporime nejakymi namerenymi daty, vysledky experimentu s jasne danyma podminkama tak jsou to stejne porad ty samy reci jen s troskou odbornych terminu navic.

BTW kdyz je tak dulezity retez mazat spravnym mazivem.. tak jak se vlastne projevi mazani na "natazeni" retezu? on namazanej se natahuje hur? ty pulsy od jednotlivych zapalu - ta sila v retezu se na nem protazenim projevi min kdyz je namazanej? ja mel za to ze mazani ma vliv co se tyka treni... ale tam jediny co se pri pohybu tre je cep a valecek v retezu navic v misten ktere je od okoli a i te mazaci hmoty oddelene o-krouzkem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 16:38 | Nahoru | #125
assassin> počkej, já nepsal že mi řetěz vydržel jen 6tkm kvůli tomu, že jsem ho mazal olejem...(to jsem psal, že jsem se o něj moc nestaral) ...hlavní důvod proč jsem přestal mazat olejem, bylo to cákání na gumu a kyvku.
Já nevidím problém v motoráku jako v mazadle - problém nastane když si hodíš kolínko se zasranou gumou od oleje ...druhej problém vidím v tom, že ti toho oleje hromada odlítá už po 20-50km po namazání a na třecích plochách toho stejně moc nezbyde.

Lepivý sračky jsou taky na hovno ... nedostanou se tam kam maj(podle mýho názoru)zejména při následný aplikaci na starý namazání.

Východisko je mazat něčím zatejkavým(potřebuješ mazat hlavně třecí plochy)co po ohřátí příliš nezřídne(sám používám sprey na teflonový bázi - alias "suchý" mazání, ono to tedy moc suchý není). A přiměřeně často čistit, aby starej nánost maziva pustil k těmhle místům mazivo nový. Zablitej řetěz vazelínou ještě neznamená, že je namazanej.
Mazat je potřeba čela článků na osičkách a pokud provzlíná mazivo mezi osičku a váleček - kde je origo plast. mazivo dokud těsní kroužky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 16:48 | Nahoru | #126

t_freedom píše: assassin> počkej, já nepsal že mi řetěz vydržel jen 6tkm kvůli tomu, že jsem ho mazal olejem...(to jsem psal, že jsem se o něj moc nestaral) ...hlavní důvod proč jsem přestal mazat olejem, bylo to cákání na gumu a kyvku.
Já nevidím problém v motoráku jako v mazadle - problém nastane když si hodíš kolínko se zasranou gumou od oleje ...druhej problém vidím v tom, že ti toho oleje hromada odlítá už po 20-50km po namazání a na třecích plochách toho stejně moc nezbyde.

Lepivý sračky jsou taky na hovno ... nedostanou se tam kam maj(podle mýho názoru)zejména při následný aplikaci na starý namazání.

Východisko je mazat něčím zatejkavým(potřebuješ mazat hlavně třecí plochy)co po ohřátí příliš nezřídne(sám používám sprey na teflonový bázi - alias "suchý" mazání, ono to tedy moc suchý není). A přiměřeně často čistit, aby starej nánost maziva pustil k těmhle místům mazivo nový. Zablitej řetěz vazelínou ještě neznamená, že je namazanej.
Mazat je potřeba čela článků na osičkách a pokud provzlíná mazivo mezi osičku a váleček - kde je origo plast. mazivo dokud těsní kroužky.



no tak nechapu jak se muze ten olej dostat tam vsude kde pises.. to bys na nej musel nalej litr oleje.. staci kapnout na okrouzky a zbytek setrit to je cely...

ja se ptal jaky jsou ty treci plochy na kterejch to ma zustat? tam jediny co se tre je cep clanku jednoho ve valecku toho dalsiho.. mezi nima je mazivo a to je tam utesnene okrouzky.. pokud se do toho prostoru to mazadlo dostane pres okrouzek, tak uz okrouzek moc netesni.. a zadna dalsi treci plocha ke ktery by se to mazadlo melo sanci dostat tam podle me neni...

to je jak mit vidlici bez oleje.. postrikat ji kluzaky mazadlem a tvarit se ze kdyz pouzijes dost specialni mazadlo ze se dostana skrz stirak a gufero az na futro a tam tu treci plochu futro/trubka vidlice namaze ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 18:32 | Nahoru | #127
assassin> jde přeci o vzlínavost ...ty "pravý" spreje by měly mít velmi viskózní bázi, která dovede mazivo(teflon, nebo cokoli jinýho) co nejdál mezi/za/pod těsnící kroužky. Zároveň pak zmizet a nechat co nejvíce "nelepivou" plochu. Tedy něco podobnýho používám já.

