globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
 
30.3.2010 v 10:06
Tak chlapi..(a samozřejmě také ženy..zde na fóru často označované jako,,chlapy" ) potřeboval bych od vás poradit:
I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?

Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.

Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.

Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.

Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky

Anketa: Spojku:
Zmáčknout
6%
7
Nechat tak
94%
111

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 14:44 | Nahoru | #91
Abych řekl je to těžký takhle odpovídat v reálu to je úplně jiný ale já bych
lehonce přimáčknul brzdu a položil bych motorku co to dá jestli máš rezervu ale když už jses nadoraz s náklonem tak nevím co bych s tím dělal jde o to taky když motorku
položíš co to dá a najedeš na tu bílou čáru tak na 90 procent jdeš. Když máš
dostatek času tak se možná pokusil narovnat motorku prudce zabrzdit a naklonit zas co to půjde. Jinak asi kdo to umí tak by použil zadní brzdu na náklon motorky. Ale je to jen teoretické jak se znám tak bych zazmatkoval a stejně bych to nezvládnul

Naposledy editováno 30.03.2010 14:44:49

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 15:14 | Nahoru | #92
Kluci i holky už správné projetí zatáčky pěkně popsali, tak jen doplním základní pravidla:
Jak nevidím na konec zatáčky, bezhlavě to do ní neposílám a navíc je lepší být pomalejší v nájezdu, abych mohl následně na výjezdu zrychlit!

Naposledy editováno 30.03.2010 15:24:28

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 15:57 | Nahoru | #93
Jednou se mi stalo na SV, že jsem v buchlovkách prošvihl optimální bod naklopení a v proti směru auto , no poklopil jsem to jak jsem mohl a vešel jsem se....hlavně nebrzdit, ani motorem...

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 16:05 | Nahoru | #94

Romeo.GSXR>Tak tohle jsem udělal jednou na Simsonu. Do pravoúhlé zatáčky jsem vlítl v cca 50km/h a ono to nějak nevyšlo, tak jsem šel po zadní brzdě (přesně tak jak to dělám na kole, když to přepálím - silničním), abych se dostal do požadovaného smyku. Problém je v tom, že silniční kolo nemá vzadu tlumiče. Toho Simála jsem v tom smyku naklopil jak jezdec na ploché dráze, ale když jsem pustil brzdu, tak jsem dostal takovou prdu do prdele (když se to zadní kolo chytlo a tlumiče mě vyhodily), že jsem prdelí plachtil tak půl metru nad mašinou až jsem nakonec hodil držku a Simák salto



Neco podobmeho se mi stalo v 16 ve dvou na mustangu. rozjetej z kopce, pravouhla zatacka, vlitl jsem tam stylem ze az na stupacku a zkoncil jsem s fechtlem mezi predni a zadni napravou protijedouciho auta. kamos se ji rozpleskl o predni kapotu. nastesti to byla baba co jela pred zatackou velice pomalu a v momente kdy jsme k ni doklouzali tak uz stala. o tyden pozdeji me davali dohromady na aru v ÚN. na silnici se nemsis bat, ale musis mit respekt. toho jsem se ja naucil az na velke motorce

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 16:44 | Nahoru | #95
Kamarádovi jednou zapadnul v zatáčce zámek řidítek na Simsonu. Naštěstí doletěl do měkýho

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 17:39 | Nahoru | #96

verybusy>Hele,opatrnost je matka moudrosti,ne?????



ještě že su ze zkumavky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:17 | Nahoru | #97

mari>když už budeš v tom klopení a zdálo by se , že to neni pořád dost, zkus lehce zatlačit na řidítka "kontra", to dost pomůže, ale to samo o sobě nestačí.Za prvé si to nejdřív vyzkoušej někde v klidu, ať víš, co to s mašinou udělá a pak musíš ještě vychytat, jak se při tom na motorce poskládat, aby to bylo co nejefektivnější...



...plodná diskuse ... už poněkolikáté se setkávám s tím, že někdo doporučuje v zatáčce dávat KONTRA DO ŘIDÍTEK...v praxi jsem to ještě nezkusil, můžete to tady někdo rozepsat, účinek, důvod, výsledek ??? díky

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:29 | Nahoru | #98
Kůža> motorka Ti půjde snadněji do náklonu...nevěřil jsem tomu dokud jsem to nezkusil

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:35 | Nahoru | #99
Při průjezdu pravotočivou zatáčkou zatlač jemně na pravou stranu řidítek od sebe a motorka se ti pěkně položí do zatáčky (doleva samozřejmě tlačíš na levou stranu řidítek ) Žádná hádání se s motorkou, žádná síla, jen jemně zatlačíš... Sice jsem začátčník, ale stejně jsem pokládal kolo a když jsem sedl na motorku tak jsem to dělal aniž bych si to nějak víc uvědomoval.

Pěkně popsané to je v knížce Dokonalá jízda na motocyklu, ale určitě to najdeš i někde tady na fóru.

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:35 | Nahoru | #100
Kůža> přesně tak, i prcek jako já pak motorku nakloní i se stokilovým baťůžkem za zády úplně v poho

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:44 | Nahoru | #101
duke> nevíš kde to stáhnout?? a nejmenuje se to náhodou Twist of the Wrist II místo whist??

2 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:50 | Nahoru | #102
ty jo lidi. Sem překvapen jak plodná diskuze tu za doby mé nepřítomnosti vznikla. Navíc se ani nehádáte a nečastujete tu sosnovou bych urcite rad vyzkousel! jeste bych vas chtel poprosit o odpoved na otazku..na kterou mi nikdo neodpověděl:

Tak teda ještě dotaz k tomuto: Ohřátě pryže. Kolikrát tady lidi píšou..mno uklouzlo mně to..neměl sem gumu zahřátou asi až k okraji.

Takovyhle zatacky a serpentynky, kde by se to dalo za pouziti rozumu aspon trosku zkoušet, mám od baráku cca 30km. To je guma podle me zahrata uplne v pohode a kdyz sem ji zkousel ochmatat po takove vzdalenosti...tak neprisla mi na krajich studenejsi nez veprostřed...nebo ma teda po takovéto ujeté vzdálenosti smysl předtím ještě nejak esíčkovat po silnici, nebo se to dela jenom když potrebuju rychle zahrat okraj bez predchozi jizdy?

Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:53 | Nahoru | #103
špilas> Esíčkováním gumy nezahřeješ. To je jen mýtus Guma se ohřeje sama obvykle po pár kilometrech.

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 18:57 | Nahoru | #104
Celé jsme to nečetl asi teda pustit plyn a víc naklopit.

Každopádně si tu knížku ještě jednou přečti - také tam něco píšou o tečném bodu a taky o starém dobrém, že do zatačky prostě pomalu a hlavně když ještě s někým.

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 19:00 | Nahoru | #105
Fidži.V-Strom> občas to dělám, jen když jedu déle rovinku... Asi pro pocit, jestli je ještě kulatá

1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 19:04 | Nahoru | #106
špilas> četl jsem prvních pár příspěvků tak to napíšu za sebe.
pokud jedeš za tvých předpokladů podle šipky, tak jsi to zvoral už na začátku - poslal jsi to tam moc rychle - bez rezervy - bez mozku!!! pokud v té knížce "dokonalá jízda na motocyklu" píšou o tom, že máš okouknout správně zatáčku a najet do ní příslušnou rychlostí, tak je to pravda. nad touhle knížkou je ale zákon. a ten říká, že máš přizpůsobit rychlost silnici a hlavně máš jet tak rychle abys stihl včas zastavit...

1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 19:20 | Nahoru | #107
Ahoj,hele,přesně,ale uplně přesně ve stejné situaci a v podobné zatáčce,kterou zde popisuješ jsem před asi dvěma lety málem zabil sebe a přítelkyni...
šlo tam ale o to,že v té zatáčce stál tranzit přes celej jízdní pruh a odbočoval vlevo mimo silnici a proti jely auta...
Takže jsem nemusel zpomalit,ale zastavit,což ale nepřipadalo vzhledem k mé rychlosti a vzdálenosti na jakou jsem toho tranzita viděl v úvahu...Než mi někdo začne nadávat,že nejedu kam nevidim,chci napsat,že zatáčka byla celkem přehledná a jen díky tomu,že jsem koukal hluboko do zatáčky a né si před kolo teď tohle píšu...
No a co jsem udělal:měl jsem takovejch 35 stupnů náklon a rychlost nebudu komentovat,ale roztočená trojka-no debil no...Jak jsem ho uviděl,bylo mi jasný,že jediná šance je vzít ho zprava...Vymáčkl jsem fofrem spojku,lehounce přišlápl zadní brzdu a šel do ještě většího náklonu...Naštěstí mě gumy podržely a když jsem se tam byl potom podívat byla tam parádní černá čára na sinici...Kamarád,co jel za mnou,říkal,že motorka šla na štorc,alá Garry Mc Coy,ale i on měl dost práce se tam srovnat,tak to beru s rezervou...
No a jak jsem to utáhl prolít jsem okolo něj zprava v asi 50Km/h po krajnici s trochou štěrku,naštěstí abych se tam vešel,tak jsem moto narovnal,jinak bychom leželi...No a jen jsem se praštil do levého loktu o jeho zadní část...Motorka bez škrábanečku a já na infarkt a holka ani nevěděla co se stalo...Byl to takovej fofr,že pomalu nejde nic udělat...Nejsem žádnej Rossi,přiznám,že za mě řídil můj anděl strážný a že to bylo o štěstí...
Ponaučení,ikdyž vidím do zatáčky,tak jedu s rezervou rychlosti,
když jedu ve dvou,jedu uplně na pohodu,žádné blbnutí...
A hlavně,když už něco,pohledem se koukám na únikovou cestu a ne na překážku_když budete koukat na překážku na 100% se do ni trefíte...
Toš moje zkušenost...
Chtěl jsem poté s motorkama skončit,ale nedalo mi to a jezdím...ale už fakt hlavou..

Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:05 | Nahoru | #108
Muzes teoretizovat do aleluja stejne je to naprd. Na tohle pomaha bud vyjezdenost a chladna hlava nebo jednoznacna situace. Az budes v situaci ze ani brzdeni s krvi v ocich nepomuze a bude to porad "kurva" rychly tak budes lizat beton se vsi nadeji co v trenkach najdes... me donutily svodidla ktery jsem proste nechtel ochutnat za zadnou cenu.

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:10 | Nahoru | #109

Švagr>Myslím, že za tu vteřinu a půl, co tě dělí od katastrofy toho moc nevymyslíš. Já bych to viděl na sešlápnutí zadní brzdy, což tě hodí do potřebného smyku k vytočení motorky ve směru zatáčky, a pak rychle odjet ze zatáčky pryč

No a estli se dostaneš jen do první fáze (tedy do smyku kdy budeš ve směru zatáčky), tak aspoň spadneš bokem a né čelně, tzn. menší škody

e:chybějící slovíčko



voe, a teď si ho pusť a začni přemýšlet. když udělá to, co píšeš, tak dostane smyk, který ho vykopne a kdybys to udělal na tom místě, co je na fotce, tak si mrtvý, bo motorka tě buď přimáčkne na tu zídku nebo ju tím vykopnutím přeletíš.

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:15 | Nahoru | #110
kawapepek>
to je dobrej příspěvek...
ono totiž můžeš študovat teorii, jak chceš, ale v té kritické vteřině rozhoduje mnohdy to, co sis vyzkoušel na okruhách nebo to, jestli je u tebe anděl strážnej
mě osobně hodně pomohlo právě okruhový ježdění a motoškoly v Brně - je potřeba si tu teorii vyzkoušet "na krev" párkrát u kačírku - pak si můžeš myslet, že v krizovce zareaguješ, jak máš
Ještě k předchozích příspěvkům - citlivá práce se zadní brzdou je podle mě mýtus, protože většinou přeci jedeš se špičkama na stupačce a neumím si představit ve zomku vteřiny dát nohu do "pohotovostní polohy" pro brždění zadní a pak ještě citlivě přibrzdit... - to už jsi ve svodidle
Nauč se na okruhu motorku položit, co to de, pokud nebrousíš stupačky, motka tě udrží - je to jenom srach v hlavě
A další věc - já se snažím skoro vždycky jet tak, abych viděl, kam jedu a jak to v zatáčce vypadá - a to taky nejezdím "šourákem" Plynukej průjezd zatáčkou mě baví víc, než překvapení, kam mě to vynese...

