Přemýšlím tak nějak "nahlas", prodávám nyní své XTéčko 660 X s tím, že bych si rád pořídil něco, až se prodá, nějaké Endurko s kterým bych se nemusel bát projet les a mělo by to pár koníků (Nic hardcore [Alespoň ze začátku ], ale převážně ten les, max čas od času třeba přejet 5km nějakou silnici aby se člověk dostal zase trošku jinam).
Investovat bych chtěl něco k 90 000,- Max. (Nechávám si rezervu na výbavičku jelikož mám věci jen na silničku).
Chtěl bych hlavně aby to mohlo legálně i na silnici a nechci u toho trávit víc času než se vozit (Nejsem lenoch péči tomu dám, jen úplně nechci 70% trávit v garáži a 30% někde jezdit).
Předběžně jsem koukal na něco typu YAMAHA WR 450F, ale to je asi tak první co mě padlo do oka, kloudně se v těchto terénních motorkách nevyznám, proto se radši zeptám těch, kteří mají větší zkušenosti a mohou poradit a věnovat tomuto tématu 5 minutek a napsat mi svůj názor případně doporučit něco podobného.
Hlavně taky chci, aby se na tom naučila přítelkyně, jelikož si plánuje dělat papíry XTéčko jsem ji půjčovat nechtěl, protože kdyby s tím sekla, tak by to bylo škoda, ty motorky do lesa jsou na to sice jenom trošku přizpůsobené a na nějaké oděrky a odřeniny zvyklé a sehnat plasty při nejhorším není úplný oříšek.
Chtěl by jsem když už tak něco relativně novějšího s modernějším vzhledem nejspíše 4T 2008+- a v tom se mi to WRko 450f hodně líbí, ale nemohu porovnat s jinými značkami, jelikož nevím, kde kloudně začít.
Děkuji všem !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké
Kohlstein píše: Thunderbee> VVMX nebo AJP? Tohle byla myšlenka jednoho odpoledne, ale v okamžiku, kdy jsem do rozhodování zapojil mozek a né jenom péro, tak VVMX
Připadne mi to jako čínský pitbajk se světlem, s příplatkem 100% za jakési záruky.
zdar, co přesně tě odradilo?
dělal jsem si před časem to samý porovnání a pro AJP mluvil v podstatě jen "značkovej" podvozek. Motory 250cc mají tak podobnou architekturu i klíčový technický údaje (teda podle toho, co se dá dohledat), že bych se nedivil, kdyby padaly z výrobní linky Zongshen hned vedle sebe (typ 177MM ???).
Na Asiawing (VVMX) nepadá špína ani co se týče rámů, kyvky atd.
Nezastávám se VVMX, spíš tolik neadoruju AJP, tak by mě zajímal tvůj názor.
Protože ty lehký endura jsou fakt jen na ten terén, když bys někam chtěl jet, tak to je hrozný a navíc si zbytečně ojíždíš gumy a motorový díly, aniž by to dělalo nějakou radost.
Na tom XT co píše že prodává, to se dá, jezdí na tom kluci i do Románie po ose... neletíš, ale ujde to. Jezdil jsem na tom taky tak, tady Polsko, Slovensko , 500 km za den, proč ne. Menší rozeta, v poho. Na tý WR tak nejdál za humna.
Za kilo máš Horneta a nějakou Husku 610 na blbnutí po lese Teď v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké
ALE nyní možná začne podpalovat rybník 300 a 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké
Jen o pár tisíc výš už je občas sehnatelné WR250R (85-95tis), což je dobrá lehká motorečka, ale výkonu moc není.
A to už je blízko (100-120tis) k ostrejm motorkám jako EXC450 a WR450F.
Je ve světe docela dost lidí, který tyhle motorky provozujou v turistickém režimu, samozřejmě drtivá většina km je lehký off, olej dělají po 1500-3000km a nějaký větší zásah do motoru je minimálně po 30tis km/500mth. Ale jsou tam i borci se skoro 1000mth bez otevření motoru (plánují GO v 1000). Pak mi vcelku dává smysl jít i do těhle velkých obsahů ostrých endur. Člověk dostane to nejlepší a nejvýkonnější na trhu, upraví sekundár do rychlosti, a přitom to servisně už není taková hrůza. A jestli mám generálkovat starý kladivo, které často nebývá už v dobrém stavu, nebo ostrou už je "skoro" jedno a nejspíš mě to hned nečeká, když koupím něco se 150mth.
A tím se vyhnu VVMX, AJP (měl jsem, měli kámoši - vážně to není vůbec špatné, ale každou chvilku s tím něco bylo), apod.
- k pořizovací ceně ale okamžitě přičti min. +20-50tis na základní servis + spotřební věci (pneu, řetěz,provozní kapainy,lanka,seřízení ,go podvozku...) a to nemluvě o tom co potřebuje 4T motor... aby ses dostal "na pomyslnou metu nové motorky" od kterého se odpíchneš a užíváš..., při prodejí následně tratíš...
- tomuhle se při koupi nové prostě vyhýbáš .... a to je ten následující rozdíl
To je ten pradox :
koupit novou, lejt jen benzín "nic" dotoho nedat, jen jezdit a prodat s amortizací...X koupit jetou ostrou ...furt dotoho něco srát...- při prodeji tratit lowe za stávající servis + další amortizace...
2 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké
Spíš to bylo k zamyšlení nad tím, že i tyhle ostré při turistickém použití mají vydrž i servis na úplně jiné úrovní než při hardcore ježdění. A to doložitelně, protože je spousta reportů z cest. A že nasypat budeš muset s velkou pravděpodobností do starého tupého jednobuchu a pokud dobře vybereš, tak do pár let staré hobby ježděné ostré možná ne (a nebo ano a pak na tom budeš stejně). A pokud ji pak budeš provozovat turisticky, budeš mít nejlepší techniku a přitom ještě pořád pohodový servis a životnost dílů. Řekněme někde na úrovni XR, DRZ, WRR, apod. Ne samozřejmě na úrovní VStroma
Pro ilustraci jen to první, co na mě vyskočilo. Klidně to prolistuj, při 300mth/20000km to otevře a vše ok, tak to jen nechá složit a jezdí dál.
advrider.com/f/threads/new-zealand-rtw-and-back-on-a-ktm500exc.1181912/
A nechápej mě špatně, jsem to většinou já, kdo jako jeden z prvních řve, že 450 není pro začátek dobrá a že ostrá za 70 bude na 99% pokladnička.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké
Kde je v inzerci taková, klidně jetá....na kterou sedneš a nic doní nedáš?
Animals21 píše: sirr - myslím, že o tomhle mám docela dobrou představu. Nicméně to nebylo hlavní mesidž toho příspěvku .
Spíš to bylo k zamyšlení nad tím, že i tyhle ostré při turistickém použití mají vydrž i servis na úplně jiné úrovní než při hardcore ježdění. A to doložitelně, protože je spousta reportů z cest. A že nasypat budeš muset s velkou pravděpodobností do starého tupého jednobuchu a pokud dobře vybereš, tak do pár let staré hobby ježděné ostré možná ne (a nebo ano a pak na tom budeš stejně). A pokud ji pak budeš provozovat turisticky, budeš mít nejlepší techniku a přitom ještě pořád pohodový servis a životnost dílů. Řekněme někde na úrovni XR, DRZ, WRR, apod. Ne samozřejmě na úrovní VStroma
Pro ilustraci jen to první, co na mě vyskočilo. Klidně to prolistuj, při 300mth/20000km to otevře a vše ok, tak to jen nechá složit a jezdí dál.
advrider.com/f/threads/new-zealand-rtw-and-back-on-a-ktm500exc.1181912/
A nechápej mě špatně, jsem to většinou já, kdo jako jeden z prvních řve, že 450 není pro začátek dobrá a že ostrá za 70 bude na 99% pokladnička.
Ostrá je na turistiku protivná jak prášky na blití, velebnosti...
Geometrie, ladění podvozku, posaz, všecko. Malý rozsah otáček... Rámy nepočítají s nějakým zavazadlem. Nesvítí to. Nádrž na hodinu max... A další.
Jako bys šel v kopačkách na houby...
Naposledy editováno 01.11.2019 15:08:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké
sirr píše: Animals21 : zakladatel chce motorku max za 90tis Kč....
Kde je v inzerci taková, klidně jetá....na kterou sedneš a nic doní nedáš?
ja koupil pred rokem sxf450 2013 za 75 a celou sezonu jsem odjezdil jen s vymenama oleje a kontrolou ventilu - kupovano s 90mth, ted ma asi 140...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké
tohle je věčný téma... je to v rukách a jak se staráš... Taky myslím, že nebude tak zle. Ale jsou lidi co by za tejden odrovnali i tank . To je potom těžký
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké
DVI píše: assassin>
tohle je věčný téma... je to v rukách a jak se staráš... Taky myslím, že nebude tak zle. Ale jsou lidi co by za tejden odrovnali i tank . To je potom těžký
no jak pisu, menim olej a sem tam kouknu na ventily :D kamarad mechanik rika, ze seru na udrzbu - diky memu diletantstvi praskla rozeta, upadl predni brzdic, prosoupala se brzdova hadice o kotouc, vypadaly srouby z rozety a vybrousily drazku do kyvky... ale porad to jezdi
assassin píše: no jak pisu, menim olej a sem tam kouknu na ventily :D kamarad mechanik rika, ze seru na udrzbu - diky memu diletantstvi praskla rozeta, upadl predni brzdic, prosoupala se brzdova hadice o kotouc, vypadaly srouby z rozety a vybrousily drazku do kyvky... ale porad to jezdi
No, vono to trochen vibruje , potřeba to semtam dotáhnout
Hele já na CR250 10 let nic nedal, krom řetězu a gum a destiček. Předtím byla 5 let závoděná , ale taky klasicky dělaná jako každá taková. A to jsem jel několik hobíků, semtam svezení na trati... takový domácí žvýkání. Nevím kolik hodin. Patery rukavice, to je takový měření
Ale nedávno si ji tady kluci koupili a prej po rozebírce zdravá, dali spojku a dobrý. Prej sezonu hobby motokrosu snese v klidu.
Jediný co, že jsem to čistil po ježdění a mazal a asi dvakrát měnil olej ve vidli a jednou nechal dělat centrál, byly na tom WP...
Sranda je, že se prodala za víc než jsem to kdysi koupil - večer jsme mluvili, že to za 40 střelím a ráno mě nenechali vyspat.
jo a kecam, delal jsem vidle a tlumic, krom toho oleje...
Nekdy se do toho clovek vysype, jindy to jen jezdi ... asi se neda predem soudit, ale je lepsi pocitat s tou horsi variantou
Naposledy editováno 01.11.2019 16:52:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké
assassin píše: ja koupil pred rokem sxf450 2013 za 75 a celou sezonu jsem odjezdil jen s vymenama oleje a kontrolou ventilu - kupovano s 90mth, ted ma asi 140...
Super , gratuluju....ale on chce enduro s papirama, ostre enduro je cca o 20vic od MX stroje...
Ale on má XT, což je otázka jestli nebude nasranej, az se ho zbaví a bude chtít jet na vejlet na nejaky dualsport vráně.
Po 80 km vyklepanej jak startka a z toho 30 pojede radši ve stupačkach, aby prdel nezmodrala... S batohem, nebo velkejma kapsama. Kapsa na blatniku je tak na povinné hovadiny... A za tmy pojedes po hmatu, protože to svítí blbě a ještě na vopice v korunách stromů....
Pomalu na silniční poměry, jinak to uhonis. A drapak v háji za dva tejdny ježdění do prace?
No dej pokoj...
Ja jel na kdysi soutezaku z Písku domů jednou, protože mi to pripadalo jako fajn den... Byl to Husar ctyřkilo. Jednak mi v Humpolci došel benzín, to jsem nečekal... Nu ok, je to lehký, dva kilaky dotlačit no problem.
Ale druhej den mi bolela prdel, jak kdybych nocoval v gayklubu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F | Yamahawr | 10 | 19.7.2023 v 21:28 Jenecek |
Řidičák A1 jízda se silnější moto... Yamaha WR 450F | Zabra | 23 | 2.6.2023 v 07:23 cmiral |
Yamaha wr 450 dobíjanie Yamaha WR 450F | ales181 | 7 | 16.1.2023 v 18:21 Pájmen |
Yamaha Power tuner GYTR Yamaha WR 450F | OLDKLADIVO | 0 | 30.12.2022 v 23:36 OLDKLADIVO |