globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dobijeni
23.1.2010 v 19:31
zdar hosi mam dotaz:jak vedou3draty z altiku do kostky k regulatoru,tak je blbost aby hraly co?aby mekla izolace kolem,.?jestli to je blbost coz asi je tak je probity altik nebo ve zkratu co?


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 17:33 | Nahoru | #61
Dingo> Podle těch fotek co sem hodil je jasný o jaký druh altíku se jedná.

(reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 17:53 | Nahoru | #62

Findy>Dingo> Podle těch fotek co sem hodil je jasný o jaký druh altíku se jedná.


Je, ale kdo tomu "nehoví" tak prdlajs pozná a pak je nejhorší, když takový člověk začne i radit

(reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 18:03 | Nahoru | #63

z-x-r>No to vidim podle tvojich ODBORNYCH prispevku JAK na rozvody ?, Jak jdou ventily ?a jine

Odbornik jen co je pravda... :\

Jeste ze kupuji motorky v uplne jine cenove kategorii co jeste tady ty tunici netuni
Neco mi to pripomina kuk

Dingo tebe obdivuji za snahu
Je zajimave ze tady ty kurvici z jzd se cpou do vse



Já mám takový koumáky-chytráky-vychcánky na háku.
Spíš doufám v to, že si z takových diskuzí vezme ponaučení víc lidí a tedy i tací co sem nenapíšou a jen to čtou. Jak sem psal, blb blbem zůstane, ale kdo má snahu a má aspoň trochu IQ a dokáže uvažovat samostatně, tak se něco naučí a to především sám svojí zvídavostí a svojí aktivitou a tedy i tím, že tomu věnuje svůj čas a teprve až když se u něčeho zásadnějšího zasekne, jde pro radu k dalším.
A už podle toho jak se člověk vyjadřuje, jak dokáže popsat problém a jak specifikovat dotaz a jak dokáže dodat potřebné množství informací a dat o dané věci jenž sám zjistil. Tak podle toho už člověk pozná "s kým má tu čest". (a v tomto ohledu platí Na blbou otázku, blbá odpověď. respektive jaká otázka taká odpověď)

Naposledy editováno 25.01.2010 18:05:02

dobijeni

25.1.2010 v 21:25 | Nahoru | #64

Dingo> ...A už podle toho jak se člověk vyjadřuje, jak dokáže popsat problém a jak specifikovat dotaz a jak dokáže dodat potřebné množství informací a dat o dané věci jenž sám zjistil. Tak podle toho už člověk pozná "s kým má tu čest". (a v tomto ohledu platí Na blbou otázku, blbá odpověď. respektive jaká otázka taká odpověď)

Je to tak (nekdy bohuzel)

2 reakcí na tento příspěvek dobijeni

25.1.2010 v 21:38 | Nahoru | #65
No rozjelo se to pěkně, ale pořád nevím, jak fungují endura/krosky, které mají altík, světla, ale nemají baterku?

Tam je taky běžný zkratový regulátor? Proč se neroztaví, když tam není baterka, která by brala přebytek? (obzvláště, když většinou z toho stejně všichni světla a zbytečnosti odstrojí, takže jediným spotřebičem zůstane zapalování..)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:07 | Nahoru | #66

C.J.>No rozjelo se to pěkně, ale pořád nevím, jak fungují endura/krosky, které mají altík, světla, ale nemají baterku?

Tam je taky běžný zkratový regulátor? Proč se neroztaví, když tam není baterka, která by brala přebytek? (obzvláště, když většinou z toho stejně všichni světla a zbytečnosti odstrojí, takže jediným spotřebičem zůstane zapalování..)



Většina zapalování není na akumulátoru vůbec závislá - co se týká krosek, tak naprostá většina jak víš, nemá ani 12V síť

A druhá věc - proč mám tady na stole usmažený regler z "krosky" teda endura HQ WR250 ???
asi proto, protože nějaký lempl sundal světlo a neodpojil regler

Jo a akumulátor nebývá u motorek proto "aby žral proud" ale proto aby vyhladil ten humáč co leze z regulátoru a mimo jiné odstarnil i napěťové špičky (záleží na druhu regulace) u motorek a "autoalternátorem" je výstup relativně stabilní bez špiček ale zkratová regulace ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:13 | Nahoru | #67

Dingo>Většina zapalování není na akumulátoru vůbec závislá - co se týká krosek, tak naprostá většina jak víš, nemá ani 12V síť



Jo, to náhodou vím, sice nedokážu pobrat, jak dokáže zapalování fungovat s napětím od nula voltů do cca 60V (nebo kolik to prostě dá), ale dejme tomu..

Dingo>A druhá věc - proč mám tady na stole usmažený regler z "krosky" teda endura HQ WR250 ???
asi proto, protože nějaký lempl sundal světlo a neodpojil regler
...



No a to je to, čemu chci na své XR zabránit Za prvé jsem tam dal předepsanou žárovku 35W (místo 60W), předchozí majitel ale jezdil většinou bez světel. A mi to se světly někdy z nenadání v nízkých otáčkách chcíplo bez zjevného důvodu..

A jak to je, prosím, s tím reglerem? Používá se tam standardní 3 fázový zkratový? Jde mi o to, čím ho nahradit, kdyby se se mnou na vždy rozloučil.. (Ptám se proto, že na VFR už mám třetí ) A náhradu od VAPE či Ignitechu jsem nenašel

Naposledy editováno 25.01.2010 22:14:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:29 | Nahoru | #68
C.J.> Zapalování na XR je napájeno cca 150-250V jako vlastně prakticky všechny zapalování typu CDI.

XR250 - 1fázový 140W

Naposledy editováno 25.01.2010 22:37:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:36 | Nahoru | #69

Dingo>C.J.> Zapalování na XR je napájeno cca 150-250V jako vlastně prakticky všechny zapalování typu CDI.



Tak tomu už nerozumím vůbec

Upřesním to raději, mám XLR 250, ale podle schématu je elektrika stejná jako u XR 250. Palubní síť má 12V, takže předpokládám, že i CDI je napájeno přes regler taky jen 12ti volty. Motorka nemá baterku, regler má.

Tak jak to může fungovat?

(reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:38 | Nahoru | #70
C.J.> jak jsem psal uz na prvni strance, baterka neni "spotrebic"... pri spravne nastavenem palubnim napeti (cca 14V pro 12V rozvod) a nabite baterce ji muze prochazet proud v radu desitek mA - dobijeni na motorce funguje napetove (proudove by se neustale prebijela/prehrivala, nehlede na to, ze by to bylo slozitejsi na zapojeni).

V motoelektrice je treba rozlisovat mezi zapalovanim a dobijenim (ackoliv neketere prvky jsou v praktickych realizacich spolecne). Motorky, ktere jsou bez akumulatoru od vyrobce, dobijeni nepotrebuji - maji pouze zapalovani. Existuje vic druhu jak zapalovani (bateriove, magnetove), tak regulace palubniho napeti v ramci dobijeni (svodova/zkratova x seriova; pulzni x linearni). Pak podle nasazeni a druhu se lze setkat s ruznymi soucastkami v motoelektrice (napr. druh alternatoru - buzeny, s permanentnimi magnety, s mag. mustkem, apod.) Nejbeznejsi implementace tohoto v dnesnich moto je asi: 12V sit s Pb akumulatorem, bezkontaktni elektronicke zapalovani, zkratova regulace dobijeni (tyristorovy pulzni regulator); alternator je 3f magneto (alternator s perm. magnety, zde rotujicimi)...

(reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:39 | Nahoru | #71

C.J.>Tak tomu už nerozumím vůbec

Upřesním to raději, mám XLR 250, ale podle schématu je elektrika stejná jako u XR 250. Palubní síť má 12V, takže předpokládám, že i CDI je napájeno přes regler taky jen 12ti volty. Motorka nemá baterku, regler má.

Tak jak to může fungovat?



Tady na motorkářích je takové povídání o zapalování, tak si tam najdi CDI a pochopíš.

A regler d Vape by měl vyhovět tento: (jen budeš muset z altíku vyvést ještě jeden drát)
http://www.vape.cz/e-shop/regulatory-napeti/A-R30-1/

Naposledy editováno 25.01.2010 22:51:20

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

25.1.2010 v 22:42 | Nahoru | #72
nebo o kond. zapalovani na wikipedii

EDIT: jeste dodavam, ze na VFR byly s regulatory (umyslne nepouzivam slovo "regler", protoze to je/byla firma) notoricke problemy, takze bych obavu v souvislosti s jinou motorkou a priori nehledal...

Naposledy editováno 25.01.2010 22:44:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:53 | Nahoru | #73

Skalda>nebo o kond. zapalovani na wikipedii

EDIT: jeste dodavam, ze na VFR byly s regulatory (umyslne nepouzivam slovo "regler", protoze to je/byla firma) notoricke problemy, takze bych obavu v souvislosti s jinou motorkou a priori nehledal...



U VFR je problém špatného umístění regleru a tím pádem na dané místo poddimenzovaní chlazení. Umístění reglerů u VFR na třeba přímý proud vzduchu - tak by odešel málokterý a všechny by spolehlivě fungovaly dodnes.

(reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:57 | Nahoru | #74
C.J.>

To CDI je složitý, žejo a prakticky totéž je v Babetě nebo Simálovi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 22:59 | Nahoru | #75
Dingo> to ano; vykonnost zkratove regulace bude z principu v prevazne mire otazkou chlazeni... Taky potom nema nastesti cenu hledat apriorni souvislost s jinou motorkou, jen proto ze i ona ma zkratovy regulator

EDIT: jo a sam tam taky uz mam Vape

Naposledy editováno 25.01.2010 23:11:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 23:12 | Nahoru | #76

Skalda>Dingo> to ano; vykonnost zkratove regulace bude z principu v prevazne mire otazkou chlazeni... Taky potom nema nastesti cenu hledat apriorni souvislost s jinou motorkou, jen proto ze i ona ma zkratovy regulator



souvislosti je kolikrát třeba hledat na spoustě místech nejen u dvou motorek byť jiných a od různého výrobce.

copato asi bude

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

25.1.2010 v 23:14 | Nahoru | #77
No tak z toho jsem pochopil něco o CDI, ale pořád mi nedochází, proč nezhoří na XLR reglér, když se jezdí bez světel? Ještě jsem ani neměl čas zkusit, jestli hřeje nebo ne.

Takže na XR je jen jednofázový alternátor?
z altíku by měly jít 3 dráty, takže bych tipoval, že má 3 fáze..



Do regléru vedou jen 4 dráty, takže 3 z altíku a jeden výstup +12V?

No doufám, že se to nepokazí, to bych byl evidentně v prd...

(reakce na) dobijeni

25.1.2010 v 23:31 | Nahoru | #78
C.J.> nebude to spíš toto?

dobijeni

25.1.2010 v 23:37 | Nahoru | #79
Nevím, vycházím z partsdepot.. Je to XR 25OR rv.93.. Teda přesně XLR Baja, což znamená navíc (mimo detailních změn na hlavě) světla, blinkry, normální tacho (a ne jen motohodiny).

Elektrické schéma XR 250 rv.93 je taky zajímavé
(kde nic, tu nic)

dobijeni

25.1.2010 v 23:42 | Nahoru | #80
a regler vypadá takhle.. Naštěstí na ebayi jsou za cca 20 dolačů

dobijeni

25.1.2010 v 23:46 | Nahoru | #81
Věř tomu, že to má 1fázový altík

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

25.1.2010 v 23:51 | Nahoru | #82
Takže by z něho měly vézt jen 2 dráty?

(reakce na) dobijeni

26.1.2010 v 00:06 | Nahoru | #83

C.J.>Takže by z něho měly vézt jen 2 dráty?


Někdy i jen jeden ,
plus 1-2 dráty na napájení CDI a někdy i další 2 dráty ze snímací cívky ovšem ta bývá většinou na druhé straně kliky-motoru. Takže můžeš mít z 1F altíku klidně 6káblíků

Naposledy editováno 26.01.2010 00:07:43

dobijeni

26.1.2010 v 11:14 | Nahoru | #84
test

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

26.1.2010 v 15:41 | Nahoru | #85
hosi hosi v otazce sem psal jen jestli to je zpravne zeseme hrejou 3draty az na tolik ze me mekne izolace,a za druhe ze bude altik asi v pytli,v dalsich prispevcich sem dodal ze uz sem vyskousel 2regulatory a ze sou rozskvareny 2konektory,u altiku a u regulatoru,jinak nikde jinde uz ne,ampery me to vubec neukazovalo,a zbytek jak sem uz psal,jinak diky vsem normalnim co sem psali rady a tem namachrovanym vsemohoucim idiotum at se nad sebou zamysli jaci sou idioti jinak uz mam novy altik a vse faka jak ma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

26.1.2010 v 16:00 | Nahoru | #86
Dingo> hm, hezky (prispevek #76)... no bude to asi zkratovy tyristorovy regulator z r. 1977 . Je to z manualu od konkr. stroje nebo jen od Bosche obecne? Taky koukam, ze to ma oddelenej ST okruh na hlavni svetlo... tak jsem to mel v Cize, dokud jsem tam nedal Vape a nespojil to.

C.J.> napr. z Ducati alternatoru, co mam v Jawe, vede tusim dratu 5... 2 pro dobijeci fazi, a 3 pro zapalovani - 2 pro vinuti zdroje + 1 od snimace polohy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

26.1.2010 v 16:02 | Nahoru | #87
jecma89> cili ke zjisteni priciny zavady nakonec nedoslo (skoda, me by to zajimalo)

(reakce na) dobijeni

26.1.2010 v 16:06 | Nahoru | #88
Skalda> no schválně se koukni odkud je ten obrázek - tj. adresa stránky a prolez to, určitě najdeš zajímavé věci velice zajímavé věci.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

26.1.2010 v 17:47 | Nahoru | #90
Regent> http://www.motelek.net (kdyz uz)

Dingo> hehe... zda se, ze tenhle sajt prida radek do meho souboru "linky.txt" Zejm. pak slozka "Datenarchive" vypada luxusne. Jen je trochu skoda, ze jsem se kdysi nanaucil lepe nemecky (tak aspon schemata a tabulky)...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist