globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAK začít - NA ČEM A proč
 
16.1.2009 v 20:33
Fascinující svět motocyklů. Rychlost, zrychlení, náklony, adrenalin, sex, machrování, pocit vlády nad Strojem i okamžiky hrůzy, pády, havárie, pach nemocnic, pohřby, rodiče bez dětí a děti bez rodičů – o tom všem to bohudík a bohužel je.
Vzhledem k narůstajícím počtům adeptů jedné stopy, začínajících každoročně na českých silnicích, bych se chtěl na následujících stránkách pokusit rozebrat tuto problematiku – řekneme si něco o situaci na silnicích, konstrukci motocyklu, fyzice jízdy, brzdění a dalších věcech ve snaze zvětšit šanci začátečníka projít touto velmi nebezpečnou fází bez vážnější újmy.

Autor : nar. 1961, studoval motorová vozidla a spalovací motory v první polovině osmdesátých let na VUT v Brně – ŘP A1 od patnácti, A od sedmnácti let, praxe na různých typech motocyklů
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 07:55 | Nahoru | #91
Fofrer> Tak ono pri porovnani by to dopadlo asi tak jak pise Che Staci se podivat na konstrukci motorky. Motorka s bubnovejma brzdama brzdi vetsinou dost zoufale, ale to ti vetsinou dojde az pri porovnani s necim jinym. Moderni dvepade maj aspon vepredu kotouc a brzdej. Pokud jde o vlastnosti motoru... Rekla bych, ze to jede tak, jak to brzdi Ja na zetce nezvladam jet vic nez 80 kvuli vibracim, prej to da i 100. Moderni bude dynamictejsi a rychlejsi. Chovani motorky v zatacce taky nebude zrovna luxus, i kdyz tam se to da hodne ovlivnit vyberem gum.

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 08:35 | Nahoru | #92
Suzuveverka> Naprostá pravda - tydle starý Stroje maj navíc většinou problém s uložením zadní kyvné vidlice a sou v náklonu dost nervózní - má to asi cenu jenom v případě, že by se to podařilo uvést do chodu s minimálníma nákladama, jinak bych ty prachy vrazil spíš do čtyřtaktu.

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 09:08 | Nahoru | #93
Dobrá, tak se uvidí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 09:42 | Nahoru | #94
Fofrer> Hele - úplně marný by to nebylo, kdybys to zprovoznil a dostal zpátky na papíry přiměřeně levně.
Ona jízda na "exotech" má taky něco do sebe.

Synátorovi jsem koupil Jawa Mosquito 50, když mu bylo 14 (pak jsem na něm sám s chutí jezdil - byla to sranda). Vzteklá malinkatá dvoutaktní padesátka. Cca 5 koní, neutrál mezi všemi kvalty, vibrace jak startující tryskáč ...
Dost se s tím pral, ale zkrotil to.
Zařadit a přeřadit na tom je na vysokou školu.
Přední brzda v pohodě, ale zadní buben nic - nic - blok.
Prostě brzda s ovládáním On-Off.
Použitelné otáčky v rozmezí 7000 - 8500. Pod to nejelo, nad to nešlo.

Pak synek přesednul na dvacku a v osmnácti už vodil Kawu ER-6. A na dotazy, jestli to na něj není moc, říkal: "Kdo se naučil na Mosquitovi, ten už umí na všem!"

To nejednoduché ovládání člověka vyškolí. Rám z klubka hadů člověka naučí opatrnosti a výběru stopy. Málo výkonný motor naučí naslouchat potřebám motoru, včasnému přeřazení, ...

Spíše jde o to, aby se ti motorkaření neznechutilo, protože v tom můžeš utopit spoustu peněz a času a ani se nesvezeš.

JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 10:06 | Nahoru | #95
Sám jsem začínal na Jawa 20,pak rovnou ČZ 175 Sport, pak 20 let jen auta a teď jsem se vrátil na 535 Virago,ale můžu říct že první rozjezd byl jak v autoškole,síla plynu byla trochu větší než u ČZ.Pravda ovšem je, že na ČZ jsem už jezdil dávno předtím, než jsem šel dělat papíry na fichtla, takže místo plánování dalších jízd mi po první jízdě učitel řek," že jsem černej jako briketa a že je pro mě škoda benzínu "a šel jsem rovnou ke zkouškám!

JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 10:30 | Nahoru | #96
Jen si to znackuju :), dobre napsany, Che

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 11:41 | Nahoru | #97
650ccm> zajímavá úvaha, musím říct že mě občas baví i vyjet si jen tak s Babettou... svištět si závratnou rychlostí, pozorovat lidi, jak si ťukaj na čelo ještě s dobovou přilbou..
No za pár týdnu se na to ní zajedu podívat, zjistím jak je to s papírama, co bude stát je získat zpátky a jak jsou na tom tlumiče - nevím jestli s nimi zub času něco dělá, ale asi jo. Poté si rozmyslím napevno, jestli trávit prázdninový čas opravou nebo vyděláváním na lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 15:10 | Nahoru | #98
650ccm> Presne, kdyz si vzpomenu na zacatky na vesnickejch fichtlech a pak na simalovi, kterej umi bejt taky pekne vzteklej, vyborna ridicska skola A muzu rict, po ctyrech sezonach na japoncich, ze spolehlivej ovladatelnej ctyrtakt me bavi spis jako levny priblizovadlo. Vracim se k temhle obtizne zvladnutelnejm vehiklum, na kterejch si jizdu uziju mnohem vic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 15:21 | Nahoru | #99
Suzuveverka> Vracim se k temhle obtizne zvladnutelnejm vehiklum, na kterejch si jizdu uziju mnohem vic.

Stejně u nich nakonec skončíme všichni.

JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 15:23 | Nahoru | #100
začínal jsem před 25 lety na Simsonu enduro, moje první jízda skončila tak, že se mi simál ppři pokusu o rozjezd pod prdelí zvedl na zadní holt žádný cit jsem neměl, naštěstí jsem pevně držel řídítka a stál nohama na zemi a podařilo se mi ho zkrotit, bylo mi 17 let a byl jsem šťastný jak blecha jaký mám stroj, proti pincku nebo mustangu palba jako hrom. Pak 2O let nic a minulou sezonu návrat, hodně jsem uvažoval a furt uvažuji o koupi Jawy 350 typ 634, což v mém mládí byl aspoň pro mě kultovní stroj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 15:37 | Nahoru | #101

Sandok>Suzuveverka> Vracim se k temhle obtizne zvladnutelnejm vehiklum, na kterejch si jizdu uziju mnohem vic.

Stejně u nich nakonec skončíme všichni.



Proc myslis?

w.o.l.f: Jo, simal je peklostroj, ja tedka po letech dala poradny gumy, misto tech snad jeste puvodni. Ale nejak sem nepocitala s tim, ze budou drzet a ne hrabat, to byly letecky rozjezdy, nez sem si zvykla Jinak prvni jizdy na fichtlu... Poprvy sem trefila sipkovej ker, dve hodiny mi tahali trny z tela, pak sem na to sedla znova, vyjela po vratech a skoncila pod motorkou, nevzdala sem to, do tretice se povedlo a od ty doby jezdim. Bylo mi 11

Naposledy editováno 28.05.2009 15:37:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 15:47 | Nahoru | #102
Suzuveverka> Protože tady ty nové horkojehly přestanou jezdit a zůstanou nám jen ty kvalitně udělané.

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 15:48 | Nahoru | #103
Sandok> Aha

JAK začít - NA ČEM A proč

10.3.2010 v 11:53 | Nahoru | #104
Moje první jízda skončila v pangejtu... jsem se otáčel na Babetě přes silnici a přidal plyn, no... S fichtlem jsem moc nejezdil, vůbec jsem nezvládal rozjezdy (práce se spojkou, která vyžadovala cit). Teď mam Jawu 250, ta už je v pohodě.

Ke článku - Jak už psalo víc lidí, ty pro který to je to buď nepřečtou nebo urazí, ty ostatní to přečtou, ale už jim to je jedno (většinu toho znají/aplikujou)

Ale mám kámoše, kterej chce pořád víc a víc výkonu (super sport) a na svůj věk (19 let) nemá v hlavě zrovna nasráno... Má naježděno tisíce kilometrů na Simáči, pak na dváce ve 4t, na dváce ve 2t a teď honí nějakou slabší silničku a chce kupovat silnější. Pořád chce výkon a zrychlení a rychlost, ale když s ním mluvím, uvědomuje si, co ho to může stát a myslí na to (snad) i při jídě... (Snad si to tu nebude číst ) Kéž by takových bylo víc...

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

11.3.2010 v 10:23 | Nahoru | #105


Naposledy editováno 11.03.2010 22:41:45

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

13.3.2010 v 17:08 | Nahoru | #106
dokonálá jízda na motocyklu - dobrá knížka vod lidí z motorradu

JAK začít - NA ČEM A proč

29.4.2010 v 21:20 | Nahoru | #107
JSEM ZAČÁTEČNÍK .... přelouskal jsem to tu s malejma vyjimkama a myslím že nejen ten článek je tu pro nás důležitý ale i vy MOTORKÁŘI MISTŘI ...kteří nám neustále radíte a nabádáte k tomu správnému kroku ... jsem trochu vyjimka ale také se mě to týká takže jsem rád že tu jste ......
kdo si chce nechat poradit tak vás poslechne a kdo ne ten má smůlu dvakrát ... jednou tu lepší když se jen vykoulí a stojí ho to jen peníze a tu druhou .....

děkuji ......

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

3.5.2010 v 20:22 | Nahoru | #108
kokonhead> Jen pro úplnost dodávám odkaz tady na forum Dokonala jizda na motocyklu

JAK začít - NA ČEM A proč

20.7.2011 v 10:47 | Nahoru | #109
Malinko bych oponoval. Je fakt že litrový sporty jedou pekelně. Akorát když poradíte zažátečníkovi motorku se 70-ti koňma, uvědomte si, jak v roce 1967 přišel four a japonští pepíci se holedbali rychlostí přes 200, odborná veřejnost tvrdila, že v této rychlosti prasknou plíce, když jezdec otevře ústa. Dnes, tydle motorky doporučované začátečníkům, taky umí přes 200 a zrychlej na 100 kolem 3,5 vteřin. Možná 4,5. To že někdo sedne na 70-ti koňovou mášu neznamená, že má vyhráno. Ve srovnání s rokem 1967 jedou moderní strojky o hodně lépe, zejména co se týče brzd a ovladatelnosti, přesto ten co nemá zkušenosti bude mít plné ruce práce tak i tak. Takže pokud se zabije z nuly na sto o dvě vteřiny rychlejc nejni až tak markantní. Pokud nebude mít respekt a v hlavě nas...o, tak je fuck jestli si koupí 600 horneta nebo R1 (např. otevřená NSR umí taky pěkně utíkat). Prostě i "slabší" motky jsou dnes dost silné, aby člověka poslaly do pangejtu, když se chová jak kretén.

JAK začít - NA ČEM A proč

15.10.2012 v 20:43 | Nahoru | #110
A smutný je to,že ty info co tady hodil Che,by se měl dozvědět každej v autoškole,než dostane řidičák. V normální moderní evropský zemi by to tak mělo bejt (podle mě)

JAK začít - NA ČEM A proč

16.10.2012 v 11:09 | Nahoru | #111
Mě čeká po zimě první sezóna na dvou kolech a upřímně, nemám pocit, že by mi motoškola toho nějak moc dala, takže sháním informace kde se dá - od zkušenějších motorkářů, knížka Dokonalá jízda na motocyklu od Motorradu, videa od Sršně a teď jsem narazil na tenhle počin.

Che - Tleskám a děkuji moc za tenhle text. Na to, kolik tam toho je, opravdu není dlouhý, je nabitý informacemi No...jdu si pročíst ještě Jak nezačít...

A ještě jednou díky moc!

Naposledy editováno 16.10.2012 11:10:16
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist