globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bude někdy ještě jawácký motor??
 
27.9.2007 v 14:07
bude někdy mít jawa svůj vlastní motor. Nebo jestli takového něco nechystá??
Předchozí
1 2 3
Následující

Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 08:21 | Nahoru | #61
Souhlasím :D

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 09:22 | Nahoru | #62

1100Virago píše: aifel202: "...To je opravdu problém upravit stávající motor 500 OHC ať splňuje emis.limity..."
Je to problém. Starý motor byl nespolehlivý a upravit jej na moderní požadavky prostě nejde. Znamenalo by to kompletní vývoj nového motoru, získání všech možných atestů a homologací, atd. Navíc by to musela být stříkačka, s karburátorama se do současných emisních limitů dá vejít stěží. Na to všechno by fabrika potřebovala obrovské finance, což je přesně to, co Jawě momentálně chybí.


Presne videt, ze pisatel napadu vyrabet jawu 500 OHC retro o tom vi kulovy ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 09:38 | Nahoru | #63
1100Virago>No nevím, ale ja jawku kdys za normalizace měl a poruchový nebyl vůbec!!
A vstřikování není zárukou splnění emis, limit.
Je dost výrobců co to dokáže i s karburací!
Znova opakuji, jde o retro, né honič výkonů!

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 10:00 | Nahoru | #64

aifel202 píše: 1100Virago>No nevím, ale ja jawku kdys za normalizace měl a poruchový nebyl vůbec!!
A vstřikování není zárukou splnění emis, limit.
Je dost výrobců co to dokáže i s karburací!
Znova opakuji, jde o retro, né honič výkonů!


Jawa 500 OHC (jejiz jeden exemplar v muzealnim stavu nahodou strycek ma) byl uz ve dobe motor s konstrukcni vadou, takze se nedomazaval a zadiral. Nevim presne, stejcek mi rikal co na tom predelavali aby se to nestavalo a i tak to bylo na 2x.

Z dnestniho pohledu by bylo asi drobnost odstranit prave tohle, ale nebylo by drobnost predelat vsechno ostatni:

1. Konstrukce motoru byla na jinak oktanovy palivo nez ted, a na olovnaty (uz ted sem ten motor celej predelal)
2. S karburaci uz by to dneska neproslo. A kdyz nahodou ano, tak ale s uplne jinou nez original (krome motoru uz jsem predelal i plneni).
3. Vyfuk ... kvuli emisim pravdepodobne katalizator i pokud tam bude karburace ... takze taky jinak.

Zanedbavam administrativu se schvalovanim, atd.

V zasade se z toho puvodniho motoru neda pouzit nic, a postavit to znamena vyvoj komplet novyho motoru. I zdrave firmy kypici nadsenim (blata) v pripade trapny 125ky nakonec sahnou po licenci, protoze to proste neni ekonomicky unosny. A ty myslis ze jawa ma na neco takovyho silu ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 10:38 | Nahoru | #65
aifel202: "ja jawku kdys za normalizace měl a poruchový nebyl vůbec!!" - tak to gratuluju. Kolik jsi na tom bez poruchy najezdil? Co já vím, tak všichni zápolili třeba s tím příšerným odstředivým regulátorem. O konstrukčních chybách motoru se taky psalo dost.

Netvrdím, že s karburátorama nejde dosáhnout na stávající emise. Ale s každým zpřísněním euronormy to bude těžší a těžší, zatímco pro stříkačky s katalyzátorem to zdaleka není tak náročné. Kdybys byl ekonomem v Jawě, sáhnul bys po levnějším osvědčeném řešení, nebo bys montoval drahé karburátory, aby to bylo retro za každou cenu?

Ne, tudy cesta ke vzkříšení bohužel nevede. Jako jedinou šanci vidím opravdu výrobu jednoduchých motorek s licenčním motorem a pokud se tím vydělají peníze, tak retro až potom, s vlastním vývojem od A do Z.

1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 10:55 | Nahoru | #66
1100Virago> souhlasím, tasy asi opravdu jiná cesta není, ak docílit toho, aby Jawa žila dál a případně se vzchopila :cool:

2 reakcí na tento příspěvek Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 11:20 | Nahoru | #67
ono vsechno jde kdyz se chce, vyvoj noveho motoru by se dal jakkoli popohnat spojenim s divisovem nebo proste uverem na podnikani, tech moznosti je spousta, to ze se nic takovyho nedeje je predevsim problem zfetovanyho vedeni ktery jawu vede akorat tak do prdele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 11:26 | Nahoru | #68
TombaRider> no jo, uvěr je jedna věc, ale myslíš, že i kdyby jawa s něčím novým nevyzkoušeným přišla, že by najednou všichni začali kupovat Jawu a tím pádem by měla jawa na zaplacani uvěru?? to je podle mě blbost, ted maj licenční ověřenej motor a kolik jich u ná s těch 650 jezdí? minimálně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 12:10 | Nahoru | #69
TombaRider: Možností je spousta, ale každá nese obstojné riziko. Spojení s Divišovem? A stojí o to Divišov? Je risk, že pokud by se potopila Jawa, stáhne Divišov s sebou. Spojení s někým jiným? No, Cagiva nám taky "zachránila" značku ČZ, že? Kde vzít jistotu, že se jiná značka nezachová stejně? Vzít si úvěr? Která banka na to pustí velice riskantní miliardy? Jaká je šance, že Jawa to dokáže splácet? Protože v momentě, kdy se to nebude dařit, skončí fofrem v konkursu, všechno se rozprodá a bude po Jawě, zato přibude lidí na pracáku.
Osobně si myslím, že manažeři rozhodli správně o metodě vzkříšení, jen ji realizují poněkud nešťastným způsobem. Možná se dal vybrat vhodnější motor, možná se dala vymyslet líbivější konstrukce - těžko říct, když nevidíme dovnitř fabriky. Akorát pan Charouz příliš nestojí o nějakou vlastní výrobu, tomu jde hlavně o to, propašovat sem pod značkou Jawa kdejaký šunt, který by po původním názvem málokoho zajímal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 15:01 | Nahoru | #70
Daliss: a vis proc jich tu jezdi minimalne? protoe je to slatanina, enduro motor, chopper ram a nahacojdni zbytek a jeste delany s malou kvailitou, kdyby prisli s necim co se zalibi a bude i motorove zajimavy, treba zrovna retro bike na ohc tak by byla prodejnost dobra, koukni se jen tady na foru kolik po tom vola lidi...

virago: nemyslim spojit firmy ale technickou podporu kdyby potom jawa sla ke dnu, divisov by byl mimo deni, ale to byla jen jedna momentalnich myslenek, banka ktera pujci miliony- ne miliardy se dycky najde kdyz prijdes s rozumnym planem, tady nemusi vyvyjiet masinu koncepce a motorove nejlepsi jak zzr 1400, nerek bych ze vyvoj napriklad kawy er 5 stal velky meni, a to se bavime porad o velkych kooporacich. jo podnikani je vzdy risk ale kdo neriskuje nevydelava. a jawa se bez risku pomalu potapi. lidi ji na osklivou starou travelku 250 zkonstuovanou ze sto let stary tri a pule nikdy nepoleti. ps nic proti 350 ma svyj styl ale jako nova motorka uz je to proste mimo misu.

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 15:06 | Nahoru | #71
TombaRider> jako co se týče designu nových 650, musím s tebou souhlasit, ani jedna varianta - chooper, nahač a enduro - se jim podle mího názoru nepovedlo. TA kvalitas, co mi říkal kámoš mechanik je taky dost nízká, ale co zrobíš. Aspon nás může těšit, že to aspon zkusili. No uvidíme, třeba přijdou s nějakou revoluční myšlenkou...snad... a nebo by aspon mohli dělat díly na stare jawky, bo těch taky není zrovna málo :cool:

Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 17:04 | Nahoru | #72
Daliss: Amen. :)

1 reakcí na tento příspěvek Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 17:21 | Nahoru | #73
ono je hezky, kolik lidi rika, jak by sli do repliky pullitru...
ale mluvit a kupovat jsou 2 uplne jiny veci...

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 20:20 | Nahoru | #74
kdyz bude stat za to, a nebude cena ala harley, kupuju.

Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 20:29 | Nahoru | #75
A votom to je, pohoda, klídek, tabáček na blbnutí a rychlost jsou jiné motorky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

23.11.2007 v 22:43 | Nahoru | #76
1100Virago>>
Myslím, že by pan Charouz mohl pustit chlup. Z devadesátých let mu zbylo dost a dodnes ho nikdo přes prsty neklepl. Tak by za to mohl postavit legendární českou značku na nohy, no ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

24.11.2007 v 06:36 | Nahoru | #77
1100Virago>>
Víš vona to byla jiná doba, s půlitrem jsem měl stejnou práci jako se 63čverou.
V tu dobu jsem neměl potuchy,že jde jezdit a nedělat každou zimu generálku.
To patřilo k koloritu doby! :|
Bohužel to Ty asi už nepamatuješ ;)
Tak samo to bylo s auty, nebo chceš tvrdit něco jiného?
Neberu cizinu, mluvím o československém vyrobku

Bude někdy ještě jawácký motor??

24.11.2007 v 11:38 | Nahoru | #78
Třeba taková Jawa 500R, trošku jí zinovovat, ale né po stylu Jawy 650. (i když je fakt, že obě mají Rotaxe)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

24.11.2007 v 11:59 | Nahoru | #79
aifel202>Takže z toho vyplývá že teda byla spolehlivá?

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

24.11.2007 v 17:30 | Nahoru | #80
Vespa>O spolehlivosti nebyla řeč!
Byla spolehlivá či stejně nespolehlivá jak kterákoliv stejná jawka.
Tenkrát jsem víc spravoval než jezdil. :rolleyes: :rolleyes:
Dnes je to jináč, vyměním olej, doliju benzín, prc a jedém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

27.11.2007 v 16:28 | Nahoru | #81
Homer>>
Myslím, že by pan Charouz mohl pustit chlup. Z devadesátých let mu zbylo dost a dodnes ho nikdo přes prsty neklepl. Tak by za to mohl postavit legendární českou značku na nohy, no ne? [/quote]
yeah

Potom sem na neco myslel...
motor jawa 350 se muze preci zmenit v euro 2/3, hodne znacek to udelala...staci novy vyfuk... (jeto to same jako u nakladaku iveco...od euro 0 do euro 5 je to ten samej 2.8 tdi)...proc to neudelali...stejne neni problem tam dat mixer aby to jezdilo na natural95 (jako u aprilie)....a nerikej te mne ze to sou velke zmeni....

Promin te za cestinu...

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

27.11.2007 v 16:50 | Nahoru | #82
martin.bystrice2>>
doufám že jawa už nikdy žádnej motor nevyrobí!!! *no*

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

27.11.2007 v 17:26 | Nahoru | #83
alasdair> Dej ho tamkaždejch 500 metrů by ti ulít výfuk nejlepší kdyby se nemíásil olej z benzínem, upravit válec. A pak tam můžeš dát katalyzátor. Nejlepší bvy byo ten motor přepracovat a udělat na 350 změny a modernizace

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

5.12.2007 v 14:01 | Nahoru | #84
Smrtka639> Někdo možná jo..........

(reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??

9.1.2009 v 22:06 | Nahoru | #85

PosMiros>lh>psal sem do Jawy kolik prodali Dakarek 650 a napsali mi že cca 10. Což neni moc *no* . Ale jinak Jawu podporuju a přeju jí ať vydrží a ta Dakarka je moc povedená motorka *yes*


kurwa to byl asi můj první příspěvek na foru

PS: nevšímejte si toho jen sem hledal jaké moudro jsem sem napsal jako první
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist