paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XR 125 vs DT 125 R
1.5.2009 v 19:14
Zdravim a predem se omlouvam, ze zakladam tema, ktere uz tu urcite bylo mnohokrat reseno, ale at jsem hledal jak jsem hledal, nenasel jsem. Kdyztak odkazte prosim.

Chci si koupit 125ccm endurko na nauceni, jsem uplny zacatecnik a dost me lakaj polni cesty a louky a pritom ale chci, aby to mohlo i na silnici a dalo se na tom nekam dojet. Motorku chci kupovat mirne jetou, tak rv 2005 nejstarsi a najeto do 15k, lepe do 10k. Cena do 55000.

Postupnym vyrazovanim mi zbyly dve motorky, XR a DT. Jelikoz jsou dost odlisne, 2T vs 4T, nemohu se stale rozhodnout. U XR se bojim, ze mi brzo nebude stacit vykon a budu se na tom nudit (DT je vykonnejsi a jeste si ho mohu za rok otevrit), maximalka taky nic moc. U DT se bojim nepohodlnosti sedla a ze budu do motorky porad cpat dalsi a dalsi penize, nebot je to 2T a ja se v motorkach skoro nevyznam a nic si sam neopravim. Dalsi nevyhoda vyssi spotreba, nutnost lit olej a jecivej zvuk.

Proto bych chtel poprosit nejakeho majitele DT 125 R, aby mi potvrdil jak je to s tou pohodlnosti, jak dlouho se na tom da po polnackach a silnici jezdit, aby clovek nebyl otlacenej a rozbolavelej a hlavne jak je to s tou udrzbou dvoutaktu a investic do neho, toho se bojim nejvice, ze s tim budu muset porad nekam jezdit a platit a platit a platit a nejhure zapomenout neco udrzovat aby to pak odeslo...

Uplne nejvice bych ocenil info od nekoho, kdo najezdil dost km na obou techto motorkach.

Predem diky za opdovedi.
Anketa: Co je pro me vhodnejsi?
DT 125 R
69%
42
XR 125
31%
19

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 08:32 | Nahoru | #91
SirIndy> pojede o trošku rychlejí ale hlavně se to projeví na akceleraci a že to plynem pude na prdel
otevření dt není blobost
a otevření dt trvá cca 30min když dlouho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 09:45 | Nahoru | #92

jeleva>cíba: no ono záleží, jestli oočíš přívěru... protože, když ji otočíš aby byla furt otevřená, tak to ve spodku nepojede a stejně o bude muset točit, takže spotřeba se zvedne...



A na to si přišel kde? Sundej si výfuk a podívej se co dělá přívěra, když otočíš klíčkem. Pěkně se přivře a pak otevře. A spotřeba? Řekl bych že se po otevření snížila asi o litr protože před otevřením mi to netočilo více jak 8000ot/min a žralo klidně i 6-7/100km. Teď v pohodě 5l

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 10:41 | Nahoru | #93

maras>jeleva>cíba: no ono záleží, jestli oočíš přívěru... protože, když ji otočíš aby byla furt otevřená, tak to ve spodku nepojede a stejně o bude muset točit, takže spotřeba se zvedne...

A na to si přišel kde? Sundej si výfuk a podívej se co dělá přívěra, když otočíš klíčkem. Pěkně se přivře a pak otevře. A spotřeba? Řekl bych že se po otevření snížila asi o litr protože před otevřením mi to netočilo více jak 8000ot/min a žralo klidně i 6-7/100km. Teď v pohodě 5l



tak tak

XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 18:41 | Nahoru | #94
u toho dvoutaktu se nesere ani motor ale spis ostatni veci ,to kvuli temu ze jsou starsi

2 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 18:50 | Nahoru | #95
to maras: jo máš pravdu prostě mění tvar výfuku, možná sme se nepochopili ve formulaci, prostě sem chtěl říct... žes otočenou přívěrou to na spodku nejede a na vrchu to zas "trhá ruce"
chtěl bych vidět toho člověka, co si dal na to Xr dozadu širší gumu, čeho tím vlastně dosáhl?
maras: no a stou spotřebou to je asi kus od kusu, mi zavřené točí až 10 000. a spotřeba podle jízdy...

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 20:00 | Nahoru | #96

Blackshadow>Ach, to je diskusia..
Ja osobne vlastnim XR.. Ano, je to uz pre mna slabe, zo zaciatku mi ten vykon ale stacil, teraz na cestovanie, by bolo lepsie, kebyze to ide 110 stale.. Ked ti trochu fukne, ides max 90 :)

Ale zase na druhu stranu: Aj tak kupis o rok nieco silnejsieho.. A ponahlas sa niekam? Ja chodim jazdievat s litrami a sestovkami, na rovinkach ma trpia, ze idem pomaly, ale v zakrutach nemaju sancu (teda,ako ktori samozrejme).. Menil som gumy a viem to sklopit na stupacku..

A pohodlie? Proste ziadny problem.. sedis tam ako kral.. Este zbalis nejaku holku a ani ta nebude mat problem.. Moja holka sa nikdy nestazovala, tiez sa jej ide pohodlne, aj viac ako 100km, ziadny problem..

Nebudem ti teraz nahovarat XR.. DT ma vacsiu maximalku, to ano! Ale zas, ten zvuk 2T, no neviem.. A vzhlad? Tazko povedat.. Na XR som nahodil sirsie pneu, nastriekal biele plasty na cierno (mam to cerveno-cierne teraz).. Mne sa paci, ale to zalezi na tebe, ktore sa paci tebe..

A spolahlivost XR? 22 400km na tachometri ! Menene gumy, retazova sada (retaz,rozeta a ozubenie), samozrejme olej, a jedno gufero (ta guma) na vidli, lebo mi trosku tiekol olej z vidli.. Vzduchovy filter cisteny...
Samozrejme, menil som aj spatne zrkadla, ale dovodom boli moje pady :D Inac som to polozil uz vela krat, a pada to na kormidlo, zadnu stupacku a zadnu smerovku.. Takze nic vazne sa ti nestane.. Ak to polozis na pravu stranu a nesikovne, mozes este ohnut packu zadnej brzdy (noznej)..

Inac je to fajn motorka, na zadne to ide, burnout tiez ide, driftuje to na snehu (az kym som to nepolozil), a holka je velmi stastna, ked ju berem k jazeru :)



Kamos XR polozil a odnesla to spojkova packa, radici packa, zrcatko, blinkr a jeste zvohybal vidle...

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 20:07 | Nahoru | #97
jeleva> sirsi guma prakticky na XRku jen zvysuje valivy odpor = plazi se jeste pomalejc. jinak to pridava pocitove kolem 50 koni, kdyz to stoji pred ucnakem, stejne jako ledky pod motorem a rajsigovy samolepky z abicka.

XR 125 vs DT 125 R

4.5.2009 v 20:38 | Nahoru | #98
Uvalak: třeba to tam dal schválně, aby to stádo co má pod prdelí netrhalo asfalt...
jj nálepky dávají hodně a úplně nejvíc, když je na ní napsané racing(kua proč žádnou takovou nemám? )

XR 125 vs DT 125 R

5.5.2009 v 07:58 | Nahoru | #99
jasně čím šírší guma tím víc addidas (a tím hůř to jede) a racing nálepky jedině z abc :d a nakonec ještě reflexní proužky na rávky a bude vypadat jak cirkus

Naposledy editováno 05.05.2009 09:20:55

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

5.5.2009 v 09:31 | Nahoru | #100

jeleva>to maras: jo máš pravdu prostě mění tvar výfuku, možná sme se nepochopili ve formulaci, prostě sem chtěl říct... žes otočenou přívěrou to na spodku nejede a na vrchu to zas "trhá ruce"
chtěl bych vidět toho člověka, co si dal na to Xr dozadu širší gumu, čeho tím vlastně dosáhl?
maras: no a stou spotřebou to je asi kus od kusu, mi zavřené točí až 10 000. a spotřeba podle jízdy...



Jasné, každé DT je nějak specifické...Mě to přes 8000 netočilo ASI kvůli zakarbonované přívěře a když sem to vyčistil tak sem ji i otočil takže nevím jestli to bylo tím...K tomu natáčení přívěry..určitě se s tím dá pohrát a nastavit tak aby přivírala ve spod více, ale neotevře se naplno...Jako nastavit to na nějaký kompromis aby to jelo i odspod a táhlo i ve vyšších otáčkách...k té spotřebě....když jezdím s Bikerlakym tak mu TDR žere skoro 6 a já jezdím za 4.5l a stíhám mu v pohodě

K šířce gum se vyjřadovat nebudu, s tím nemám pořádné zkušenosti. Měl sem tam nejšiřší 120ku kterou tam mám vlastně ještě teď a jeto zdechlejší než s tou 100kou se kterou sem to koupil... Teď mám druhé ráfky na DT tak udělám pár pokusu a uvidím jak se to bude chovat

2 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

5.5.2009 v 17:21 | Nahoru | #101
no, abych řekl pravdu, kdysi jsem vlastnil DT 125 (kdysi je to zpátky ještě asi tak 2 měsíce co jsem prodával). Měl jsem ji 2 roky, otevřenou, nikdy žádnej problém. Jezdil jsem převážně louky, polí cesty a občas nějakej ten lesík. 60 mimo silnici a dalších 40% na silnici. Koupil jsem ji jetou, jediné peníze co jsem investoval do oprav byly, když jsem to půjčil kamarádovi a ten v 80 s tím vletěl do příkopu. Akorát svaření úchytu koncovky výfuku a dopředu nová maska a blatník. Jinak se ji nic nestalo, teda ještě budíky to odnesly ale ty už pořádně nefungovali když jsem ji kupoval. Cyklo computer to vyřešil
jezdil jsem s kamarády co měli XR ale všichni si spíš pochvalovali DTcko, sice je pravda ze clovek zastavoval u benzinky častěji než ostatní a musel si vozit v batohu "flašku" s olejem
ale nebylo to až zase o tolik (+- 1,5 l na 100 km a to jen díky tomu že DTcko musíš víc točit. Hlavně do 2 taktů musíš mít pořádnej olej (já kupoval Castrol TTS, cena od 350 - 500 za litr podle toho kde koupíš a pak ty splodiny i nádherně voní a hlavně líp to startuje, můj názor teda)
Další nevýhoda je že DT má nakopávačku, ale s tím se člověk zachvilku naučí a až to bude umět tak už nebude chtít nikdy žádnej el. startér (teda 90% DTček je verze R což je ostrá s nakopávačkou) i když teď co jsem koukal dělaj už i se startérem normálně, lidi jsou asi moc pohodlný
teď jezdím na KTM LC4 620 SC a naprostá spokojenost, maximálku tam mám taky tak 130 ale to je díky rozetě a hlavně drapákům, s tím víc jet je održku
Ale mám radši dvoutakty, můj názor je jednoznačně jdi do DT

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 00:09 | Nahoru | #102
mxFlash> nakopavacka jest vyhodou ne nevyhodou

1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 08:39 | Nahoru | #103
Uvalak> jak pro koho, na žačátky kdo to ještě neumí s tím tak bude nadávat, ale pak už mu to přijde dobrý až to bude umět, vim jak jsem se já zezačátku trápil u toho DTčka, ale to bylo spíš tím že majitel předtím do toho dával nějakej divnej olej a dával ho tam moc tak to bylo celé zanesené a nechtělo to chytat, po výměně svíčky, vypáleném výfuku a pár set kilometrů to ale pak startovalo na 2 našlápnutí a teď už jenom šlapat a šlapat, akorát je naprd když prší, hrozně to pak klouže a nebo když Ti to chcípne někde v lesíku kde není moc místa, ale to už je většinou zahřátý a startuje to na jedno našlápnutí. Prostě šlapat a šlapat, pak už to jde samo
Indy tu psal že tomu moc nerozumí tak to tady vypisuju hodně jednoduše pro dobré pochopení

2 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 10:34 | Nahoru | #104
kup si Yamahu XT 125 super stroj

1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 11:16 | Nahoru | #105
Do terénu DT,na silnici XR...

Kamoš si koupil myslím DT 125 z 97 a po měsíci se mu to celý rozletělo ,ale tak pokud budeš kupovat nějakou novější viz. ta 2005 či co,tak by ti to mohlo vydržet dýl.

XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 12:11 | Nahoru | #106
tak já měl 98 a říkám, nešetřil jsem to nějak extra a vydržela od novoty skoro nic nebylo dělané kromě spotřebních věcí, řetězovky, oleje,filtry destičky a tak...
je to o kusu co koupíš a kdo s tím jak jezdil a choval se k tomu
teď jsem taky koupil r.v. 1996, uvidíme snad s tím nebude nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 13:40 | Nahoru | #107
mxFlash> tak lepsi nez kdyz tam nakopavacku nemas a tocis starter a pak se ti to vyblije. v lese se to roztlaci dost spatne. nejlepsi kombinace je nakopavacka + starter na teply starty (hlavne teda u 4T, protoze ten kdyz se uchcije...).

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 14:37 | Nahoru | #108
Uvalak> jojo už se mi párkrát stalo že jsem si omylem vypnul chcípak v lese a snažil jsem se to nakopnout a pořád mi to nešlo (u 4T), přechcalo se to a rána jak z granátu někde v motoru pak.. asi 3x se mi stala podobná situace, doufám že jsem to nějak nezkurvil
jj nejlepší je mít oboje, ale stejně ostrá je ostrá, mám pak lepší pocit když si to nakopnu než když zmáčknu a podržím jedno tlačítko

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 19:52 | Nahoru | #109

Dědóch>Do terénu DT,na silnici XR...

Kamoš si koupil myslím DT 125 z 97 a po měsíci se mu to celý rozletělo ,ale tak pokud budeš kupovat nějakou novější viz. ta 2005 či co,tak by ti to mohlo vydržet dýl.



Njn, ale ja chci jezdit jak teren (lehky) tak silnici (rozbite mezi vesnicema a mesto)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 19:53 | Nahoru | #110

housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj



Kamos mel moznost srovnani s XR 125 a pry Honda lepsi ve vsech ohledech...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 19:55 | Nahoru | #111

SirIndy>housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj

Kamos mel moznost srovnani s XR 125 a pry Honda lepsi ve vsech ohledech...


Není.. její výhoda je že je větší o trochu
Kde Hondí OHV vadne,se ještě Námaha vzpamatuje a jede...

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 19:58 | Nahoru | #112

mxFlash>no, abych řekl pravdu, kdysi jsem vlastnil DT 125 (kdysi je to zpátky ještě asi tak 2 měsíce co jsem prodával). Měl jsem ji 2 roky, otevřenou, nikdy žádnej problém. Jezdil jsem převážně louky, polí cesty a občas nějakej ten lesík. 60 mimo silnici a dalších 40% na silnici. Koupil jsem ji jetou, jediné peníze co jsem investoval do oprav byly, když jsem to půjčil kamarádovi a ten v 80 s tím vletěl do příkopu. Akorát svaření úchytu koncovky výfuku a dopředu nová maska a blatník. Jinak se ji nic nestalo, teda ještě budíky to odnesly ale ty už pořádně nefungovali když jsem ji kupoval. Cyklo computer to vyřešil
jezdil jsem s kamarády co měli XR ale všichni si spíš pochvalovali DTcko, sice je pravda ze clovek zastavoval u benzinky častěji než ostatní a musel si vozit v batohu "flašku" s olejem
ale nebylo to až zase o tolik (+- 1,5 l na 100 km a to jen díky tomu že DTcko musíš víc točit. Hlavně do 2 taktů musíš mít pořádnej olej (já kupoval Castrol TTS, cena od 350 - 500 za litr podle toho kde koupíš a pak ty splodiny i nádherně voní a hlavně líp to startuje, můj názor teda)
Další nevýhoda je že DT má nakopávačku, ale s tím se člověk zachvilku naučí a až to bude umět tak už nebude chtít nikdy žádnej el. startér (teda 90% DTček je verze R což je ostrá s nakopávačkou) i když teď co jsem koukal dělaj už i se startérem normálně, lidi jsou asi moc pohodlný
teď jezdím na KTM LC4 620 SC a naprostá spokojenost, maximálku tam mám taky tak 130 ale to je díky rozetě a hlavně drapákům, s tím víc jet je održku
Ale mám radši dvoutakty, můj názor je jednoznačně jdi do DT



Pockej tak to si snad neinvestoval do oprav ty ale tvuj kamos co to tam zaparkoval ne?

A u DT ja myslel ze od urcityho roku uz se dela jenom elektricky startovani, nevis to presne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 19:59 | Nahoru | #113

Dědóch>SirIndy>housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj

Kamos mel moznost srovnani s XR 125 a pry Honda lepsi ve vsech ohledech...
Není.. její výhoda je že je větší o trochu
Kde Hondí OHV vadne,se ještě Námaha vzpamatuje a jede...



Proc je vyhoda, ze je vetsi? A v jakych situacich jede lepe?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 20:04 | Nahoru | #114

SirIndy>Dědóch>SirIndy>housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj

Kamos mel moznost srovnani s XR 125 a pry Honda lepsi ve vsech ohledech...
Není.. její výhoda je že je větší o trochu
Kde Hondí OHV vadne,se ještě Námaha vzpamatuje a jede...

Proc je vyhoda, ze je vetsi? A v jakych situacich jede lepe?


Tak pokud nejseš prcek,tak je výhoda v tom,že na tom nevypadáš jak vosa na...
Hondice je OHV,takže spodkáč... ta Námaha se ještě ve vrchu trochu probudila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 20:58 | Nahoru | #115

Dědóch>SirIndy>Dědóch>SirIndy>housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj

Kamos mel moznost srovnani s XR 125 a pry Honda lepsi ve vsech ohledech...
Není.. její výhoda je že je větší o trochu
Kde Hondí OHV vadne,se ještě Námaha vzpamatuje a jede...

Proc je vyhoda, ze je vetsi? A v jakych situacich jede lepe?
Tak pokud nejseš prcek,tak je výhoda v tom,že na tom nevypadáš jak vosa na...
Hondice je OHV,takže spodkáč... ta Námaha se ještě ve vrchu trochu probudila



Sem myslel, ze je to dany uz tim ze je to 4T co lepe tahnou dole a 2T co lepe tahne nahore + DT ma priveru co jeste to popozene ve vysokejch. O nakym OHV nemam ani paru :) Jinak mam 174cm a kdyz jsem si projizdel kamoso XR 125 tak mi rozmery ty motorky skvele sedely a na vzhled ja nekoukam...

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 20:58 | Nahoru | #116

SirIndy>Dědóch>SirIndy>Dědóch>SirIndy>housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj

Kamos mel moznost srovnani s XR 125 a pry Honda lepsi ve vsech ohledech...
Není.. její výhoda je že je větší o trochu
Kde Hondí OHV vadne,se ještě Námaha vzpamatuje a jede...

Proc je vyhoda, ze je vetsi? A v jakych situacich jede lepe?
Tak pokud nejseš prcek,tak je výhoda v tom,že na tom nevypadáš jak vosa na...
Hondice je OHV,takže spodkáč... ta Námaha se ještě ve vrchu trochu probudila

Sem myslel, ze je to dany uz tim ze je to 4T co lepe tahnou dole a 2T co lepe tahne nahore + DT ma priveru co jeste to popozene ve vysokejch. O nakym OHV nemam ani paru :) Jinak mam 174cm a kdyz jsem si projizdel kamoso XR 125 tak mi rozmery ty motorky skvele sedely a na vzhled ja nekoukam...



A DT je pry proti XR jen o trochu vyssi.

1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 21:19 | Nahoru | #117
Jo DT je vyšší jak XR...
Tak pokud jsi se vezl na XR,zkus ještě DT a uvidíš co tě pocitově chytne víc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

6.5.2009 v 21:58 | Nahoru | #118

housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj



Super stroj to bude až to bude mít trošku výkon,i když je to 4 takt,tak má pořád do 15 koní rezervu,na to že je to japonec by to mělo bejt jinde...cca 10 koní neni moc..

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

7.5.2009 v 11:55 | Nahoru | #119

Dědóch>Jo DT je vyšší jak XR...
Tak pokud jsi se vezl na XR,zkus ještě DT a uvidíš co tě pocitově chytne víc...



JJ, zitra se jedu projet na DT a pak se rozhodnu...

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

7.5.2009 v 11:59 | Nahoru | #120

Cíba.07>housemoto27>kup si Yamahu XT 125 super stroj

Super stroj to bude až to bude mít trošku výkon,i když je to 4 takt,tak má pořád do 15 koní rezervu,na to že je to japonec by to mělo bejt jinde...cca 10 koní neni moc..



To i XR 125 ma vice a jede lepe... Skoda ze se nedela uz dele WR 125 R, takze neni v inzeratech - protoze to se mi zda jako idealni kompromis mezi DT a XR - 4T ale vykonnejsi, lepsi do terenu nez XR...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist