a na tom věku asi taky něco bude.
Naposledy editováno 23.03.2008 22:15:17
Driv nez clovek sedl na svoji vysnenou motorku, nejdriv 10 let jezdil postupne na Cize, Jawe, 20 let starym pullitru, 15 let stary 750. Na prvnich kramech si nekolikrat rozbil hubu bez nasledku na zdravi i penezence. Naucil se zvladat prekvapka a krizovky, vychladla mu hlava, prestal jezdit agresivne. Byl nucen se to naucit opravovat, takze pochopil co v tom motoru je, jak to funguje a co to potrebuje aby to spravne chodilo.
To chybi vsem tem co zacinaj rovnou na funglovy erjednapyco.
Dovolím si proto jen malou velmi obecnou úvahu.
Tak jako pro toho kdo začíná s lyžováním není hned ta nej-nej sjezdovka, tak jako začínající horolezec se nevypraví do Himalájí, nepatří biker začátečník na supersport. Začátečník je začátečník bez ohledu na věk a postavení. Tvrzení mám rozum bude jezdit pomalu je fajn, ale ježdění na motorce přece vůbec není o tom jak to na rovině otevřu nebo ne. Jízda na mašině je (alespoň myslím) celý soubor návyků bez kterých to prostě nejde – jak zatáčet impulsem jak bez něho, jakou rychlostí najet do zatáčky aby to bylo dobře, otočka v plným rejdu, rychlá myška, kdy brzdit, jak brzdit atd. Tyhle věci se člověk v autoškole nenaučí. Ty lze získat jen a jen praxí. Jsem přesvědčen že na „normálnějších“ mašinách (gs 500, er5, CBF, fz6…) získá tyto základní návyky průměrný (kterých je nás nejvýce) biker snáze. Pak hurá na vysněný supersport. A najednou je vidět, že na daleko ostřejší mašině na to všechno co už jako umím a dělal jsem automaticky, musím stále myslet, ale zaplať pánbu že je z čeho vyjít.
Také myslím že tento postup má tu výhodu, že když k tomu někdo fakt moc není tak snad bude alespoň tak soudný (nebo jeho okolí) že na toho sporta nepoleze.
Jsou samozřejmě i lidi talenti (ale asi jich podle gause nebude moc) co sednou hned na litra a za chvíli ho vodí jak kolo.
K motorkaření jsem se vrátil po téměř 20 letech, první tři sezony jsem „znovu“ začínal na Kawě 500 (vůbec to nepovažuji za ztrátu času a ani jinou újmu), abych vloni na podzim povýšil na TDM 900.
Toť můj názor, který nikomu nevnucuji ale budu rád když se nad ním alespoň někdo zamyslí.
Váňa>Tak s některými názory tady ne ale opravdu nesouhlasím. Mohl bych je postupně ocitovat a reagovat. Neudělám to páč nechci diskuzi nijak hrotit, protože si myslím, že jako motorkáři jsme i přes rozdílné názory na to či ono, pořád jaksi na jedné lodi.
Dovolím si proto jen malou velmi obecnou úvahu.
Tak jako pro toho kdo začíná s lyžováním není hned ta nej-nej sjezdovka, tak jako začínající horolezec se nevypraví do Himalájí, nepatří biker začátečník na supersport. Začátečník je začátečník bez ohledu na věk a postavení. Tvrzení mám rozum bude jezdit pomalu je fajn, ale ježdění na motorce přece vůbec není o tom jak to na rovině otevřu nebo ne. Jízda na mašině je (alespoň myslím) celý soubor návyků bez kterých to prostě nejde – jak zatáčet impulsem jak bez něho, jakou rychlostí najet do zatáčky aby to bylo dobře, otočka v plným rejdu, rychlá myška, kdy brzdit, jak brzdit atd. Tyhle věci se člověk v autoškole nenaučí. Ty lze získat jen a jen praxí. Jsem přesvědčen že na „normálnějších“ mašinách (gs 500, er5, CBF, fz6…) získá tyto základní návyky průměrný (kterých je nás nejvýce) biker snáze. Pak hurá na vysněný supersport. A najednou je vidět, že na daleko ostřejší mašině na to všechno co už jako umím a dělal jsem automaticky, musím stále myslet, ale zaplať pánbu že je z čeho vyjít.
Také myslím že tento postup má tu výhodu, že když k tomu někdo fakt moc není tak snad bude alespoň tak soudný (nebo jeho okolí) že na toho sporta nepoleze.
Jsou samozřejmě i lidi talenti (ale asi jich podle gause nebude moc) co sednou hned na litra a za chvíli ho vodí jak kolo.
K motorkaření jsem se vrátil po téměř 20 letech, první tři sezony jsem „znovu“ začínal na Kawě 500 (vůbec to nepovažuji za ztrátu času a ani jinou újmu), abych vloni na podzim povýšil na TDM 900.
Toť můj názor, který nikomu nevnucuji ale budu rád když se nad ním alespoň někdo zamyslí.
Třeba já, že? Já se opravdu zamýšlím, to mi věř, ale ty návyky sem prostě nezískávala na Jawě ani kawš, ale holt rovnou na tý R1, kterou tu pořád někdo tak hanlivě označuje erjednapyco . Jako by se s těmahle motorkama nedalo jezdit s citem, jako by se nedalo cvičit manévrování, jako by se na nich dalo prostě jen lítat jak jelita, to to tak opravdu vidítě? A zvládání krizovek? Jakej je rozdíl mezi krizovkou třeba v 50km/h na dvěpade,pětikilu a na litru? Pořád je to krizovka v 50km/h a když se rozsekáš, rozsekáš se, ať sedíš na čemkoliv ne? Možná mam zkreslený představy, nevim, poučte mě
A ještě otázka k Deadmanovi: To, že neumim rozebrat a složit motor ze mě dělá horšího jezdce? Mě stačí, že mam někoho, kdo tomu rozumí a radí a servisuje.
Naposledy editováno 25.03.2008 09:33:50
Ještě k těm opravám, taky mi servis a vše kolem moto dělá přítel. Tak proč bych se v tom hrabala, když to neumim
Cowley PMR 5:05>SSport na začátek pro holku je pitchovina.Ať se sveze v autoškole na 5kilu a uvidí...Myslím, že holkám třeba to GS500 nebo ER docela sluší
..to zavání lehce jako diskriminace.. jako kdyby kluci, co chtěj být kuchaři měli ze začátku jenom krájet zeleninu než je pustěj k plotně..
ježdění na motorce přece neni něco, co by měli v krvi jen kluci. holky můžou být dokonce zdatnější než něktří kluci..
já jsem třeba začala na TZRce, ale ne proto že jsem holka.
..já jen nemam ráda takový to chlapský přivlastňování některých činností ...viz. komentáře: ženská za volantem = auto bez řidiče (přitom to rozhodně neni pohlavím řidiče když potkaj debila) - na takový řeči jsem docela háklivá, když denně potkávám nějaký máčo, co mi bez rozhlídnutí vjede do cesty nebo musim jet na 50ce 30 kvůli páprdovi, co jede středem silnice apod.
..nepopírám že nejsem žádnej rambo - taky bych si na litra netroufla - ale na 6tikilčo a 7 ušáků do každý ruky to stačí..
A.F.I.>no nechci střílet do vlastních řad, ale přijde mi, že chlapi si sice myslej, že jsou mistři světa, ale aspoň než na to vlezou, tak vědí, na jakým principu vůbec ten stroj funguje ... teda nechci paušalizovat ... ale možná by měl lordmaso udělat malou technickou přednášku, než mu slečna na parkovišti odjede na Rjednici po zadním
znám dost pouhých uživatelů i z mužských řad..
Jinak mimochodem tak jednoduche veci, jako je serizeni ventilu, si udela sama i moje holka.
Ono na kazdy motorce se obcas neco vysere. Pricpe se benzinovy kohoutek, zakoroduje kontakt na baterce. Kdyz se ti to stane po ceste, mas na telefonu neustale pripravenou vyjezdni servisni jednotku? Clovek by mel byt schopen odhalit priciny jednoduchych zavad, jako jestli zapalko zapaluje, tece do karburatoru benzin, prechodovy odpor.
Dalsi vec. Kazdy kdo se uci ridit bud obcas spadne, a nebo jezdi tak malo a posrane, ze se vpodstate ridit neuci. Proc rozmlatit novou plastovou nadheru, kdyz starej bezplastovej kram to prezije bez nasledku? Navic se na nem diky slabinam podvozku clovek neodvazi jet tak rychle, takze i pada v mensi rychlosti. Mimochodem, jednou za cas si ustelou i ti co uz ridej velmi dobre, zacatecnici maji nejaky ten pad jisty. V lepsim pripade se jim to jen prevazi na opacnou stranu pri tlaceni z garaze.
lordmaso>Ale, ale, ale tady se nam to ale rozjelo (i beze me ) mno, tak situace je takova ze ted o vikendu ji zkusim pucit tu svoju (bojim bojim ) ale jen kadla kadla nekde na parkovisti at si zkusi s tim manevrovat hlavne na miste, jak tady holky doporucovaly no a pak ju zkusim trocha protahnout (300 z mista lol ) at vidi co to umi a uvidi se jestli do toho pujde nebo ne. Pak dam vedet co na to rikala. Jo a fakt vas holky obdivuju, je jedno jestli mate CeBRo 600 nebo R1, kazdopadne
No, tak to držim palce všem třem! Když mi přítul prvně půjčil R1 ,nechápala sem,že na to má odvahu, dnes, když je moje bych jí nedala z ruky, natož začátečníkovi , i když on to tehdy udělal a byl to pro mě zážitek jako stehno. Hlavně fakt nepodceň teoretickou přípravu, i když to pád nevyloučí, určitě bude překvapená, jak je motorka těžká a nemotorná,k převážení nebude daleko, pozor na zbrklou spojku,no vždyť sám víš,co tady budu plkat, hlavně to přežijte všichni ve zdraví
anickar1>lordmaso>Ale, ale, ale tady se nam to ale rozjelo (i beze me ) mno, tak situace je takova ze ted o vikendu ji zkusim pucit tu svoju (bojim bojim ) ale jen kadla kadla nekde na parkovisti at si zkusi s tim manevrovat hlavne na miste, jak tady holky doporucovaly no a pak ju zkusim trocha protahnout (300 z mista lol ) at vidi co to umi a uvidi se jestli do toho pujde nebo ne. Pak dam vedet co na to rikala. Jo a fakt vas holky obdivuju, je jedno jestli mate CeBRo 600 nebo R1, kazdopadne
No, tak to držim palce všem třem! Když mi přítul prvně půjčil R1 ,nechápala sem,že na to má odvahu, dnes, když je moje bych jí nedala z ruky, natož začátečníkovi , i když on to tehdy udělal a byl to pro mě zážitek jako stehno. Hlavně fakt nepodceň teoretickou přípravu, i když to pád nevyloučí, určitě bude překvapená, jak je motorka těžká a nemotorná,k převážení nebude daleko, pozor na zbrklou spojku,no vždyť sám víš,co tady budu plkat, hlavně to přežijte všichni ve zdraví
Jojo, spojka to je svina lol . Radsi at ji to 10x chcipne nez aby odjela po tom zadnim do rigola...
Přítelkyně také začne na R1, aby měla pak možnost koupit něco silnějšího, ještě se jí líbí Triumph Rocket, ale bojím se, že s jejími padesáti kily by mohla mít s váhou motorky problémy Co myslíte?...Prý Začínáme na moto
NickSlaughter>Škoda jen, že nedělají ještě Bimotu V-due nebo rovnou dvoutaktní půlitr GP, aby se i holky mohly povozit lol lol lol
Přítelkyně také začne na R1, aby měla pak možnost koupit něco silnějšího, ještě se jí líbí Triumph Rocket, ale bojím se, že s jejími padesáti kily by mohla mít s váhou motorky problémy Co myslíte?...Prý Začínáme na moto
ha ha...