Téma: Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
V tomhle vlákně budu chtít shrnout poznatky z okruhů a racing přestaveb, poradit (pokud budu vědět), jak na to či ono anebo si naopak nechám odpovědět na to, co by mě zajímalo a nemám s tím zkušenost...
Jinak nejsem tady pořád, tak moje reakce může někdy být trochu zpožděná

Jako demo použiju moji aktuální letošní "stavbu", best bike R1 2007

[URL=
===============================================================================================

Pro zpřehlednění vlákna zkusím zachytit důležitý stránky a shrnout to do jakéhosi obsahu..

OBSAH:

1. stránka (témata)
Představení mých biků, kryt řetěz.kolečka, "potítko" na nádržce brzd.kapaliny, brždění z.brzdou, ...

2.-3. stránka (témata)
GSXR1000 K1-K3, R1, barevný design a polepy, přepákování prodej a vychytávky, zkrácení plynu, úpravy DUC1098, hustokrutý photos ze závodů, řidítka, převody, laditelné moduly (vstřik.), ...

4.-5. stránka (témata)
Moje crashe, origo.zbořku nebo vylítanou okruhovku, odpověď Honzissovi na 7 otázek, ...

6. stránka (témata)
Cena okruhovky, GSXR750, fce Quickshifteru, mýty o ZX10 , pneumatiky, licence, náklady na sezónu, ...

7.-8. stránka (témata)
Náklady na sezónu, holka na ZX10, údržba podvozku, CBR600, názory na 2V, ...

9. stránka (témata)
Střelci Volná nad 600, povolené úpravy MČR, R1 - PVM + ARROW + Ohlins, Sportovní průkaz, ...

10. stránka (témata)
Pneu, powercommander, spojka R1, řetěz 520, ...

11. stránka (témata)
Řetěz 520 a dynamické účinky soustavy, hubnutí pilota/zvyšování výkonu motoru, reklama na motorkách, chlastačky, ...

12. stránka (témata)
Powercommander III USB do 6tis.Kč (petr.r1), Dynojet kit pro karbce, kde koupit řetězovku, zase chlast-photos :) ...

13.-14. stránka (témata)
Kocovina, GSXR750 K1, Pwrcommander a Ignition modul, ladění Suzuki elektroniky, titanový výfuk/nerez, tuning tělesné hmotnosti, nastavení vidlí, ...

15.-16. stránka (témata)
Větší chladič, výběr Perňa-lyží, závodní díly na moto, brzd.destičky, kam s motorkou na ladění, fota "slavných", ...

17.-19. stránka (témata)
Brzdové hadice, destičky, úpravy kapot - "čočky", cena startovného MČR, nabídka Perňa's R1 05 od p.Kozelky + diskuze (prodáno!!!), ...

20. stránka (témata)
Repase podvozku, ski-photos, levné ježdění na okruhu, výběr sportovních pneu, ...

21.-22. stránka (témata)
Brzdová kapalina, opět pneu (tlak, 2směs/klasika), jízda na okruhu a sledování budíků, Hungáč foto, ...

23.-25. stránka (témata)
Dawe02 jobs, licence info, motoškoly, rozety a kolečka, MiP motivation, sportovní průkaz, převody, ...

26. stránka (témata)
Slovakiaring, leštiči a jejich "absťák", Perňa v dívčí škole autoritou , ...

27.-28. stránka (témata)
Rijeka, 190/50 vs 190/55, umístění IR přijímače pro laptimer, 16,5" ráfky a pravidla MČR, prodej Perňovy R1 07, luxusní R1 2009, ...

29.-30. stránka (témata)
Slovenská licence, prodej mojí "legendární" kombinézy, NEW Look oblečku Road Racing Liberec 2009, ...

31. stránka (témata)
Troška ze zimních radovánek a přípravy, Grafy výkonu mé "bejvalky" - nynější majitel Pepazdepa-84, ...

32. stránka (témata)
Brždění a rychlost na cílovce v Mostě, můj crash v "bulváru" r.2000, ...

===============================================================================================


My new bike - pro sezónu 2009. Je to model 2008, takže nebude žádnej rozdíl..

[URL= možná s těmito věcičkami ...néé, pojedu "sérii"

[URL=


Naposledy editováno 19.11.2009 11:29:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.5.2009 v 19:35 | Nahoru | #1171

NoFear4>Corela9> hmm to je levejsi,nez kdyz to budu prestrojovat furt dokola.To me stalo jen odstrojit a dat na laminaty litr.Uvidim co vymyslim dik za rady.

Fíre nějak se v tom neorientuju, vždyť jsi řikal, že jsi to přehazoval sám, tak co tě stálo litr? :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.5.2009 v 19:41 | Nahoru | #1172

majkl31>NoFear4>Corela9> hmm to je levejsi,nez kdyz to budu prestrojovat furt dokola.To me stalo jen odstrojit a dat na laminaty litr.Uvidim co vymyslim dik za rady.Fíre nějak se v tom neorientuju, vždyť jsi řikal, že jsi to přehazoval sám, tak co tě stálo litr? :\



No prave,skoro cele jsem to udelal sam,ale protoze bych to jinak delal asi nekde na parkovisti mezi autama a ani bych nemel kam odkladat sroubky.Tak jsem poprosil Polaka co ma na hajich servis,ze mi poskytne zazemi,naradi a pripadne az budu potrebovat tak i mechanika a i s prezutim gum jsem tam nechal za ten den za praci 2000 :\ Ale nestezuju si,jinak to neslo,kdyz tys delal mrtvyho brouka

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.5.2009 v 19:41 | Nahoru | #1173
kdybys potřeboval bližší instruktáž tak se ozvi. nejlíp do PM

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.5.2009 v 18:16 | Nahoru | #1174

NoFear4>majkl31>NoFear4>Corela9> hmm to je levejsi,nez kdyz to budu prestrojovat furt dokola.To me stalo jen odstrojit a dat na laminaty litr.Uvidim co vymyslim dik za rady.Fíre nějak se v tom neorientuju, vždyť jsi řikal, že jsi to přehazoval sám, tak co tě stálo litr? :\

No prave,skoro cele jsem to udelal sam,ale protoze bych to jinak delal asi nekde na parkovisti mezi autama a ani bych nemel kam odkladat sroubky.Tak jsem poprosil Polaka co ma na hajich servis,ze mi poskytne zazemi,naradi a pripadne az budu potrebovat tak i mechanika a i s prezutim gum jsem tam nechal za ten den za praci 2000 :\ Ale nestezuju si,jinak to neslo,kdyz tys delal mrtvyho brouka



ty hajzle já ti dám mrtvýho brouka, když jsme byli domluveni, tak jsi se neozval a dělal jsi ho ty. Pak sis vzpomněl těsně před závody a to jsem měl plno ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

11.6.2009 v 22:52 | Nahoru | #1175
Perňa #81> Ahoj Perňo. Potřeboval bych poradit. Četl jsem tady na fóru nějaké diskuze o řazení nahoru bez bez spojky. Tak jsem to na Brně zkusil. Už jen proto,že se mi párkrát nepodařilo přeřadit. Zdálo se mi to opravdu rychlejší, ale mám obavu,jestli je na to stavěná převodovka? A nic tím nedokur..!! Vím, že se používají rychlořadiče, ale nechci do K4 moc vrážet, tak bych radeji nespojkoval.Díky, David.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 00:08 | Nahoru | #1176
ConanK4> Nahoŕů by to vadit nemělo, když to nebude pod plným.

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 00:28 | Nahoru | #1177
řadíš stejně jako se spojkou akorát prostě nespojkuješ.. vytočíš, uklapneš,cvakneš kvalt a topíš dál.. samo jen nahoru.. dolu ne... je to o cviku.. já se to kdysi učil ve dvou v běžnym provozu.. nechtěj vidět co mi na to po 10ti km řikala moje přítelkyně, když jsem každej druhej kvalt nedal

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 07:54 | Nahoru | #1178
Ano, je to otázka cviku a motorky jsou na to dělané. Takže bez problémů, neboj se toho....

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 08:14 | Nahoru | #1179
Tak tak parádní věc jediné co je problém jsou falešné neutrály ruku na srdce kdo si ho tam z nás párkrát nedal ale to je chyba jezdce při řazení

Jinak vím že by se to nemělo ale někdy když jsem línej tak i podřazuju bez spojky dělám to v provozu na silnici v maximálně 4000 otáčkách lepší ve 3000 ta rychlost tam spadne uplně sama hlavně.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 08:35 | Nahoru | #1180
stepos79> falešný neutrál mi tampadne vždycky při podřazení, respektive padnul jenom dvakrát a vždy ve stejný zatáčce. A 2x z toho byl kačírek

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 10:34 | Nahoru | #1181
Mě tam spadl několikrát falešný neutrál při podřazování se spojkou a byla z toho převodovka. Pak že se to bez spojky ničí méně.

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 10:40 | Nahoru | #1182
o falešnejch neutrálech při podřazování bych mohl vyprávět, ale už vim v čem byl problém. za 1. v levý noze, to je jasný, za 2. v blbý poloze řadičky, dejme tomu a za 3. a to byl ve finále hlavní důvod, se mi přidírala řadička na stupačce.. v čestnym kolečku v hořicích mi fungovali už jen dva kvalty, řadička se prostě nevracela.. Už jsem byl smířenej s tim že je to na novou převdovku a nakonec mi to Vlastík (od Libora Miloty) opravil během pár hodinek, tim že stupačku s řadičkou vzal na soustruh a udělal tam větší vůli aby se na ní pořádně otáčela a bylo opraveno.. to jsou ty samodomo stupačky, všechno na mm přesně ale moc na těsno, trocha prachu, vyšší teplota a problém byl na světě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 11:42 | Nahoru | #1183

ConanK4>Perňa #81> Ahoj Perňo. Potřeboval bych poradit. Četl jsem tady na fóru nějaké diskuze o řazení nahoru bez bez spojky. Tak jsem to na Brně zkusil. Už jen proto,že se mi párkrát nepodařilo přeřadit. Zdálo se mi to opravdu rychlejší, ale mám obavu,jestli je na to stavěná převodovka? A nic tím nedokur..!! Vím, že se používají rychlořadiče, ale nechci do K4 moc vrážet, tak bych radeji nespojkoval.Díky, David.



Jasně, spojkou si nijak nepomůžeš a naopak, když budeš řadit "blbě" i se spojkou, tak sice převodovku nezničíš, ale vše okolo "trpí" - řetěz, spojka, unašeč ...navíc rázy při zpětným momentu ti kazí jízdu, motorku to rozhodí.

Rychlořazení (quickshifter) nedělá nic jiného, než že za tebe "ubírá plyn" při přeřazení na cca 70ms. A tam je hrozně důležitý nastavení síly, při které zareaguje snímač na tyčce řazení...je to asi tak, že vidlička řazení by se měla lehce dostat do "tahu" v převodovce a v ten moment by se mělo přerušit zapalování a tím "tah" motoru..v ten okamžik je pak možný přeřadit, protože se v tu chvíli sesynchronizují otáčky hřídelí v převodovce.
Ale to je jen na okraj, dělej to tedy jako ten quickshifter tak, že jen na krátký okamžik ubereš plyn v době, kdy řadíš. Musíš mít zápěstí sesynchronizovaný s nohou na řadičce. To ubrání plynu stačí fakt jen krátce a řaď důrazně (nemyslím tím kopat do řadičky ). Spojka je zbytečný úkon navíc...tu používej jen v malých rychlostech na silnici při řazení na dvojku nebo i trojku.

Jinak k převodovkám... U té Yamahy by při dlouhodobějším závodním použití odešla i s řazením se spojkou.. Funguje skvěle, jemně, ale s životností je to pak horší.. Anebo se budu soustředit na životnost převodovky, ale pojedu o cca 3s na kolo hůř. Tak si vyber.. U Suzuki to vydrží navěky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 13:28 | Nahoru | #1184
Perňa #81> hele zatim je to dobrý zatim ta Pepova R1 jede stejně jak naše K1750

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 13:31 | Nahoru | #1185

stepos79>Perňa #81> hele zatim je to dobrý zatim ta Pepova R1 jede stejně jak naše K1750



3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 13:46 | Nahoru | #1186

stepos79>Perňa #81> hele zatim je to dobrý zatim ta Pepova R1 jede stejně jak naše K1750



...ehmmm...co to toto??? Jakýpak výsměch na R1!!!??? ...Pepova R1 jezdí malininko líp! Brno 2:13 .. ...A nechte toho oba!!!

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 13:47 | Nahoru | #1187
Jsou to volové. Já jsem rád, když si na to nesednu opačně a oni si ze mně dělají sradnu. Ještě, ale pánové nenastalo konečné zúčtování.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 13:54 | Nahoru | #1188

Perňa #81>stepos79>Perňa #81> hele zatim je to dobrý zatim ta Pepova R1 jede stejně jak naše K1750

...ehmmm...co to toto??? Jakýpak výsměch na R1!!!??? ...Pepova R1 jezdí malininko líp! Brno 2:13 .. ...A nechte toho oba!!!



hele Perňo tak jsi to Pepovi asi zapomněl říct že to ta motorka jezdí 2:13, páč Pepča pořád mele něco o 2:21

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 13:56 | Nahoru | #1189

Perňa #81>stepos79>Perňa #81> hele zatim je to dobrý zatim ta Pepova R1 jede stejně jak naše K1750

...ehmmm...co to toto??? Jakýpak výsměch na R1!!!??? ...Pepova R1 jezdí malininko líp! Brno 2:13 .. ...A nechte toho oba!!!



