Jawa Rotax
Jawa 500 "Tramvaj"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
[img]
2 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
[img]
2 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Hale netušíte co konkrétně je toto za rám?
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
Moc Ti předem děkuji,fakt je moc fajn,že se tu někdo takový našel co ho tydle starý motocykly Jawa také ještě zajímaj.
[img] Ještě jeli na jawách v Trophy týmech a Stříbrné trofeji Rusové v roce 1972 ve Špindlerově Mlýně. Vím to jistě, mám doma i program se startovní listinou.
Majitel píše, že se jedná o rok 1980 je to 250 a patřila přímo Haraldu Sturmovi, kterej na ní udělal ten rok titul.
Naposledy editováno 09.11.2009 11:18:52
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
fafejta> netušíte co konkrétně je toto za rám?
[img] 250/380 motokros, rok bych tipnul tak kolem 1980
[quote]fafejta> Jo to by byla paráda kouknout na to ve světě motorů,to bys byl moc hodný kdybys to sem postnul...
proč se nepodíváš na odkazy které už tady jsou ?
dyť jsem psal kde to najdeš
jawagallery
anebo přímo tady
SM 70-80 léta
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
[img] bych si ho uškubl, tuhle Jawku prodal kámoš v roce 94-95 chlapovi za cca 6500Kč, kua jsme tenkrát byli blbí až kam jsme viděli jsem tenkrát říkal, voe to je divný nabídl ti 4000Kč a tys mu řekl 6500Kč a ani se necukal a hned to vytopil a koukal hned zmizet, no za dva roky už jsme věděli proč, jinak šla na Jíloviště, ten chlapík jezdil veterány a dřív závodně, jen si vzpomenout jak se jmenoval, já mu pak prodal i banána....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
kozivak>AKRO> Máš odtamtud nějaký foto?Mě zajímaly ty MZ brácha to viděl, když se Příchovice jezdily jako pohár míru a přátelství a prej nádherně zpívaly, na 6D 87 v Jelení Goře to zas chválily jakej to mělo na tu dobu krásnej spodek.
MZ jsem poprvé viděl na 6D 1982 v Povážské a hned mě chytly. Nádherný zvuk - jen tak tiše kňučely - a úžasný průběh, ten nešel přehlídnout. Tehdy byla podle mě MZ s přehledem nejlepší, s odstupem za ní Husqvarna a pak dlouho nic a teprve zbytek světa - KTM, Jawa, italské motorky atd.
A ty super motory vyržely MZ i soutěžním Simsonům dlouho, svět už jezdil s klaphkama a oni měli pořád jednocduchý rozvod pístem a přesto jely nádherně
Naposledy editováno 09.11.2009 11:51:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
3 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
MZty na Kavčáku 09 měly motory ze starších typů. Tovární tam byly ty tmavé,starší, ty se zelenýma rámama by správně měly mít motory, které se navenek podobaly Jawám.
Oni měli systém, podobný tomu jawskému - pro kluby byly jiné (podobné silniční MZ 251) motory, továrna měla v totožných rámech něco jiného.
Soudruzi z NDR se jednoduchých strojků drželi proto, že spolehlivost nenamontované součástky je absolutní , nikoliv z nevědomosti či neschopnosti. A motory jim jely, protože výkon ve špici je jedna věc a průběh výkonu a krouťáku druhá.
Jednou v Jawě brzdili motor ze sériového endura KTM 250 a o jeho 20ti koních se vyjadřovali s despektem...pak tu motorku složili a na akceleračce (200m pevný start, letmý cíl)byl rychlejší jen jawský půllitr.
Óóóbrovské díry ve válci neznamenají óóbrovský úspěch, méně je někdy více .
Klasický soutěžní motocykl, či spíše motocykl vhodný pro soutěže by se od motokrososového měl lišit zejména rozsahem převodovky (motokrosové Hondě Jawa ujede na trojku)a třeba delší stopou (jiný rám), který dovoluje rychlou jízdu v přímém směru po nerovné trati. Tady je motorka s krátkou stopou nestabilní, což se řešívá dodatečnou montáži tlumiče řízení.
U Jaw objem 360 nebo 380 byl snad podle toho, jaké sehnali kroužky .
Série Jawa 250/652-4 (Tramvaj): vrtání 70, zdvih 64, komprese 11,4 (objem kompresního prostoru 22 ccm), 28,4 Nm/6750 a 20,2 kW/7250, 139 km/h, 118 kg pohotovostní hmotnost.
Série Jawa 500/654-4 (Tramvaj): vrtání 80, zdvih 72 (objem 362), komprese 11 (objem kompresního prostoru 34 ccm), 41,2 Nm/6250 a 24,3 kW/6750, 144 km/h, 120 kg pohot. hmotnost.
Tramvaj se tomu říkalo proto, že to jelo jak po kolejích a nedalo se s tím zahnout. Proti Sadílkovi měta T. m.j. jiný válec s jiným systémem vyplachování a menší bubny - 160mm oproti 180mm. To zůstalo i pro sériový Bitrak. Ten měl už v přední části jednoduchý rám, ne áčko. Ale musel se pod krkem udělat "tuning", páč tam fest praskal. Zadní pérování začalo fungovat, až se použilo jedno péro. Tyhle vzduchy s jinýma předkama, s kotoučem vpředu, jednopérem a bubnem vzadu jeli Poláci a nebývali na tom ve výsledcích vůbec špatně.
Pokud se skutečně podvozek na Jawě doladí (mám na mysli jednopéro vzduch), tak třeba proti motorkám z toho období nejsou jízdní vlastnosti až tak špatné - je to jen jiná motorka. Jo, dost chlastá . V terénu vydrží na nádrž tak hodinu.
Spolehlivost? - přes zimu se motorka nachystala a pokud se v sezóně nevyskytly problémy (utopení a tak), tak tu sezónu motorka vydržela. Dělala se jen běžná údržba. Jen tak na okraj - sezóna to je osm-deset dvoudenních soutěží, každý den skoro 300km. Tohle se na Zetce skutečně nedalo jet, to mi věřte. A to byly soutěže, ne současné vyjížďky.
Tož tak.
Michal #5>fafejta> Na 99% zetka, přesně typ nevím, ale můžeš vyloučit 513 a 514 ty to nejsou. Jak psal Vana rok 80 a starší.
ostatně mohla to tehdy být i stopětadvacítka, rámy byly stejné
zařadil bych to asi tady někde
ČZ380 rok 1978
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
plasty-acerbis(Italie)
karburátor-bing(Německý)
tlumiče-marzocchi(italské)
tlumiče -WP(???)
brzdy -brembo(Italské)
kozivak>AKRO> Máš odtamtud nějaký foto?Mě zajímaly ty MZ brácha to viděl, když se Příchovice jezdily jako pohár míru a přátelství a prej nádherně zpívaly, na 6D 87 v Jelení Goře to zas chválily jakej to mělo na tu dobu krásnej spodek.
On se v Jablonci jel o rok později /1981/ i Pohár socialistických zemí v enduru a jeli to naši jezdci, východní Němci a Poláci, tak tam ty MZ byly taky. Pěkné motorky byly i Simsony, v té době absolutní světová špička v 80ccm, 125ccm a 175ccm. Ty 175ccm tenkrát pomalu končily, byly zrušeny myslím v roce 1983. MZ měly vynikající 250tky a 350tky se kterými jezdili půllitry. Zvuk měly nádherný, dokonce jsem viděl Německé fandy, jak si ho natáčeli v rychlostních zkouškách na magnetofon! Spodek proti Jawám byl určitě o dost lepší a neměly problém zastavit v hlubokém bahně a bez problémů se rozjet, což se o Jawkách říci nedalo. Pamatuji si toho sice dost, ale horší je to s fotkami, něco jsem tehdy fotil, ale spíš jezdce v jízdě než detaily motocyklů, ale nejsem stavu to najít. Ještě něco, v tom roce 1980 jsem poprvé viděl v soutěžích motory chlazené vodou, byly to skoro všechny osmdesátky - jak říkal jeden můj kamarád - motor to má jak větší karburátor a jen jedna Cagiva ve 125tkách. Jinak samý vzduch. V terénních závodech to bylo jiné, už koncem osmdesátých let byly 125tky "samá voda".1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
S jawama mám ještě video od motokovu z 6d 78,79,82,83,84,85,87, ale kvalita je už kapku horší. Mz tam bohužel vidět není.
[img]