a jak to je stím specialním benzínem u OMV ta 100 je k něčemu ? díky za odpovědi předem
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
Jinak oktanový číslo určuje odolnost paliva vůči detonačnímu spalování (samozápalům), nemá to nic společnýho s ,,výkoností,, paliva. Pokud mám tedy předepsanou 95tku nemá smysl tankovat 100oct. Jediný co u toho funguje je placebo efekt.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
Nicméně tankovat cokoli jiného do seriového vozidla ať auta či motorky než uvádí výrobce je zbytečný, možná i kontraproduktivní...
m8rinek>Ono je jedno odkud se benzin přiveze, pokud to tady vrznou do starejch zavodněnejch nádrží :/.
Jinak oktanový číslo určuje odolnost paliva vůči detonačnímu spalování (samozápalům), nemá to nic společnýho s ,,výkoností,, paliva. Pokud mám tedy předepsanou 95tku nemá smysl tankovat 100oct. Jediný co u toho funguje je placebo efekt.
Detonační spalování nastává kdy ? Když to nějak zkomprimuju a snějakým kompresním poměrem, tj. více oktanů znamená, že to mohu zkomprimovat víc a když to víc komprimuju, tak to i víc expanduje a jak jsem psal tak 95 oktanů je řekněme na mompresní poměr 9,5. Vetšina motorek moderních má tak 12, takže 100 oktanů to opravdu nemá smysl, ale 98 proč ne. U 125 to bude mít trochu vliv/relativně vzato.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!
WIR>takže jsem se vlastně hovno dozvěděl pač tady se nikdy nikdo neshodne :D
tak necti ty nase debilni prispevky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
a ted do me
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
http://auto.idnes.cz..._145641_automoto_fdv
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!
radi5>Přečtěte si tenhle článek a udělejte si obrázek o Shellu. Je to sice o naftě, ale i tak.........
http://auto.idnes.cz...automoto_fdv [/quote]
Tohle už jsem tady psal (bez toho odkazu teda), ale to nejde vůbec srovnávat.
poly>tak necti ty nase debilni prispevky (obcas sou fakt idiotsky a uplne mimo tema) a koukni se na regulerni testy na brzde a ne na prispevky zdalo se mi ze to vic tahne, nebo jede lip ve vysokejch otackach to sou vetsinou kecy pro babicku
a ted do me
100 oktanů je hlavně pro Porsche apod. atd.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
Pumpy který maj ocejchovaný stojany podlíhaj dobrovolně více testum na kvalitu, takže když uvidíš stojan še štemplem kvality můžeš být klidnější.
Naposledy editováno 04.04.2010 23:53:04
2 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Fidži.V-Strom>Biosložka je snad ve všech palivech
Pro 100okt platí jiná norma a mimo jiné NESMÍ obsahovat biosložku, na rozdíl od 95 kde je přikázaná...
Takže i když v motoru nevyužiju 100 oktanů tak toto palivo jisté výhody má - prostě si připlácím nadstandard
poly>tak necti ty nase debilni prispevky (obcas sou fakt idiotsky a uplne mimo tema) a koukni se na regulerni testy na brzde a ne na prispevky zdalo se mi ze to vic tahne, nebo jede lip ve vysokejch otackach to sou vetsinou kecy pro babicku
a ted do me
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
hondacbf1000>
Kristova noho...! Jak tyhle kokotiny můžet pořád někomu žrát...???
Já Ti na stejné trase ukážu rozdílnou spotřebu takovou, že Ti ji nebude věřit nikdo.
Na trase Praha-Zlín udělám spotřebu 5,0litrů/100km a druhý den Ti ukážu se STEJNÝM AUTEM spotřebu 10litrů na 100km.
V žádném případě to nebude palivem, ale pravou nohou na plynu a jízdím průměrem...!!!
Auto bude Passat 2,0 TDi a těch 10litrů bude spotřeba při projetí trasy 300km za 2hodiny 5minut.
Ale možná se po absolvování trasy pobliješ...
Dobře, když pominu focuse.. Jinak tamto mám z vlastní zkušenosti. A je to pravda. Já si radši korunu připlatim za Vervu 95 od Benziny, na kterou jezdim dva roky a jsem maximálně spokojenej.
Jinak by to na velkejch mašinách nepoznáte, ale u 125tek je to sakra znát. Mám kámoše s YBR a jedině bere Shell V Power, prej mu to jede líp a řikal, že třeba o 5km/h. Když má 11koní, tak je to asi sakra znát..
Jo a údajně se tyhle "zázračný paliva vozej z Německa či Rakouska"
Tak a ted' se do mě pust'te
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
Na 125ccm (4T Jawa Sport), jednou jsem si dal 100 oktanů Shell a zhoršily se starty, možná to jelo o chlup víc.
Na Onu občas tankuji, když vezmu v potaz, že palivo tam koluje vcelku velkým tempem (mají dost zákazníků) tak nemám strach jako když bych měl brát někde v JZD
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Otázka k distribuci:
- kdo zásobuje českou síť čerpacích stanic? (připadá mě, že po většinu Česká Rafinérská, nechce se mi věřit, že každá firma bude mít namícháno jinak např. onen Natural 95)
- je nějaká povinnost, např. roční kdy má být zásobník paliva na pumpách vyčištěn?
navrc6>Nechápu proč vyhazujete peníze za reklamní mýtus Shell V-power,až na oktany kvalitativně srovnatelnej s obyčejnými palivy většiny společností
Poslední 2 roky máme ve firmě tankovací karty Shell na asi 30 aut Ford,Škoda,Renault,Fiat(nafta i benzín) a dokud jsme tankovali všude možně,tak bylo všechno v normě,ale od doby co tankujeme takřka výhradně Shell máme neustále problémy s palivovou soustavou (vstřikovače,čerpadla atp.)toliko praxe.. Nyní info od kamaráda pracujícího přímo v Čoice s přístupem k výsledkům testů z ůstavu paliv a maziv,. Nejkvalitnější paliva má suveréně Benzina (Verva je prý ůplně bezkonkurenční)následuje OMV dále Agip,EuroOil a nyní už z trhu odstoupivší JET,.. potom už je to všechno průměr,který splňuje kvalitativní normy,včetně již zmíněné Shellky,takže jestli máte rádi angličáky,tak prosím,ale já si tam po zkušenostech raději naleju něco jiného
Naprostý souhlas! Mám stejné informace. pokud se nepletu, tak právě u Shellu se profláklo, že tankuje nějaký zmetky.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
prasouš>Do okruhovek jsme tankovali jen Shell V-power racing 100+ a tak nějak to funguje... Až jsem se nechal ukecat a začal do ní kupovat Vervu od Benziny a výsledek? Podstatně čistější koncovka výfuku a taky kyvka... Jakožto starý Shellák musím před Vervou smeknout a tankuju už jen tu... Jen škoda, že se u benziny nesbírám body, bylo na smart kartě znát když se pro tým koupilo 120 litrů Vpoweru
A ten zázračný magnetizer puužíváte při závodech taky?Nebo je to nedovolený způsob zvýšení výkonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 05.04.2010 10:02:05
Naprosto běžná praxe...takže je UPLNĚ jedno kde tankuješ, je to zase jenom o lidech, který kvůli vlastnímu minimálnímu zisku nadělá škodu ostatním.
Jinak z vlastní zkušenosti tankuju nejcasteji na Lukoilu...cena byva ok a problem sem nidky nemel. Netankuju zasadne na Unicornu..kdyz jsem mel MZ tak 2x sem tam tankoval a 2x mi zdechla hned 200m za benzinkou.musel sem vzdycky vycistit karburator a pak teprv jela.
Vysokooktanová paliva
u Brna a berou stejný druh z té samé nádrže. Jen si každá značka přimíchává svoje aditiva.
Jen 100-oktanový benzín se vozí z rafinérky v Rakousku pro ÖMV, jak to má Shell, nevím.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Tuším jediné, co je citelné, je průvan v prkenici a dobrej pocit "rejsingpyčo semšumachr"
Fidži.V-Strom>A kup ještě tohle:
www.ekomagnetizery.cz/
Taky to mám a funguje to.
a když si to dáš na pinďoura tak chčiješ džus