2.13 to je ale stejně mazec no zatim jezdí o vteřinu před náma a doufám že mu to dlouho vydrží

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 14:52 | Nahoru | #1190
čau ladiči,mužete něco napsat o powercommanderu III ? v navodu nikde nestoji kdy se mužou měnit ty mapy(low,mid,high) a ta stupnice jezdi max do pulky na 0,je to normalni,nebo to ma litat az nahoru dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 20:30 | Nahoru | #1191
kawafil> nerad bych kecal, ale myslím, že mi to lítá až nahoru. Jinak jsem to nechal odladit na brzdě a víc se do toho neseru, akorát bych něco posral

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 20:40 | Nahoru | #1192
majkl31> čau ty maš teda mapu nahranou,nebo orig,ja jen že nikde se nepiše,jestli se ty mapy přednastaveny(low,mid,high)daji měnit při chodu motoru :\ a když sem to udělal stejně sem změnu nepostřeh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 20:49 | Nahoru | #1193
kawafil> hele já opravdu nevim jak to je, odvezl jsem to na brzdu a vim že tam zkoušel dát různý mapy než našel tu pravou. Od tý doby jsem na to nesáhl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 21:17 | Nahoru | #1194
majkl31> jo něco sem našel na 10strance a asi to bude chtit nahrat mapu z CD-romu pro kombinaci akrapovič-KN filtr a ja to jen zapojil,nastartoval a jel projet

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 21:19 | Nahoru | #1195
kawafil> aha, já myslel že tam nějakou mapu máš .

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 21:27 | Nahoru | #1196
pepazdepa-84> Jasně. Nenecháš se přece od nich vyprovokovat. Máš přece jen v rukách cennou věc . Otrkáš se. A pak to příjde

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 21:38 | Nahoru | #1197
Perňa #81> Děkuji za rady. Teď větší problém. Dunlop 209 GP racer (M). Nasadil jsem nové a hned po první jízdě na Brně otrhaná pravá strana(předek i zadek). Levá ťipťop. Nedokážu si to vysvětlit. Proč? Kdyby to byl podvozek tak to odserou obě strany. Ne? Že by špatný jízdní styl, projevující se na rychlých pravých výjezdech? Co ty na to?

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

12.6.2009 v 21:47 | Nahoru | #1198
ConanK4> nejsem Perňa, ale zkusim svůj názor. buď je to špatnym stylem, čili začneš tahat rázovitě když trochu srovnáš motorku a nebo je to fakt podvozkem. Na Dunlop musí být údajně nastavenej jinak a pak to funguje super. Jinak je normální, že brno orve jen pravou stranu. mě to takhle sežralo v dubnu Pirelli za odpoledne a teď Bridge uplně hlaďoučký

[img]

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.6.2009 v 00:32 | Nahoru | #1199

ConanK4>Perňa #81> Děkuji za rady. Teď větší problém. Dunlop 209 GP racer (M). Nasadil jsem nové a hned po první jízdě na Brně otrhaná pravá strana(předek i zadek). Levá ťipťop. Nedokážu si to vysvětlit. Proč? Kdyby to byl podvozek tak to odserou obě strany. Ne? Že by špatný jízdní styl, projevující se na rychlých pravých výjezdech? Co ty na to?



No nejsem sice Perňa, ale pokud můžu přidat vlastní názor, tak máš více méně pravdu v tom, že je to dáno i tím, že jsou pravé zatáčky rychlé na výjezdech a to hodně a tak se za to člověk snaží tahat více než v zatáčkách levých. Všechno se to ale odvíjí od toho, jak rychlý jsi v zatáčce samotné. Když jsi pomalý, tak se to potom snažíš dohnat na výjezdu a proto guma vypadá, tak jak vypadá. Já jsem měl problém stejný loni, ale tento rok už ho nemám. Trochu jsme si pohráli s podvozkem a snažím se lépe najíždět zatáčku a tím pádem na výjezdu tolik netahám a gumy (Pirelli) jsou zcela ok..
Jsou zde faktory:
styl jízdy
nastavení podvozku
správný tlak v pneu a samotná směs pneu k teplotě na trati

Pokud jsem něco opomněl, tak mě prosím opravte kluci

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.6.2009 v 06:25 | Nahoru | #1200
Koukám do výsledků ČMN Cupu v Brně a myslím si, že Perňa Pepuzdepa s tou R1 pěkně okradl. Pepo, měls koupit obyčejné Tuono jako já
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35937 Dnes v 07:57 Ozzy_
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 1 8.6.2024 v 19:47 Blacky94
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf


TOPlist