Motorovej olej bude mít supr mazací schopnosti, ale při 60-70°C bude týct jak šťáva a z toho řetězu odlíta. A bude lepkavej. Nic vysloveně zápornýho bych v tom neviděl...ale asi bych nemazal vyjetým(je to ovšem na každém soudruhovi)

Důležitý je udržet kroužky neporušený ...pak už se začne vybrušovat čep s válečkem a prodlužovat v článku.

A to mazivo by pod kroužek provzlínat asi mělo, ne ...jak bys pak ovlivňoval tření kroužku o článek ? To že těsní od bordelu neznamená, že to těsní hermeticky ...časem určitě ne. Takže něco hodně viskózního se tam dostane.
No a potom je důležitý právě taky to čištění, nebo tam s tím novým nástřikem dostaneš i ten brusnej bordýlek ...

Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 20:08 | Nahoru | #128
Zdar pánové,
letmo jsem prolítl vaši diskuzi o mazání řetězu a sleduji, že jste se přes vzájemné osobní napadání dostali opět k mazání. Nakupujte u odborníků a mrkněte např. na http://www.retezy.info/poradna.html Myslím, že se tam můžete dozvědět něco z teorie i z praxe. Stavil jsem se v prodejně Contra v Brně a je tam velice šikovnej klučina, kterej ví, vo co go. Mějte se fajn a místo dohadování se projeďte a vyčistěte hlavu. Pepé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 20:38 | Nahoru | #129

Dolík.... píše: abych se přidal. Vlahového biga sem viděl asi druhý den po tom, co ho koupil a naposled asi před 6ti hodinama. od té doby na tachu má o 40 nebo kolik tis km víc, maže to vyjetým olejem čistí to hadrem, jezdí s tím hroznou kudlu (nejen on) na silnici + terén a myslím, že by se tu hodně "závodníků" dost divilo, jak rychle se s tím dá jezdit. ono už jich pár hledělo jak péra, včetně mě.... asi před měsícem jsem ojel poprvní za 6 roků zadní gumu až do konce, protože sem se pokoušel biga držet... kupodivu se mi to podařilo...

...
a ať si kdo chce, co chce říká, stojím si za tím, co tu píšu!



Přispívat sem asi opravdu nemá smysl.
Ale naposled sem něco napíšu.
Jezdíte jak píšeš "hroznou kudlu"... s +- 70hp... a zadní guma Ti vydrží 6let... hmmm dobrá.
Víš, já jsem jezdil s klukama - oni měli CBR900RR, já CBR1100XX. Zadní gumy jsme měnili 2x ročně - vydržely 3-5tis. Jednou se nás chtěl držet kamarád na CBR600R. Byl hodně dobrej a hodně rychlej, ale říkal že to nemá cenu, že na to prostě nemá výkon. Kolik myslíš že má CBR600R? Proč myslíš, že mám v Blackbirdu dynojet kit? Ne kvůli výkonu, ale kvůli charakteristice kroutícího momentu. Jezdili jsme fakt rychle. Nevím jaká je maximálka u motorky Vlaha, ale asi to bude o trošku míň než u Blackbirda. Oháníš se praktickými zkušenostmi. Jaké zkušenosti máš s rychlostí kolem 300km/h? Já docela jo. A říkám, že cokoli řídkého Ti z řetězu okamžitě sletí. NIKDE jsem nenapsal, že Vám ten olej nemůže vyhovovat! Jen jsem si dovolil napsat, že záleží na použití, stylu jízdy... atd.
Proč myslíš, že se ty různé druhy sprejů na řetězy vyrábí a používají? Myslíš, že jsou všichni kromě Vás blbci a že každému musí vyhovovat motorový olej? Proč se tedy vyrábí tolik druhů motorek? Nestačilo by dělat jen jeden typ? To je blbost viď...
Už to nechci dál rozebírat. Myslím, že to dál nemá smysl. Vy olejáci jste se zablokovali a neuznáte, že speciální oleje na řetěz mají své použití, tak nemá smysl dál nic psát.

