Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?
Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Cosmogagy>mne je treba i v krizovce zadni brzda na pytel... pac kdyz poradne hamstnu na predni tak je zadek tak odlehceny ze se i pri lehoulinkem prislapnuti blokuje se spolujezdcem je to kapanek lepsi, zalezi na hmotnosti spolujezdce
tak tam máš špatný typ desek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
KarlosCZ>zadni brzda spolu s brzdenim motoru uplne staci
mas recht,ja bych predni brzy uplne demontoval,jsou k hovnu
Junkrs>tak tam máš špatný typ desek
proc myslis?? ja si myslim ze je to tim ze ta motorka ma proste vic vahy na prednim kole, ja mam posez takovy ze taky sedim hodne vepredu (narazeny na nadrz), a predni brzda je na typ a rok vyroby moji motorky az nechutne ucinna... takze mam zadek tak na rozjizdeni do kopce (ale i to vetsinou delam pres predek, nedela mi problem mit zahamstlou brzdu, a zaroven pomalu pridavat plyn)
znam vic motorek kde zadni brzda funguje pouze stylem bud nic, a nebo vsechno (a spatne desky rozhodne nemaji)... na takove je lepsi se jejimu pouzivani spis vyhybat... taky znam ale motorky kde se zadni brzda da vcelku dobre davkovat.. az takovou motorku budu mit v garazzi, tak zadni brzdou klidne zacnu vesele dobrzdovat... nicmene to jakou ma masina zadni brzdu rozhodne neni na prvnim miste pri vyberu motorky, dokonce ani na 20tym miste ne...
3 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Testy ctyrech motorek
tady
Je pravda ze tady vyslo ze zadni tolik nepomuze, zalezi na motorce.
Tady je zajimavy obrazek od IPTM. Ktery obsahuje statistiku stovek pokusu.
Cely clanek zde
seitown>Neměli by ti zodpovědět podobný mechanický dotazy v autoškole? Tak dlouho z ní zas nejsi venku, abys to zapomněl
V autoskole se resi hlavne predpisy. Moc casto se si tam nestane ze bys potreboval prudce brzdit pred zatackou. Od takovyhle veci je motoskola. Urcite bych se tam nekdy chtel podivat. Ale zatim si opravdu netroufnu po ose jet do brna (pres 160km) tam jezdit okruh a zpet.
Naposledy editováno 08.04.2010 08:30:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Mel bych par komentaru k metodice, ale zminim jen to, ze se experimentu neucastnila ani jedna moderni sportovni motorka?! A presto se potvrzuje to co jsem tvrdil. Vypichl bych ze zhodnoceni nasledujici vetu:
Stopping decelerations generated with the rear wheel only were about half of the maximum deceleration achieved. A motorcycle's rear brake contributes little (or even nothing) to the overall stopping power when efficient use is made of the front brake.
Naposledy editováno 08.04.2010 09:23:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1/ když si doma před jízdou kontroluji jestli je všechno cajk a při té příležitosti sní zakvedlám aby nezatuhla :)
2/ když stojím v křižovatce kde se rozjíždíš do kopečka a potřebuješ citlivěji operovat s plynem jinak si myslím, že je jen do počtu.
Když se koukneš na moto-bar tak tam jsou videjka s Pepou Sršáňem a tam přímo říká jak brzdit do zatáčky a jak ji projíždět
S tím podřazováním to asi dělám jako každej jinej brzdíš brzdíš co potřebuješ a pak spojka kvalt plyn a pustíš ... a najednou ti to začne krásně brzdit i motorem
Dneska je krásně petrovické zatáčky u Police nad Metují budou určitě žít, si sem zajeď a s někým si tu po-jezdi, chytneš grif BTW bacha včera byla na silnici nějaká kůra a z příkopu čouhala ve směru na polici větev lehce za čáru.. tak ať se v té zatáčce nesmekneš a nebo nenapíchneš
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
JARDAJBC>Klidně jezdi a uč se. Pro ty co se učí pomaleji nabízejí výrobci integrální brzdy/nebo je nazývají duální podle výrobce a provedení/. Zabrzdíš předek a počítač to rozdělí podle potřeby za tebe na předek a zadek řádově v poměru 70-30%.Je to pohodlný ,příjemný a bezpečný a s kombinací ABS plus kontrola trakce to nemá chybu. A když už seš lepší jak technika tak třeba ABS vypneš.
Jo a do pár let autopilota a je to hotový
- samotná zadní brzda - na prd
- samotná přední brzda - beru jako benchmark
- obě brzdy dohromady - statisticky se dosáhne cca o 0,1g většího zpomalení oproti samotné přední brzdě.
Pro mě, jasný důkaz, že se má brzdit oběma.
PS: Možná na supersportu bude rozdíl ještě menší, ale nevěřím tomu, že se obě křivky úplně překryjí.
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Junkrs>Já hrozně chci něco napsat všem co sem píší, že zadní brzda je na nic. Někdo je fakt osel
No tak na Hondě se asi brzdí jedině zadní brzdou!!!
Bozo>Ještě k tomu grafu. Rozdíl mezi samotnou přední brzdou a oběma brzdama jim vychází 0,16g (cca o 26% větší brzdný účinek). Někdo kdo má ještě v hlavě středoškolskou matematiku by mohl vypočítat kolik to dělá na ujeté vzdálenosti např při zastavení z 50km/h a 100km/h.
vlakno je ale o tom jak to pouzivat pri beznem jezdeni, ne o tom kdy je potreba zastavit na co nejmensim fleku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
DMC.motobiker>No tak na Hondě se asi brzdí jedině zadní brzdou!!!
jak na ktere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Cosmogagy>jak na ktere
to je pravda. u většiny Hond jsou brzdy totiž jen doplňková výbava na přání
Naposledy editováno 08.04.2010 10:12:46
FiZzeR>to je pravda. u většiny Hond jsou brzdy totiž jen doplňková výbava na přání
to ted nepochopuju jak je to mysleno
na rok vyroby a kategorii motorky mi predek brzdi vcelku slusne (oproti ER-5 to byla zmena asi jako kdyz jsem poprve sedl z Formana do moderniho auta s posilovacem a ABS )..
zadek nekomentuju, ten pro mne prakticky neexistuje, pac ma jen dve polohy - on a off
Cosmogagy>jak na ktere
No na tom užitkovym stroji co má ten borec určitě!
Jinak k té zadní brzdě musím dodat, když už to teda srovnáváme, že třeba mě na Monsteru zadní nebrzdí skoro vůbec, takže ani nemá moc smysl jí používat , a šlapu na ní jen když natrefím na šterk , a na 916 mi to brzdí hodně pěkně, ale jakmile začnu ostřeji brzdit předníma Bremborama, tak jde motorka tak na předek, že zadní kolo dostlova klouže, a to jak pří podřazení, tak při brždění...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
_BoB_>
Když se koukneš na moto-bar tak tam jsou videjka s Pepou Sršáňem a tam přímo říká jak brzdit do zatáčky a jak ji projíždět
Gallardo Superleggera VS Ducati 1098 5 minuta. Treba oktavka brzdi asi hur jak lambo ale stejnak.
_BoB_>
Dneska je krásně petrovické zatáčky u Police nad Metují budou určitě žít, si sem zajeď a s někým si tu po-jezdi, chytneš grif
Jo do Police urcite pojedu.
Dalsi vec mne tam dostala jak Pepa radi ze na zadni brzdu nesahat a pak do zatacky prijizdi s bloklym zadnim kolem. Ale to asi ukazoval jak to delaj profici.
Edit: Tady je to od besipu se Skodovkou (Oktavka nejspis). Takove "rady" jako ze moto zastavi driv jak auto mi prijdou nebezpecne.
Naposledy editováno 08.04.2010 11:09:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
NoFear4> mas recht,ja bych predni brzy uplne demontoval,jsou k hovnu
100% sumarizace všeho nejpodstatnějšího v tomto vláknu
PS nevím, nevím, přeci už jenom z logiky věci: pokud brzdím (tedy né přibržďuju do kopce na semaforech), většina hmotnosti jde na předek - co tedy vyřeším bržděním zadní, když má minimální kontakt s vozovkou?
Samozřejmě záleží na typu motky, na stylu jízdy, na povrhu silnice - vo tom žádná
Ale radit "sporťákovi", aby hodně pracoval i se zadní brzdou (když to třeba nemá dobře nacvičené na okruhu/letišti) mi přijde dost vo hubu Já osobně zadní používám pouze při první jízdě na jaře, abych očistil kotouč a pak samozřejmě při pomalý jízdě na hnusnu, třeba v Praze na namoklý dlažbě, kde se bojím podklouznutí předního.
Pokud motka jede víc než 50-60, a jedeš rovně (tedy brzdíš před zatáčkou před náklonem), tak ti ani přední kolo ustřelit nemůže, protože energie, kterou tě to tlačí dopředu je poměrně značká Většina zkušenějších (a třeba i šílenec Sršeň) doporučuje pracovat pouze s přední brzdou, možná na tom něco je, co...
Škoda jen, je většinový názor někdy lidi berou jako "pravdu", což je klasický příklad tohoto vlákna.
roberto.cz>zadní se používa taky!
ja používam obě dvě zároven používat jenom přední mi příjde jako blbost
No nevím jestli si myslíš že zadní brzda je to pravé tak to asi není 70% přední 30zadní. Víš proč mají motorky na předním kole 2 brzdové kotouče??
Naposledy editováno 08.04.2010 10:49:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Dawe02>SVSkritek> diky za zajimave cteni.
Mel bych par komentaru k metodice, ale zminim jen to, ze se experimentu neucastnila ani jedna moderni sportovni motorka?! A presto se potvrzuje to co jsem tvrdil. Vypichl bych ze zhodnoceni nasledujici vetu:....
Dawe nezlob se ale já s tebou nesouhlasim. Přečetl sis pořádně co v tom resultu píšou???
Stopping decelerations generated with the rear wheel only were about half of the maximum deceleration achieved. A motorcycle's rear brake contributes little (or even nothing) to the overall stopping power when efficient use is made of the front brake.
A tedy dle mého názoru: Zrychlení generované POUZE zadní brzdou je poloviční než.... bla bla bla atd.
Naopak tento test potvrzuje že použitím zadní brzdy lze získat cca 0,16g zaporného zrychlení při brždění - což při naměřeném maximu 0,9-1g dělá 10-17% z celkového maximálního brzdného účinku jaký je stroj schopen vyprodukovat!
Edit: oprava píčoviny, sry... už mě to tu sere, brzdete si kazdej jak chcete dyt je to stejne nedno, nikdy se neshodneme pac poro lkazdyho funguje neco jinyho
Naposledy editováno 09.04.2010 01:59:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Brzdit oběma brzdama dává o něco lepší výsledky (brzdí to o něco víc, motorka je o trochu klidnější). Spousta lidí tady ale bude tvrdit, že to není třeba. A pravda je, že v 95% případů budou mít pravdu. Problém je v těch zbývajících 5%. Samozřejmě, můžeš jezdit tak, abys téměř nikdy zadní brzdu nepotřeboval a to je taky volba.
To, že by motorka brzdila líp než auto je blbost. Každýmu kdo bude mít zájem to rád předvedu (navrhuju test z konstatní rychlosti, auto motorka vedle sebe, v jednom okamžiku oba jdou na co největší brždění).
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
SVSkritek>Jo do Police urcite pojedu.
Dalsi vec mne tam dostala jak Pepa radi ze na zadni brzdu nesahat a pak do zatacky prijizdi s bloklym zadnim kolem. Ale to asi ukazoval jak to delaj profici.
No tohle jsem na tom videu taky nepochopil ale evidentně to nedělal jen tak ..., jak říkáš do té zatáčky vjíždí prakticky "šmejrem" (jestli tím chtěl demonstrovat, že při zaťáplé zadní brzdě ti moto jde do smyku ? )
Těžko říci já osobně se držím jeho slov:
- nikdy neženu do zatáčky kterou neznám nebo kterou jsem už v ten den nejel (za 24h se tam může najednou objevit třeba výkop, že )
- vždy jedu zatáčku spíš o jeden vyšším kvaltem a nikdy v ní nesahám na brzdu pokud to opravdu není už nevyhnutelné.
- vždy najíždím do zatáčky v takové rychlosti jakou si myslím, že je průjezdná a když je to málo tak si pak si z "lehka přidávám"
Edit: to ,že motorka brzdí líp než auto je hovadina už jen z základního hlediska a to, že má minimálně o 1/2 méně styčných ploch s vozovkou ..ať si kdosi říká co chce ,základní fyzikální zásady musí platit stále
Naposledy editováno 08.04.2010 11:18:50