Téma: kam se ztrácí napětí
1.9.2021 v 14:08
Pomoc !!!!
Na moji "motorce" YUKI 250 VISTA SOFT s motorem QM 250 došlo k neuvěřitelné závadě na elektroinstalaci.Po normální jízdě se po opětovném zapnutí klíčku "ztratilo" napětí.Po chvilce a opětovném zapnutí se zase objevilo a moto jela zase normálně.Toto se opakovalo asi čtyřikrát.Pak už nic.Jsem elektrotechnik a proto jsem očekával banální poruchu.Jaké bylo moje zděšení,když při měření digitálním voltmetrem spadlo napětí přímo na baterii po zapnutí klíčku na 0 V.Po vypnutí klíčku se napětí objeví.Nikde se nic nepálí,baterie je studená.Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.Vše , kromě klíčku je vypnuté! Asi přestal platit OHMUV zákon,nebo jsem blb.Setkal jste se někdo s tímto problémem,nebo vlastníte el.schéma této "motorky" pomozte.Je mi 66 let,celý život jsem se zajímal o motorky,ale toto jsem nezažil.Díky za jakýkoliv nápad nebo konzultaci i na tel.č. 605 296 631 _ zavolám zpátky.Díky móóóc !!!
Na moji "motorce" YUKI 250 VISTA SOFT s motorem QM 250 došlo k neuvěřitelné závadě na elektroinstalaci.Po normální jízdě se po opětovném zapnutí klíčku "ztratilo" napětí.Po chvilce a opětovném zapnutí se zase objevilo a moto jela zase normálně.Toto se opakovalo asi čtyřikrát.Pak už nic.Jsem elektrotechnik a proto jsem očekával banální poruchu.Jaké bylo moje zděšení,když při měření digitálním voltmetrem spadlo napětí přímo na baterii po zapnutí klíčku na 0 V.Po vypnutí klíčku se napětí objeví.Nikde se nic nepálí,baterie je studená.Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.Vše , kromě klíčku je vypnuté! Asi přestal platit OHMUV zákon,nebo jsem blb.Setkal jste se někdo s tímto problémem,nebo vlastníte el.schéma této "motorky" pomozte.Je mi 66 let,celý život jsem se zajímal o motorky,ale toto jsem nezažil.Díky za jakýkoliv nápad nebo konzultaci i na tel.č. 605 296 631 _ zavolám zpátky.Díky móóóc !!!
Naposledy editováno 01.09.2021 14:14:19
Anketa: elektroinstalace čínské motory
Kam se ztrácí napětí po zapnutí klíčku
5
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
Podle odkazu z diskuze má originál 9 Ah, v případě Varty 90 A startovací proud.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
Anti> krom startéru to vydrží i regulátor, vinutí alternátoru (bylo by na uhel ale výkon by to požralo) a kterýkoliv dostatečně silný a dlohý zkratovaný pár vodičů ve svazku.
Důležitá poznánka: 12,15V je baterie pod 50%, takže těch 90A nedá ani z poloviny.
Důležitá poznánka: 12,15V je baterie pod 50%, takže těch 90A nedá ani z poloviny.
grooll> aby tam byla cista nula, a nic se nehralo, natoz neco nehorelo, nesmrdelo, nepalilo se, (coz by snad poznal) muselo by to bejt zkratovany primo na svorkach medi tak 10mm2 prurez nebo spis vic.. (i kdyby to bylo jen 10A furt je to treba 100W ztraty, to se neda jen tak zamaskovat nebo nenajit)
pokud by byl zkrat ve svazku musel by jit podle popisu bud pres spinacku, pres nejaky rele spinackou ovladany, nebo pres rele starteru.. samotnyho by me zajimalo co s tim dela, pokud to do 20.9 neopravi, rad se do Vlasimi prijedu kouknout osobne
pokud by byl zkrat ve svazku musel by jit podle popisu bud pres spinacku, pres nejaky rele spinackou ovladany, nebo pres rele starteru.. samotnyho by me zajimalo co s tim dela, pokud to do 20.9 neopravi, rad se do Vlasimi prijedu kouknout osobne

Pokud tam máš(občas) zkrat až po zapnutí klíčku, tak budeš muset zkontrolovat komplet zapojení,neznám sice schéma ale většinou je na tvrdo, bez jištění zapojeno jen napájení relé startéru, zbytek je přes pojistku a ta by se při takovém proudu určitě spálila, tzn. buď je problém v okruhu ovládání relé startéru(spíná už při zapnutí klíčku) a přitom se tam ještě někde zkratuje nejištěný obvod, nebo někdo obešel hlavní pojistku a pak se to zkratuje kdekoliv.
Ahoj všichni , tak jsem už nic neobjevil,ale motorka funguje !!!.Najel jsem cca 100km , startoval tak 10 krát a vše funguje jak má.Jenom ještě pro zajímavost : na motorce mám zabudovanou zásuvku 12 V / 5 V s digitálním voltmetrem.Je připojena přes pojistku 5 A přímo na svorky baterie.Když se závada objevila poprvé a podruhé,tak voltmetr taky nesvítil.Odpojil jsem to jako první věc a zapomněl jsem vám to sdělit.No nic,ještě jednou všem díky a dám vědět,kde mě to nechalo...
Díky a hodně skvělých kilometrů !!!
Díky a hodně skvělých kilometrů !!!
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
hmm,..
...no tak hlavne ze funguje
...jinak lehke doplneni k tematu - zrovna minuly vvikend mi umrela baterka, varta YTX7L 6Ah...
pri pokusu startovat z mrtovly napeti padalo brutalne, ale ne na min nez cca 3V, na cistou nulu FAKT NE
BTW domu jsem dojel na olovo-kosticku 7Ah (typ nevim ale ten nebzenzejsi prum. olovak) na dratech 1,5mm ?! startoval jsem samo roztlacenim, nicmene doma jsem z toho pak zkusil experimentalne (opakovane) nastartovat a kupodivu (pokazde) v poohde, a ty 1,5ky se ani moc neohraly (takze tam vic nez 25A urcite netece, ale je tžo dvacka no..) ..ted uz je tam ctverice zlutejch lifepo4, ktera k tomu ucelu byla nachystana par mesicu zpet



...jinak lehke doplneni k tematu - zrovna minuly vvikend mi umrela baterka, varta YTX7L 6Ah...
pri pokusu startovat z mrtovly napeti padalo brutalne, ale ne na min nez cca 3V, na cistou nulu FAKT NE

BTW domu jsem dojel na olovo-kosticku 7Ah (typ nevim ale ten nebzenzejsi prum. olovak) na dratech 1,5mm ?! startoval jsem samo roztlacenim, nicmene doma jsem z toho pak zkusil experimentalne (opakovane) nastartovat a kupodivu (pokazde) v poohde, a ty 1,5ky se ani moc neohraly (takze tam vic nez 25A urcite netece, ale je tžo dvacka no..) ..ted uz je tam ctverice zlutejch lifepo4, ktera k tomu ucelu byla nachystana par mesicu zpet

Jen pro zajímavost,přistál mi tu včera skútr Kentoya. Prej asi zadřený. Nějak sem to neřešil, otočil klíček, zmáčknul tlačítko startéru,ozvalo se cvak a nic. Tak si říkám baterie. Připojil jsem nabíječku a dnes ráno to zkusil se stejným výsledkem. Tak mě napadlo že baterie po smrti. Připojím voltmetr, na displeji 12,8V. Zmáčknu tlačítko startéru, údaj spadl na cca 6 volt. Koukám na to,pak si všimnu start páky. Šlápnu na ní a páka natvrdo. Takže chudera baterie šla to tvrdého zkratu přes startér a přesto se dala naměřit polovina napětí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.