paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XT660Z Tenere 2008
10.3.2008 v 10:42
Tahle motorka mne na výstavu přilákala. Musim říct že zajímavé. U ní a u BMW F800GS jsem strávil většinu času. Jsem zvědav na první testy ale rozhodně v reálu se mi stejně jako na fotkách (v bílé barvě) fakt líbí.

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

28.9.2010 v 22:32 | Nahoru | #961
Mám dotaz na vzduchovej filtr co je v moto. Je to ten na jedno použití nebo se dá prát??

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

28.9.2010 v 22:40 | Nahoru | #962
slovo do pranice.. co Dakar vs. Tenerka? podle mě to jsou hodně srovnatelné stroje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.9.2010 v 22:44 | Nahoru | #963
metro> Originál je papírák na jedno použití, můžeš ho akorát vyfoukat. Filtr na praní KN stojí kolem 1600,-Kč, čistím ho vodu a šampónem tak co 5000 km. PS. Čistící sada stojí cca. 400,-kč - šampon a impregnační olej. Má podstatně vědší prostupnost a motor lépe jede. Myslím, že to byla dobrá investice. Po 4x výměně papírového filtru to mám zpátky, větší výkon, nižší spotřeba

Naposledy editováno 28.09.2010 22:48:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.9.2010 v 23:14 | Nahoru | #964
naprcccs> Já jsem sice na ní nikdy neseděl, ale co jsem slyšel a četl tak má delší servisní interval snad po 10000km. Dobrej motor a dobrou spotřebu, člověk se prý vejde i do 3,5l na 100km. Myslím si, že Dakar je dobrej stroj, dokonce jsem i oní uvažoval, ale nakonec vyhrála Tenere asi mě dostal její vzhled

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.9.2010 v 23:16 | Nahoru | #965
ALP-H> Myslel jsem si to,že bude jen na jedno použití, určitě koupím ten pratelnej. Dík za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.9.2010 v 23:23 | Nahoru | #966

metro>naprcccs> Já jsem sice na ní nikdy neseděl, ale co jsem slyšel a četl tak má delší servisní interval snad po 10000km. Dobrej motor a dobrou spotřebu, člověk se prý vejde i do 3,5l na 100km. Myslím si, že Dakar je dobrej stroj, dokonce jsem i oní uvažoval, ale nakonec vyhrála Tenere asi mě dostal její vzhled



jo, servis tam je v pohodě.. jen některé díly vyjdou draho. Spotřeba je fakt parádní, když jsem třeba jel alpy, nebo tatry tak jsem byl na nějakých 3,2l !! normálně mám spotřebu po městě a terén 4l! a to za to fakt tahám.. a mám otevřený výfuk, větší rozetu atd.. je to fakt vydařená motorka dle mě tenerko se mi hrozně líbí, ale za ty prachy radši dakara..

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

29.9.2010 v 00:45 | Nahoru | #967

naprcccs>jo, servis tam je v pohodě.. jen některé díly vyjdou draho. Spotřeba je fakt parádní, když jsem třeba jel alpy, nebo tatry tak jsem byl na nějakých 3,2l !! normálně mám spotřebu po městě a terén 4l! a to za to fakt tahám.. a mám otevřený výfuk, větší rozetu atd.. je to fakt vydařená motorka dle mě tenerko se mi hrozně líbí, ale za ty prachy radši dakara..



No, moje milá má GS (nedakar - je malá). O dílech nevim - zatim nebylo nic potřeba, mimo oleje, filtru a pneu - to je samozřejmě naprosto běžně k mání za pár šušní. Jinak bude asi čekat řetězovka a baterka, ale to jsou spotřebáky a jsou za běžný ceny a běžně všude k mání. Jinak motorka je to bezpochyby příjemná, spotřeba je níž než u ténérky ale ... s ténérkou bych to zrovna moc nesrovnával (i když zajisté vim, že dakar je vyšší a má 21" př. kolo). Na řekněme "trochu echtovní enduro" ve stylu adventure oproti ténérce postrádá určitou konvenčnost jako je umístění nádrže, baterie, vzd. filtru. Pokud člověk bude jezdit jen po silnici pak v pořádku, ale průšvih je, pokud se musíš k něčemu dostat. U ténérky se k těmto běžným věcem dostaneš rychle a snadno. U GS 650 složitě, krkolomně a pomalu. Nevýhodou je pak pro off-road použití dost buclatá sedačka a vůbec celej zadek motorky. Rovněž má při přímým srovnání útlejší přední kapotáž a horší úhel plexi. Motoricky je Rotax hlučnější, ale to neni žádná chyba, to je prostě vlastnost. Oba motory mají asi svý, každej je trochu jinej, nemůžu přímo říct, kterej je lepší. Rotax je hodně osvědčenej a míň žere, ale otázkou je jestli to náhodou neni hmotností a "mohutností" strojů - Ténérka je prostě ve všech směrech větší a taky těžší. GS má hodně účinou přední brzdu, až překvapivě. BMW má oproti Yamaze širší příplatkovou výbavu (ABS, vyhř. hefty). Obecně si myslim, že obě jsou hodně dobrý motorky, každá má svý plusy a i mínusy, jako každej stroj. Nicméně to vidim tak, že ténérka je víc enduro, a taky je klasičtější a osvědčenější koncepce. BMW se u GS 650 víc drží svých tradic (bejt odlišnej) a pro většinu lidí nabízí víc pro všední den - není tak mohutná a je lehčí, míň žere a díky nádrži pod sedlem má mnohem nižší těžiště, což pro použití ve městě, parkování a celkovou manévrovatelnost, hlavně drobnějším jedincům, přináší obrovský plus. O něco hůř se pak tankuje protože má víčko na pravý straně. U ténérky bych ještě vyzdvihl větší nádrž, na poměry její spotřeby je spíš dost velká. Cestovkou v pohodě 550 km a ještě zbyde.

XT660Z Tenere 2008

29.9.2010 v 00:48 | Nahoru | #968
Jinak moje milá teda jezdí tak asi 3,7 - 3,8 litru, asfalt.

Ténérka má servisní intervaly právě po 10.000 km. To báwo ani nevim. Kamarád míval F650 (před GS) a řikal myslim 12.000 km, ale to si nejsem jistej.

Edit: Když bylo rozhodnuto, že prodám Caponorda, chtěl jsem právě něco endurovitýho a o GS 650 Dakar jsem taky docela uvažoval protože se mi dost líbí. Ale nějakej fakt hezkej kousek byl jen o něco málo levnější než zánovní lehounce ojetá Ténérka. Nejsem zrovna pišišvor takže Ténérka zvítězila. Taky proto, že dobou vzniku je prostě novější. K Ténérce mě to docela hodně táhlo, míval jsem SuperTénérku, která mi dost učarovala a když "vylezla" nová Ténéré na jaře 2008, byla to pro mě prostě modla. Už i proto, že japonci k 25 letům výročí udělali nástupce tohohle legendárního stroje. A rozhodně povedenýho. Podařilo se mi jí koupit docela dobře, řekl bych, takže jsem moc neváhal ... Jsem šťastnej protože Ténérka přímo vybízí k velký řadě úprav. A to mě právě hodně baví ...

Naposledy editováno 29.09.2010 01:05:46

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

29.9.2010 v 07:50 | Nahoru | #969
Podle me dakar neni mensi,jen tenerka ma strasne vysoko plexi a svetlo,je to takova koza
Se sedlem nevim jaky mas problem,ale je strasne pohodlne. S dostupnosti to je horsi no,ale k baterce a filtru jsi di 5ti min kdyz vis jak na to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

29.9.2010 v 08:49 | Nahoru | #970

naprcccs>Podle me dakar neni mensi,jen tenerka ma strasne vysoko plexi a svetlo,je to takova koza
Se sedlem nevim jaky mas problem,ale je strasne pohodlne. S dostupnosti to je horsi no,ale k baterce a filtru jsi di 5ti min kdyz vis jak na to



Se sedlem jako takovym neni problém, jen řikam, že je oproti ténérce široký - baculatý, celkově má GS 650 nějak širší boky v místě, kde jdou nohy. Jenom to při přímým srovnání s ténérkou zrovna nepřispívá k ovladatelnosti ve stupačkách. Toť vše. Jinak na delší cesty je pohodnlnější než origo sedadlo na ténérce - to se vskutku moc nepovedlo. Onen hrb dám pryč a chci ho nechat nějak poladit, ještě přesně nevím jak. Nový čalounění samozřejmě taky bude, to origo je fakt rozpočtový.
Jinak s tou velikostí - dakar je prostě menší, nejde jen o výšku, ale celkově. Je drobnější. Postav je někdy vedle sebe, osedlej obě a uvidíš. Já si na GS připadam jak na kole když na to sednu z ténérky - fakt je to takový drobný. S tim přístupem - jak jsem psal, samozřejmě, že běžnýmu zručnýmu uživateli při běžným použití to nedělá žádný problémy, stačí to dvakrát udělat a už víš jak na to a pak to odsejpá, ale nemění to nic na tom, že to neni zrovna úplně šťastně umístěný.

Já se tu nechci nijak čertit a doufam, že to tak nebereš. Ale jak jsi psal - slovo do pranice ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

30.9.2010 v 01:30 | Nahoru | #971

Piwell>Se sedlem jako takovym neni problém, jen řikam, že je oproti ténérce široký - baculatý, celkově má GS 650 nějak širší boky v místě, kde jdou nohy. Jenom to při přímým srovnání s ténérkou zrovna nepřispívá k ovladatelnosti ve stupačkách. Toť vše. Jinak na delší cesty je pohodnlnější než origo sedadlo na ténérce - to se vskutku moc nepovedlo. Onen hrb dám pryč a chci ho nechat nějak poladit, ještě přesně nevím jak. Nový čalounění samozřejmě taky bude, to origo je fakt rozpočtový.
Jinak s tou velikostí - dakar je prostě menší, nejde jen o výšku, ale celkově. Je drobnější. Postav je někdy vedle sebe, osedlej obě a uvidíš. Já si na GS připadam jak na kole když na to sednu z ténérky - fakt je to takový drobný. S tim přístupem - jak jsem psal, samozřejmě, že běžnýmu zručnýmu uživateli při běžným použití to nedělá žádný problémy, stačí to dvakrát udělat a už víš jak na to a pak to odsejpá, ale nemění to nic na tom, že to neni zrovna úplně šťastně umístěný.

Já se tu nechci nijak čertit a doufam, že to tak nebereš. Ale jak jsi psal - slovo do pranice ...



jasné, v pohodě, debatujem chtěl bych se na tenérce někdy projet.. jako strašně se mi líbí, ale myslím si, že bych si nepolepšil.. takže nad ní asi ani uvažovat nebudu

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

1.10.2010 v 16:26 | Nahoru | #972
naprcccs> No, to chce právě se svézt a porovnat.

XT660Z Tenere 2008

2.10.2010 v 21:40 | Nahoru | #973
Kluci, kolik vám bere motor oleje?

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

2.10.2010 v 21:53 | Nahoru | #974
Já to měřil v cca. 5000 km a bylo to po horní rysku. Když jsem před 8 dny měnil olej při 10 000 km, bylo tam před výměnou pořád po horní rysku, jenom hnipíček pod ní, ale jen fous. Víc ti neřeknu, mam najeto nějakejch 10 200 nebo 10 300 km.

Naposledy editováno 02.10.2010 21:56:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

3.10.2010 v 19:24 | Nahoru | #975
Piwell> Při výměně 20 000 km mi z 2,6 l zbyl jenom 1 litr. Tak dolíval jsem 2x po skoro 1/2 l. Kontrola oleje je tam celkem nešikovná a měl jsem strach, že to přeliju, což by asi taky nebylo dobré. Je to normální? Motor jede ok, žádný kouř, ani jiné příznaky. V Yamaze mi řekli, že když se motorka protahuje hodně terénem, tak je úbytek oleje větší...? . Tak nevím. Ten olej na dolití mě nevadí, ale jestli je třeba vyměnit těsnění, nebo něco takového, tak bych to radši udělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

3.10.2010 v 20:51 | Nahoru | #976
ALP-H> to myslíš, že jsi vypustil jen litr ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

4.10.2010 v 13:25 | Nahoru | #977
PetrAT> jo, tak mě to řekli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

4.10.2010 v 14:19 | Nahoru | #978
ALP-H> a když si měřil olej, tak byl mezi ryskama ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

5.10.2010 v 18:54 | Nahoru | #979
PetrAT> Po servisní prohlídce při 10 000 km jsem stav oleje nekontroloval, možná že tam už bylo nalito málo oleje hned při výměně. Kontroloval jsem olej pak až cca. při 13000 km a dolil jsem 1/2 a na rysce jsem neměl nic, měl jsem strach, že přeliju. To měření je tam takové něpřesné. Nastartujěš motor, 15 minut běží, pak vypneš a měříš, asi pak olej pomalu steče dolů, nevím, takové přesýpací hodiny... . Po servise 20 000 km jsem hned kontroloval stav oleje, a mám těsně pod horní rysku, tak to budu sledovat, a uvídíme...
V cca. březnu 2011 budu měnit zase olej, tak budu vědět. Motor jede perfektně, dokonce lépě než těch prvních 10 000km, aspoň mám ten pocit.

Naposledy editováno 05.10.2010 18:59:16

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

5.10.2010 v 19:43 | Nahoru | #980
ALP-H> No, měřit by se to mělo samozřejmě na teplým motoru, nechat to chvilku chcípnutý aby olej stekl ze stěn nádrže. Motorka by měla být rovně, vlastní vahou na kolech (provozní poloha). Pak vyšroubovat měrku (víčko), otřít ho, zandat do nádrže, ale nešroubovat. Pak vyndat a zkontrolovat hladinu.

Je mi divný, že by takhle ten olej zmizel. Mě teď v těch 10.000 km fakt neubylo ani prd (bodejť by taky jo, vždyť je to nový).

XT660Z Tenere 2008

5.10.2010 v 21:05 | Nahoru | #981
já měl xtz660 r.v. 93 a tam se to měřilo stejně, ty nepřesnosti k tomuto typu (olej v rámu) bohužel patří.

2 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

7.10.2010 v 10:29 | Nahoru | #982
Mám dotaz KTM lc4 Adventure VS Tenere. Láká mě teď Lc4 je lehčí a je víc do terénu. Má někdo zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

7.10.2010 v 10:51 | Nahoru | #983
metro> Zkus projít registrace. Co jsem tak koukal a četl (ale nejel) tak klasickej KTM vibrátor ve skvělým podvozku. Ten podvozek je prej výbornej (oproti ténéré to musí bejt pecka), ale mimo cesty. Na silnici je to prej docela bídný.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

7.10.2010 v 11:35 | Nahoru | #984
Piwell> Jo co jsem takhle četl tak ty vibrace jsou silnější než na Tenere, ale na Tenere žádne vibrace nemám.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

7.10.2010 v 18:55 | Nahoru | #985
metro> Zkus BMW G 650 Xchallange, bude asi lepší, uhlazenější než Lc4. Osobně uvažuji o KTM 450 EXC nebo BMW G 450 X.



BMW HP2 a G650 Xchallange



Naposledy editováno 07.10.2010 18:59:39

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

7.10.2010 v 19:37 | Nahoru | #986
ALP-H> tak v téhle ůpravě ten bawor vypadá hodně luxusně.Jen ta ůprava vychází kolem pěti tis.EUR.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

7.10.2010 v 21:17 | Nahoru | #987
[quote]ALP-H>metro> Zkus BMW G 650 Xchallange, bude asi lepší, uhlazenější než Lc4. Osobně uvažuji o KTM 450 EXC nebo BMW G 450 X.
Kdybych k tomu měl přistupovat čistě racionálně, tak do tédle vrtulky bych určitě nešel
Na EXC seženu věci v každé vesnici, ale na vrtulku ...

Naposledy editováno 07.10.2010 21:17:27

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

8.10.2010 v 06:36 | Nahoru | #988
ALP-H> Tak tu na fotce byc bral hned Taky mi spíš byl doporučen BMW Challenge než KTM, ale nejspíš zůstanu u své Tenere a časem pořídím něco do bláta kolem domu

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

8.10.2010 v 08:39 | Nahoru | #989
A co tahle upravená 690?
690 enduro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

8.10.2010 v 11:46 | Nahoru | #990
ALP-H> Moc hezký video. 2:24 - zdá se mi to nebo ne? Mitas E-09?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere Boris.Big 17 19.7.2022 v 15:21 JiB
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere Novaja2 55 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz


TOPlist