globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl v benzínu
 
1.9.2008 v 09:05
Tak jsem včera ze zvědavosti natankoval do mojí 125 Yamahy YBR benzín Verva 100 (98 oktanů). A mám pocit, že motor má teď lepší chod. Nejsou ve vysokých otáčkách cítit vibrace a celkově mi přijde, že motor jede jakoby "hladšeji" je to možné, nebo je to pouze subjektivní dojem?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Rozdíl v benzínu

5.9.2008 v 14:34 | Nahoru | #91
leoant>Též se mi stalo, že benzin byl cítit jako nafta (nebudu jmenovat),až jsem myslel,že jsem si spletl stojany,ale ne, prý Natural 95.

Rozdíl v benzínu

5.9.2008 v 15:43 | Nahoru | #92
Yper>Ta teorie je pěkná, poučná a asi i správně popsaná. Tady však jsme došli hlavně k tomu, že benzinky asi ne vždy prodávají to, co inzerují a motory se ne vždy chovají podle teoretických předpokladů. Takže je dobré ji znát a v praxi je na... užitečná.

Rozdíl v benzínu

8.9.2008 v 10:26 | Nahoru | #93

Itall>Yper>Ta teorie je pěkná, poučná a asi i správně popsaná. Tady však jsme došli hlavně k tomu, že benzinky asi ne vždy prodávají to, co inzerují a motory se ne vždy chovají podle teoretických předpokladů. Takže je dobré ji znát a v praxi je na... užitečná.



Ale já s tím s Tebou rozhodně souhlasím, protože gauneři se najdou skoro vždy. My Češi máme ve zvyku neustále s něčím či někým vyjebat (sorry) za každou cenu.
To patří ke koloritu tohodle národa.
Důležité je se z toho poučit a napříště se vyvarovat podobných prodejců.
V okamžiku, kdy jde palivo přes "mnoho" rukou (autocisterna - mezisklad - autocistena - pumpa), tak o to víc příležitostí jak něco ošidit, ukrást, zpronevěřit.
Jenom jsem chtěl tou "teorií" poukázat na to, a to nejen já, ale i další přispěvatelé - viz JURAWOOD (napsal to i z praxe), že kupovat do mašiny jiný benzín, než ten předepsaný je zbytečné, protože pocity jsou skutečně jen "placebo".
Navíc tohle vlákno bylo o vlastnostech vysokooktanových benzínů v motorech na BA95.
Věř a víra Tvá Tě uzdraví! lol

Naposledy editováno 08.09.2008 10:29:35

Rozdíl v benzínu

8.9.2008 v 10:35 | Nahoru | #94
Tak jsem zkusil tu careru 95....zadny rozdil ve vykonu.
Mozna pri delsim provozovani na tenhle benzin nebude v motoru tolik usazenin jako pri normalnim, ale to ze dvou nadrzi nepoznam

Rozdíl v benzínu

8.9.2008 v 11:26 | Nahoru | #95
Yper>Ty pocity jsou správné, poznat se to dá, tvrdší nebo měkčí chod motoru, pružnost, někdy i výkon. Není to závislé na deklarovaném oktanovém čísle. U motorky jsem to nepozoroval, mám dvoutakta, ale u auta kolikrát, škodovky jsou na to celkem náchylné. Např. Favorit kdysi v Chorvatsku po tankování u INY neobvykle černě kouřil, ale jel jak z praku. Po natankování ve Slovinsku zase normálka. U Fabie s českým čtyřválcem se to také pozná. Zvláště u litru, ale to skoro nikdo nemá. Tam je znát i jiná viskozita oleje na klepání motoru. Je to znát asi hlavně u slabších motorů, u silnějších se leccos ztratí, tam nikdo nějakého toho koníka nepozoruje.

Rozdíl v benzínu

8.9.2008 v 14:40 | Nahoru | #96
Nižší kubatury jsou náchylné na kde co. U nich rozhoduje i to, zda předtím pršelo s blesky, kdy je ionizovaný vzduch ve větší míře a zda svítí sluníčko a páří se ze silnice - pak jedou jako z praku.
Nelze navíc srovnávat motory aut s motorkovými, které točí v běžném režimu i 5x víc.
Nicméně podpálení ventilů a jejich sedel hrozí po nějakém čase vždy.
Kdybys měl Choperra a chromovými koleny z válců, tak bys to poznal ihned, protože by ti začaly hnědnout z toho, jak se začnou víc přehřívat, protože to vysokooktanové palivo dohořívá ve svodech mnohem víc než při použití paliva správného.

Rozdíl v benzínu

8.9.2008 v 15:05 | Nahoru | #97
Yper>Vliv počasí záleží hlavně na vyladění karburátoru, když je např. směs chudší a ještě je chladno, už to jede blbě,a tak.Vstřikování by si mělo poradit (prej).

Rozdíl v benzínu

8.9.2008 v 15:24 | Nahoru | #98
Itall> Trocha fyziky tedka.... lol
Kdyz je chladno, vzduch ma vetsi hustotu, tudiz se do valce nasaje vice molekul kysliku a vic kysliku zanmena vyssi vykon.
Proto v zimne fabie HovnoToPojede i trochu jedou

Rozdíl v benzínu

9.9.2008 v 11:31 | Nahoru | #99
CZokyn>No,a k tomu kyslíku,ty fyziku,tam musí být taky více benzinu,jinak je směs chudá. Na kyslík zatím nejezdíme.

Rozdíl v benzínu

9.9.2008 v 11:35 | Nahoru | #100
CZokyn>Jestli HTP v zimě jede,tak má směs bohatou.Tomu by odpovídala i jejich vyšší spotřeba,když se šlape na plyn.To zná asi každý,kdo to má,hlavně čtyřventil.Ale tohle není fórum o škodovkách.

Rozdíl v benzínu

9.9.2008 v 12:45 | Nahoru | #101
To máš pravdu, že není, ale CZokyn jen naznačil, že právě pro zvýšení výkonu je vhodnější, pokud je vzduch do motoru dodáván s vyšší hustotou, protože se ho tam dostane víc a pak je i víc expanzních plynů, které zvyšují výkon. Viz Intercoolery.
U aut je váha vzduchu a ta sleduje jeho teplotu a rychlost proudění a na základě toho se pak vypočítává, kolik se ho tam dostalo a tomu ECU upravuje, v mezích tolerance, v závislosti na sešláplém plynu, i množství vstřikovaného paliva tak, aby se bohatost směsi pohybovala někde mezi dolní a horní mezí výbušnosti. Protože pod ní a nad ní nikdy nedojde k zážehu paliva a to ať je vydatnost jiskry sebelepší!
Je to jako s kouřením v garáži, kde jsou kanystry s benzínem a jeho výpary. To že někdo zatím nevybouchl když tam hulil ještě neznamená, že by tam těch par bylo málo - tedy pod DMV. Ale naopak tam může být těch hořlavých par tolik, že UŽ k výbuchu, narozdíl od JEŠTĚ, prostě nedojde.
Jsou hořlavé plyny a páry hořlavých kapalin, kde je např. toto rozmezí od 2% - 90% a jsou i takové, kde rozmezí je jen 5% - 15% a nebo ještě menší.
Jinak se snad všichni shodneme na tom, že HTP od Šáde je vůbec kapitola sama od sebe a nemá cenu vést na tohle téma diskuse.

Rozdíl v benzínu

10.9.2008 v 13:45 | Nahoru | #102
Nechci se vas dotknout ale je znát i u jaké čerpací stanice tankujete protoze kazdá čerpací stanice ma jiné maziva Nikdo z nas nepoznáme jaká je to třída benzínu maji asi 4 druhy(mezi tím jsou i ležáky které mají větší obsah vody atd.,...). Mám zkušenost s natankováním stejného benzínu a na jeden mi to nechtělo jet a snad o litr mi to víc žralo při stejném stylu jízdy. Do kopce to nechtělo vůbec jet a proto tankuju teď vždy od Benziny. Ptal jsem se znamého a ten mi to vysvětlil že je to ve třídě benzínu a v mazivách inspekce s tím ni udělat nemuže protože to je jen na pronajímateli čerpací stanice co objedná a danou třídu to splňuje!!!

Rozdíl v benzínu

10.9.2008 v 15:45 | Nahoru | #103
lachtyh>Benzina mívá slušný benzin,taky bývá v okolí nejdražší,je to asi nějaká jejich obchodní politika,nebo co.Už se mi také stalo,že ani u Benziny nebyl benzin moc dobrý,ale jen jednou,možná výjimka.Jinak tam tankujï vyjímečně,neboť jen vyjímečně nejsou nejdražší.

Rozdíl v benzínu

12.9.2008 v 09:19 | Nahoru | #104
2 Lachtyh: ..nerozumím tomu, co těmi třídami myslel ten Tvůj známý?
Benzín je budˇv kvalitě "Zimní" a nebo "letní" - možná že právě myslel tyto třídy - toto roční období je rozděleno do dvou základních tříd A a B. Jinak samozřejmě různé státy, v závislosti na jejich geografickém umístění na mapě světa, používají ještě další podtřídy.
V těchto třídách a jejich nuancích je uvedena tzv. těkavost. To je vlastně obsah lehkých složek, které v zimních měsících zajišťují startovatelnost. Jinak ta těkavost není vlastně nic jiného, než tlak par, kdy např. v létě je 45-60 kPa a v zimě 45-70 kPa.
Budu-li vyrábět a distribuovat benzín pro sněžné skůtry v Laponsku, tak se budu řídit další třídou-podtřídou F/F1 kdy tlak par je 70-100 kPa, protože tam by jim asi letní třída způsobovala problémy se starty.
Jinak hlediska Zákona o požární ochraně a Zákona o nebezpečných chemických látkách a přípravcích, je benzín stále hořlavou kapalinou 1.třídy.
Složení směsi u těchto dvou tříd A versus B u nás však není natolik výrazné, aby ovlivňovalo jízdní a výkonové parametry.
Jak jsem psal v předchozích příspěvcích, tak každý značkový prodejce používá vlastní aditiva a jsou i takoví, kteří žádná další aditiva nepřidávají, protože rovnou z výroby již aditiva palivo obsahuje.
Ti, kteří přidávají jsou známí světoví výrobci a distributoři. U nás konkrétně - Shell, Agip, OMV, Jet(Conoco), Aral a naše Benzina. Jejich tanky s aditivy, obsahující zázračnou formuli, jsou umístěny už přímo u výrobců paliv v místě, kde se provádí distribuce, kde je to např. do autocisteren kontinuelně přimícháváno.
Při přechodu z letní na zimní třídu se může vyskytnout, že bude použita tzv. podtřída pro toto přechodové období, které však zpravidla nebývá delší než 4 týdny a kvalita paliva se pak nachází někde mezi těmito dvěma třídami.
Co se týče nájemnců, tak ti neovlivňují nic.¨Ti mají možná z jednoho litru 10 -20 haléřů, ale za kolik se bude prodávat a jak se bude aditivovat, určuje provozovatel té konkrétní značkové sítě. Nájemci žijí z bufetu a ostatního prodeje (taky je to vše pěkně drahé ). Nicméně kdyby jim to nesypalo, tak by to nedělali - dívat se na ně jako na chudáky je přinejmenším zcestné! lol
Pokud se tedy rozhodujete kde nakupovat a srovnáváte ceny a najednou zjistíte, že např. pumpa Rokas a nebo Robin nají benzín za stejnou cenu jako Benzina či Shell a nebo jiná shora uvedená značková síť, byť by to bylo i o nějaký ten fufníček levnější, tak vězte, že je lepší koupit palivo u té značkové, protože tam aditivo prospívající procesu hoření a samotnému motoru je v jiné konstelaci a ve větší dávce! Volba je ale na Vás. (Jinak já nakupuji i u Rokase či Robinu)
A jak jsem psal už předtím - nejezdím tolik, aby mne na cca 15ti litrovou nádrž za týden ten dražší benzín zruinoval.
Jinak Benzinu nemusím, ale to je z čistě osobní zášti a averzi vůči tomu dinosaurovi Unipetrolu, který už dávno vlastně neměl existovat a jehož součástí Benzina je.
Pokud narazíte na špatný benzín, tak to není tím, že by byl tak vyroben, ale tím, že nejsou správně provozovány skladovací zásobníky na čerpací stanici, dýchání do atmosféry není správné, dochází ke kondenzaci vzdušné vlhkosti a tu pak dostanete, nebo v nádrži byla předtím nafta a pan majitel tanky prohodil, nebo se chyby dopustil řidič autocisterny a nebo i obsluha, protože stáčecí místa nejsou správně označena pro dodávku, nebo byl bordel už v samotné autocisterně. Nebo sám pan majitel doslova šidí - viz nálezy ČOI. Těchto praktik se však nedočkáte u značkových pump, protože tam nájemce na takto pančovaném palivu nic nevydělá a provozovatel sítě si to nelajzne!

Rozdíl v benzínu

12.9.2008 v 20:56 | Nahoru | #105
>Yper: NE je je to tim že cim dele skladuji benzin tim vice na cebe vaze vodu a odpuzuje ji ze sebe takze proto ten benzin je mene kvalitni. Asi tak ale to co jsi rikal to je take pravda. No znam jednu benzinu u ktere se da koupit docela laciny benzin oproti jinejm a nikdy jsme nemel problem s benzinem ani naftou v aute

Rozdíl v benzínu

12.9.2008 v 20:58 | Nahoru | #106
>Yper : Nezapomen ze benzin skladujou v obrovskych nadrzich a ne jen pumpari ale uz vyrobce.
Jo a takovou malou poznamku benzina je slovenska uz

Rozdíl v benzínu

14.9.2008 v 14:47 | Nahoru | #107
2 lachtych: ..musel bys pracovat v nějaké chemičce zabývající se výrobou paliv, jako je např. Česká rafinérská, která se rozkládá buď v lokalitě Kralupy a nebo v Litvínově, aby jsi viděl a pochopil, že benzín vyrobený a uskladněný např. v tanku o obsahu 5000 m3 a i více, se v té skladovací nádrži ani neohřeje. Jakmile se naplní, jde na analýzu a pak se ihned expeduje. Denní zpracování ropy je rovno spotřebě a jen ve vyjímečných případech se vyrábí na zásoby, ale v případě světlých paliv to jde okamžitě ven, přičemž kontrola vody u paliv je jedním z kvalitativních ukazatelů, zda palivo jde ven či nikoliv.
Kdyby shora jmenovaná společnost patřila Čecháčkům, tak to co píšeš by bylo skutečností pravidelně se opakující (viz doba před 20ti lety), ale v případě vlastnictví společnostmi Agip Petroli a Shell to není pravda. A věř mi, pracuji tady dlouho a právě v oblasti paliv.
Jinak benzín (obecně výrobky z ropy jako nepolární kapaliny) na sebe v žádném případě neváží vodu - nejsou hygroskopické jako např. chlorid sodný - kuchyňská sůl.
Voda se do paliva dostane právě tím, že pumpaři nemají dýchání jejich skladovacích tanků na tzv. rekuperaci par - uzavřený, neatmosférický okruh.
Pokud jde hladina tanku dolů, tak přes neprůbojné pojistky se tam nasává vzduch s vlhkostí. Ta po ochlazení kondenzuje a přechází ve formě kapaliny do tanku. V noci se vzduch přisává i když tank stojí, protože plynná atmosféra ochlazením smršťuje objem a tak nasává vlhkost a ta tam zase kondenzuje a tak pořád dokolečka dokola.
Jinak v létě, i když se to nezdá, je vzdušná vlhkost mnohem větší (víc jak 60% než v zimních měsících - pod 40%).

Naposledy editováno 14.09.2008 14:48:11
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist