Proto mě zajímá co jsem udělal blbě, že se mi ta motorka začala chvět. Jel se na té mé. Díky moc za rady.
2 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
Buď rád, že jsi OK.
Určitě jsi čuměl na předek toho autobusu. Úplně fascinovaně jsi koukal na tu strašnou hromadu plechů - a tak jsi taky jel přímo na ni, aniž by sis to uvědomoval. Proto jsi začal brzdit. Kdybys nebrzdil a zároveň zůstal ztuhlý, tak bys nám už o tom nenapsal.
Příště - dívej se, kam chceš jet. V tomhle případě na tu mezeru vpravo od autobusu, na ten volný kus silnice, kam se musíš vejít - a vejdeš se tam.
Vlnění rámu u lehoučké 125 není nic divného. Ty trubičky toho zas tak moc nepřenesou. Pomůže, když kolenama mašinu pevně zmáčkneš. Taky tím zabráníš naražení rozkroku o nádrž.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
The_Kučí píše: nemluvim o tom brždění,ale když se rozhodnu,že jedu tak jedu ..neni dobrý si to rozmejšlet na poslední chvilku
nemyslim si, že je zrovna rozumný, posílat 17tiletýho kluka do kokodů, že si rozmyslel předjíždění. nikdo z vás tam nebyl, nikdo z vás neví, jak moc tam bylo místo a v jaký části silnice ten babeťák jel (on sám píše, že u kraje moc nejel). já jsem si už hodněkrát rozmyslel předjíždění a rozhodně to nemůžem unifikovat, že když už jedu tak dycky prostě jet musím, to je blbost. a už vůbec se do kluka nenavážet, že to řeší na fóru.
e: taky nikoho z vás nenapadlo, jak by moh vypadat/dopadnout ten babeťák, kdyby mezi ním (když jel třeba 50) a autobusem v protisměru prolítla vytočená dváca ve 110ti...
Naposledy editováno 21.08.2012 09:13:33
2 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
Cvičenie je dobrá vec, ale ak ťa niečo prekvapí, tak neviem, či budeš inštinktívne jednať rovnako ako na parkovisku. Aspoň mne to nikdy nešlo .
1 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
jean192 píše: Podľa mňa si nemal ani rozmýšľať, či sa dá predbiehať, ked šiel naproti autobus. Potom by si nemusel riešiť krízovku.
Cvičenie je dobrá vec, ale ak ťa niečo prekvapí, tak neviem, či budeš inštinktívne jednať rovnako ako na parkovisku. Aspoň mne to nikdy nešlo .
to je taky rozumnej názor. ono předvídat a odhadnout správně rychlost protijedoucích vozidel je nejdůležitější. a to chce pouze hafo tréninku/hafo praxe...
Dodo_Terra> a doufám, že víš, že předjíždět vozidlo s velkou rozdílovou rychlostí je taky chujovina největší...
650ccm píše: Nikdo učenej z nebe nespad´
Buď rád, že jsi OK.
Určitě jsi čuměl na předek toho autobusu. Úplně fascinovaně jsi koukal na tu strašnou hromadu plechů - a tak jsi taky jel přímo na ni, aniž by sis to uvědomoval. Proto jsi začal brzdit. Kdybys nebrzdil a zároveň zůstal ztuhlý, tak bys nám už o tom nenapsal.
Příště - dívej se, kam chceš jet. V tomhle případě na tu mezeru vpravo od autobusu, na ten volný kus silnice, kam se musíš vejít - a vejdeš se tam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
650ccm> mělo mě hned napadnout, že jakmile tam je autobus nemá cenu se tam cpát. Co mě v té rychlosti napadlo, prostě šup na brzdy. Je to tak jak to říkáš, prostě sem se chtěl nacpat před tu babetu než se přiblíží ten autobus abych nemusel brzdit, a dopadlo to tak jak to dopadlo.
Forty> A jak na okrskách předjíždíš ty, třeba jenom cyklisty? Vím byla to blbost a rychlost šířka vhodná pro mě a mnou rozjeta rychlost, prostě to nepřipádávalo v úvahu.
650ccm píše: Nikdo učenej z nebe nespad´
Buď rád, že jsi OK.
Určitě jsi čuměl na předek toho autobusu. Úplně fascinovaně jsi koukal na tu strašnou hromadu plechů - a tak jsi taky jel přímo na ni, aniž by sis to uvědomoval. Proto jsi začal brzdit. Kdybys nebrzdil a zároveň zůstal ztuhlý, tak bys nám už o tom nenapsal.
Příště - dívej se, kam chceš jet. V tomhle případě na tu mezeru vpravo od autobusu, na ten volný kus silnice, kam se musíš vejít - a vejdeš se tam.
Vlnění rámu u lehoučké 125 není nic divného. Ty trubičky toho zas tak moc nepřenesou. Pomůže, když kolenama mašinu pevně zmáčkneš. Taky tím zabráníš naražení rozkroku o nádrž.
To sem rád, že jsem to ubrzdil.
Asi bych se vešel. Než sem unsnul hodně sem nad tím přemýšlel, i když tam babeta nejela uplně vpravo.
No v mém případě to udělala asi ta zadní brzda, vyzkouším varianty na letišti a uvidím jestli to udělal rám, nebo zadní brzda. (a nebo já zadkem jak sem svíral půlky )
1 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
Od té doby jezdím jinak než předtím.
Naposledy editováno 21.08.2012 09:50:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Dodo_Terra píše: Forty> A jak na okrskách předjíždíš ty, třeba jenom cyklisty? Vím byla to blbost a rychlost šířka vhodná pro mě a mnou rozjeta rychlost, prostě to nepřipádávalo v úvahu.
i když jedu třeba 160 pod plným, tak kolem cyklisty spomalím třeba klidně na 70-80, naházím tam co nejvyšší kvalt a jedu co nejvíc levý krajnici. teď mě tady ukamenujou, za to jak si tady hraju na mirka dušína, ale co
vezmi si, jakej by to byl pocit pro tebe, kdybys to tahal do kopce spocenej ve 20ti km/h na kole a těsně kolem tebe proletí motorka vytočená a s o 100km/h vyšší rychlostí...
Naposledy editováno 21.08.2012 09:53:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Dodo_Terra píše: Ještě doplním na podzim sem si byl vyjt, kousek polní cesty rovinka, mockrát naježděná ta cesta rotažená 4 (naposledy jsem koukal 70 a plyn byl nadoraz, takže možná tam bylo ještě kapku víc) a najednou proti favorit, tak že si kapku zpomalím, abych kolem něho neprolít jako dobytek a co já šup na přední brzdu a už sem se klouzal, nebej stromu sem v rybníce. Já pár modřin(blbec sem jel v maskáčích od vietnamců) motorka plasty a ohlé řídítka. Sem dopadl ještě dobře. Pro mě to byl první pád mimo fychtla, takže mě to dost zaskočilo. Takže od té doby mám furt nohu připravenou na zadní.
Od té doby jezdím jinak než předtím.
polňačka a silnice je něco úplně jinýho je jasný, že na štěrku nemůžeš zahamsnout předek
Forty píše: i když jedu třeba 160 pod plným, tak kolem cyklisty spomalím třeba klidně na 70-80, naházím tam co nejvyšší kvalt a jedu co nejvíc levý krajnici. teď mě tady ukamenujou, za to jak si tady hraju na mirka dušína, ale co
vezmi si, jakej by to byl pocit pro tebe, kdybys to tahal do kopce spocenej ve 20ti km/h na kole a těsně kolem tebe proletí motorka vytočená s o 100km/h vyšší rychlostí...
Já akorát se dostatečně uhnu. Něco na tom bude, protože to znám na kole jezdím dost a je to hodně blbej pocit.
horadys píše: Demon90> Jestli to nebyla ta babeta jak na ní jel borec po dálnici a předjel ho maník na Fazeru. Ten z tý babety se nasral, dal do ní fazerovej motor a druhej den vidí jak jede Fazer - tak to osolí, prolítne kolem něj. Další den jde po parku a ten fazerovej borec tam sedí na lavce celej v dlahách a ofašovanej a babeťák mu říká - ty jo, co se ti stalo? A on - ty vole včera jsem mazal na svým Fazeru po dálnici, najednou kolem mě prolít borec na babetě - já jsem myslel, že stojím, tak jsem z toho slezl
já teda vždycky zašlápnu/zmáčknu všechno co mám, tzn spojku a zadní i přední brzdu (v autoškole mi kdysi přední brzdu vyloženě zakazovali ).
Pravda, už sem byl několikrát moc rád za to že mám ABS když sem ten zadek přišlápnul naplno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Forty píše: nemyslim si, že je zrovna rozumný, posílat 17tiletýho kluka do kokodů, že si rozmyslel předjíždění. nikdo z vás tam nebyl, nikdo z vás neví, jak moc tam bylo místo a v jaký části silnice ten babeťák jel (on sám píše, že u kraje moc nejel). já jsem si už hodněkrát rozmyslel předjíždění a rozhodně to nemůžem unifikovat, že když už jedu tak dycky prostě jet musím, to je blbost. a už vůbec se do kluka nenavážet, že to řeší na fóru.
e: taky nikoho z vás nenapadlo, jak by moh vypadat/dopadnout ten babeťák, kdyby mezi ním (když jel třeba 50) a autobusem v protisměru prolítla vytočená dváca ve 110ti...
Nevim no,ale člověk by měl odhadnout jestli stihne manévr nebo ne ..Pokud viděl z dálky,že jede autobus tak měl jako rozumnej člověk pustit plyn a počkat chvilku,ktera ho nezabije a né vytvářet takovou krizovku,ale to jsme odběhli od tematu.
E: jen aby sis nemyslel,mě se to taky parkrát stalo (ale né tak abych brzdil na krev) ..začátečnická chyba,chcte to jen jezdit a jezdit.
Naposledy editováno 21.08.2012 10:34:49
Příště budu opatrnější. Díky za rady a tipy jak na to a čemu se vyvarovat, zbytek je už na mě. Letiště je v plánu, kde budu trénovat a později určitě motoškola. díky moc všem
The_Kučí píše: Nevim no,ale člověk by měl odhadnout jestli stihne manévr nebo ne ..Pokud viděl z dálky,že jede autobus tak měl jako rozumnej člověk pustit plyn a počkat chvilku,ktera ho nezabije a né vytvářet takovou krizovku,ale to jsme odběhli od tematu.
E: jen aby sis nemyslel,mě se to taky parkrát stalo (ale né tak abych brzdil na krev) ..začátečnická chyba,chcte to jen jezdit a jezdit.
teď jsem se díval, že tobě je 18, tak to už to nechápu skoro vůbec. asi máš naježděno víc jak on, ale tohle se prostě někdy stane. sám to teď píšeš, že i tobě. tak ty řeči před tím byly zbytečný. a obzvlášť to "když jedu tak jedu". ale pravda, odbíháme od tématu.
1 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
Mr.Dreamer píše: Chybu si udělal v tom, že jsi místo spojky šlapal na zadní brzdu a také jsi nejspíše celý vytuhnul, silou tlačil do řídítek.
Pokud brzdíš krivozku, tak těžiště 1) bude vždy dopředu, což je také místo, kde ho chceš mít během celého brzdění. Při zcela nejefektivnějším brzdění je zadní kolo dokonce mírně ve vzduchu (jen kolem 5°), proto, pokud dáš zadní brzdu, stačí velmi málo k blokaci kola a snížení stability motorky, je proto nejjednodušší prostě vymáčknout spojku a dál se o zadní kolo nestarat.
Teď ta ztuhlost, je to přirození, člověk brzdí i očima, ale pokud napneš ruce, 2) tak přenášíš hodně chvění do řídítek a motorka je pak logicky velmi neklidná. Spíše zatni nohy kolem nádrže, pořádně se zapři ve stupačkách a ruce měj co nejvolněji.
ještě se vrátím tady k tomu...
add 1) to je blbost, těžiště nechci mít vepředu. právě se snažit přesunout tělo co nejvíc dozadu, aby se zvětšil moment od těžiště těla
add 2) já nevim, ale já když brzdím fest, tak mám zapřený ruce a tlačím na řídítka... nedokážu si moc představit, že se budu držet jen stehnama a na stupačkách a hmotnost horní poloviny těla přenášet přes bříšní svaly do nádrže... prostě tlačím zapřenejma rukama do řídítek souměrně a nikdy se mi neroklepaly řídítka... leda že by klučina tlačil nesouměrně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Firecracker píše: Třeba nejsem tak hustokrutý brzdič jako ostatní borci zde z fora, ale mám pocit, že nejrychleji zastavím pokud brzdím obě brzdama. Je pravda, že se občas zadek trochu blokne a smýká se, ale stále si myslím, že zastavím dřív než kdybych na tu zadní brzdu vůbec nesáhnul a ve dvou už vůbec.
tak ve dvou je to jasný, to tady nikdo nevyvrací. ale při posledním mým krizovým brždění jsem postavil motorku 3x na přední kolo pod úhlem tak 30°, že jsem málem přeletěl. to byl sice extrém, ale stačí jen trochu nadlehčit zadní kolo a brzdit tou zadní je fakt celkem zbytečný. aspoň teda na supersportu. asi jak psal Dreamer s těma >cca< 5° v tom příspěvku, na kterej jsem reagoval před chvilkou... si vezmi o kolik ti pomůže zadní kolo ve smyku, který je nadlehčený, takže skoro není v kontaktu s asfaltem a jen dělá čáru na něm... jistě, čistě teoreticky to účinek má ale v porovnání s účinkem předního kola...
v první řadě je důležitý soustředit se na předek a tam to neposrat, protože tam by to bylo fatální. zadek pak připojit, až se naučí pořádně brzdit
Forty píše: tak ve dvou je to jasný, to tady nikdo nevyvrací. ale při posledním mým krizovým brždění jsem postavil motorku 3x na přední kolo pod úhlem tak 30°, že jsem málem přeletěl. to byl sice extrém, ale stačí jen trochu nadlehčit zadní kolo a brzdit tou zadní je fakt celkem zbytečný. aspoň teda na supersportu. asi jak psal Dreamer s těma >cca< 5° v tom příspěvku, na kterej jsem reagoval před chvilkou... si vezmi o kolik ti pomůže zadní kolo ve smyku, který je nadlehčený, takže skoro není v kontaktu s asfaltem a jen dělá čáru na něm... jistě, čistě teoreticky to účinek má ale v porovnání s účinkem předního kola...
v první řadě je důležitý soustředit se na předek a tam to neposrat, protože tam by to bylo fatální. zadek pak připojit, až se naučí pořádně brzdit
asi dost záleží jak na které moto, na SS asi opravdu zadní brzda moc smyslu nemá(nemám zkušenosti) ale na jiných typech moto, myslím, efekt má neb tam se tolik nestaví na předek
1 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
Každá motorka brzdí jinak.
Brzdit na chooperu jenom předkem je blbost - ať Sršeň říká co chce. Většina sportů a naháčů potřebuje jenom předek - a při pokusu použít zadní brzdu většinou pošleš zadek do smyku. Například SM-T se sice postaví na předek, ale dost snadno blokneš přední kolo - takže buď jenom předekem a hodně s citem, nebo obě brzdy - to jsem zatím ještě úplně nerozseknul - mám SM-T jenom pár týdnů.
Co si z toho vzít? Neposlouchat Sršně a jít si to zkusit na letiště. Udělej si čáru a zkus ze stovky zastavit na co nejkratší vzdálenosti. A zkoušej různý varianty. To je jedinej způsob, jak se na učit brzdit na svojí motorce.
jean192 píše: Podľa mňa si nemal ani rozmýšľať, či sa dá predbiehať, ked šiel naproti autobus. Potom by si nemusel riešiť krízovku.
Cvičenie je dobrá vec, ale ak ťa niečo prekvapí, tak neviem, či budeš inštinktívne jednať rovnako ako na parkovisku. Aspoň mne to nikdy nešlo .
Smyslem cvičení je zjískat návyky a odhad. Když už se vyděsíš, tak už to většinou přebrzdí každej. Ale pokud ti v hlavě sepne, že na tuto vzdálenost se to přece dá ubrzdit, protože už jsi to mockrát zkoušel, tak přijdou na řadu ty správny návyky a z průseru vybruslíš.
4 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
"musis brzdit s napnutyma rukama" - tohle si myslim ze je absolutni nesmysl riditka jsou na rizeni ne na prenaseni vahy tela pri brzdeni od toho je nadrz.
"pouzivej zadni brzdu, pred brzdeni, behem a kdo vi kdy" - tez nevidim vyhodu ,kdyz uz jsem v krizi tak nebudu mrhat cas nejdriv slapanim lehce na zadni brzdu ... proste predni ve stylu - uplne na zacatku lehce aby sly dolu vydlice a pak uplne na tvrdo.
"vymackni spojku" - to vidim jako neco co by se za jizdy nemelo delat snad nikdy, letet jako raketa s vymacklou spojkou, nejlepe do zatacky
V takovy situaci bych to videl - pevne se chytit nohama nadrze aby jsi mel stabilitu, coz by mel ridic celou dobu kdyz si pripada ze to "žhaví" a pak jednoduse predni brzda lehce nasledne tvrde(total) pokud jsi jel rovne ,ze uz brzdis moc poznas ze se ti zveda zadek.
Jestli neco z toho co jsem napsal nesouhlasi s realitou tak jsem otevrenej kritice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Flisker píše: Tak jsem se tu docetl par veci :
"musis brzdit s napnutyma rukama" - tohle si myslim ze je absolutni nesmysl riditka jsou na rizeni ne na prenaseni vahy tela pri brzdeni od toho je nadrz.
už vidím jak držíš 75 kilo jen nohama na nádrži
"pouzivej zadni brzdu, pred brzdeni, behem a kdo vi kdy" - tez nevidim vyhodu ,kdyz uz jsem v krizi tak nebudu mrhat cas nejdriv slapanim lehce na zadni brzdu ... proste predni ve stylu - uplne na zacatku lehce aby sly dolu vydlice a pak uplne na tvrdo.
"vymackni spojku" - to vidim jako neco co by se za jizdy nemelo delat snad nikdy, letet jako raketa s vymacklou spojkou, nejlepe do zatacky
tady se mluví o prudkým brzdění,takže buď podřazovat a spojku pouštět,nebo vymáčknout......nikde se tu neřeší spojka v zatáčce
V takovy situaci bych to videl - pevne se chytit nohama nadrze aby jsi mel stabilitu, coz by mel ridic celou dobu kdyz si pripada ze to "žhaví" a pak jednoduse predni brzda lehce nasledne tvrde(total) pokud jsi jel rovne ,ze uz brzdis moc poznas ze se ti zveda zadek.
Jestli neco z toho co jsem napsal nesouhlasi s realitou tak jsem otevrenej kritice