Jen ještě drobnost na některý z posledních příspěvků - zatečení oleje. Při použití spreje na řetěz při vystříknutí je olej řídký - obsahuje těkavé látky - proto zateče kam je třeba. Pak těkavá látka vyprchá a zůstane mazadlo, které se tam udrží déle než olej.

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

8.8.2011 v 22:55 | Nahoru | #130

Danxx píše: Přispívat sem asi opravdu nemá smysl.
Ale naposled sem něco napíšu.
Jezdíte jak píšeš "hroznou kudlu"... s +- 70hp... a zadní guma Ti vydrží 6let... hmmm dobrá.
Víš, já jsem jezdil s klukama - oni měli CBR900RR, já CBR1100XX. Zadní gumy jsme měnili 2x ročně - vydržely 3-5tis. Jednou se nás chtěl držet kamarád na CBR600R. Byl hodně dobrej a hodně rychlej, ale říkal že to nemá cenu, že na to prostě nemá výkon. Kolik myslíš že má CBR600R? Proč myslíš, že mám v Blackbirdu dynojet kit? Ne kvůli výkonu, ale kvůli charakteristice kroutícího momentu. Jezdili jsme fakt rychle. Nevím jaká je maximálka u motorky Vlaha, ale asi to bude o trošku míň než u Blackbirda. Oháníš se praktickými zkušenostmi. Jaké zkušenosti máš s rychlostí kolem 300km/h? Já docela jo. A říkám, že cokoli řídkého Ti z řetězu okamžitě sletí. NIKDE jsem nenapsal, že Vám ten olej nemůže vyhovovat! Jen jsem si dovolil napsat, že záleží na použití, stylu jízdy... atd.
Proč myslíš, že se ty různé druhy sprejů na řetězy vyrábí a používají? Myslíš, že jsou všichni kromě Vás blbci a že každému musí vyhovovat motorový olej? Proč se tedy vyrábí tolik druhů motorek? Nestačilo by dělat jen jeden typ? To je blbost viď...
Už to nechci dál rozebírat. Myslím, že to dál nemá smysl. Vy olejáci jste se zablokovali a neuznáte, že speciální oleje na řetěz mají své použití, tak nemá smysl dál nic psát.

Jen ještě drobnost na některý z posledních příspěvků - zatečení oleje. Při použití spreje na řetěz při vystříknutí je olej řídký - obsahuje těkavé látky - proto zateče kam je třeba. Pak těkavá látka vyprchá a zůstane mazadlo, které se tam udrží déle než olej.



Ne, fakt nemá cenu :D

- kde sem psal, že guma mi vydrží 6 roků? psal sem, že poprvé za 6 roků sem dal gumu na hranu!! a na hranu jako na hranu a nééé 2mm od ní.
- kudlu sem myslel, že se vezeš zatáčkama, jedeš, bavíš se, nééé, že letíš 300. otočit plynem umí každý jouda, mě takové rychlosti nebaví... a kdybych chtěl být fakt držka, tak bych napsal, že někdo s 900RR netuší, co to je zrychlení (měl sem ho) u XX už to majitel nejspíš zná (nejel sem na tom)
- že si neumíte vybrat dobré gumy je váš problém rád poradím a i názory lidí tu, i co jezdí okruhy mi to potvrdily
- kamarád s 600RR viz druhá odrážka
- já sem NIKDE nenapsal, že nemáš pravdu a přitom mě tu napadáš ;)
- používají se podle mě proto, že všichni píšou, že neodlítají, tzn jsou ekologické. olej udělá co? splní funkci a vypadne :) ale to je moje teorie a nikomu to nevnucuju :) a hlavně, je mi fuck, co si o tom kdo myslí
- viz assassinův příspěvek - nikde jsem nepsal, že sou všichni blbci, jen si všichni myslí, že my sme blbci, i když nám to funguje, vám všem ne, 99% ostatních to nezkusí, ale my sme blbci su rád za blba, když mi něco vydrží dýl
- s těma typama to vůbec nechápu, ale chcu to zboží, co bereš, musí to být žůžo
- jo, my sme se zablokovali to je fakt vtip, četl sis, co píšeš ty a ostatní? my radíme a eště sme za ko.oty :)

k tomu poslednímu. no jako proč ty řetězy vydrží dýl nevím, ale funguje to. že by to bylo tím, že co tu čtu, tak většina lidí nemá problém s vytahaným řetězen, ale má problém s "nestejně vytahaným řetězem", tzn blbě mazaným. sprejem mám odmazané tak 50 tis, olejem tak 25 - 30, ale měnil sem motorky dost rychle, takže nevím, kolik by mi vydržely řetězy mazané sprejem. litra mám 6 roků a +- polovinu sprejem a polovinu olejem. kdysi sem chodil borec, ale nick už nevím, měl myslím tři bandity 1200 po sobě a měl tu článek o tom, že od té doby, co pořídil scottoiler, tak najížděl místo 15 až asi 25 tis na sadě než před tím, kdy mazal sprejem... taky sem tomu nevěřil a ejhle

kurnik, tu ještě bude sranda :) assassine, ty jako jedna z místních kapacit největších, braň nás

edit: jo, nenapsal sem, že ty trasy, kde se jela "kudla" byly trasy z 99% na toho biga (asfalt) ale o to to byla větší sranda nejhorší je vidět před sebou víc, jak půl km roviny...

edit 2: a mimochodem. u toho scottoileru je jedno, jak jedeš, bo si nastavíš kolik kapet to má kapnout a je, jezdíš rychlej, přidáš! a existuje nějaká asi 3x dražší blbina, která ten olej kapet podle nějakého malinkého PC a né mechanicky, jak ten můj blbinec... třeba tam jde nastavit i 300

Naposledy editováno 09.08.2011 09:00:24

2 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 08:05 | Nahoru | #131
už se poprali?

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 08:09 | Nahoru | #132

marekparek píše: už se poprali?



ee, bavím se velice dobře.

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 08:11 | Nahoru | #133
marekparek> mě se na těch fórech libí jak si tu každej může najít nepřítele ... nic o tom člověku nevíš, ale jasně se proti němu vyhraníš ...
Záměrně se "nechápou" některý argumenty, aby šly otočit a použít pro ztrapnění druhýho...

Někdy je to psina ...

Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 08:48 | Nahoru | #134
t_freedom: podle me se to mazivo nema sanci dostat za to tesneni, to by pak melo tu samou sanci dostat se ven to mazivo co je zavrene uvnitr clanku... tzn tu plochu kde doseda okrouzek asi uplne nenamazes, ale jak se ohyba tak to pracuje a dost mozna se okrouzek namaze timhle zpusobem, po prvnich par otackach s namazanym retezem.. to co se deje pri jizde a jestli olej/mazivo odlita odstredivou silou nebo drzi na miste uz je celkem sumak.. protoze ikdyz drzi na miste tak na miste kde je mazani celkem k nicemu a nic ho podle me nenuti "slizt" zpatky k cepu a snazit se namazat tenhle spoj... takze co se tyka mazani tak smysl ma podle me tech par pomalejch otacek kola tesne po namazani retezu, pak uz se muze cokoliv co na retezu zustane klido setrit, protoze uz je to tam spis jen na skodu(chyta se na to bordel a funguje to jako brusna pasta) na jizdnich kolech kdyz retez namazes a neocistis tyhle zbytky tak ti to behem chvilky znici retez i drahy komponenty - kazetu, prehazku... ja sem tak mazal kdyz sem mel kolo novy.. ze zvyku z motorky a slo to vsechno hrozne rychle do haje...

Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 08:55 | Nahoru | #135
a mě se líbí že si každý dokazuje jakou převelikou pravdu má aby se jeho ego zahojilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 08:56 | Nahoru | #136

t_freedom píše: assassin> jde přeci o vzlínavost ...ty "pravý" spreje by měly mít velmi viskózní bázi, která dovede mazivo(teflon, nebo cokoli jinýho) co nejdál mezi/za/pod těsnící kroužky. Zároveň pak zmizet a nechat co nejvíce "nelepivou" plochu. Tedy něco podobnýho používám já.



Já teda nevím, ale řekl bych že mazání řetězu se dělá hlavně kvůli náběhu válečku na zub, a taky trochu kvůli reznutí destiček a čepů zvenku kde to má vliv na pohyblivost.

