Vzhledem k narůstajícím počtům adeptů jedné stopy, začínajících každoročně na českých silnicích, bych se chtěl na následujících stránkách pokusit rozebrat tuto problematiku – řekneme si něco o situaci na silnicích, konstrukci motocyklu, fyzice jízdy, brzdění a dalších věcech ve snaze zvětšit šanci začátečníka projít touto velmi nebezpečnou fází bez vážnější újmy.
Autor : nar. 1961, studoval motorová vozidla a spalovací motory v první polovině osmdesátých let na VUT v Brně – ŘP A1 od patnácti, A od sedmnácti let, praxe na různých typech motocyklů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
Ona jízda na "exotech" má taky něco do sebe.
Synátorovi jsem koupil Jawa Mosquito 50, když mu bylo 14 (pak jsem na něm sám s chutí jezdil - byla to sranda). Vzteklá malinkatá dvoutaktní padesátka. Cca 5 koní, neutrál mezi všemi kvalty, vibrace jak startující tryskáč ...
Dost se s tím pral, ale zkrotil to.
Zařadit a přeřadit na tom je na vysokou školu.
Přední brzda v pohodě, ale zadní buben nic - nic - blok.
Prostě brzda s ovládáním On-Off.
Použitelné otáčky v rozmezí 7000 - 8500. Pod to nejelo, nad to nešlo.
Pak synek přesednul na dvacku a v osmnácti už vodil Kawu ER-6. A na dotazy, jestli to na něj není moc, říkal: "Kdo se naučil na Mosquitovi, ten už umí na všem!"
To nejednoduché ovládání člověka vyškolí. Rám z klubka hadů člověka naučí opatrnosti a výběru stopy. Málo výkonný motor naučí naslouchat potřebám motoru, včasnému přeřazení, ...
Spíše jde o to, aby se ti motorkaření neznechutilo, protože v tom můžeš utopit spoustu peněz a času a ani se nesvezeš.
No za pár týdnu se na to ní zajedu podívat, zjistím jak je to s papírama, co bude stát je získat zpátky a jak jsou na tom tlumiče - nevím jestli s nimi zub času něco dělá, ale asi jo. Poté si rozmyslím napevno, jestli trávit prázdninový čas opravou nebo vyděláváním na lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
Stejně u nich nakonec skončíme všichni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
Sandok>Suzuveverka> Vracim se k temhle obtizne zvladnutelnejm vehiklum, na kterejch si jizdu uziju mnohem vic.
Stejně u nich nakonec skončíme všichni.
Proc myslis?
w.o.l.f: Jo, simal je peklostroj, ja tedka po letech dala poradny gumy, misto tech snad jeste puvodni. Ale nejak sem nepocitala s tim, ze budou drzet a ne hrabat, to byly letecky rozjezdy, nez sem si zvykla Jinak prvni jizdy na fichtlu... Poprvy sem trefila sipkovej ker, dve hodiny mi tahali trny z tela, pak sem na to sedla znova, vyjela po vratech a skoncila pod motorkou, nevzdala sem to, do tretice se povedlo a od ty doby jezdim. Bylo mi 11
Naposledy editováno 28.05.2009 15:37:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
Ke článku - Jak už psalo víc lidí, ty pro který to je to buď nepřečtou nebo urazí, ty ostatní to přečtou, ale už jim to je jedno (většinu toho znají/aplikujou)
Ale mám kámoše, kterej chce pořád víc a víc výkonu (super sport) a na svůj věk (19 let) nemá v hlavě zrovna nasráno... Má naježděno tisíce kilometrů na Simáči, pak na dváce ve 4t, na dváce ve 2t a teď honí nějakou slabší silničku a chce kupovat silnější. Pořád chce výkon a zrychlení a rychlost, ale když s ním mluvím, uvědomuje si, co ho to může stát a myslí na to (snad) i při jídě... (Snad si to tu nebude číst ) Kéž by takových bylo víc...
1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
kdo si chce nechat poradit tak vás poslechne a kdo ne ten má smůlu dvakrát ... jednou tu lepší když se jen vykoulí a stojí ho to jen peníze a tu druhou .....
děkuji ......
Che - Tleskám a děkuji moc za tenhle text. Na to, kolik tam toho je, opravdu není dlouhý, je nabitý informacemi No...jdu si pročíst ještě Jak nezačít...
A ještě jednou díky moc!
Naposledy editováno 16.10.2012 11:10:16