Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)
řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.
BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.
Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O

Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.
Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.
Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O

I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám

Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.
Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .
Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O

A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party

Spousta šťastných kilometrů přeji

Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
Ja som prešiel z Aprilie Pegaso tiež motor Rotax na Suzuki V-Strom 650 a je to presne taká motorka ako sa o nej píše.
A tiež mám Daciu. Za tie peniaze čo ma Stepway vyšiel, som mohol mať jazdený Passat/Superb.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
hruso25 píše:
A tiež mám Daciu. Za tie peniaze čo ma Stepway vyšiel, som mohol mať jazdený Passat/Superb.
Brecis,chapu to dobre?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
assassin píše: puffybodie> tak ted jsi me asi dorazil.... napises, ze ducati nuda. napisu, ze ducati cokoliv jen ne nuda, napises stare ano, ale nove te nenadchli( y ) a jako priklad uvedes i deserta... tak kontruju tim, ze nekterym zas desert prijde ok, napises, ze desert povazujes za nejlepsi enduro a jedina slabina je, ze zni otresne.... tak bud mam nejakej problem s chapanim (coz nevylucuju, posledni dobou mi tady prijde, ze jsem z jineho sveta) a nebo ti uz definitivne mrdlo
nuda = Ducati, Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki........ s 100, 120,150 a podobne kW co v provozu nejde vyuzivat aniz by clovek nebyl jednou nohou bez ridicaku
stare ano, nove nenadchli = Supersport nebo Desert X krasne nove Ducati, co se mi libi. Multistrada vypada za mne otresne, tam se mi libi jen ta stara prvni. Co se tyce "starych", tak v hlave mam treba Ducati Passo jako proste krasnou a povedenou motorku a jeste takova ta syrova, stejne jako stary 600/620/900 SS. Proste bez elektroniky, proto jsem mel rad i ZX-9R
Desert X nekterym prijde Ok = kontrujes ale tim, ze das priklad cloveka co jezdi zavody. Samozrejme, ze si to umim predstavit na normalni jezdeni prave diky ergonomii, ale ten otresny zvuk s tim by se muselo neco delat hned po koupi. Zaroven ale vim, ze to v zivote nevyuziji jako ten clovek co jsi dal priklad a navic i na te ceste to umi mnohem vice nez je realne treba. To ale nevylucuje to, ze je to proste krasna a povedena motorka
Snad uz je to ted pochopitelnejsi o neco lepe
Edit: Stejne jako treba mit jen 1,7m , tak nejlepsim supersportem do realneho provozu je ZX-4RR kdy to clovek vyuzije, uzije si kopec srandy a zaroven nemusi litat 300
Naposledy editováno 04.06.2024 12:18:22
Jestli nekoho bavi jezdit na HD, pionyru nebo nejakym cinskym nebo indickym stroji, proc ne. Ja jsem se jen ohradil nad zaverem, ze 100+ kW motorky jsou nuda…
Honza je normalni kluk z ulice, kterej ma navic pro me nepochopitelnou zalibu ve starych kramech .. pro to jsem vybral jako priklad prave jeho, ze pres jeho zpatecnictvi si ten nudnej desert docela chvali…
Jasne ma talent a jel nejaky zavody, ale kdo z nas zadnej zavod nejel? A na motorce asi taky trochu jezdit umime, kdyz delame "odborne" zavery ohledne vlastnosti takoveho mnozstvi motorek ne? Ja treba v terenu nemam vubec sanci, ale zas na asfaltu ho sfouknu jak svicku (test - jsem zvedavej, jak dlouho bude trvat nez se mi to vrati

Naposledy editováno 04.06.2024 12:48:41
puffybodie píše: Multistrada vypada za mne otresne, tam se mi libi jen ta stara prvni.


Inak to, že má nejaká motorka 100 kW, zďaleka neznamená, že nejde v nízkych otáčkach. Ono motorka nie je len motor.
Keď manželka objednala auto, ktoré ešte ani v predajni Dacia nikto nevidel a s novym motorom, ktorý sa vyrábal cca štyri mesiace, ( v Renaulte) mal som také zmiešané pocity.

S koncernovym premiovym autom by som mal u susedov vyššie renomé, ako s rumunskym trojhrnčekom.

Je mi u prdele, čo povedia kamaráti, alebo susedia. Páči sa mi RVM, ZONTES, APRILIA, alebo VOGE tak si to kúpim.
puffybodie píše: Co se tyce "starych", tak v hlave mam treba Ducati Passo jako proste krasnou a povedenou motorku a jeste takova ta syrova...
Paso, Ducati Paso, píše se to s jednim es, na počest Renza Pasoliniho.
Ten zbytek nemá smysl komentovat, ale chtěl bych se tě na něco zeptat - jaká je podle tebe dohromady hodnota mincí na obrázku?

2 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
Jaké jsou Vaše zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Nicmene souboj F800GS a V-Strom 650 XT je hodne vyrovnanej a bude to o osobnich sympatiich k te nebo one znacce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
jandaxx píše: MCMedium> Já myslím, že by sis ty motorky měl projet. A taky si myslím, že pokud nejseš profesionální testman, tak poznáš prd.
Pozná i když není profesionální testman. Je spousta věcí na které přijde až když si motorku reálně vyzkouší. Co je pro jednoho běžné a mávne nad tím rukou, druhému může vadit s tím že si zvykne a pro třetího je ta samá věc tak zásadní že si kvůli ní motorku nekoupí.Pozná když mu při sezení bude mechanicky něco překážet, nebo nedošáhne tak jak je zvyklý. Jestli ho tvar nádrže nutí mít nepřirozeně roztažené nohy, jak vídí z motorky na cestu, jestli je budík v jeho zorném poli nebo ho musí pohledem hledat, vyklopí bočák na první pokus nebo ho bude z pod motorky lovit, atd...
Šřířku a polohu řidítek lehce doladí podle svých potřeb zato zalomení kolen na stupačky bude měnit těžko.
Někomu sedí když je motor živý a může ho vytočit, jiný preferuje řadit co nejméně a drží motor na hranici zvýšeného volnoběhu a to při testovací jízdě pozná taky.
Klidně se potom může stát že motorku kterou měl z testů a diskusí načtenou jako pro něj nejlepší odmítne a přikloní k jiné, která nebyla teoreticky ta nej ale jemu sedla nejlépe.
MCMedium píše: řeším: .......... možnost to pak také prodat
Tahle věc je důležitá že jsi sem napsal hned na začátek. To kdyby tě náhodou napadlo koupit něco z čínské produkce, protože Sršeň v testu na TV Prima říkal jak super motorky to jsou. Neznám jediného člověka který si koupil ojetou čínu, což ti samozřejmě rapidně snižuje možnost motorku prodat. V podstatě je z takové koupě motorka na celý život. Né že ji nikdy neprodáš protože je tak dobrá, ale proto že se nenajde debil který si od tebe koupí jetou čínu.Naposledy editováno 06.06.2024 08:14:28
bazin. píše: Neznám jediného člověka který si koupil ojetou čínu, což ti samozřejmě rapidně snižuje možnost motorku prodat. V podstatě je z takové koupě motorka na celý život. Né že ji nikdy neprodáš protože je tak dobrá, ale proto že se nenajde debil který si od tebe koupí jetou čínu.
Kuba,těší mě

3 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
A druhá grupa si tady přeměřuje pindíky kdo více vědecky popíše vztah mezi výkonem a krouťákem.
1. Si na ty motorky sedni a projed se co nejdelší trasu ve dvou a ještě si samozřejmě nalož i kufry
Budeš koukat co všechno zjistíš a chvílemi ti to připomene tu Babetu co znáš.
Jestli jsi při smyslech, tak si koupíš velké enduro, klidně starší dobře servisované.
A z toho co jsi tu napsal jednoznačně 800GS.
Podle tvých zkušeností s motorkami bych zauvažoval na nějakou Hondou NC NT či jak se to jmenuje a v automatu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali


Kofer píše: .... malého Stromka jo? Twl vyjeli jste na tom někdy mimo republiku? A seděli na silnější motorce?
....
Podle tvých zkušeností s motorkami bych zauvažoval na nějakou Hondou NC NT či jak se to jmenuje a v automatu.
Viz. zmulin. Tvůj výkřik nemá moc logiku.
Naposledy editováno 12.06.2024 09:27:46
Kofer píše: Já fakt čumím co tady je za chytráky.
A z toho co jsi tu napsal jednoznačně 800GS.
Myslíš to 800GS u kterého se každému upeče alternátor?
viz. tohle vlákno od druhé půlky https://www.motorka...p;pgr=1#goto10697875
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
A teď zase můžete pokračovat v dalších diskuzích a povídání o tom jak je malý Stromek lepší než GS 800 a o tom jak se chovají ostatní motorky na které se tady nikdo neptal ??
Nebo, pokud bys jezdil do terénu tak KTM 790 Adventure. To už je na hraně rozpočtu...
Jinak všechny, které jsi si vybral mají něco do sebe a po Evropě tě v pohodě povozí.. Bral bych Tigera

Naposledy editováno 12.06.2024 23:21:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Slovensko - Route 66 Suzuki DL 650 V-Strom | Petr-xmax | 6 | Včera v 23:58 marna |
Olej do V-stroma 650 Suzuki DL 650 V-Strom | gapen | 17 | 27.4.2025 v 16:59 FOLEY |
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS | dapa1 | 18 | 26.4.2025 v 22:53 X-tra-X |
Držák na telefon Honda CB750 Hornet | HondaHornet750 | 9 | 21.4.2025 v 18:53 Slzic |
Chod přední brzdy na V-stromu Suzuki DL 650 V-Strom | Erenaethan | 14 | 13.4.2025 v 10:40 Sifilis |