paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Lehké Endurko Jaké
7.10.2019 v 14:15
Zdravím všechny ve spolek,

Přemýšlím tak nějak "nahlas", prodávám nyní své XTéčko 660 X s tím, že bych si rád pořídil něco, až se prodá, nějaké Endurko s kterým bych se nemusel bát projet les a mělo by to pár koníků (Nic hardcore [Alespoň ze začátku ], ale převážně ten les, max čas od času třeba přejet 5km nějakou silnici aby se člověk dostal zase trošku jinam).
Investovat bych chtěl něco k 90 000,- Max. (Nechávám si rezervu na výbavičku jelikož mám věci jen na silničku).

Chtěl bych hlavně aby to mohlo legálně i na silnici a nechci u toho trávit víc času než se vozit (Nejsem lenoch péči tomu dám, jen úplně nechci 70% trávit v garáži a 30% někde jezdit).

Předběžně jsem koukal na něco typu YAMAHA WR 450F, ale to je asi tak první co mě padlo do oka, kloudně se v těchto terénních motorkách nevyznám, proto se radši zeptám těch, kteří mají větší zkušenosti a mohou poradit a věnovat tomuto tématu 5 minutek a napsat mi svůj názor případně doporučit něco podobného.
Hlavně taky chci, aby se na tom naučila přítelkyně, jelikož si plánuje dělat papíry XTéčko jsem ji půjčovat nechtěl, protože kdyby s tím sekla, tak by to bylo škoda, ty motorky do lesa jsou na to sice jenom trošku přizpůsobené a na nějaké oděrky a odřeniny zvyklé a sehnat plasty při nejhorším není úplný oříšek.

Chtěl by jsem když už tak něco relativně novějšího s modernějším vzhledem nejspíše 4T 2008+- a v tom se mi to WRko 450f hodně líbí, ale nemohu porovnat s jinými značkami, jelikož nevím, kde kloudně začít.

Děkuji všem !

Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

31.10.2019 v 11:49 | Nahoru | #61

Kohlstein píše: Thunderbee> VVMX nebo AJP? Tohle byla myšlenka jednoho odpoledne, ale v okamžiku, kdy jsem do rozhodování zapojil mozek a né jenom péro, tak VVMX
Připadne mi to jako čínský pitbajk se světlem, s příplatkem 100% za jakési záruky.



zdar, co přesně tě odradilo?

dělal jsem si před časem to samý porovnání a pro AJP mluvil v podstatě jen "značkovej" podvozek. Motory 250cc mají tak podobnou architekturu i klíčový technický údaje (teda podle toho, co se dá dohledat), že bych se nedivil, kdyby padaly z výrobní linky Zongshen hned vedle sebe (typ 177MM ???).
Na Asiawing (VVMX) nepadá špína ani co se týče rámů, kyvky atd.

Nezastávám se VVMX, spíš tolik neadoruju AJP, tak by mě zajímal tvůj názor.

Lehké Endurko Jaké

31.10.2019 v 12:04 | Nahoru | #62
No, rozhodně já to řešil dvěma motorkama. Akorát že ta druhá byla dvoutaktní CR250, takže to nešlo po cestě , enduro je na to lepší, aby mělo aspoň nějakej TP. Na cestu jsem měl taky XT, nebo DR , na cestovních gumách - většinou E07, ty stačí.
Protože ty lehký endura jsou fakt jen na ten terén, když bys někam chtěl jet, tak to je hrozný a navíc si zbytečně ojíždíš gumy a motorový díly, aniž by to dělalo nějakou radost.

Na tom XT co píše že prodává, to se dá, jezdí na tom kluci i do Románie po ose... neletíš, ale ujde to. Jezdil jsem na tom taky tak, tady Polsko, Slovensko , 500 km za den, proč ne. Menší rozeta, v poho. Na tý WR tak nejdál za humna.

Za kilo máš Horneta a nějakou Husku 610 na blbnutí po lese Teď v zimě

Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 07:21 | Nahoru | #63
tak, tak, ako píše DVI, na ostrom endure, na štuploch ťa na asfalte bolí srdce, ako tie špunty ubúdajú. treba dve motky Tú čo máš si nechaj a prikúp ešte dačo do terénu a máš poriešené, len problém prachy, tých je furt málo. Ja mám na cestu Inazumu GSX 750 a do terénu HQ TE 449 s EČV, môže aj na cestu, ale ako píše DVI na ceste je to na hovno. Čísla mám len na prepravu na crosovú trať. Držím palce pri výbere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 08:44 | Nahoru | #64
callowsick> Jak píšu, připadne mi to jako čínský pitbajk se světlem, s příplatkem 100% za jakési záruky. Kdyby to stálo v obchodě 60-70 tisíc, tak ani neceknu. Ale 115 je moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 08:48 | Nahoru | #65
Kohlstein> AJP je natm stejně, jen stojí 150
ALE nyní možná začne podpalovat rybník 300 a 500ccm

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 08:53 | Nahoru | #66
sirr> To jo, AJP taky přestalo být levnější variantou endura to terénu. Naštěstí pro mrdaly jako jsem já to jde pořešit japonskou ojetinou za čtvrtinu té ceny.

