Již delší dobu čtu na zahraničních webech o skvělých motorkách třídy 250 SP. Přišlo mě škoda, že tady nemají borci z třídy 250 SP svoje vlákno jako ti co jedou dakšny. Taková Aprillia rs 250 to je prostě nádhera a pokud je pěkně udělaná To je prostě dospělý závoďák jak má být Němci je jedou jako agentůru na okruzích a musí to být nádhera, ale brzy historie Na německých webech jsou ke koupi poladěné i na 75 KS Našel jsem na youtube video a ten kluk jede Brno za 2,15 a to tam jsou rychlejší. Tak jsem si říkal, že pokud by někdo zvedl objem válců z 250cm na 251cm aby mohl jet volnou 251 - 600cm tak by slušný jezdec docela zamíchal pořadím vpředu a pokud by to bylo někde kde není okruh tak na motor jako Brno, třeba Most, Panonnia, ... tak by se dalo zaútočit i na bednu. Odhaduji, že se Brno na takové motorce dá dát i za 2,12-13 snad i lépe. Toto vlákno bych chtěl věnovat klukům, kteří tyto nádherné motorky jedou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze
AKRO píše: assassin> Ale mě šlo jen o to praktické použití na závody! Nevím, proč tady řešíme Wankely, turba a kdo ví co ještě! V době kdy se uvažuje i o šestidobém motoru pro velké objemy, tedy pro cesťáky, kdy by mělo docházet k lepšímu vyplachování a menší spotřebě, se zdá i to turbo zbytečné. Motorky jedou dobře a i na závody se turbo bude sotva někdy používat. Vlastně i 4T jsou na této stránce mimo program, protože tady má jít o SP 250 2T. Jinak s tebou musím souhlasit, že se asi dvoutakty na cesťáky větších objemů nevrátí, už pro ty emise a neochotu továren.
tak norton svyho casu s wankelem taky zavodil.. pomerne uspesne.. proste je to stejne prekonany jako 2t... pokud neni neco vhodne do motorek pro verejnost, neni duvod aby to vyrobce tlacil do zavodu... tam potrebujou zviditelnit tu technologie co pak cpou lidem na kramech....
1 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze
2 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze
To jen k debatě, že dvoutakt bude vždy výkonnější.
Je jasná, že třeba yamahy tr jsou nezapomenutelné a je úžasné, jak taková reletivne lednoduchá a reletivně levná a spolehlivá motorka dokázala nebo dokáže jet, přitom ta úžasná lehkost...
-------------------------------------------------------------------------------------------
No protože se tady řeší stále wankel, turbo, atd.. je je škoda, že zde nejsou kluci od 250SP aby jsme rozvinuli debatu kolem těchto skvělých motorek. Napíši něco kolem těch témat, kterí se tady opakují, aby se to nějak dotáhlo do konce,
wankel: tento motor je postaven na principu, že nemá klikový mechanizmus a tím nejsou ztráty výkonu způsobené převodem z pohybu pístu a na pohyb otáčivý - zadní kolo. Většinu problémů těchto motorů se podařilo vyřešit ( utěsnění pístu, chlazení,..) nebyla však vůle od automobilek tento motor dále posouvat k dokonalosti. Pro motorky má však ještě další obrovskou nevýhodu a pro závodní motorky, přímo zásadní. Jde o to, že rotující píst a rotující díly jsou v ose motorky a změnou otáček rotujícách dílů motoru dochází k vychylování motorky z osy. Tento problém měla i továrna BMW a proto její motorky s motorem boxer nikdy nedosáhli vyrcholných úspěchů. To se jim dařilo jen v sajdách, protože ty jsou dvoustopé. Jistě dosáhli úspěchy ale tento minusový faktor byl zásadní.
Turbo: snaha o zvyšování výkonu je stará jako motor samý. Jedna z cest je dostat do motoru co nejvíce směsi přeplňováním.
tady jsou 2 základní cesty přeplňování.
dmychadlo mechanicky poháněné od motoru ale toto řešení má problém s velkou ztrátou výkonu motoru k pohánění dmychadla. Toto řešení se hojně využívalo v meziválečném období.
dmychydlo pocháněné výfukovými plyny z výfuku. Odcházející spaliny roztáčely dmychydlo a to zase tlačilo čerstvý vzduch do sání. Velký pokrok v závodních autech zaznamenala firma Porsche. Přeplňování použila ve svých modelech 908 a 912 na začátku sedumdesátých let. Aby se s tím dalo vůbec závodit, museli vyřešit obrovské množství problémů. Například jako mazání a chlazení dmychydla, které dosahovalo neuvěřitelných otáček 100 000ot/min. Museli se vyvýjet nové oleje, které by zvládli mazání dmychadla. Další problém bylo, že stalčený chzduch se ohříval a tím ztrácel na objemu, Toto se vyřešilo chladičem vzduchu mezi dmychadlem a sáním. Největším problémem však bylo zpoždění reakce nárůstu výkonu po sešlápnutí plynu jezdcem. Tomu se říká turboefekt. V té době turboefekt - prodleva dosahovala několik vteřin asi 2-3 sekundy. Proto Porsche s tímto autem nemoho závodit na evropských tratích, ale pouze na amerických oválech série CanAm.. Tehdy měli finského jezdce (jméno mě vypadlo) který závodil v Americe a v Evropě byl neznámý. Tento specialista na závodění na oválech musel přidávat plyn již v zatáčce s patřičným předstihem. Motor pak na výjezdu dostatečně zabral. Tehdi dosahovali výkonu 1000 - 1100HP dle nastaveného tlaku přeplňování. Hledalo se řešení jak snížit prodlevu a řešeníí bylo pouužití 2 dmychadel a menším průměrem rotoru, ale nikdy se prodlevu nepodařilo odstrani úplně. Problém je v hmotě rotující hmoty dmychadla Kdo je vnímavější a má přeplňovaný motor, tak si všiml jak je velký nárust výkonu pokud zabere turbo. Měl jsem dávno Lancii Dedra benzín s turbem a pokud zabralo turbo, bylo to peklo. To by na motorce bylo hodně nepříjemné v zatáčce na na závodech by to byl velký problém.
Je ještě jedna varianta přeplňování. Nemohu si vzpomenout na název, ale otáčení rotoru je zajišťováno mechanicky a stlačování čerstvého vzduch je pomocí výfukovvých plynů, výplachem něco jako výplach u motorů 2T.
Nikdy se nepodařilo dotáhnout přeplňování motorů u motorek k rozmnému využití a pro závody zejména. Snad jen u dragsterů.
Použití turba v moto ale nic nebrání, řídící elektronika dnes vyřeší jakoukoli funkci. Prostě to ale nemá asi smysl, přeplňoval hayabusu a jezdit ve 280 po zadním, to by zvládl jedině bubrák. A proč dělat hayabusu 600 turbo, aby měla stejný výkon a stála 2x tolik... Ale věřte tomu, že řešitelné to je.
250 sp je příjemná motork na klubové nebo značkové závody, jakých se jezdilo a jezdí venku plno, u nás to moc nejde, takže uplatnění aspoň v road racingu Jinak jsem viděl video značkové závody MZ 250 v anglii a to byl mazec. Ono ani nejde o to s čím.. hlavně když je dobrá parta a trochu srovnané stroje.
Jinak bych řekl že závody od lonska dost porychlili a prvních 8 lidí bylo ve vteřině.. Začíná se ta třida dost skvalitnovat jak designově tak i jízdními vlastnostmi, doufám že to vydrží:)
2 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze
krenaszxr píše: tady na teto stránce jsou výsledky a časy včetně průměrné rychlosti:)www.moto-cup.sk/ostatne/vysledky-z-kopcian/
byl by nějakej report jak jsi to viděl a prožil tréninky + závod ?? Výsledky se umí najít snad každý. Nebo kdyby bylo nějaké on board video třeba i od jiných kluků, nebo závodů, ale ne ty co jsi zveřejnil.
1 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze
www.youtube.com/watch