Jawa Rotax
Jawa 500 "Tramvaj"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Nevíte kolik by stála takováto 500ccm(2T/4T)?Nikde jsem nic nenašel,že by někdo prodával.
KTM96>Zdenalbenal> Ještě v roce 2002 u nás na ISDE jel Pepa Macháček na Jawě 250 ,ale asi nedojel..
Jel, vypadl třetí den a byla to upravená Jawa, původně z 90 let měla ale, nově udělaný zadní centrální tlumič a motor byl jiný něco přes 360 ccm.1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Docela rád bych sehnal kontakt ,tedy jestli ještě žije, na toho pana Kvěcha,který to prý tomu Macháčkovi stavěl na to 6D v roce 2002,jestli by byl schopen dát něco "pětistovkovýho" dohromady.Kontaktoval jsem i pana Čunderlíka,ale bohužel teď nic na prodej nemá.Dost náročný něco sehnat.
fafejta>No právě,že ani za tich 200 tis. Kč jsem na ni nikde nenarazil.Bude jich asi hodně moc poskrovnu a ta cena asi bude větší jak 200.
Docela rád bych sehnal kontakt ,tedy jestli ještě žije, na toho pana Kvěcha,který to prý tomu Macháčkovi stavěl na to 6D v roce 2002,jestli by byl schopen dát něco "pětistovkovýho" dohromady.Kontaktoval jsem i pana Čunderlíka,ale bohužel teď nic na prodej nemá.Dost náročný něco sehnat.
Venca K. a jeho tatík v tom pazoury měli .
Sem ale spíš myslel na poslední motorky, které 6D dojely.
Jízdními vlastnostmi byl na tom vzduch proti vodě líp, měl výhodněji těžiště...a tak. Bohužel by neprošel hlukem, už v roce 91 to bylo o fous.
No a ta poloha těžiště má třeba vliv na průjezd rychlou zatáčkou, že to tak nekrade volant. Na druhé straně se třeba nedá jet s defektem na předku...a i foukat se to musí víc, aby nezalézaly špunty, pak to zas de moc do ruk...každá mince má dvě strany...
Jinak Jawy, ČZ, MZ... a lidi kolem nich budou zjara zřejmě opět na Kavčáku .
Jawa měla pro třídu 500 lehce převrtanou 250ku (280ccm?). Ono se s tím už víc nedá dělat, pak vyjde moc velký podčverec a pak to má dáno do vínku ne moc košér charakteristiku. Jawa 250 měla vrtání 70mm a zdvih 64, Honda CR 250 má díru 66 a zdvih tuším 72 - rozměry motoru jak Pérák . Ta když se o facku vrtne, už je z toho půllitr a hrnek eště podčverec není.
Naposledy editováno 06.11.2009 19:03:34
2 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Ta "tramvaj" 500ccm (2T) co je tady na fotce pod tím rotaxem 560ccm teda vlastně není pětistovka?
Předem děkuji za vysvětlení,zřejmě žiji v nějaké iluzi.
A na čem vlastně jezdil Stanislav Zloch startující ve třídě +500,myslím na jakém objemu motoru té Jawy.Děkuji.
Naposledy editováno 07.11.2009 23:38:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
plnoobjemová pětistovka je v enduru akorát na obtíž, nevýhody převládají
proto se dělaly radši s výrazně menším objemem
ta +500 byla tuším 511ccm a nedalo se s tím jezdit
bylo to jen kvůli obsazení třídy do 750ccm/2T, kterou vymyslel nespíš nějaký magor z FIM co na motorce v životě neseděl
však to taky za chvíli zrušili
Naposledy editováno 08.11.2009 08:47:42
Casty obsah do 500 ccm bylo 360 (vrtani 80 zdvih 72) a nebo 380 (vrtani 82 zdvih 72)jak u CZ tak u Jawy. Jawa dela i 400cmm a i 420 ccm.
Napr Paul Fredrichs jezdil 400ccm a mozna i vic( misto 380 ccm,vrtani 82 zdvih 72) a v podstate bylo malo soferu,co ty kone(a hlavne ten divoky prubeh) v tom archaickym podvozku(vredu zdvih komlem 200mm) dokazalo podrzet pod plynem celych 40 min(jedna MX rozjizdka).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
bylo to nesmyslne. Dat takovej objem do symetraku. Jezdil jsi nekdy s tou plnoobjemovou Jawou? Kamos ma doma plnoobjemvou KTM 500 z cca 1975 a rikal,ze to jede jako krava.
No vsak neco takoveho Jezdil pro KTM Mojsejev.
Ja jsem si taky do na 360 dal mensi karburator,aby to nebylo tak poplasene
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
spalovac>Vana666> ty si me predbehl
bylo to nesmyslne. Dat takovej objem do symetraku. Jezdil jsi nekdy s tou plnoobjemovou Jawou? Kamos ma doma plnoobjemvou KTM 500 z cca 1975 a rikal,ze to jede jako krava.
No vsak neco takoveho Jezdil pro KTM Mojsejev.
Ja jsem si taky do na 360 dal mensi karburator,aby to nebylo tak poplasene
Tak ,tak já to udělal na 380...to se fakt nedalo.....
Jinak tramvaj tady byla pěkná za 150 tkč na motoinzerci,není to tak dávno (cca kolem prázdnin)...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
ale jel jsem na plnoobjemové KTM 540, už jsem to tady psal
taky totálně nesmyslná motorka
Skoda ze jsi nemel Jawu. To byla opravdu povedena motorka.
o ty KTM 540 sem to necetl. Kde to je?
edit: tak uz jsem to nasel. Rikas 76 PS na zadnim kole To musel byt opravdu plnokrevny masakr
Naposledy editováno 08.11.2009 09:47:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
Je potreba napilovat techniku,fyzicku a poladit podvozek. V teto fazi je pro me otazka maximalniho vykonu zcela zbytecna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
3 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
1.čím byla specifická "tramvaj" a jakých letech se vyráběla
2.bitrak bylo označení značící co vlastně a v jakých letech se vyráběl
3.dalo by se nějak shrnout v čem jsou motorky pro enduro a motocross jiné,když opomeneme ,že enduro maj lampičku,mám namysli jestli je třeba rozvor,úpravy rámu,těžiště,velikost řídítek atd. jiné
Předem moc děkuji za vysvětlení,jsem v tomto laik.Děkuji.
1,proti Sadilkovi az na motor to byla jina motorka...tlumeni z CZ 513,jina nadrz,vyfuk,ram,kola, a pod. Delala se kolem roku 1980. Mozna tam byla i nejaka modifikace na valci,ale koncepcne to byl porad motor z Banana,Trubky,Sadilka.
Malem bych zapomnel...melo to sest kvaltu , osa kyvky sla skrz motor
2,bitrak se rika proto, protoze v dobe jeho vzniku nebyli v CSSR pro "seriovou vyrobu" k mani centraly, tak to JAWA vyresila po svem a misto centralu dala dva tlumice vedle sebe
dalo...v podstate to je jina motorka
Naposledy editováno 08.11.2009 17:50:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
2. bi trak připraven na sezonu 1985, vzadu konečně centrální pérování, ale protože soudruzi neměli moc peněz a na pořádnou jednotku nebylo, tak to podle vzoru MZ vyřešili dvěmi centrálně uloženými jednotkami Bilstein.Obhajovali to také tím, že při poruše jednoho tlumiče může pracovat dál druhý a motorka stále maká, ale to se ukázalo jako blbost. Jeden tlumič pouze u 125 a to KYB.V roce 1986 250 a 500 také vodou chlazený, centrál opět dvěmi jednotkami proto Bi-trak(Podle kawasaki, která má systém uložení zadního tlumiče nazvaný uni-trak). V roce 1987 již podvozek jednou tlumící jednotkou WP. Klasický bi-trak, vzduchem chlazený, vyráběla jawa pro svazarm až do roku 1990.
3. v tý době byl rozdíl mezi mx a soutěžní motorkou větší, jawa byla označovaná za představitele klasické soutěžní motorky, kde byla upřednostěna robustnost a trvanlivost před lehkou hmotností a vyšším výkonem. Ke konci éry to bylo tak, že konkurence byla lehká, rychlá a trvanlivá a jawě ujížděl čas...
Naposledy editováno 08.11.2009 22:03:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
Mohl bych se tě prosímtě ještě zeptat:
1.jak to bylo s těmi "pětistovkami",tedy jestli jezdily jen 360/380 nebo i nějaká objemově čistá pětistovka(500ccm 2T),v letech 1983-1989,psal si tuším o nějaké vodou chlazené.
2.v jakém roce vlastně byly v 6D nasazeny Jawa rotax 4T/560ccm
Moc Ti předem děkuji,dost zajímavé informace tu poskytuješ.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
Jinak jak píše Vana 666, ten motor z 250 se použil na trial a dál už ne, akorát jsem se sekl v roce byla to totiž 1981 6D na ostrově Elba.
1. Jezdily se 360 a 380, byly i 400 a 420, ale to na počátku 70. let kdy jawa dělala ještě motokrosy a tam byla 420 hotová štika. Pak se tyhle válce objevily i na endurech, ale co já vím na 6d se nepoužívaly.V 1983 byla 6D ve Walesu v GB a tam byla 500 s objemem 393, pak 1984 360, 1985 380, Tyhle dva objemy se hodně střídaly, vodníky se pak už dělaly s menším 320 a 340. A začaly se dělat pro tuto třídu v 1986. bylo jich hodně málo a kdo ho má, má dobře uložený prachy. Bordel v tom dělají ty série pro svazarm a vlastně každá jawa je svým způsobem originální.
2. První rotax 560 byl poprvé nasazen na 6d 1983, měl rám vycházející z tramvaje s dvoumi postraně uloženými jednotkami, takže žádnej centrál, ten přišel až v roce 1986, kdy na něm udělal Josef Chovančík titul mistra evropy. Byl i malej 350 toho jel v roce 1989 Otakar Kotrba, ale o jiných 350 ani nevím. Jinak jestli tě to zajímá, tak výborným zdrojem informací je svět motorů. Tehdy ještě za něco stál a každý rok uveřejňoval data s fotkami jaw pro 6d spolu s reportážemi ze soutěží. O tom se ti dnes může jen zdát.
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Jo svět motorů byl kvalitní zdroj informací ještě s časopisem "motor" ten byl sice trochu dražší,ale perfektní čtivo na tu dobu.Akorád nevím,kde tydle starý časopisy sehnat,v tom vidím docela zásadní problém.Rád bych se dozvěděl nějaký tech. údaje typu kompresní poměr,výkon,vrtání ,zdvih,rpm, váhy atd.Také si tu dobu pamatuji jako "smrad" co za tím jezdil na kole a nějak mě to ve stáří více a více oslovuje.Doprdele,že už neexistuje Svazarm,to bych se snad i dal do strany abych mohl být při tom.
Ale ještě jednou velké díky za tebou poskytnuté kvalitní a seriozní informace.Na netu se to už blbě hledá,je toho nějak poskrovnu.Tak ještě jednou děkuji.
já teda hodně věcí našel tady
jawagallery
světy motorů, pulikace o historii jaw včetně soutěžních, je tam toho dost:
např.
Kniha Motocykly Jawa - Sedmdesátiletá historie (Miroslav Gomola)
Kniha Půl století práce a úspěchu Jawa (Pavel Novotný, n.p. Jawa)
Jawa v dobovém Světě Motorů (70.-80.léta)
atd ...
Naposledy editováno 08.11.2009 23:16:50