globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud
5.1.2010 v 01:49
po přečtení všech zde se nacházejících blábolů(až na pár vyjímek) o nabíjení aku, jsem se rozhodl porovnat s vámi kvalitu a výdrž našich olověných pokladů...

takže já nabíjím svá olověná tajemství konstantním napětím 14,00 V , přičemž proud nechávám volně klesat až do sféry udržovacího(pro neznalé-proud se již nezmenšuje,zůstává konstantní). Moje nabíječka je konstruovaná až na 5A, což je údaj stejně nepodstatný, jako teplota na severním pólu, ale jen pro transparentnost uvádím potenciál mého nabíjecího aparátu.

takže:
u 12 Ah aku jsem schopen při 14,00V dosáhnout nabíjecího proudu 19mA...
u 9 Ah aku jsem schopen při 14,00V dosahnout 24mA


Naposledy editováno 05.01.2010 02:57:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:15 | Nahoru | #91

mikro>koukam accupack ze skylad, bellanca decathlona. co ještě? :-d jinask BC-6 dobré stroj. občas bacha na vnitřnosti. dělali se 2 verze, na jedne čiňani ošidili vstupni ochrany, tak bacha nato.



no tak hlavne na baterkach vidim ten shit konektor od tamiye... pres to se zadny velky proudy prvozovat nedaj...

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:16 | Nahoru | #92
Bandaska> pro zajimavost jsem to ted zkousel jeste na (nemotocyklove) SLA baterii LONG WP8-12 (12V 8Ah) - hodnota proudu pri 14V skoncila na cca 14mA, coz dava paralelni odpor 1kOhm. Stari tohoto akumulatoru je ovsem 7 let

assassin> asi proto, ze na internetovych forech (a nejen) je zvykem preferovat formu nad obsahem

EDIT: presne stari baterie je 8 let

Naposledy editováno 20.01.2010 15:33:06

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:18 | Nahoru | #93

mikro>koukam accupack ze skylad, bellanca decathlona. co ještě? :-d jinask BC-6 dobré stroj. občas bacha na vnitřnosti. dělali se 2 verze, na jedne čiňani ošidili vstupni ochrany, tak bacha nato.


jde nějak poznat ?? pohledem kolega má novější a má jiné tlačítka.. mě se povedlo na připojeném balanceru otočit -+ na baterce a destička balanceru jenom zasmrděla ale fachá to po opravě destičky vesele dále

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:19 | Nahoru | #94

assassin>no tak hlavne na baterkach vidim ten shit konektor od tamiye... pres to se zadny velky proudy prvozovat nedaj...



taky to není na žádné divočení ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:21 | Nahoru | #95

Mirek12>taky to není na žádné divočení ..



jj ja jen rejpu, ja vcera totiz preletoval vsechny sve aku z tamiackejch na deans konektory.. tak uvidime...

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:29 | Nahoru | #96

assassin>prackarr: nevim proc ses do bandasky tak pustil.. vzdyt neudelal nic spatnyho.. napsal zpusob jak nabiji baterku a ptal se kolik proudu tece do nasich aku pri 14ti voltech(po tom co se proud ustali,samo ze do uplne prazde baterky jde pokud to dokaze zdroj pri 14V prat desitky amper)... z cehoz usuzuje na stav dane baterky...

z toho co napsal on nevidim zadnej technickej nesmysl... proste jen diskuze o "nabijeni" to uz sem tu cetl horsi....

pochybuju ze bandaska by to delal kvuli tomu aby se vytahoval na soucasne navstevniky motorkari.cz


Asi jsem se nudil a nešlo o obsah,ale formu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:31 | Nahoru | #97

assassin>jj ja jen rejpu, ja vcera totiz preletoval vsechny sve aku z tamiackejch na deans konektory.. tak uvidime...



já používám 4mm goldy a na velkym eru už mám Dean T

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:49 | Nahoru | #98

prackarr>ty jo,příště sem dej fotku v 15MB,3 je málo. Nebylo vidět,kde je + a kde - na té baterce při tom rozlišení...



už se mi načetl kousek zdi a kousek konektoru nebo čeho. Jdu si udělat večeři....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:52 | Nahoru | #99

assassin>no tak hlavne na baterkach vidim ten shit konektor od tamiye... pres to se zadny velky proudy prvozovat nedaj...


jojo stočenej plíšek. přechoďák jak prase.... .-( zlaty GOLDy, ale i bacha! dovážej se sem teď činský kopie. kde jsou samci z nějakeho divněpružinovky.. takže je to tak na 5x spojeni a pak se přechoďák taky rapidně zvětší. no DEAN

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 17:52 | Nahoru | #100

Mirek12>já používám 4mm goldy a na velkym eru už mám Dean T


povidej jak vlasten modelarovalcis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 18:30 | Nahoru | #101

mikro>povidej jak vlasten modelarovalcis?



nějak takhle http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=374

ale chtěl bych přejít na goldy v tech červenejch banánech přidělanych k sobě prot otočené to mi připadá jako dobré řešení.. hodně to tekda dávaj ma Flightmaxy

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 18:33 | Nahoru | #102
Kurňa zas samí letci
jo jo china nas zaplavi šmejdama....

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 19:55 | Nahoru | #103
já jsem si nabíječku dělal na jawu 350 dává 6 a 12V a nabíjí proudem 400mA - 3A Trafo grezák, dva kondenzátory pro omezení proudu ampérmetr krabička od vadnýho počítačovýho zdroje a je parádní nabíječka

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 20:10 | Nahoru | #104
Ahoj všíchni !!!!
Poradí někdo ?
Mám pujčenou asi stařičkou OPTIMATE 2 a po připojení AKU svítí pouze zelená že je připojena k síti - pak je tam stav nabití a tam nic nesvití ! Je to v poho ?
Díky za info

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 20:55 | Nahoru | #105

PijanST>Bandaska> úterý je dobrej den, jen bych raději místo toho plkání o baterkách tady raději měl práci


tak to už sme dva

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 21:00 | Nahoru | #106

Bandaska>MedWed> žiješ, a je zpět v plné síle polovičního výkonu přejeté veverky:)

Tankový baterky ovšem nabíjet neumím....na to nemám vysokou tankonabíjecí školu...

tak mě napadá, nenabíjej se baterky v tanku normálně vojensky? do kanonu?



no jasne... baterka se nabije... a kanon se da do "deprese" a baterka sama vypadne... a je vybita... takze je to vlastne takovej opacnej proces... a tank je kvalitni vybijecka :D

rad slysim, ze jsi jeste celej... se vsema prstama a tak... :)

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 21:35 | Nahoru | #107
Tak kluci, vezmu Lidlovku, zmacknu obrazek motorky a kdyz se s cervene LEDky stane zelena je vymalovano, proudy neresim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 22:23 | Nahoru | #108

Mirek12>nějak takhle http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=374

ale chtěl bych přejít na goldy v tech červenejch banánech přidělanych k sobě prot otočené to mi připadá jako dobré řešení.. hodně to tekda dávaj ma Flightmaxy

Na Zippy teď začali dávat ty nové XT60, které nahradily všechny DeanT. Jinak ty HXT goldy s bužírkou nejsou špatné, ale málokdy bývají skladem. Já používám Polymax. Ty jsou totožné, ale bez těch červených šmejdů.

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 22:29 | Nahoru | #109

Mládě.Fidži>Na Zippy teď začali dávat ty nové XT60, které nahradily všechny DeanT. Jinak ty HXT goldy s bužírkou nejsou špatné, ale málokdy bývají skladem. Já používám Polymax. Ty jsou totožné, ale bez těch červených šmejdů.



XT60 se zdají fajne

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 22:30 | Nahoru | #110
Mě se líbí, jak se tu někteří ohánějí nabíjecím proudem 0,1C (10% kapacity) že se to nesmí překročit apod, přitom evidentně o nabíjení vědí hovno

Nabíjecí proud o velikosti 10% kapacity JE POUZE KOMROMIS mezi životností aku a délkou nabíjení, to jest aby akumulátor vydržel několik roků a přitom nabíjení netrvalo několik dní.

PLATÍ, ŽE ČÍM NIŽŠÍ NABÍJECÍ PROUD, TÍM ŠETRNĚJŠÍ NABÍJENÍ Pokud někdo nabíjí 12Ah aku 0,6A bude ji sice nabíjet i víc jak den ale aku trpí daleko míň jak při 1,2A a kdo potřebuje nabít rychle může nabíjet i 0,5C to jest pro 12Ah aku 6A a nabije za pár hodin, jen to aku rozhodně na životnosti něpřidá ale ubere

A druhá věc je že na spoustě akumulátorů jsou dokonce napsány hodnoty nabíjení

Toto je například aku z mojí UPS, je to hermeticky uzavřený aku, nic v něm nešplouchá, leží na boku a jeho pracovní poloha je jakákoli a přesto to není GELOVKA!!! a maximální hodnoty nabíjení jsou an i uvedeny ač je to 4,5Ah může se to nabíjet až 1,35A což je 3x víc jak 0,45A.


Naposledy editováno 05.01.2010 22:39:41

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

5.1.2010 v 23:19 | Nahoru | #111
tedy BANDASKO začni chrapat v loznici,tak knihovna ti nesvedci

1 reakcí na tento příspěvek nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 00:05 | Nahoru | #112
Tak jsem to tady přelouskal celé, ufff...

Dotaz - jak velký proud proud tlačí do baterky altík na motorce? jak je "inteligentní" regulace na motorce, dejme tomu - dva, tři roky staré? Chová se stejně jako kvalitní nabíječky?

1 reakcí na tento příspěvek nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 00:43 | Nahoru | #113
já myslím, že tu stále většině uniká zásadní věc....a to je způsob nabíjení...buď se nabíjí proudem, nebo se nabíjí napětím....

platí tady jednoduchá základní poučka - napětí protlačí proud. kde není napětí, nic neteče...z toho se vše odvíjí...

je to jednoduché, buď se snažíte nalejt do baterky co nejvyšší proud, a mít rychle nabito, přičemž je člověku fuk, jak vysokým nabíjí napětím...a to má své poměrně omezené limity.jednak je to schopnost článku absorbovat dodanej náboj bez poškození, a druhý podstatný omezení jsou proudový schopnosti nabíjecího zdroje.

Druhej případ je nabíjení napětím, to jest připojení přesně definovaného napětí, s dostatečnou tvrdostí zdroje. to je podle mně nejšetrnější cesta k nabíjení i údržbě...časově náročnější, ale rozhodně šetrnější.

pokud si to chce někdo představit názorně, tak mu to můžu vysvětlit a rozepsat to tu, ale nevím jestli to tady k něčemu bude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 01:31 | Nahoru | #114
tobig> zjednodusene receno: alternator je zdrojem stridaveho (obecne vicefazoveho) napeti (idealni v pripade uplne magenticke vazby a nulovych odporu dratu) v zavislosti na otackach -> potreba regulace. Regulator je prvek mezi alternatorem, jakozto zdrojem energie a akumulatorem jakozto spotrebicem (pri dobijeni). Vetsina motocyklovych funguje na bazi zkratove pulzni regulace a jsou osazeny tyristory. Maji nastavene regulacni napeti (napr. 13.8-14.2 V pro 12V system) a tim "krmi" baterku, coz je druhy pripad prispevku #113. Neni to vlastne nabijecka v klasickem smyslu, pouze "dobijecka"; pro udrzovani baterie v nabitem stavu idealni, v pripade pripojeni hluboko vybite baterie muze byt dobijeci proud zpocatku dost vysoky...

Bandaska> myslim, ze rozepisovat netreba. Ti, kdoz by to pochopili to nejspsi uz stejne vi a ti druzi to zase tezko neoceni...

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 08:33 | Nahoru | #115

Bandaska>já myslím, že tu stále většině uniká zásadní věc....a to je způsob nabíjení...buď se nabíjí proudem, nebo se nabíjí napětím....

platí tady jednoduchá základní poučka - napětí protlačí proud. kde není napětí, nic neteče...z toho se vše odvíjí...

je to jednoduché, buď se snažíte nalejt do baterky co nejvyšší proud, a mít rychle nabito, přičemž je člověku fuk, jak vysokým nabíjí napětím...a to má své poměrně omezené limity.jednak je to schopnost článku absorbovat dodanej náboj bez poškození, a druhý podstatný omezení jsou proudový schopnosti nabíjecího zdroje.

Druhej případ je nabíjení napětím, to jest připojení přesně definovaného napětí, s dostatečnou tvrdostí zdroje. to je podle mně nejšetrnější cesta k nabíjení i údržbě...časově náročnější, ale rozhodně šetrnější.
pokud si to chce někdo představit názorně, tak mu to můžu vysvětlit a rozepsat to tu, ale nevím jestli to tady k něčemu bude.



Motorky nabíjím tím ultimatem.Připojil jsem si k tomu kdysi voltmetr a ampermetr,abych věděl,co do toho jde,ale spíše by to chtělo osciloskop. Ten nemám.
Baterku do auta či do traktoru nabíjím tak,že použiju normální nabíječku,co tatík kdysi dotáhl z lokomotivního depa,kde pracoval. Má přes dvacet skokových rozsahů od cca 6 do 30V.Je to velice tvrdý zdroj,žádná made in home,co kolísá.
Hlídám i proud i napětí. Napětí nepouštím přes 14,4V a proud držím při zahájení v 0,05C a končím cca na 0,01C.Tím poměrem napětí a proudu,a četností vybíjení poznám kondici baterie.
Velmi malý proud "čistí" desky v baterii.
POslední baterie z auta byla akuma,74AH a odešla mě ted před vánocema. Poznal jsem to na jejím "chování" dle výše zmíněných hodnot.
Dělám to dobře,nebo něco blbě? Jsem sice "elektrikář",ale oborem trošku jiným. Je to trochu,jako když by měl psychiatr operovat apendix.Taky doktor.
Za včerejšek se Bandasko omlouvám.

Naposledy editováno 06.01.2010 08:34:26

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 08:55 | Nahoru | #116
Nabíjím většinou pulsně kmitočtem sinus 50Hz
Kladná půlvlna 500mA , záporná asi 60mA

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 09:13 | Nahoru | #117
Skalda> Děkuji za vysvětlení

nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 12:33 | Nahoru | #118

(reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 12:35 | Nahoru | #119

mikro>jojo stočenej plíšek. přechoďák jak prase.... .-( zlaty GOLDy, ale i bacha! dovážej se sem teď činský kopie. kde jsou samci z nějakeho divněpružinovky.. takže je to tak na 5x spojeni a pak se přechoďák taky rapidně zvětší. no DEAN



hele ja mam tech cinskejch goldu asi 4druhy a vypadaji OK... ostantne ty Dean mam taky cinske kopie... 10paru za tri dolary je dobrej argument... a vypadaji zatim v pohode...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječkáři - Soutěž o nejmenší nabíjecí proud

6.1.2010 v 16:37 | Nahoru | #120

prackarr>Tak na moto není co řešit. Já ji mám,a u mě je v permanenci! Jede nonstop!


...Pracko,...tak jsem tam dnes byl s tím, že si tu Optimate koupím,....a prd ....mají celou zimu zavřeno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist