globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Huštění za nízkých teplot
 
4.10.2010 v 06:42
Pánové a dámy, mám otázečku. Včera jsem se byl proletět, kosa jak z nosa, konkrétně asi tak 8 stupínků celsiovic stupnice a mašina teda nerves jak sviňa, už při malých náklonech z ní byla hotová plachetnice, přičemž subjektivně se asfalt jevil suchý a čistý.
A teď ten dotaz. Huštění na sportovních mašinách? A hlavně, jestli nějak zohledňujete tlak podle teploty. Přiznávám, že asi trochu přefoukávám, možná tím ztratím pár procent adheze, ale pocitově mám dojem, že to jaksi zostřuje zpětnou vazbu a jakoby líp cítím mašinu. Jako vždy když se pustíme do debat o pocitech začne to být diskuze silně na vodě, takže zajímají mně vaše pocity, názory a hlavně zkušenosti.

PS: vím, že huštění se tu probíralo stokrát, ale vazbu na teploty a pocity zpětné vazby jsem nějak přehledně shrnutý nenašel, tak si dovoluji založit tohle téma


Naposledy editováno 04.10.2010 06:47:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

5.10.2010 v 11:44 | Nahoru | #91

ducatista>Je pravdou, že předminulej víkend (kdy ale bylo cca 20 st), kdy jsem se projel naposled, jsem foukl obě kola na 2,1 a kolínka byly bez problému. Ducina 748 R je konstruovaná pouze jako jednosedadlová a v manuálu mám psaný tlaky 2,2 a 2,3.
Vždycky jsem si ale myslel, že to funguje přesně naopak: že pro správný fungování za všech teplot musí mít guma svůj ideální tlak - dejme tomu nějaká sportovní lepivka 2,4. A protože na okruhu se zahřeje hodně, dává se tlak za studena okolo 1,9-2,1, na silnici se zahřeje míň, dává se za studena třeba těch 2,1-2,3. Proto jsem se domníval, že v tomhle chladným počasí, kdy se skoro nezahřeje, by se měla fouknout skoro naplno, protože se zahřátím vzduchu a tím zvýšením tlaku skoro počítat nemůžu. Jak vidím, takhle to ale asi nefunguje a pouze jsem vyvinul nesmyslnou teorii


Já si myslím, že Tvoje teorie je správná. Pravdou je, že při podhuštění se pneumatika nadměrně deformuje a následkem vnitřního tření se více zahřívá. To ale neznamená, že jízdní vlastnosti musí být nutně lepší, jak je známo, podhuštěná i přehuštěná pneumatika nepracuje tak jak má. Osobně v tomto případě věřím údajům výrobce - v případě Hayabusy je pro všechny jízdní režimy předepsán jednotný tlak a ten dodržuju. Výrobce zná svoji motorku nejlíp a protože se jedná o důležitý bezpečnostní faktor, určitě jej stanovil po pečlivé analýze možností stroje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

5.10.2010 v 12:51 | Nahoru | #92

Petřičák>Já si myslím, že Tvoje teorie je správná. Pravdou je, že při podhuštění se pneumatika nadměrně deformuje a následkem vnitřního tření se více zahřívá. To ale neznamená, že jízdní vlastnosti musí být nutně lepší, jak je známo, podhuštěná i přehuštěná pneumatika nepracuje tak jak má. Osobně v tomto případě věřím údajům výrobce - v případě Hayabusy je pro všechny jízdní režimy předepsán jednotný tlak a ten dodržuju. Výrobce zná svoji motorku nejlíp a protože se jedná o důležitý bezpečnostní faktor, určitě jej stanovil po pečlivé analýze možností stroje.



no tak budu opakovat samozřejmé, ale o výrobce motocyklu se tu až tak nejedná, ostatně on sám udává relativně široké rozpětí (u mojí mašiny třeba 0,5 atm), čili ať ti to zní líp, když nahustím na spodní hranici tolerance, měl by běhoun lépe pracovat a prohřát se, zatímco u přefoukané gumy (ok, na horníá hranici tolerance) zůstává studenej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

5.10.2010 v 14:34 | Nahoru | #93

Petřičák>Já si myslím, že Tvoje teorie je správná. Pravdou je, že při podhuštění se pneumatika nadměrně deformuje a následkem vnitřního tření se více zahřívá. To ale neznamená, že jízdní vlastnosti musí být nutně lepší, jak je známo, podhuštěná i přehuštěná pneumatika nepracuje tak jak má. Osobně v tomto případě věřím údajům výrobce - v případě Hayabusy je pro všechny jízdní režimy předepsán jednotný tlak a ten dodržuju. Výrobce zná svoji motorku nejlíp a protože se jedná o důležitý bezpečnostní faktor, určitě jej stanovil po pečlivé analýze možností stroje.



A nenapadlo tě,že výrobce nemůže tušit,jaký druh pneu použiješ????I v konstrukcích jsou velké rozdíly,bylo by lepší se držet spíš doporučení výroců pneumatik,ale ten zase neví,na jakou motorku a váhu jsi to obul.Jsou mezi nimi obrovské rozdíly,tudíž by bylo celkem dobrý se zamyslet nad použitím vlastního rozumu.

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

5.10.2010 v 14:55 | Nahoru | #94

verybusy>A nenapadlo tě,že výrobce nemůže tušit,jaký druh pneu použiješ????I v konstrukcích jsou velké rozdíly,bylo by lepší se držet spíš doporučení výroců pneumatik,ale ten zase neví,na jakou motorku a váhu jsi to obul.Jsou mezi nimi obrovské rozdíly,tudíž by bylo celkem dobrý se zamyslet nad použitím vlastního rozumu.


V tom s Tebou samozřejmě souhlasím, ale to už se dostáváme na hodně tenký led, protože pak už se nemáš čeho chytit. Můj názor je takový, že je třeba používat pneumatiku správného rozměru, konstrukce a nosnosti dle doporučení výrobce. Pokud jsou tyto podmínky splněny, pak si myslím, že údaj výrobce motorky je aplikovatelný, porovnat ho s tím co udává výrobce pneu určitě není na škodu. V případě, že se rozhodnu experimentovat, pak budu přikládat větší váhu údajům výrobce pneumatik.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

5.10.2010 v 15:20 | Nahoru | #95

Ejs>no tak budu opakovat samozřejmé, ale o výrobce motocyklu se tu až tak nejedná, ostatně on sám udává relativně široké rozpětí (u mojí mašiny třeba 0,5 atm), čili ať ti to zní líp, když nahustím na spodní hranici tolerance, měl by běhoun lépe pracovat a prohřát se, zatímco u přefoukané gumy (ok, na horníá hranici tolerance) zůstává studenej


Je mi jasné, že asi vypadám jako hnidopich, ale myslím to dobře. Nevím jak je to u Tvé motorky, já můžu mluvit jen o tom, co sám znám. Suzuki v uživatelském manuálu Hayabusy má uvedenou tabulku s doporučenými tlaky pro různé jízdní režimy - sólo/spolujezdec/náklad a ve všech buňkách je uvedena stejná hodnota. Pokud máš k dispozici podobná doporučení, tak bych se jich držel. Pokud je pouze uvedeno rozmezí půl atmosféry bez bližšího upřesnění, pak Ti asi opravdu nezbývá nic jiného než experimenty.

Edit: Pokud tomu správně rozumím, pak u podhuštěné pneumatiky sice zvýšeným třením docílíš vyšší teploty a teoreticky i lepší přilnavosti, ale nižší tlak bude mít vliv i na schopnost pneumatiky tlumit rázy - bude přetlumená. Při přehuštění zase bude cítit každá nerovnost, zmenší se styčná plocha s asfaltem a v obou případech se bude pneu nadměrně opotřebovávat.

Naposledy editováno 05.10.2010 15:40:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

5.10.2010 v 19:26 | Nahoru | #96
na okruhu se kolo podhušťuje, protože se tam ta guma zahřeje jako kráva - mám to vyzkoušeno, dal jsem si v Brně 1,9 zadek, 2,0 předek a první kolo se s tím nedalo jet, ale pak lepidlo jak blázen
na silnici se jezdí podle manuálu (když se v létě jezdí v zatáčkovitém terénu ostro, tak se může pár desetin ubrat ale jenom trochu)

Naposledy editováno 05.10.2010 19:26:52

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

5.10.2010 v 20:37 | Nahoru | #97

--VinCenzo-->na okruhu se kolo podhušťuje, protože se tam ta guma zahřeje jako kráva - mám to vyzkoušeno, dal jsem si v Brně 1,9 zadek, 2,0 předek a první kolo se s tím nedalo jet, ale pak lepidlo jak blázen
na silnici se jezdí podle manuálu (když se v létě jezdí v zatáčkovitém terénu ostro, tak se může pár desetin ubrat ale jenom trochu)


Jasně, ale to je právě to, nač tu narážíme. Za ideálních podmínek na okruhu se měkká směs pneumatiky rychle prohřeje, zvýší se vnitřní tlak a pak je všechno jak má být.

Tady se ale bavíme o tom, jaké pneumatiky a proč použít v podmínkách, jaké jsou venku teď - studený asfalt a chladný vzduch, kdy se pneumatika sotva ohřeje a když, tak rychle chládne. Pokud vím, výrobci používají spoustu příměsí, které ovlivňují chování pneu za různých podmínek a tipnul bych si, že u sportovně-cestovního obutí se mnohem víc počítá i s nasazením za nízkých teplot. Na tohle téma se ale asi jednoznačné odpovědi nedočkáme, protože to je otázka na technologii výroby a tu samozřejmě všichni výrobci tají.

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 06:21 | Nahoru | #98

Petřičák>Je mi jasné, že asi vypadám jako hnidopich, ale myslím to dobře. Nevím jak je to u Tvé motorky, já můžu mluvit jen o tom, co sám znám. Suzuki v uživatelském manuálu Hayabusy má uvedenou tabulku s doporučenými tlaky pro různé jízdní režimy - sólo/spolujezdec/náklad a ve všech buňkách je uvedena stejná hodnota. Pokud máš k dispozici podobná doporučení, tak bych se jich držel. Pokud je pouze uvedeno rozmezí půl atmosféry bez bližšího upřesnění, pak Ti asi opravdu nezbývá nic jiného než experimenty.

Edit: Pokud tomu správně rozumím, pak u podhuštěné pneumatiky sice zvýšeným třením docílíš vyšší teploty a teoreticky i lepší přilnavosti, ale nižší tlak bude mít vliv i na schopnost pneumatiky tlumit rázy - bude přetlumená. Při přehuštění zase bude cítit každá nerovnost, zmenší se styčná plocha s asfaltem a v obou případech se bude pneu nadměrně opotřebovávat.



ale nééé, v poho, jen rejpej, od toho ta debata je aby se ty názory trošku mlely.
Tady jde o to, že mám na mašině vše správně (rozměr, tlaky, typ, dejme tomu), ale klouže to jako kráva. A tak otázka je nasnadě, dá se tomu pomoci? Nebo prostě zazimovat a čekat na jaro?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 06:24 | Nahoru | #99

verybusy>A nenapadlo tě,že výrobce nemůže tušit,jaký druh pneu použiješ????I v konstrukcích jsou velké rozdíly,bylo by lepší se držet spíš doporučení výroců pneumatik,ale ten zase neví,na jakou motorku a váhu jsi to obul.Jsou mezi nimi obrovské rozdíly,tudíž by bylo celkem dobrý se zamyslet nad použitím vlastního rozumu.



tak nějak v těchto mezích uvažuju též

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 06:27 | Nahoru | #100

Petřičák>
Edit: Pokud tomu správně rozumím, pak u podhuštěné pneumatiky sice zvýšeným třením docílíš vyšší teploty a teoreticky i lepší přilnavosti, ale nižší tlak bude mít vliv i na schopnost pneumatiky tlumit rázy - bude přetlumená. Při přehuštění zase bude cítit každá nerovnost, zmenší se styčná plocha s asfaltem a v obou případech se bude pneu nadměrně opotřebovávat.



jo, ještě dodám, že opotřebení pneu je mi tak nějak fuk
ale nemyslím, že k němu nutně musí docházet, nebavíme se o nějakým dramatickým podhuštění, zvětší se ti styčná plocha, ale směs dostaneš právě do pracovního režimu, čili proč větší opotřebení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 06:29 | Nahoru | #101
Ejs> Čau Ejsi,prostě to zkus,v rozmezí 0,5 atm. vzadu/0,3 vpředu nemůžeš nic podstatnýho zkazit a uvidíš,jestli se ti jezdí líp.Já mám obecně vyzkoušeno,že se mi nejlíp jezdí pod hodnotami udávanými výrobcem pro sólo jízdu,gumy se netrhají a sjíždějí se krásně rovnoměrně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 06:43 | Nahoru | #102

verybusy>Ejs> Čau Ejsi,prostě to zkus,v rozmezí 0,5 atm. vzadu/0,3 vpředu nemůžeš nic podstatnýho zkazit a uvidíš,jestli se ti jezdí líp.Já mám obecně vyzkoušeno,že se mi nejlíp jezdí pod hodnotami udávanými výrobcem pro sólo jízdu,gumy se netrhají a sjíždějí se krásně rovnoměrně.



ahoj, jojo, jakmile se doatnu domů jako člověk a zrovna nebude mrholit tak okamžitě vyrážím experimentovat
osobně jsem zvyklej mít mašinu spíš tvrdší, nějak se líp cejtím, ale asi je načase se nad tím zamyslet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 06:54 | Nahoru | #103

Ejs>ahoj, jojo, jakmile se doatnu domů jako člověk a zrovna nebude mrholit tak okamžitě vyrážím experimentovat
osobně jsem zvyklej mít mašinu spíš tvrdší, nějak se líp cejtím, ale asi je načase se nad tím zamyslet



Já jezdil předpisovejch 2,5/2,9,pak jsem začal laborovat a postupně snižovat,teď jezdím běžně 2,3/2,4 a vyhovuje mi to,jezdím spíš razantněji. Možná to bude jenom placebo efekt,ale prostě se cítím dobře a dlabu na všechny doporučený údaje od výrobců motorek i pneumatik.Jiný to je na okruhu,tam je dobrý si nechat poradit od někoho,kdo stejný gumy jezdí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 07:02 | Nahoru | #104

verybusy>Já jezdil předpisovejch 2,5/2,9,pak jsem začal laborovat a postupně snižovat,teď jezdím běžně 2,3/2,4 a vyhovuje mi to,jezdím spíš razantněji. Možná to bude jenom placebo efekt,ale prostě se cítím dobře a dlabu na všechny doporučený údaje od výrobců motorek i pneumatik.Jiný to je na okruhu,tam je dobrý si nechat poradit od někoho,kdo stejný gumy jezdí.



taky docela naslouchám pocitům a pokud se mi něco osvědčí klidně to budu dělat jinak než zbytek světa.
Jinak ak jsem už vyjevil, moje pocity byly ok dokud se takhle zásadně neochladilo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 08:05 | Nahoru | #105

Ejs>taky docela naslouchám pocitům a pokud se mi něco osvědčí klidně to budu dělat jinak než zbytek světa.
Jinak ak jsem už vyjevil, moje pocity byly ok dokud se takhle zásadně neochladilo



Co tem DOT,koukal jsi???Stará guma ztvrdne,to by taky mohla být příčina. Jenom se přinutit ohnout svůj hřbet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 08:11 | Nahoru | #106

verybusy>Co tem DOT,koukal jsi???Stará guma ztvrdne,to by taky mohla být příčina. Jenom se přinutit ohnout svůj hřbet.



mohla, to je dobrá poznámka, ale nějak teď jezdím domů až večer ve stavu zpráskaného psa
ale mrknu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 08:14 | Nahoru | #107

Ejs>mohla, to je dobrá poznámka, ale nějak teď jezdím domů až večer ve stavu zpráskaného psa
ale mrknu



Ten stav znám,ale nastudovat DOT bys ještě s vypětím všech sil mohl zvládnout.

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 08:16 | Nahoru | #108

verybusy>Ten stav znám,ale nastudovat DOT bys ještě s vypětím všech sil mohl zvládnout.



mohl

potíž je, že dřív jsem parkoval v garáži a šel jsem kolem mašiny dvakrát denně, teď je v garáži rozebraná zahradní chatka a k mašině se dostávám s obtížemi

no nic, tohle jsou moje potíže, slibuju, že se večer mrknu

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 10:17 | Nahoru | #109

Ejs>jo, ještě dodám, že opotřebení pneu je mi tak nějak fuk
ale nemyslím, že k němu nutně musí docházet, nebavíme se o nějakým dramatickým podhuštění, zvětší se ti styčná plocha, ale směs dostaneš právě do pracovního režimu, čili proč větší opotřebení?


Samozřejmě to není nijak dramatické, spíš mi šlo o princip. Pokud je styčná plocha příliš velká nebo příliš malá, pneumatika funguje, ale jde o to, že se opotřebovává jinak než obvykle.

Jak říkám, je to hodně o osobních preferencích a pokud jezdci něco vyhovuje, pak je samozřejmě hloupost to měnit. Uvádím jen svůj názor, který se snažím mít podpořený zralou úvahou a určitě se taky rád dovím nové věci.

Fakt je, že pokud jsi nespokojený s obutím, já bych na Tvém místě vyzkoušel více druhů obutí a buď mi jiná guma sedne líp, anebo bych se zamyslel nad svým jízdním stylem v takových podmínkách - prosím nebrat jako kritiku. Pokud budeš plavat na každé pneu, pak to asi bude chtít zvolnit, jezdit plynuleji a jak říkáš, čekat na jaro.

Edit: Ještě jsem si vzpomněl, že když jsem se párkrát na kontrolu tlaku vykašlal, měl jsem v zatáčkách občas divný pocit, že motorka doslova plave, bylo to hodně nepříjemné. Na pumpě jsem pak zjistil, že místo předepsaných 2,9 mám vzadu 2,4. Což je Tvé půl atmosféry rozdílu. Po dofouknutí bylo zase vše v pořádku. Proto moje opatrnost, co se týče experimentů s tlakem.

Naposledy editováno 06.10.2010 10:23:47

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 10:18 | Nahoru | #110

verybusy>Co tem DOT,koukal jsi???Stará guma ztvrdne,to by taky mohla být příčina. Jenom se přinutit ohnout svůj hřbet.


Yep, tak přesně tohle jsem myslel, když jsem psal o stáří pneumatiky. Jedna věc je stáří morální a druhá fyzické.

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 13:25 | Nahoru | #111

petrvtr_new>Lital jsem pri tehlech teplotach celej vikend a zadny plachetnice se nedockal, fungovalo to uplne normalne. Pred 2 lety na GG dokonce pod 0 a i tak se dalo jet svizne. PR2


To je moje další volba. Zatím jsem o nich nečetl jediný negativní názor. Zjistil jsem, že se dělají i na Varadero, tak do nich půjdu taky. Jen mám obavu, abych koupil ,,čerstvé gumy". Cestovní enduráci většinou jezdí na jiných, tak to může někde dost dlouho ležet ve skladě.
Co se týče témata podhuštění pneu... Při větším podhuštění se motorka vlní, při běžné jízdě ve dvou je potřeba foukat na doporučené maximum(dle mě i lehce víc), při svižné jízdě lehce podhustit. Jak najít kompromis?
No a k tomu všemu ještě věřit, že jim to na benzince ukazuje správně + správné nastavení odpružení motorky dle okamžité situace... Pokud někdo navrhne jedno řešení správné pro všechny, tak sláva mu!

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 13:28 | Nahoru | #112

Ejs>taky docela naslouchám pocitům a pokud se mi něco osvědčí klidně to budu dělat jinak než zbytek světa.


Ty jsi můj člověk Jezdím na suchý spray na řetěz, na nejdražší benzín v ČR a pneu, co jezdí 70% varaderistů mi nesedí, tak hledám jinou

1 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot

6.10.2010 v 17:30 | Nahoru | #113
neni spatny obcas namazat kyvku a prolink,mas tam maznicky ne?

1 reakcí na tento příspěvek Huštění za nízkých teplot

7.10.2010 v 00:48 | Nahoru | #114
Nikdy by mě nenapadl (z mého pohledu) nesmysl, použít před projíždkou nahříváky. Ale v dnešní době, kdy výrobci už často obouvají seriovou motorku do sportovních gum, neboť daný model je určen ke sportovnější jízdě, a tudíž je předpoklad, že gumy se zahřejí na správnou teplotu, nebylo by to možné řešení? Otázka jde od laika, takže nevím, jestli guma rychleji chladne, nebo se rychleji zahřívá...

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

7.10.2010 v 06:05 | Nahoru | #115

Pawka>neni spatny obcas namazat kyvku a prolink,mas tam maznicky ne?



nezdá se mi, že by nechodila jak má, ještě pár dní než se ochladilo, tak jsem s ní mlátil z ucha na ucho na rozflákané silnici a držela jak přibitá...

(reakce na) Huštění za nízkých teplot

7.10.2010 v 06:06 | Nahoru | #116

KawaP>Nikdy by mě nenapadl (z mého pohledu) nesmysl, použít před projíždkou nahříváky. Ale v dnešní době, kdy výrobci už často obouvají seriovou motorku do sportovních gum, neboť daný model je určen ke sportovnější jízdě, a tudíž je předpoklad, že gumy se zahřejí na správnou teplotu, nebylo by to možné řešení? Otázka jde od laika, takže nevím, jestli guma rychleji chladne, nebo se rychleji zahřívá...



tak nevím čoveče, myslím, že než vybrblu dědinama aby se za to dalo aspon trochu vzít tak to bude zase studený...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

7.10.2010 v 06:10 | Nahoru | #117

verybusy>Ten stav znám,ale nastudovat DOT bys ještě s vypětím všech sil mohl zvládnout.



tak sláva, pokořil jsem sklerózu a mrknul se na to večer. takže mám tam 4 roky starý gumy, což teda zřejmě situaci taky nevylepšuje.
ale od toho mně napadá další dotaz do pléna. čili chci slyšet vaše zkušenosti se stárnutím pneumatik, kam až je považujete za přijatelné či cokoliv užitečného k tématu věku.
já nedávno absolvoval debatu s jedním dovozcem a ten mi tvrdil, že výrobce garantuje vlastnosti směsi 5 let, ale kromě něj jsem to nikde jinde neslyšel.
moje pneu jsou za tepla ještě dobrý, tedy dají se jezdit i na kraj a za tepla drží bez záludností. ovšem studený... to je katastrofa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

7.10.2010 v 06:23 | Nahoru | #118

Ejs>tak sláva, pokořil jsem sklerózu a mrknul se na to večer. takže mám tam 4 roky starý gumy, což teda zřejmě situaci taky nevylepšuje.
ale od toho mně napadá další dotaz do pléna. čili chci slyšet vaše zkušenosti se stárnutím pneumatik, kam až je považujete za přijatelné či cokoliv užitečného k tématu věku.
já nedávno absolvoval debatu s jedním dovozcem a ten mi tvrdil, že výrobce garantuje vlastnosti směsi 5 let, ale kromě něj jsem to nikde jinde neslyšel.
moje pneu jsou za tepla ještě dobrý, tedy dají se jezdit i na kraj a za tepla drží bez záludností. ovšem studený... to je katastrofa



Čau Ejsi,tady myslím bude celý jádro pudla!!! Čtyři roky stará guma už nevykazuje ani zdaleka ty vlastnosti,který by měla mít.Ty garance od výrobců se vztahují k nepoužitým gumám a navíc při správném skladování,bez větších výkyvů teplot,tudíž jestli nemáš vytápěnou garáž....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

7.10.2010 v 06:26 | Nahoru | #119

verybusy>Čau Ejsi,tady myslím bude celý jádro pudla!!! Čtyři roky stará guma už nevykazuje ani zdaleka ty vlastnosti,který by měla mít.Ty garance od výrobců se vztahují k nepoužitým gumám a navíc při správném skladování,bez větších výkyvů teplot,tudíž jestli nemáš vytápěnou garáž....



čau, garáž vytápěnou mám. no co se dá dělat, letos to asi balím, uvidíme jak se budou chovat na jaře, buď přezuju, nebo je dorazím. letos už asi jen s cesťákem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Huštění za nízkých teplot

7.10.2010 v 06:29 | Nahoru | #120

Ejs>čau, garáž vytápěnou mám. no co se dá dělat, letos to asi balím, uvidíme jak se budou chovat na jaře, buď přezuju, nebo je dorazím. letos už asi jen s cesťákem



No na jaře budou o půl roku starší... Vezmi si,že je to to jediný,co tě drží na silnici,já bych radši napsal Ježíškovi o nový.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist