za jakou dobu se ram "unavi" a ztrati svoje vlastnosti (pevnost...)?
bojim se toho až to někde zahodim jako cebero ( tam se zohnou jen vidle.. když to neni velka prda) tak to bude v řiti a budu muset shanět novy ram ktery stoji ranec peněz..
diky za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
Ghost-CBR1000rr píše: v dnešni době už je to asi jedno.. i ty ocelové (chrom molybdenové) rámy nebudou buh vi co ale pěkné jsou
Tady je uplně v prdeli krk.. 99% lidi by řeklo nový rám ale na jedné stránce motoservisu toto normálně opravovali je to totálni prasečina nebo se to dá jaký na to máte názor?
ocelove ramy nebudou buhvico? ja si zase myslim ze jo.. mno bez argumentu je to jako kdybysme se na pisku hadali o babovicku:) ten ocel ram aspon naohybas po rane do puvodniho stavu aniz by ses musel nejak extra bat mikrotrhlin apod a kdyz ti to nekde praskne tak to zalepis COckem v kazdy zamecnicky dilne a o pevnost svaru taky nemusis mit strach.. oprava alu ramu je zas o uroven jinde...
1 reakcí na tento příspěvek Slabina dnešních supersportů
Je to přesně tak, že svár drží především naneseným materiálem.
Ještě - ten rám má roztržený krk po čelním zárazu, jinými slovy stejně vedenou silou jakou působíš na rám při brzdění!!!
Při brzdění je krk řízení epicentrum působení dost strašidelných síl a jakákoli chyba v tomto místě je průser! Zvláště, když při náhlém brzdění/zpomalování z 200km/h Ti povolí přední vidlice, roztočené brzděné kolo se potká se svody nebo blokem......
Naposledy editováno 17.12.2010 22:09:45
assassin píše: ocelove ramy nebudou buhvico? ja si zase myslim ze jo.. mno bez argumentu je to jako kdybysme se na pisku hadali o babovicku:) ten ocel ram aspon naohybas po rane do puvodniho stavu aniz by ses musel nejak extra bat mikrotrhlin apod a kdyz ti to nekde praskne tak to zalepis COckem v kazdy zamecnicky dilne a o pevnost svaru taky nemusis mit strach.. oprava alu ramu je zas o uroven jinde...
ok ocelove ramy ale ty chrom molybdenonove nejsou stare "ocelaky" myslim že jsou taky udělany spiše na tvrdost a taky jsou celkem křehké, nicméně si to jen myslím a může to byt jinak.. některe i tyhle stare ocelaky je docela uměni dat do puvodniho stavu
[img]
Je treba dobre zvolit pridavny material a mista, kde prasnkul nalezite upravit, aby byl dostatecne provarenej. Dale je dobry svareny spoje jeste vyztuzit bud, ze neco nacpete dovnitr nebo svarovane misto jeste zabrousite a preplatujete. Opet tady ale je problem s volbou materialu vyztuhy. V kazdem pripade se dobre opraveny ram, pozna podle toho, ze je to na nem na prvni pohled poznat.
Porad ale je to opravenej ram. Ze nekde prasknul neznamena, ze na dalsich mistech neni porusenej. Navic pri prasackym svareni muze vzniknout v ramu velky vnitrni pnuti a nebo se po vychladnuti dokonce zkrouti.