1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 08:59 | Nahoru | #67
Me asi u tech levnejch offroadu vadi nejvic to, ze vypadaji levne... Kdyz si clovek zvykne na frezovane bryle, tak ho hrube odlitky tahaji za oci - a to i u obyc exc za 200tis

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 12:14 | Nahoru | #68
assassin> no, přesně. To bych podepsal. Né že by to nefungovalo, ale kouká z toho Číňan na dálku.

Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 12:44 | Nahoru | #69
Budu jako lehce OT, ale dost jsem teď četl, protože - starý 1V kladiva kolem 600ccm skoro nejsou, případně jejich cena už roste (dobrý stav 50-60tis).
Jen o pár tisíc výš už je občas sehnatelné WR250R (85-95tis), což je dobrá lehká motorečka, ale výkonu moc není.
A to už je blízko (100-120tis) k ostrejm motorkám jako EXC450 a WR450F.

Je ve světe docela dost lidí, který tyhle motorky provozujou v turistickém režimu, samozřejmě drtivá většina km je lehký off, olej dělají po 1500-3000km a nějaký větší zásah do motoru je minimálně po 30tis km/500mth. Ale jsou tam i borci se skoro 1000mth bez otevření motoru (plánují GO v 1000). Pak mi vcelku dává smysl jít i do těhle velkých obsahů ostrých endur. Člověk dostane to nejlepší a nejvýkonnější na trhu, upraví sekundár do rychlosti, a přitom to servisně už není taková hrůza. A jestli mám generálkovat starý kladivo, které často nebývá už v dobrém stavu, nebo ostrou už je "skoro" jedno a nejspíš mě to hned nečeká, když koupím něco se 150mth.

A tím se vyhnu VVMX, AJP (měl jsem, měli kámoši - vážně to není vůbec špatné, ale každou chvilku s tím něco bylo), apod.

Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 13:00 | Nahoru | #70
No, neviem, ale teraz je už skoro všetko z Číny, Indie a Pakiistanu. Cesnak, ryby , motor v mojej HQ je BMW s Číny, a pred pár dňami sa zastavil na vykládku u nás vo firme kamión a mal tam na korbe motory do Range Roverov a tie boli čuduj sa svete Rumunské. Suzuki z Maďarska , a keď som opravoval slávny Bombardír (teraz Can Am) štvorkolku Made in USA, tak tam neboli schopný ani privariť rovno nohavicu na náprave.Nie o milimeter , ale sa sekli rovno o centimeter a pri montáži rovno zlomili poloos. Neviem pochopiť ako to mohli vyrobiť , ako to prešlo cez kontrolu a potom cez výýstupnú a ako to mohli predať, keď jedno koleso od novotý neťahalo, šlo to ako trojnohý pes. a na zadnú brzdu brzdilo iba jedno koleso. Hnus velebnosti kam to ten svet speje

Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 13:08 | Nahoru | #71
Animals21 : "A to už je blízko (100-120tis) k ostrejm motorkám jako EXC450 a WR450F. "

- k pořizovací ceně ale okamžitě přičti min. +20-50tis na základní servis + spotřební věci (pneu, řetěz,provozní kapainy,lanka,seřízení ,go podvozku...) a to nemluvě o tom co potřebuje 4T motor... aby ses dostal "na pomyslnou metu nové motorky" od kterého se odpíchneš a užíváš..., při prodejí následně tratíš...
- tomuhle se při koupi nové prostě vyhýbáš .... a to je ten následující rozdíl

To je ten pradox :
koupit novou, lejt jen benzín "nic" dotoho nedat, jen jezdit a prodat s amortizací...X koupit jetou ostrou ...furt dotoho něco srát...- při prodeji tratit lowe za stávající servis + další amortizace...

2 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 14:21 | Nahoru | #72
sirr - myslím, že o tomhle mám docela dobrou představu. Nicméně to nebylo hlavní mesidž toho příspěvku .

Spíš to bylo k zamyšlení nad tím, že i tyhle ostré při turistickém použití mají vydrž i servis na úplně jiné úrovní než při hardcore ježdění. A to doložitelně, protože je spousta reportů z cest. A že nasypat budeš muset s velkou pravděpodobností do starého tupého jednobuchu a pokud dobře vybereš, tak do pár let staré hobby ježděné ostré možná ne (a nebo ano a pak na tom budeš stejně). A pokud ji pak budeš provozovat turisticky, budeš mít nejlepší techniku a přitom ještě pořád pohodový servis a životnost dílů. Řekněme někde na úrovni XR, DRZ, WRR, apod. Ne samozřejmě na úrovní VStroma

Pro ilustraci jen to první, co na mě vyskočilo. Klidně to prolistuj, při 300mth/20000km to otevře a vše ok, tak to jen nechá složit a jezdí dál.

advrider.com/f/threads/new-zealand-rtw-and-back-on-a-ktm500exc.1181912/

A nechápej mě špatně, jsem to většinou já, kdo jako jeden z prvních řve, že 450 není pro začátek dobrá a že ostrá za 70 bude na 99% pokladnička.

1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 14:40 | Nahoru | #73
Animals21 : zakladatel chce motorku max za 90tis Kč....
Kde je v inzerci taková, klidně jetá....na kterou sedneš a nic doní nedáš?

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 14:46 | Nahoru | #74
Animals21> dá se relativně souhlasit s váma oběma, ale přesto bych třeba na jeden rok koupil něco jetýho tupějšího, aby do toho člověk hned nezahučel za nesmysl, a napřed zjistil, jestli ho to vůbec baví, má na tom kde jezdit, jak často se k tomu dostane a kolik za ten rok vlastně najede... a když zjistí, že ho to baví, jezdí každou volnou chvíli a je tam i nějakej jezdeckej progres, pak třeba začne uvažovat nad tim, že půjde řekněme do ostrý 450 a pokud možno se pokusí našetřit na novou (výprodej loňskejch modelů atd...). Pak už to smysl má, nechat 2-3 roky, prodat a koupit zase novou... ale kupovat jí hned, když člověk ani neví, jestli ho to bude bavit, a pak to hned případně s velkou ztrátou prodat, nebo se chytnout do pasti "jetá ostrá 250 4t po generálce motoru", to pak jednoho akorát odradí a po takový zkušenosti se na to radši vysere

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 15:05 | Nahoru | #75

Animals21 píše: sirr - myslím, že o tomhle mám docela dobrou představu. Nicméně to nebylo hlavní mesidž toho příspěvku .

Spíš to bylo k zamyšlení nad tím, že i tyhle ostré při turistickém použití mají vydrž i servis na úplně jiné úrovní než při hardcore ježdění. A to doložitelně, protože je spousta reportů z cest. A že nasypat budeš muset s velkou pravděpodobností do starého tupého jednobuchu a pokud dobře vybereš, tak do pár let staré hobby ježděné ostré možná ne (a nebo ano a pak na tom budeš stejně). A pokud ji pak budeš provozovat turisticky, budeš mít nejlepší techniku a přitom ještě pořád pohodový servis a životnost dílů. Řekněme někde na úrovni XR, DRZ, WRR, apod. Ne samozřejmě na úrovní VStroma

Pro ilustraci jen to první, co na mě vyskočilo. Klidně to prolistuj, při 300mth/20000km to otevře a vše ok, tak to jen nechá složit a jezdí dál.

advrider.com/f/threads/new-zealand-rtw-and-back-on-a-ktm500exc.1181912/

A nechápej mě špatně, jsem to většinou já, kdo jako jeden z prvních řve, že 450 není pro začátek dobrá a že ostrá za 70 bude na 99% pokladnička.



Ostrá je na turistiku protivná jak prášky na blití, velebnosti...
Geometrie, ladění podvozku, posaz, všecko. Malý rozsah otáček... Rámy nepočítají s nějakým zavazadlem. Nesvítí to. Nádrž na hodinu max... A další.
Jako bys šel v kopačkách na houby...

Naposledy editováno 01.11.2019 15:08:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 16:11 | Nahoru | #76

sirr píše: Animals21 : zakladatel chce motorku max za 90tis Kč....
Kde je v inzerci taková, klidně jetá....na kterou sedneš a nic doní nedáš?



ja koupil pred rokem sxf450 2013 za 75 a celou sezonu jsem odjezdil jen s vymenama oleje a kontrolou ventilu - kupovano s 90mth, ted ma asi 140...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 16:15 | Nahoru | #77
assassin>
tohle je věčný téma... je to v rukách a jak se staráš... Taky myslím, že nebude tak zle. Ale jsou lidi co by za tejden odrovnali i tank . To je potom těžký

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 16:18 | Nahoru | #78

DVI píše: assassin>
tohle je věčný téma... je to v rukách a jak se staráš... Taky myslím, že nebude tak zle. Ale jsou lidi co by za tejden odrovnali i tank . To je potom těžký



no jak pisu, menim olej a sem tam kouknu na ventily :D kamarad mechanik rika, ze seru na udrzbu - diky memu diletantstvi praskla rozeta, upadl predni brzdic, prosoupala se brzdova hadice o kotouc, vypadaly srouby z rozety a vybrousily drazku do kyvky... ale porad to jezdi

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 16:41 | Nahoru | #79

assassin píše: no jak pisu, menim olej a sem tam kouknu na ventily :D kamarad mechanik rika, ze seru na udrzbu - diky memu diletantstvi praskla rozeta, upadl predni brzdic, prosoupala se brzdova hadice o kotouc, vypadaly srouby z rozety a vybrousily drazku do kyvky... ale porad to jezdi



No, vono to trochen vibruje , potřeba to semtam dotáhnout
Hele já na CR250 10 let nic nedal, krom řetězu a gum a destiček. Předtím byla 5 let závoděná , ale taky klasicky dělaná jako každá taková. A to jsem jel několik hobíků, semtam svezení na trati... takový domácí žvýkání. Nevím kolik hodin. Patery rukavice, to je takový měření
Ale nedávno si ji tady kluci koupili a prej po rozebírce zdravá, dali spojku a dobrý. Prej sezonu hobby motokrosu snese v klidu.
Jediný co, že jsem to čistil po ježdění a mazal a asi dvakrát měnil olej ve vidli a jednou nechal dělat centrál, byly na tom WP...

Sranda je, že se prodala za víc než jsem to kdysi koupil - večer jsme mluvili, že to za 40 střelím a ráno mě nenechali vyspat.

Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 16:45 | Nahoru | #80
DVI: v mx bych moh jezdit 450 tak 10let bez toho abych na to sahl, protoze se jen tak placam. ale mam to na malejch kolech a na tom asfaltu si to asi uzije svoje, ikdyz to tam taky flakam...

jo a kecam, delal jsem vidle a tlumic, krom toho oleje...

Nekdy se do toho clovek vysype, jindy to jen jezdi ... asi se neda predem soudit, ale je lepsi pocitat s tou horsi variantou

Naposledy editováno 01.11.2019 16:52:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 17:53 | Nahoru | #81

assassin píše: ja koupil pred rokem sxf450 2013 za 75 a celou sezonu jsem odjezdil jen s vymenama oleje a kontrolou ventilu - kupovano s 90mth, ted ma asi 140...


Super , gratuluju....ale on chce enduro s papirama, ostre enduro je cca o 20vic od MX stroje...

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

1.11.2019 v 19:41 | Nahoru | #82
sirr> no, na bazosi i tady je celkem výběr , i s papírna. A některým bych si i dovolil důvěřovat, i když nestojí ani 80.

Ale on má XT, což je otázka jestli nebude nasranej, az se ho zbaví a bude chtít jet na vejlet na nejaky dualsport vráně.

Po 80 km vyklepanej jak startka a z toho 30 pojede radši ve stupačkach, aby prdel nezmodrala... S batohem, nebo velkejma kapsama. Kapsa na blatniku je tak na povinné hovadiny... A za tmy pojedes po hmatu, protože to svítí blbě a ještě na vopice v korunách stromů....
Pomalu na silniční poměry, jinak to uhonis. A drapak v háji za dva tejdny ježdění do prace?

No dej pokoj...
Ja jel na kdysi soutezaku z Písku domů jednou, protože mi to pripadalo jako fajn den... Byl to Husar ctyřkilo. Jednak mi v Humpolci došel benzín, to jsem nečekal... Nu ok, je to lehký, dva kilaky dotlačit no problem.
Ale druhej den mi bolela prdel, jak kdybych nocoval v gayklubu
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F Yamahawr 10 19.7.2023 v 21:28 Jenecek
Řidičák A1 jízda se silnější moto... Yamaha WR 450F Zabra 23 2.6.2023 v 07:23 cmiral
Yamaha wr 450 dobíjanie Yamaha WR 450F ales181 7 16.1.2023 v 18:21 Pájmen
Yamaha Power tuner GYTR Yamaha WR 450F OLDKLADIVO 0 30.12.2022 v 23:36 OLDKLADIVO


TOPlist