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:24 | Nahoru | #111

karf>špilas> četl jsem prvních pár příspěvků tak to napíšu za sebe.
pokud jedeš za tvých předpokladů podle šipky, tak jsi to zvoral už na začátku - poslal jsi to tam moc rychle - bez rezervy - bez mozku!!! pokud v té knížce "dokonalá jízda na motocyklu" píšou o tom, že máš okouknout správně zatáčku a najet do ní příslušnou rychlostí, tak je to pravda. nad touhle knížkou je ale zákon. a ten říká, že máš přizpůsobit rychlost silnici a hlavně máš jet tak rychle abys stihl včas zastavit...



to je totiž přesně ono - na silnici totiž pravou nikdy nemůžeš jet optimán stopou, protože bys musel z protisměru a když do ní nevydíš, tak se při tomhle manévru můžeš "potkat" s jiným závodníkem, co jede proti...
Naštěstí je mraky možností okruhovejch ježdění, kde se člověk může vyblbnout
A kdo se už podíval do kačírku, podle mě ho to 100% na silnici přibrzdí, protože zjistí, že to nemá 100% pod kontrolou
Vono je to totiž mnohdy o bezpečnosti i nás v protisměru, která bereme dělící čáru a to za ní jako "tabu" (někdy )
Ale vokouřit ňákýho plechovkáře nebo ho líznout má taky něco do sebe

3 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:29 | Nahoru | #112
poradim ti to nejlepsi co funguje u mne.....najizdej kazdou zatacku tak,ze do ni budes brzdit az do naklonu!!!
Pak tento tvuj velky problem temer zmizi

1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:36 | Nahoru | #113
Jo chlapi..divam se na tu Sosnovou...to je teda pro me uplne nerealny. sice mam v planu o prazdninach jezdit asi 10 dni kolem Prahy..ale i tak je to dost z ruky. Neco na morave a ve slezku by nebylo podobneho?

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:38 | Nahoru | #114

NoFear4>poradim ti to nejlepsi co funguje u mne.....najizdej kazdou zatacku tak,ze do ni budes brzdit az do naklonu!!!
Pak tento tvuj velky problem temer zmizi



Nedělej chytrýho,etalon zkušenotí jsem tady já....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:42 | Nahoru | #115

špilas> vam se na tu Sosnovou...to je teda pro me uplne nerealny. sice mam v planu o prazdninach jezdit asi 10 dni kolem Prahy..ale i tak je to dost z ruky. Neco na morave a ve slezku by nebylo podobneho?



nemáte na moravě to brno, vole? tam je prej taky vokruch

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:46 | Nahoru | #116
PetrBandit> no jo vole..s petikilem budu urcite litat po okruhu mezi gsxr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:52 | Nahoru | #117

NoFear4>poradim ti to nejlepsi co funguje u mne.....najizdej kazdou zatacku tak,ze do ni budes brzdit az do naklonu!!!
Pak tento tvuj velky problem temer zmizi



no tam se asi tak nelekneš toho přechodu mezi vůbec nebrzděním a tím, že to "zarveš", bo bude menší, ale to chce být krapet asi vyježděnější.. njn, chce to natréhovat, takže zase jezdit, jezdit... jako u všeho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:52 | Nahoru | #118

špilas>PetrBandit> no jo vole..s petikilem budu urcite litat po okruhu mezi gsxr


na to se vyser a vyber si termíny, kdy jezděj i naháči atp. např. www.suzukibandit.cz nebo jak...
a i kdybys mezi nima lítal s pětikilem, každýmu je to jedno, všichni si jedou zajezdit a já taky neřeším, na čem jedou ostatní
a k tý sosnový - byl jsem tam a trochu mě štvalo, že to je okruh na dvojku a myslím 2x trojku - já jsem z toho extra zážitek neměl je fakt, že je levnější, ale rači jedno brno než 5x sosnovou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 20:54 | Nahoru | #119

Dolík....>no tam se asi tak nelekneš toho přechodu mezi vůbec nebrzděním a tím, že to "zarveš", bo bude menší, ale to chce být krapet asi vyježděnější.. njn, chce to natréhovat, takže zase jezdit, jezdit... jako u všeho



Nene neni to pravda....rproblem je ze vetsina lidi si predstavi kdyz reknu ze musis brzdit...ze veme za brzdy.Ja mluvim o tom ze celou dobu lehce mackas predni brzdovou packu...pak se nic nenadaleho nedeje a ani zadny extra brzdeni neprobiha...cvik to chce,ale myslim ze to na nauceni az tak tezke neni...nevim mozna je

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

30.3.2010 v 21:00 | Nahoru | #120
PetrBandit> tos nevim...jako abych tam se 46 koňma nevotravoval...jako nejsem z těch kdo se vracej z pojezdu se slajderama na bláto a na gumě žmolky jak na teplakach
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist