mám dotaz ohledně výměny oleje. Měnil jsem loni na podzim, ujeto cca 2500 km. Předepsaný interval výměny mám 12 000 km / 1 rok. Myslíte si, že je nutné měnit opravdu za každou cenu po roce, když je najeto tak málo? Díky za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
No-limits>Já jsem našel v manuálu u svojí litrové CBFky viskozitu 10W30 Vím, že manuál má vždy pravdu ale i tak se zeptám, jestli pro cestovní rychlost (žádnou kudlu) nedat jinou viskozitu? API a JASO specifikaci dodržím.
Kaj byla prodána jako nová? V Norsku?
E: nebo ten manuál je pro jaký stát?
Naposledy editováno 17.11.2010 13:33:04
Danielos>Kaj byla prodána jako nová? V Norsku?
E: nebo ten manuál je pro jaký stát?
No našel jsem to v tomhle manuálu tady na motorkarich a pak ještě v servisním manuálu.
Taky mi to přijde jako olej pro severské státy
Asi se radši zeptám přímo v Hondě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Danielos>Nemůže, bude mít vyšší viskozitu ve vyšších teplotách, takže bude šetrnější k motoru.
Pokud bude stíhat mazat, je vše ok, ale při velké zátěži bude u té 10W-50 větší jistota celistvosti mazacího filmu. Tak že dle mě bude šetrnější ta 50-ka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Ladis1>Pokud bude stíhat mazat, je vše ok, ale při velké zátěži bude u té 10W-50 větší jistota celistvosti mazacího filmu. Tak že dle mě bude šetrnější ta 50-ka
To není pravda.
Záleží jak jezdíš a zda se motor prohřeje na provozní teplotu včetně oleje!
Pokud nepřekročí teplota oleje 100°C tak v něm zústává voda a ta může být příčinou koroze některých částí. Při krátkých jízdach a za studeného počasí je to jasné. Vyměnit!
Pokud je to případ první ne! No a je to na tobě!
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje
Dejme tomu že dávám mašině pořádně za uši viz. bod a)vzniká více tepla = olej s vyšší vyskozitou, dle bodu b) vzniká velké zatížení = olej s vyšší viskozitou, dle bodu c) čím vyšší točky, tím používat olej s nižší viskozitou, tož doprdele co tam nalít, asi od každého trochu
a) Vliv teploty na výběr viskozity
Výběr vhodné viskozity oleje závisí na jeho provozní teplotě. Čím je provozní teplota vyšší, tím vyšší musí být viskozita použitého oleje (jinak by došlo k neúměrnému ztenčení mazacího filmu a zhoršení mazání). Proto musí být například jednorozsahový olej SAE 30 nahrazen olejem SAE 20 pokud dojde ke snížení provozní teploty a naopak SAE 40 nebo SAE 50 pokud dojde ke zvýšení provozní teploty.
b) Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.
c) Vliv rychlosti na výběr viskozity
Se vzrůstající rychlostí vzájemného pohybu mazaných ploch se olej dostává obtížněji do mazacího prostoru a je z něj rychleji vytlačován. Čím je vzájemná rychlost pohybujících se ploch vyšší, tím musí být viskozita použitého oleje nižší. Proto například vysokootáčkové motory a převodovky vyžadují oleje s nižší viskozitou než nízkootáčkové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Ladis1>nevím jestli je to těmi 7 škopkama co mám v sobě, ale nějak se mi ty body a) a b) vylučují s bodem c) hlavně u motorek, což jsou většinou vysokootáčkové stroje
Dejme tomu že dávám mašině pořádně za uši viz. bod a)vzniká více tepla = olej s vyšší vyskozitou, dle bodu b) vzniká velké zatížení = olej s vyšší viskozitou, dle bodu c) čím vyšší točky, tím používat olej s nižší viskozitou, tož doprdele co tam nalít, asi od každého trochu
a) Vliv teploty na výběr viskozity
Výběr vhodné viskozity oleje závisí na jeho provozní teplotě. Čím je provozní teplota vyšší, tím vyšší musí být viskozita použitého oleje (jinak by došlo k neúměrnému ztenčení mazacího filmu a zhoršení mazání). Proto musí být například jednorozsahový olej SAE 30 nahrazen olejem SAE 20 pokud dojde ke snížení provozní teploty a naopak SAE 40 nebo SAE 50 pokud dojde ke zvýšení provozní teploty.
b) Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.
c) Vliv rychlosti na výběr viskozity
Se vzrůstající rychlostí vzájemného pohybu mazaných ploch se olej dostává obtížněji do mazacího prostoru a je z něj rychleji vytlačován. Čím je vzájemná rychlost pohybujících se ploch vyšší, tím musí být viskozita použitého oleje nižší. Proto například vysokootáčkové motory a převodovky vyžadují oleje s nižší viskozitou než nízkootáčkové.
Takto dalekosáhle přemýšlet,co nalít do traktoru ,jako je Hornet,může jen člověk,co nemá co na práci.
Motul 5100 10w40 leju do fireblada,mladá ho lila do horneta 50.000km,a ty máš pocit,že tvého horneta 10w40ka neumaže,že je nutno tam cpát 10w50?
To je opravdu úsměvné...
Být ti 20 let,tak to i pochopím,ale je ti pro Krista už na krista,ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
ps: výše uvedený text (pro tebe zřejmě hodně odborný) jsem tu zkopíroval odsud , už tady ten link někdo dával, nevýmyšlel jsem to po večerech, musíš uznat že je to zajímavé, zdar olejářu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Ladis1>prackarr> hele neunesl si, jak jsem tě minule opakovaně ubíjel argumentama a teď to bereš trošku osobně že ? Nikde jsem nepsal že do Horneta leju něco jiného než 10W-40, ty si vždy z textu vybereš jen to co se ti hodí a pak to v makovici ještě protřepeš a výsledek napíšeš. Zrovna já, při mém stylu jízdy, bych toho mého Horneta "umazal" i Lukanou . Při mém včerejším pivním opojení jsem přemýšlel jen tak všeobecně, a tu 50-ku budu dávat do plechovky (auta)! jsem psal.
ps: výše uvedený text (pro tebe zřejmě hodně odborný) jsem tu zkopíroval odsud , už tady ten link někdo dával, nevýmyšlel jsem to po večerech, musíš uznat že je to zajímavé, zdar olejářu
Já se sem chodím víceméně bavit podobnými chuji,jako jsi ty.
Vzhledem k tomu,že opravdu nevím,co jsme spolu kdy řešili,tak věř,že rozhodně nemám,co bych měl či neměl unést.
Málokdy si něco odtud beru "k srdci",to mi věř.
Ale začínám být zvědavý,jakými to argumenty jsi mě kdy "ubil". Nahoď link. Dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
prackarr>
Málokdy si něco odtud beru "k srdci",to mi věř.
To ti teda fakt nevěřím, protože tě ze zdejších diskusí znám . Už to zase nemůžeš vydýchat a začínáš být vulgární, to si celý ty . Příspěvky ostatních si přebíráš v té tvé makovici, jak už jsem psal (nemám ti to za zlé, bývá to hodně písmenek najednou) a věcného k tématu z tebe zase nevypadne nic . Jsi mistr překrucování,který musí mít za každou cenu poslední slovo. Takový "silní" virtuálové si většinou léčí komlexy ze skutečného života , tak se nám svěř
Prostě život na hovno,proto tu píšu silný kecy,protože tady mi to všichni žerou,až teda na tebe,ty jsi mě dostal...
Znám člověka, který bohužel taky šetřil kdž zajížděl nový motor a nevyměnil dle intervalů.....zadřel!!!Tady se šetřit nevyplácí-motor máš jen jeden!
A 10W50 bych použil jen na okruhu:))10W40 bezpečně umaže i sportovní jízdu na silnici.
Já měním na moto co rok nebo 6000km, v přeplnovaném autě po 7000km...vše dle ověřených manuálů a standartních postupů. A hlavně vymen taky filtr!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S | bandit.kenny | 6 | 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny |
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S | Eržebet | 8 | 8.4.2024 v 00:30 alik4321 |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |
Spojková sada cbf600s 2005 ( PC38) Honda CBF 600S | Mišáneeek | 8 | 12.8.2023 v 09:03 Strider |