Téma: VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
 
2.9.2010 v 18:39
Tak produkce české motorky dostala zelenou.A první prodejce pro moravu a slezko je již také na světě.Viz opis článku:VM MOTO

S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.

O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5

Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.

Pavel Fárek


Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 09:37 | Nahoru | #91
To jsou ceny origo prvovýrobních dílů od VM,ty máš píst na 450 u KTM za 4000?,lamely+plechy+pružiny za 2000?,ojku za 3500?V tom případě mě dej adresu toho prodejce KTM-hehe.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 10:31 | Nahoru | #92
Pokud by se koncepce držela jednoduchosti, spolehlivosti, trvanlivosti, životnosti a hmotnosti tak si myslím že tu je veliká šance. Osobně bych do toho šel až mi doslouží Husar s zatím 750hod. Je to určitě ještě kus práce ale cesta je už dobře vyšlapaná a stačí jen mít otevřené oči a koukat. Doufám že se to povede a bude na trhu kvalitní enduro pro hobíka .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 11:23 | Nahoru | #93

marko>To jsou ceny origo prvovýrobních dílů od VM,ty máš píst na 450 u KTM za 4000?,lamely+plechy+pružiny za 2000?,ojku za 3500?V tom případě mě dej adresu toho prodejce KTM-hehe.




ta oranžová krabička nezvýší kvalitu dílu...
a píst ve srovnatelné kvalitě-prox- za 4000kč koupím,ojku taky.....

netvrdím,že je to drahé-psal jsem jen,že nevidím důvod k jásání..

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 17:34 | Nahoru | #94
Dolph-cz> ten píst je od wossnera, proto ta cena, ale pokud bude pravda, že se to poladí tím směrem, že servisní intervaly budou "ala" XT,XR,DR tak je mi ten píst jedno...každopádně kdyby se výrobce chtěl přibližovat k cenám dílů japonských(nebo jiných)motorek, asi by si to dost lidí rozmyslelo

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.9.2010 v 17:38 | Nahoru | #95
ono pokud chceš kvallitu tak si holt musíš zaplatit, ale jak se píše, otázka je jak často musíš tu údržbu provádět..čas ukáže, ale zatím to vypadá nadějně

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

16.9.2010 v 09:53 | Nahoru | #96
tak ceny sou to přijatelný. Na KXF 450 stojí píst 4200 třeba ale tady jak se píše by se mělo jet na trvanlivost a všestranost pro normálního smrtelníka. Pokud tam vypadne ser. interval- oil 10mth a ventily 30 mth tak si už můžeš koupit rovnou nějakou odskoušenou japonku atd.
Každopádně jim fandim a čekám spíš jak na tom bude ta menší VM-ka. Přeci jenom tenhle motor je z dob husquaren 610. Tenhle objem by mi líbil tak akorát někam do supermota, na ježdění do práce a občasný vykravení. Dnešní doba endur je spíš menší objem / ovladatelnost a lehkost. Proto se 2T vrací zpátky.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

17.9.2010 v 11:42 | Nahoru | #97
Faryn> tak jak, nějaký novinky?startér šlape jak má?a nějaká fotečka tý připravovaný 470 by nebyla?

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

29.9.2010 v 12:26 | Nahoru | #98
Faryne, jak je/bude 610Enduro odolná proti takovému tomu domácímu odkládání? Zejména v oblasti chladičů? A co ochrana motoru - šusplech?

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

29.9.2010 v 13:17 | Nahoru | #99

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.10.2010 v 01:05 | Nahoru | #100

Koprto>VM Enduro
??


= myslím tím enduro verzi 610F. Nevím jaké bude obchodní označení ...
Chci si na jaře kupovat KTM 690 EnduroR a co mě na ní štve, jsou ty negativní zkušenosti uživatelů s připraveností této motorky na enduro jezdění (viz. diskuze k testu zde na webu). Rád bych při koupi změnil své rozhodnutí směrem k VM, tak by mě zajímalo, jak na tom v tomto směru "v základu" je. Asi tak ...

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.10.2010 v 08:57 | Nahoru | #101
dr.Sagar> Souhlasim,momentalne jsem bez masiny, pokukuju po HSB 09, ale pokud vyjde kvalitni VMko v enduru, budu se hooodne rozhodovat....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.10.2010 v 10:26 | Nahoru | #102
dr.Sagar>
S tím aby měla motorka šusplech už v základu, by neměl být problém - vevařený matice na rámu pro jeho uchycení to má. Chladiče jsou dost pevný samy o sobě - jsou z poměrně silnýho hlin. plechu a jsou v rozích svařený - to funguje taky jako výztuha. Fotka cladiče: http://josek.rajce...._610_F/#DSC00666.jpg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.10.2010 v 14:15 | Nahoru | #103
Buro> To jsi ze zvědavosti novou motorku hned rozebral do šroubku? Jinak parádní fotky, vršek bych asi na první pohled od starýho husaberga nerozpoznal..vahadla, vačka, rolny, ventilový opěrky a závlačky.. prostě všechno..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.10.2010 v 14:31 | Nahoru | #104
Troj11> Jo jo, musel jsem, předělávám to na startérovou verzi - a ta má jiný pravý závaží na klice - kvůli volnoběžce. Ještě to zatím nemám v kupě, ale snad to tak do tejdne (max. do dvou) dopadne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

2.10.2010 v 14:17 | Nahoru | #105

pedal>tedka čtu že 450 e važi 118 kg což je dí katastrofe šak to už se bliži staremu xr 400, xr 600



Pedál: vaha motokrosu je 108kg bez benzínu, to není vubec špatné! Pokud se na téhle motorce svezeš, budeš přesvědčený, že tahle motorka je pocitově mnohem lehčí!!!
A musím před tebou sklonit svou hlavu,vědět váhu motocyklu, který je na papíře VM450.
Prostě klobouk dolů Jak budu chtít vědět svou budoucnost, tak se ti ozvu, neznám lepšího věštce

Naposledy editováno 02.10.2010 23:38:13

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

2.10.2010 v 19:42 | Nahoru | #106

Buro>Troj11> Jo jo, musel jsem, předělávám to na startérovou verzi - a ta má jiný pravý závaží na klice - kvůli volnoběžce. Ještě to zatím nemám v kupě, ale snad to tak do tejdne (max. do dvou) dopadne.


Napiš pak jestli to šlape jak má a na co ta úprava vyšla...Já uvažuju o té Vaněčkové VM,tedy pokud by "dobastlit" ten startér nebyl až takový problém.....Mám plastiky vazů v obou kolenech i kotnících a nakopnu tak max. svoje 2T EXC....

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

2.10.2010 v 19:48 | Nahoru | #107
Pedal má nějakej komplex.

Na VM se těším. Měl jsem Pragu a max spokojenost na to moje prdlání. Jen mám strach aby to neumřelo na propagaci a reklamě jak spousta českých projektů.

Každej tady píše, že si ji určitě koupí, když bude mít přijatelnou cenu. Zajímá mě, co si představujete pod pojmem přijatelná. Doufám, že nečekáte čínskou cenu.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

2.10.2010 v 20:17 | Nahoru | #108
Mě osobně ta motorka zajímá ze zvědavosti a hlavně ta 470, 610 jde úplně mimo můj zájem.Takže kupec ze mě těžko bude a sám jsem zvědavej kolik lidí si jí tady nakonec koupí, protože hodně o tom píšou, ale opravdovejch zájemců bude asi jinej počet.....
Nicméně tenhle projekt mě fakt zajímá a držím mu palce přes všechny výhrady, který jsem tu v minulosti napsal....a jsem rád za každou zprávu, kterou tu faryn uvede, co je u VM nového

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 08:27 | Nahoru | #109

mira008>Pedal má nějakej komplex.

Na VM se těším. Měl jsem Pragu a max spokojenost na to moje prdlání. Jen mám strach aby to neumřelo na propagaci a reklamě jak spousta českých projektů.

Každej tady píše, že si ji určitě koupí, když bude mít přijatelnou cenu. Zajímá mě, co si představujete pod pojmem přijatelná. Doufám, že nečekáte čínskou cenu.



Přijatelná cena je o cca 30% nižší(co je nakonec avizováno v názvu vlákna česká motorka na míru/za 130 papírů)než konkurence za motorku která nabídne minimálně stejně nebo více než konkurence- čili já osobně bych si koupil motocykl 610 ccm, v podvozku ostrého endura se servisními intervaly, kvalitou a spolehlivostí v kategorii neostrých strojů- XT, TT atd. Psalo se to tu desetkrát, že takový stroj na trhu dnes NENÍ, tuhle motorku bych si hned koupil a věřím, že se mnou i dost dalších lidí, na 450 ani 470 nejsem zvědavej.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 18:54 | Nahoru | #110
M6> Pokud to bude mít serv. intervaly jako XT, DR... tak to bude super, ale jestli to bude tak tupý jako tyto stroje, tak to zas tak zajímavý asi nebude. Ikdyž pro jezdce jako já snad dostačující .

Jinak, zná někdo už udáje o servisních intervalech? Myslím, že jsem to tady nikde neviděl.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 20:49 | Nahoru | #111
Hele, pište si to do PM a nezasírejte to tady egospamem!!! Vyčistěte to někdo od toho brajglu! Ď

Jinak to hodnocení je dost + na to co bych od toho čekal. Kde jsou ty motorky k odzkoušení live? Jsem z Vých. Čech a rád bych to zkusil. A hlavně mě zajímá ten indivindi přístup - to se mi líbí - protože svojí motorku ladím průběžně a je to dost času a peněz navíc.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 20:54 | Nahoru | #112
mě zajima taky kde ji vyzkoušim, jižni morava někde ?

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 21:05 | Nahoru | #113
Jeslti teda můžu dotaz, 610tka bude stát 130 000kč, ta 450 nebo 470 by stála kolik?

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 21:31 | Nahoru | #114
fallen> mmmmmmmmmm mysliš tim že VM je lepší značka než několik desitek let světoznamej výrobce motorek ? a to je pravě to čeho se bojim, že bohu žel VM nedosahne parametru starších motorek od světoznamech výrobců

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 21:31 | Nahoru | #115
fallen> píšeš nesmysly - husaberg měl ještě nižší hmotnost než tahle pragoVM a jezdil na špici mistrovství světa tudíž mu někdo věnoval pár let vývoje, tahle pragoVM jsou jen neuměle okopčený odlitky Husabergu.....nevim no

2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 21:40 | Nahoru | #116
no já myslel, že třeba když je slabší a celkově třeba menší by se vešla do 110-120 000kč, což by bylo moc zajimavý hlavně v Enduru

2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 21:47 | Nahoru | #117
Pedále díra vespod,mám na tebe dotaz:"Zkouknul si aspoň to videjko na první stránce?"Připadá ti že ?VM 610 má díru po přidání plynu?
teamwhd:Kde nabíráš tohle pravidlo srovnání v ročnících?Kdyš sedneš na KTM 450exc (06) a následovně KTM 450exc (08)budeš mimo!Ta první typické kladivo s dlouhým zdvihem a pomaloběžnýma otáčkama s blokováním zadního kola,ta druhá rychle se vytáčející a nebrzdící kolem po ubrání plynu!Tohle je blbá myšlenka z tvé strany.Na druhou stranu jsem na VM neseděl a nevím jak se přesně chová!Ale tohle téma mě k tomu asi brzy dotlačí.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 21:52 | Nahoru | #118

roberto.cz>no já myslel, že třeba když je slabší a celkově třeba menší by se vešla do 110-120 000kč, což by bylo moc zajimavý hlavně v Enduru



To je problém, moto stojí 136000,- 610f, menší obsah 470 je menší, slabší to se ještě neví!
Motorka bude stejná, jen bude mít menší obsah, bude příplatek za startér plus homologační sada, cenu ti v tuhle chvíli říct nemohu, neznám ji.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:01 | Nahoru | #119
marko> sory ale podle videa nehodlam nic porovnavat, řek sem jen informace ktere jsem získal od člověka kerej když mluvi o motorkach tak ostatni tiše poslouchaj a šoupaj nohama, a jak sem řek měl na ty motorce položenou prdel, jeho poznatek, proto sem se tady ptal lidi kteří se kolem VM motaj vic než my všichni dohromady, jestli od doby testovani něco s tim polenem udělali nebo jestli to zustalo při starem, neni to jen o zatahu motoru je to i o nastaveni celeho podvozku, pač udajně motorka pusobí že ma víc než 109 kg chapej zajimají mě informace lidí co na tom jeli, co ji testovali, co ji prodavaji, co se podílí na vývoji, zatim sem odpověd nedostal, nebudu hodnotit motorku kerou sem viděl jen na videu, z toho nepozna nikdo nic

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:01 | Nahoru | #120
Vidím to tak, že cena homologované moto se startérem se dostane na nějakých 150-160 tis. Kč a to je při dnešních cenách loňských modelů "obvyklých" značek moc... Za to si VM koupí max pár nadšenců, ale bude to pořád jen rarita... Pokud VM nenabídne něco navíc, kromě "exotiky", tak zajde na úbytě, jako všechno před ní..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist