1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
z-x-r>No to vidim podle tvojich ODBORNYCH prispevku JAK na rozvody ?, Jak jdou ventily ?a jine
Odbornik jen co je pravda... :\
Jeste ze kupuji motorky v uplne jine cenove kategorii co jeste tady ty tunici netuni
Neco mi to pripomina kuk
Dingo tebe obdivuji za snahu
Je zajimave ze tady ty kurvici z jzd se cpou do vse
Já mám takový koumáky-chytráky-vychcánky na háku.
Spíš doufám v to, že si z takových diskuzí vezme ponaučení víc lidí a tedy i tací co sem nenapíšou a jen to čtou. Jak sem psal, blb blbem zůstane, ale kdo má snahu a má aspoň trochu IQ a dokáže uvažovat samostatně, tak se něco naučí a to především sám svojí zvídavostí a svojí aktivitou a tedy i tím, že tomu věnuje svůj čas a teprve až když se u něčeho zásadnějšího zasekne, jde pro radu k dalším.
A už podle toho jak se člověk vyjadřuje, jak dokáže popsat problém a jak specifikovat dotaz a jak dokáže dodat potřebné množství informací a dat o dané věci jenž sám zjistil. Tak podle toho už člověk pozná "s kým má tu čest". (a v tomto ohledu platí Na blbou otázku, blbá odpověď. respektive jaká otázka taká odpověď)
Naposledy editováno 25.01.2010 18:05:02
Dingo> ...A už podle toho jak se člověk vyjadřuje, jak dokáže popsat problém a jak specifikovat dotaz a jak dokáže dodat potřebné množství informací a dat o dané věci jenž sám zjistil. Tak podle toho už člověk pozná "s kým má tu čest". (a v tomto ohledu platí Na blbou otázku, blbá odpověď. respektive jaká otázka taká odpověď)
Je to tak (nekdy bohuzel)2 reakcí na tento příspěvek dobijeni
Tam je taky běžný zkratový regulátor? Proč se neroztaví, když tam není baterka, která by brala přebytek? (obzvláště, když většinou z toho stejně všichni světla a zbytečnosti odstrojí, takže jediným spotřebičem zůstane zapalování..)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
C.J.>No rozjelo se to pěkně, ale pořád nevím, jak fungují endura/krosky, které mají altík, světla, ale nemají baterku?
Tam je taky běžný zkratový regulátor? Proč se neroztaví, když tam není baterka, která by brala přebytek? (obzvláště, když většinou z toho stejně všichni světla a zbytečnosti odstrojí, takže jediným spotřebičem zůstane zapalování..)
Většina zapalování není na akumulátoru vůbec závislá - co se týká krosek, tak naprostá většina jak víš, nemá ani 12V síť
A druhá věc - proč mám tady na stole usmažený regler z "krosky" teda endura HQ WR250 ???
asi proto, protože nějaký lempl sundal světlo a neodpojil regler
Jo a akumulátor nebývá u motorek proto "aby žral proud" ale proto aby vyhladil ten humáč co leze z regulátoru a mimo jiné odstarnil i napěťové špičky (záleží na druhu regulace) u motorek a "autoalternátorem" je výstup relativně stabilní bez špiček ale zkratová regulace ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
Dingo>Většina zapalování není na akumulátoru vůbec závislá - co se týká krosek, tak naprostá většina jak víš, nemá ani 12V síť
Jo, to náhodou vím, sice nedokážu pobrat, jak dokáže zapalování fungovat s napětím od nula voltů do cca 60V (nebo kolik to prostě dá), ale dejme tomu..
Dingo>A druhá věc - proč mám tady na stole usmažený regler z "krosky" teda endura HQ WR250 ???
asi proto, protože nějaký lempl sundal světlo a neodpojil regler
...
No a to je to, čemu chci na své XR zabránit Za prvé jsem tam dal předepsanou žárovku 35W (místo 60W), předchozí majitel ale jezdil většinou bez světel. A mi to se světly někdy z nenadání v nízkých otáčkách chcíplo bez zjevného důvodu..
A jak to je, prosím, s tím reglerem? Používá se tam standardní 3 fázový zkratový? Jde mi o to, čím ho nahradit, kdyby se se mnou na vždy rozloučil.. (Ptám se proto, že na VFR už mám třetí ) A náhradu od VAPE či Ignitechu jsem nenašel
Naposledy editováno 25.01.2010 22:14:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
XR250 - 1fázový 140W
Naposledy editováno 25.01.2010 22:37:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
Dingo>C.J.> Zapalování na XR je napájeno cca 150-250V jako vlastně prakticky všechny zapalování typu CDI.
Tak tomu už nerozumím vůbec
Upřesním to raději, mám XLR 250, ale podle schématu je elektrika stejná jako u XR 250. Palubní síť má 12V, takže předpokládám, že i CDI je napájeno přes regler taky jen 12ti volty. Motorka nemá baterku, regler má.
Tak jak to může fungovat?
V motoelektrice je treba rozlisovat mezi zapalovanim a dobijenim (ackoliv neketere prvky jsou v praktickych realizacich spolecne). Motorky, ktere jsou bez akumulatoru od vyrobce, dobijeni nepotrebuji - maji pouze zapalovani. Existuje vic druhu jak zapalovani (bateriove, magnetove), tak regulace palubniho napeti v ramci dobijeni (svodova/zkratova x seriova; pulzni x linearni). Pak podle nasazeni a druhu se lze setkat s ruznymi soucastkami v motoelektrice (napr. druh alternatoru - buzeny, s permanentnimi magnety, s mag. mustkem, apod.) Nejbeznejsi implementace tohoto v dnesnich moto je asi: 12V sit s Pb akumulatorem, bezkontaktni elektronicke zapalovani, zkratova regulace dobijeni (tyristorovy pulzni regulator); alternator je 3f magneto (alternator s perm. magnety, zde rotujicimi)...
C.J.>Tak tomu už nerozumím vůbec
Upřesním to raději, mám XLR 250, ale podle schématu je elektrika stejná jako u XR 250. Palubní síť má 12V, takže předpokládám, že i CDI je napájeno přes regler taky jen 12ti volty. Motorka nemá baterku, regler má.
Tak jak to může fungovat?
Tady na motorkářích je takové povídání o zapalování, tak si tam najdi CDI a pochopíš.
A regler d Vape by měl vyhovět tento: (jen budeš muset z altíku vyvést ještě jeden drát)
http://www.vape.cz/e-shop/regulatory-napeti/A-R30-1/
Naposledy editováno 25.01.2010 22:51:20
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
EDIT: jeste dodavam, ze na VFR byly s regulatory (umyslne nepouzivam slovo "regler", protoze to je/byla firma) notoricke problemy, takze bych obavu v souvislosti s jinou motorkou a priori nehledal...
Naposledy editováno 25.01.2010 22:44:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
Skalda>nebo o kond. zapalovani na wikipedii
EDIT: jeste dodavam, ze na VFR byly s regulatory (umyslne nepouzivam slovo "regler", protoze to je/byla firma) notoricke problemy, takze bych obavu v souvislosti s jinou motorkou a priori nehledal...
U VFR je problém špatného umístění regleru a tím pádem na dané místo poddimenzovaní chlazení. Umístění reglerů u VFR na třeba přímý proud vzduchu - tak by odešel málokterý a všechny by spolehlivě fungovaly dodnes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
EDIT: jo a sam tam taky uz mam Vape
Naposledy editováno 25.01.2010 23:11:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
Skalda>Dingo> to ano; vykonnost zkratove regulace bude z principu v prevazne mire otazkou chlazeni... Taky potom nema nastesti cenu hledat apriorni souvislost s jinou motorkou, jen proto ze i ona ma zkratovy regulator
souvislosti je kolikrát třeba hledat na spoustě místech nejen u dvou motorek byť jiných a od různého výrobce.
copato asi bude
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
Takže na XR je jen jednofázový alternátor?
z altíku by měly jít 3 dráty, takže bych tipoval, že má 3 fáze..
Do regléru vedou jen 4 dráty, takže 3 z altíku a jeden výstup +12V?
No doufám, že se to nepokazí, to bych byl evidentně v prd...
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
C.J.>Takže by z něho měly vézt jen 2 dráty?
Někdy i jen jeden ,
plus 1-2 dráty na napájení CDI a někdy i další 2 dráty ze snímací cívky ovšem ta bývá většinou na druhé straně kliky-motoru. Takže můžeš mít z 1F altíku klidně 6káblíků
Naposledy editováno 26.01.2010 00:07:43
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
C.J.> napr. z Ducati alternatoru, co mam v Jawe, vede tusim dratu 5... 2 pro dobijeci fazi, a 3 pro zapalovani - 2 pro vinuti zdroje + 1 od snimace polohy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
Dingo> hehe... zda se, ze tenhle sajt prida radek do meho souboru "linky.txt" Zejm. pak slozka "Datenarchive" vypada luxusne. Jen je trochu skoda, ze jsem se kdysi nanaucil lepe nemecky (tak aspon schemata a tabulky)...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |