Cestou z5 potkám v protisměru 2 borce na modernich GSX o 2 kilometry pozdiji mi oba narvou vejfuk přimo do xichtu, stihli mě dojet i s takovým mega náskokem a to jsem jel rádoby rychle.
Tohle fakt nepoberu prudkou zatačku co ja davam 80 a jsem na hranici dava on snad ve 140, zkoušel jsem jednoho stíhat, ale bez šance. Přece když mam předsebou autobus, kerej zatači do zatačky v kere nevidi do protisměru ani autobusak zezhora se pohlavě nevrhnu smrti vstříc :D
Jako važně to nechapu jak muže někdo takhle valit v zalestněne oblasti, kam před sebe prostě nevidi. Neni tomuu tak dávno, co jaem tam za zatačkou potkal v protisměru autobus co předjižděl kombajn, srnky, ženskou s kočárkem, stojici auto, když už jedu sportovně tak snad s rezervou, abych se mohl vyhnout připadným překážkám nebo mohl uplně zastavit.
Tihle týpci potkat jen jedinou z vyjmenovanejch věci je ztoho masakr.
NEBO NE ? :O
1 reakcí na tento příspěvek Rychle a zběsile.
1 reakcí na tento příspěvek Rychle a zběsile.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychle a zběsile.
Jak už tu psala Sisina, mnohem více mi vadí překračování rychlostí v obci, samozřejmě, zase neberu obec, kdy tam prostě úředník hodí značku, na jedné straně je pole, na druhé straně jeden statek v povzdálí. Ale pokud je to zastavěný úsek, vyběhnutí kočky, psa, dítěte spoza rohu až do cesty je otázka chvilky a je potřeba být schopný to ubrzdit. Zase, motocykl brzdí o něco lépe než auto, takže pokud umím dobře brzdit, mohu jet třeba 55-60, ale v 70 už toho moc nenadělám...[/q
Naposledy editováno 13.11.2016 10:05:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychle a zběsile.
KATRTER píše: Souhlasím s tebou jen v jednom nemůžu, motorka NEBRZDí líp než auto
Není problém, tak zajeď do mýta, až tam budu, máme tam plochu na trénování brzd, je to určeno pro 2-3 motorky, ale klidně ti odeberu jeden kužel a můžeme porovnat auto vs. motorka ;) .
Rozhodně existují auta, která zabrzdí lépe, než já na motorce, ale potkat je na silnici je celkem rarita .
Mr.Dreamer píše:
Rozhodně existují auta, která zabrzdí lépe, než já na motorce, ale potkat je na silnici je celkem rarita .
Tady je potreba uvest z jake vychozi rychlosti chcete pomerovat auto vs. motorka.
Obecne je to tak, ze do 100kmh na tom bude lepe auto, nad 100 motorka.
Cim vyssi rychlost, tim lepe pro motorku, preci jen fyzikalni zakony porad funguji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychle a zběsile.
Mr.Dreamer píše: Není problém, tak zajeď do mýta, až tam budu, máme tam plochu na trénování brzd, je to určeno pro 2-3 motorky, ale klidně ti odeberu jeden kužel a můžeme porovnat auto vs. motorka ;) .
Rozhodně existují auta, která zabrzdí lépe, než já na motorce, ale potkat je na silnici je celkem rarita .
mas to podlozeny nejakym testovanim, nebo to jen tipujes? jestli v plnem soustredeni dokazes na testovaci draze zabrzdit stejne jako auto, asi bych tomu i uveril. v beznem provozu nesmysl, zatim jsem nepotkal motorkare, kterej by me "na brzdach" nezdrzoval i s beznym rodinym kombi...
na aute trosku sportovnejsiho charakteru s obutejma trochu sportovnejsima pneu, myslim motorka nema moc sanci...
Naposledy editováno 13.11.2016 18:52:19
1 reakcí na tento příspěvek Rychle a zběsile.
http://www.motohouse...b-rozhovor-o-brzdach
assassin píše: mas to podlozeny nejakym testovanim, nebo to jen tipujes? jestli v plnem soustredeni dokazes na testovaci draze zabrzdit stejne jako auto, asi bych tomu i uveril. v beznem provozu nesmysl, zatim jsem nepotkal motorkare, kterej by me "na brzdach" nezdrzoval i s beznym rodinym kombi...
na aute trosku sportovnejsiho charakteru s obutejma trochu sportovnejsima pneu, myslim motorka nema moc sanci...
Porovnávali jsme to oproti jedničkové ochcávce, nijak jsme neřešili o kolik, ale kdo. Auto pokaždé bloklá kola (verze bez ABS), samozřejmě jak říkáš, soustředil jsem se.
FishX3 píše: Trocha praxe
http://www.motohouse...or-o-brzdach [/quote]
Jo to dava smysl a potvrdilo to muj nazor (zkusenosti z praxe), viz. vyse.
2 reakcí na tento příspěvek Rychle a zběsile.
V běžném provozu provozu to bude, jak píše assassin. Bude stačit rodinné combi....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychle a zběsile.
cibus píše: Sleeper: To ti ten názor prošel s odřenýma ušima. Motorka má tu brzdnou dráhu jen o 4% kratší, což je na úrovni zaokrouhlovací chyby. A to na tom ještě musel sedět Sršeň, tzn. člověk, který brzdit umí. V autě stačí plácnout po pedálu.
V běžném provozu provozu to bude, jak píše assassin. Bude stačit rodinné combi....
Presel jsem si vyse uvedeny test jeste jednou a nestacim se divit, jaky kycoviny jsou schopni "novinari" napsat.
Konkretne mi jde o pochcavku scout vs. e92 m3.
To, ze se pisou placene recenze na gumy, kde se u cestovek chvali i perfektni grip na trati, nad tim se da jeste mavnout rukou. Preci jen, nikde se neuvadi pri jakych casech tento udajny supr grip je. ALE, aby mi motohouse tvrdil, ze Scout brzdi lepe nez M3 a to prosim pekne i ze 150, to uz je fakt moc. Dale jsem se docetl, ze uvedene vozidlo zapujcila akciova Skoda Auta, to uz pak dava smysl...
Co se tyce mych poznatku.
Motorka (sportovni) brzdi mnohem lepe ze 200 na 100, od 100 na 0 je na tom lepe auto. Hmotnost, kineticka energie, vse dava smysl pri tech vyssich rychlostech...
1 reakcí na tento příspěvek Rychle a zběsile.
(vyhoda motorky pro brzdeni je podle me z fyzikalniho hlediska aerodynamickej odpor. To ze brzdi lip bude spis nedostatecnym vykonem brzd u beznejch aut - s castym brzdenim z 200kmh se u nich nepocita)
BTW ta M3 za 450 je dobrej joke
Naposledy editováno 15.11.2016 08:42:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychle a zběsile.
assassin píše: sleeper: hele ne ze bych to chtel nejak rozporovat - ale z fyzikalniho hlediska me moc nenapada co by melo jasne nasvedcovat jako vyhoda pro motorku pri brzdeni z velkych rychlosti ?
hmotnost, 1,5t vs. 200kg?
e: resp. rychlost v zavislosti na hmotnosti
Naposledy editováno 15.11.2016 10:04:04
SLEEPER píše: hmotnost, 1,5t vs. 200kg?
e: resp. rychlost v zavislosti na hmotnosti
no jen kineticka energie na hmotnosti zavisi primo umerne, tzn pokud do 100kmh zabrzdi auto lip, neni duvod proc by ve vetsi rychlosti se to melo otocit - respektive nevidim ten duvod v rozdilne hmotnosti. to by pak davalo smysl, ze tezsi auto brzdi hur a pak by to i v tom testu hralo do karet te oktavce vs tezsi bmw...
ta aerodynamika mi docela dava smysl - ostatne ruzny zondy, bugatky a koenigseggy otviraj pri brzdeni z velkejch rychlosti i aerodynamicky brzdy...
1 reakcí na tento příspěvek Rychle a zběsile.
Nicméně v reálu bude pořád stačit to rodinné kombi.
Naposledy editováno 15.11.2016 11:15:51
cibus píše: V tomhle má Sleeper recht. Brzdná dráha neroste lineárně ale exponenciálně. Tzn., že s vyšší hmotnosti se dráha prodlužuje násobně.
Nicméně v reálu bude pořád stačit to rodinné kombi.
tak ja nerozporuju, ze to tak je. ale je to spis nejakej komplexni jev, nez "to je prece jasna fyzika" ... nebo aspon me to tak prijde.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |