3 roky zpátky jsem koupil GSXR-600 2003 s R.P. výfukem. Na STK před 2 roky nebyl žádný problém (ani jsem nikdy neměl problém při silniční kontrole). No dnes to dopadlo jinak. Podle vyjádření toho člověka museli přitvrdit a to po údajné pokutě, kterou dostali za to, že nechávali projít fichtly s uřvanýma "laďákama".
Dostal jsem na výběr, a to buď přinést osvědčení o homologaci výfuku na můj typ fichtlu, nebo jednoduše dát originál (který jsem tehdy dostal k motorce, ale je podřený atd ...).
Má někdo z poslední doby podobnou zkušenost (s R.P.)? Ptám se spíš proto, že občas čtu o tom, kolik lidi utápí peněz za neschválené uřvané roury, které dost často dokonce kurví výkony motorky. Jak to pak vy děláte na STK (nebo při silniční kontrole)?
Dík.
1 reakcí na tento příspěvek Nehomologovaný výfuk (R.P.) neprošel STK
Doručená pošta
vyfukytenax@email.cz
komu: mně
zobrazit podrobnosti 5.4.
Dobrý den,homologaci/éčko/ nevlastníme,ale na tech. kontrolu klidně jedte. Zatím není nijakým předpisem upraveno měření hluku a emisí na motocyklech,takže věřím,že STK absolvujete bez potíží. S pozdravem fa Tenax.
Petr Kulhánek
vyfukytenax@email.cz
Na konci května jsem byl na STK a na výfuk se jen podíval.Stk jsem prošel úspěšně
pan Petr Kulhánek má asi pravdu.
Je fakt že to bylo ve strašný prdeli kousek od Jeseníku. Takže možná se vyplatí jet prostě někam kde je "větší" pravdě podobnost že tam bude nějakej vesnickej laxní týpek a bude to v poho...
Podle toho, co ctu, je to dost individualni, nekde to resi a nekde ne. Ja narazil na cloveka, ktery to resil, takze moje smula. Clovek se porad uci ...
1 reakcí na tento příspěvek Nehomologovaný výfuk (R.P.) neprošel STK
V okamžiku, kdy kdokoli na motorku namontuje nehomologovaný díl, motorka přestává splňovat normy jako celek a přes STK nemusí projít. Že si technik nečeho nevšimne nebo je líný, je druhá věc. Ale vést s ním spory typu "tak mi dokažte, že to překračuje hlučnost" je fakt mimo.
A schválně si zkuste s laďákem bez příslušného papíru v kapse zajet do zahraničí. Tam si ho může vyžádat hlídka i při běžné silniční kontrole a pokud ho nemáte u sebe, jízda končí a voláte odtah.
Naposledy editováno 01.06.2010 19:09:10
1 reakcí na tento příspěvek Nehomologovaný výfuk (R.P.) neprošel STK
1 reakcí na tento příspěvek Nehomologovaný výfuk (R.P.) neprošel STK
lopata75: ...pokud je na něm nějaká homologační značka a on zrezaví a je stále funkční,značku už nepřečteš,jak doložíš že ten výfuk je homologovaný...
Nedoložíš a můžou tě vyrazit a ty budeš shánět další výfuk. Samozřejmě, existuje slušná šance že to neudělají, ale když jo, těžko to uhádáš, že ti mají hlučnost změřit a dokazovat, že výfuk nevyhovuje. Prostě, černého Petra má ten, kdo tam jede a ne stanice STK.
...pokud procházíme s laďáky bez hom.značky a stejně tak street na kterém jsou podivné čočky od vietnaského dodavatele, je to jen benevolence konkrétního STK.
Nikdy mne nikdo nestavěl a tak netuším, ale údajně mne pořeší laďák i soudruzi při běžné kontrole v NDR což znamená průser áť mám nehomologovaný výfuk, nebo jsem si tam jen nechtěl dát silencer (homologační vložku).
Palaj>Mahdy:byls na STK ve Slavkově u Brna?
procpak? sou tam potvory že? ale posledni dobou se mi to zdá být lepší... šajze jeste ze se tu to vlákno tak obevilo. zrovna zitra chci jet na stk do toho slavkova s K3 a vubec by me nenapadlo dat tam ten origo lauf .. no nic tak já du na to kdyby nebylo takový hAJZL pocasi tak zajedu do brna a je klid..