Je přece jasně slyšitelný že když máš suchej řetěz a zatočíš kolem tak to jakoby malinko křupe, po namazání to jde hladce, jde to od válečků.

Jinak teda hondí manuál doporučuje převoďák 80-90 nebo přípravky určené pro řetez.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 09:50 | Nahoru | #137
Stev> Každěj si evidentně myslíme něco jinýho... i přesto všichni jezdíme
Kvůli náběhu válečku na zub prej ne...tam stejně po už docela krátký jizdě žádný mazivo téměř neulpívá.
Jak píše Assasin, v zásadě kvůli kroužkům co těsní.

Assasin> to že z článku (válečku) "nevyteče" mazivo je daný jeho konzistencí - uvnitř je hustá vazoška co se nerozteče ani při provozní teplotě. Při mazání a točení kolem se díky tý viskózní bázi spreje dostane teflon prý až pod těsnění - nevím jak to změřit, tak věřím.

Hele ono taky jde o to, kdy kdo uzná řetěz za odepsanej. Jestli je to pro někoho to, že mu občas skočí, tak já mám jiný kritéria.
Někdo dojíždí sadu do mrtva, někdo vymění samotnej řetěz po 15tkm a dá na stejnou sadu koleček ještě jeden.(ten mu sice nevydrží už 15t, ale zase dojede rozety na doraz) Viděl jsem už leccos.
Můj servisák říká, že na litrovejch Ducknách je běžný dělat na řetěz 15tkm ...
Na ZRXsu je přes 16tkm a je tam furt origo 2x dopínanej, dám vědět co vydrží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 09:56 | Nahoru | #138

t_freedom píše: Stev> Kvůli náběhu válečku na zub prej ne...tam stejně po už docela krátký jizdě žádný mazivo téměř neulpívá.



Mně ta krátká jízda dělá momentálně 700 km, pak už válečky začínaj bejt lesklý a mažu znova. A motorex vydržel i přes 1000 km.

1 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 12:18 | Nahoru | #139
kuku kuku kuku

k celé řetězové sadě CZ Chains pračka Kettenmax zdarma

kuku kuku kuku

/konec reklamní pauzy

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 12:52 | Nahoru | #140

VlastíkPlamínek píše: kuku kuku kuku

k celé řetězové sadě CZ Chains pračka Kettenmax zdarma

kuku kuku kuku

/konec reklamní pauzy



nevíš jestli Duckna nedělá na S4RSko kardan kit ?

Kettenmax už mám za 24€ od Louise

Naposledy editováno 09.08.2011 15:49:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 15:48 | Nahoru | #141
Stev> nějak mě nedochází spojitost mezi lesklostí válečků a namazání řetězu ... chvilku jsem tomu k zamyšlení dal, ale furt mi to nepříjde jako záležitost vypovídající o namazání řetězu. Já stříknu řetěz mým motulem - stáhnu hadrem a mám válečky lesklý hned.

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

9.8.2011 v 21:45 | Nahoru | #142

t_freedom píše: Hele ono taky jde o to, kdy kdo uzná řetěz za odepsanej. Jestli je to pro někoho to, že mu občas skočí, tak já mám jiný kritéria.
Někdo dojíždí sadu do mrtva, někdo vymění samotnej řetěz po 15tkm a dá na stejnou sadu koleček ještě jeden.(ten mu sice nevydrží už 15t, ale zase dojede rozety na doraz) Viděl jsem už leccos.
Můj servisák říká, že na litrovejch Ducknách je běžný dělat na řetěz 15tkm ...
Na ZRXsu je přes 16tkm a je tam furt origo 2x dopínanej, dám vědět co vydrží



a proč zrovna 15? snad se podívám v jakém je stavu a podle toho měním. chápu u rozvoďáku, že se mění "preventivně", bo na něho není vidět a otvírat to každých třeba 2tis km, aby sem viděl, jestli ještě tisíc dá je kravina... když už někomu řetěz přeskakuje, tak to je už fakt mazec , ale co je teda u tebe řetěz na výměnu? ten můj jde po 40ti na zadní straně rozety výtáhnout rukou tak, že tam je mezi rozetou a řetězem tak 2 mm mezera, ale jen v jednom místě, ne po celém obvodě rozety a to bych řekl, že je naprosto v pohodě, napínák je tak asi ve 2/3 chodu.

a teda jestli někdo dává nový řetěz na staré kola, tak to je fakt cvok . jak psal vlaha, že má už 3tí přední kolečko, tak to má smysl, bo stojí pár kaček a bo je to podle mě nejnamáhanější část celé sady, která následně ku.. řetěz....

Naposledy editováno 10.08.2011 07:55:34

1 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 06:35 | Nahoru | #143
a R1 žere olej čííčo mažete i motor ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 07:56 | Nahoru | #144

marekparek píše: a R1 žere olej čííčo mažete i motor ?



šak sů to jebky, žádné jamaha, ale hahaha

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 08:25 | Nahoru | #145

t_freedom píše: Stev> nějak mě nedochází spojitost mezi lesklostí válečků a namazání řetězu ... chvilku jsem tomu k zamyšlení dal, ale furt mi to nepříjde jako záležitost vypovídající o namazání řetězu. Já stříknu řetěz mým motulem - stáhnu hadrem a mám válečky lesklý hned.



lesklý válečky je trochu zjednodušený, je to stav kdy už na válečkách není mazivo, já to poznám tím že se lesknou jinak než obvykle. Ještě ses nevyjádřil k tomu tvrzení že řetěz rachotí když jsou válečky suchý

Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 08:30 | Nahoru | #146
jo a zlatý řetězy taky rachotí

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 08:34 | Nahoru | #147

Dolík.... píše: šak sů to jebky, žádné jamaha, ale hahaha


aaaa honda je hujda a suzuki je na kluki a R1 je ičoooo, a italové jsou z jihu a nesmí do deště a anglani jsou burani ... pak už zbývaj Němčouři co se nevzbouří... a tak vlastně nelepší jsou Číňani co cenou tě podrazí... v tom případě zbýva kolo aby z nás něco bolo...

toš čest všem namazaným

Naposledy editováno 10.08.2011 08:35:58

(reakce na) Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 08:42 | Nahoru | #148
t_freedom> ale jinak zeptej se za rok jak mi moje teorie o mazání řetězu vycházej. Mám tam 520 řetěz a alu rozetu, a kdyby těch 15 nedaly byl bych trochu zklamanej

1 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 09:03 | Nahoru | #149
pridam trosku do ohne retez mi vydrzel 37000km,mazu co 500-800km(BelRay) a cistila jsem ho trikrat,resp.vyprala Ted tam mam "novy" od CZ,dostava se mu stejne udrzby a zatim po 22000km vypada jako novy

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu

10.8.2011 v 09:59 | Nahoru | #150
skorpion-ka> vypadá vypadá to tu píše každej...já taky furt vypadám jako novej, ale po prochlastaným výkendu se tak rychle jako ve dvaceti dohromady nedám.

Stev> vyjádření k rachotícímu řetězu : "ano to je možné" ... já ho tedy tak daleko nenechám dojít, ale z kola to znám docela dobře( je taky zajímavý si vyzkoušet o co líp se ti na kole šlape, když ho namažeš) - paralelou k motocyklu - namazanej, udržovanej a správně dopnutej řetěz řetěz nesežere tolik výkonu.

Dolik> já nenapsal, že měním řetěz po 15tkm preventivně. První a zatím jedinej řetěz na dvouhrnku jsem měnil po 16tkm když jsem z kopce na kvalt houpal s motorkou dopředu a dozadu podle toho, která vytahaná strana byla nahoře a která dole ...povolil jsem ho, přitáhnul...nic nepomohlo...pomohlo až když jsem ho vyměnil
998 je dost ucukanej motor - osobně si myslím, že cukání a rázy od kliky řetězu, převodovce a veškerýmu pohonnýmu ústrojí vaděj asi nejvíc. Boh vie.
Teď mám na řetězu 8tkm "a je jak novej" ...peru ho Kettenmaxem v petráku když je špinavej (co 1000-1500km), otřu hadrem, protočím, opět otřu hadrem...pak nastříkám PTFE Motulem, otřu hadrem a šmitec. Příští rok uvidíme ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 1 Včera v 19:39 Fueltank
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist