globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Komprese každé dvě otočky?
Ahoj! Narazil jsem trochu na problém u KLEčka co teď dělám. Měl jsem dojem že motor nemá moc kompresi, tak jsem chvíli laboroval a všiml jsem si, že motor sice má kompresi, ale pouze každou druhou otáčku klikové hřídele. To by bylo v pohodě, kdyby byl motor jednovál, ale když je to dvouvál, musí to být jinak, když je jakoby "jeden píst nahoře, druhý píst dole," nebo se pletu?

Tady je video, jak to vypadá:


Na netu jsem našel informaci o tom, že se jedná o možný projev poškozeného těsnění pod hlavou, takže to vypadá, že normální to není. Setkali jste se s tím někdo prosím?

Jinak kompresi bych změřil, ale nemám jak, manometr nemám. Jen jsem zjistil, že na otočení klikovkou je potřeba 13Nm, tam, kde dojde (kažedé dvě otočky) ke kompresi, je potřeba cca 20 - 21Nm, víc toho bez manometru asi nezjistím


Předem díky za jakoukoliv pomoc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 16:21 | Nahoru | #61

nemako píše: sundat hlavu,dát nový těsnění a fláknout jí zpátky je ok?

Vyhozeny prachy. Pokud hlavu sunda, musi ji nechat srovnat, tolerance bude jen par setin. Az bude hlava srovnana, muze dat novy tesneni a dotahnout podle manualu.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 16:30 | Nahoru | #62

Slávek-TDM píše: Vyhozeny prachy. Pokud hlavu sunda, musi ji nechat srovnat, tolerance bude jen par setin. Az bude hlava srovnana, muze dat novy tesneni a dotahnout podle manualu.



Pokud to je potřeba, hlavu srovnat nechat můžu, to už je maličkost. Spíš jde o to, jestli je tam dost materiálu na to, aby se vůbec dal nějaký při zabroušení ubrat, aby pak ventily nenarážely do pístu...

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 16:33 | Nahoru | #63
Přesněěěě.
Jinak KLE dekompresor nemá, tak ho ani hledat nemusíš. Jsem stejného názoru, dle tvého videa tam něco není v pořádku a jinak než sundáním hlavy to nezjistíš a pak budeš prostě pokračovat dál. Je to minimální tah a dozvíš se celkem dost v jakém stavu motor je. Maximálně bych pak sundal ještě vanu a podíval se zespodu, popřípadě trošku prohlédl olej co jsi vypustil. Pokud s tím chceš jezdit dál, tak máš ještě hodně času do jara a pak budeš vědět jak na tom jsi.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 16:44 | Nahoru | #64
Zemba82> Děkuji za reakci a za ujasnění s dekompresorem Vanu sundám už abych mohl zkontrolovat a případně vyčistit síto, co tam je na olej. Původní olej jak jsem psal, černý jak bota a úplně řidký (byl v něm benzín), ale nějaké mechanické usazeniny nebo tak jsem v něm neviděl, ani ve zbytkovém oleji pod deklem alternátoru.

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 17:07 | Nahoru | #65
Nemáš zač. Až budeš mít hlavu dole, tak zalej ventily benzínem a hned uvidíš. Pokud nic moc mizet nebude, tak stejně budeš muset rozhodit spodek a vytáhnout písty. Dej pak vědět, jak jsi dopadl...

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 17:28 | Nahoru | #66
doviezol si moto s tým že nejde motor. Ktovie koľko to stálo na mieste. Čistý môj tip - nakoľko ma baví veštenie z fóra - úplne v prdeli tesnosť ventilov, oxidácia na sedlách a k tomu zakorodované krúžky a miesta po krúžkoch vo valci z dlhého státia. Takže fučí to popri ventiloch a aj cez krúžky.
Daj vedieť nakoľko je tento tip správny, som zvědav

Ale aj tak sa mi tá kompresia - z toho ako to točíš v pohode jednou rukou račňou - zdá až príliš slabá, aj na fučiace ventily a krúžky, každopádne, takáto téma vo fóre ma baví, človek sa tu môže dozvedieť.

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 17:35 | Nahoru | #67
Dal jsem do kazdeho valce cca 3ml oleje, protocil a zkusil. Komprese se zvedla velmi nepatrne, ale vysledek to ma. Mam sundane vyfuky a podle toho "olejoveho" zvuku ktery je ted ve valci se zda, ze komprese utika do vyfuku. Tak jdu shodit hlavu a uvidime. Stalo to imho nekolik let, pod sedlem byla cedulka z rakouskeho autobazaru (vypadala vcelku stare) a kilometry sedi presne, od te doby to nejelo. Kazdopadne do toho bazaru to asi nekdo prodal jako pojizdne, na cedulce je cena 1700€, coz by bylo za nepojizdnou moto sakra moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 17:41 | Nahoru | #68
nemako> on to prostě chce rozdělat,jen potřebuje posvěcení lidí z fóra,aby si byl jistý že se rozhodl správně.On to prostě nenastartuje!..co kdyby to náhodou jelo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 17:54 | Nahoru | #69
zizitop> Az nastartujes motor bez komprese, rekni mi. Kdyz to kompresi nema, je snad vcelku logicke ze to nenastartuje. Zvlast kdyz to muzu porovnat s jinou moto s podobnou predepsanou kompresi...

Ale ne, radsi to budeme zkouset startovat i kdyz je ocividne neco v haji a nadelame tim jeste vetsi paseku, to je podle tebe spravne reseni?

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 19:31 | Nahoru | #70
Vyfukace plne karbonu, po naliti benzinu do spalovaciho prostoru proteka do vyfukovych kanalu, docela dost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 19:58 | Nahoru | #71
dadanek1999> snad jsi ze neurazil.
První bych to zkusil nastartovat,když to nepojede a určitě to nemá kompresi,tak pak bych to taky rozdělal,a jak psali kluci,pěkně se do toho asi vysypeš,když už to bude rozdělané,tak už bych to udělal komplet,takže hlava,ventily zabrousit pastou,snad nebudeš muset kupovatnové,gufera ventilů,minimálně nové pístní kroužky,uvidíš jak budou vypadat válce abys nemusel dělat výbrus+nové písty,nový rozvodový řeťez,těsnění a určitě jsem na něco zapoměl,někdo mě rád opraví-doplní.Ale první bych to zkusil nastartovat.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 20:48 | Nahoru | #72

zizitop píše: dadanek1999> snad jsi ze neurazil.
První bych to zkusil nastartovat,když to nepojede a určitě to nemá kompresi,tak pak bych to taky rozdělal,a jak psali kluci,pěkně se do toho asi vysypeš,když už to bude rozdělané,tak už bych to udělal komplet,takže hlava,ventily zabrousit pastou,snad nebudeš muset kupovatnové,gufera ventilů,minimálně nové pístní kroužky,uvidíš jak budou vypadat válce abys nemusel dělat výbrus+nové písty,nový rozvodový řeťez,těsnění a určitě jsem na něco zapoměl,někdo mě rád opraví-doplní.Ale první bych to zkusil nastartovat.



Ale nee, jen už jsem trochu vynervil, promiň jestli jsem zněl nějak protivně nebo tak

Věc se má takhle. Zatím jsem sundal hlavu, výfukové ventily dost humus, obalené karbonem, netěsní. Těsnění pod hlavou vypadalo v pořádku, ale samozřejmě dám nové. Sundám i válec a vyměním těsnění pod ním, když už to dělám, tak to bude pořádně, prostě pro sychr.
Zatím je objednaná sada těsnění na vršek (tj. pod hlavu, pod válec, gufera ventilů, ještě cosi a kopa Okroužků). Takže bude potřeba stáhnout pružiny ventilů, ventily vyndat, vše očistit a uvidí se co dál.













Ve válci bylo dost jemného bordelu - buď odrbaná rez, nebo uvolněný karbon, ale válec vypadá v pořádku, zítra ho mohu vyfotit. Zatím to nevypadá na nějakou hrůzu, snad bude trocha poctivé údržby stačit. Jen nevím co s těmi kroužky, jen kroužky jsou tady přes 3 tisíce, takže moc se mi do toho nechce, ale pokud to bude nutné, samozřejmě je koupím. Jde nějak otestovat těsnost? Třeba až bude válec sundaný, vložit do něj píst, zvrchu nalít olej a zjistit jestli protéká, nebo něco na ten způsob? Prostě jak ověřit jestli těsní, nebo jestli to vyměnit?

Jinak měl bych na Vás ještě dotaz ohledně zabroušení dosedací plochy hlavy. Je tam na to dost materiálu? O kolik se to může vzít, když to hodím do firmy co tyhle věci dělá? Mám trochu strach, aby mašinou nevzali desetinu tady, desetinu tam a pak nemlátil píst do ventilů...

Naposledy editováno 03.01.2017 20:48:57

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 21:06 | Nahoru | #73
Promiňte ale, někdo si to prostě rád opraví, nebo aspoň zkontroluje. Těsnění ho stojí třeba kolem 700,-. Zabroušení ventilů 0,- (pokud to půjde). Gufera do 1000,- a těsnění víka dá se sehnat kolem 600,-. Pístní kroužky asi 3000,- (dali by se levněji) a rozvoďák 1000,-. Celkem tedy 6300,-, ale bude mít na dlouho klid. Já třeba teď, abych si udělal servis, tak dám 10 000,- a skoro nic nevyměním .... když prostě chceš, tak si klidně sáhneš hluboko do kapsy. Co třeba ostrý motard? Myslím, že se to nedá srovnat. Sice požitek z jízdy je jinde, ale tohle má každý jinak, takže bych za tohle nikdy neodsuzoval, ale spíše podporoval. Radši si pak koupím motorku, kdo jí servisoval a něco s ní najel, než sešitý vrak.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 21:10 | Nahoru | #74
Zkoušel jsi našroubovat svíčky a zalít hlavu benzínem? Za jakou dobu to proteče?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 21:48 | Nahoru | #75

Zemba82 píše: Zkoušel jsi našroubovat svíčky a zalít hlavu benzínem? Za jakou dobu to proteče?



Ano, okamžitě to mizí vevnitř, tak to nakloním a vylívám takhle vše co jsem tam nalil.

Jinak ano, je to tak, chci od toho mít prostě klid. Jsem rád, že mě někdo plně chápe To těsnění na vršek (vyjma těsnění víka ventilů - to je v pořádku) + těsnění na olejovou vanu k tomu mě vyšly i s poštou na 1340Kč. Origo rozvoďák se dodává snýtovaný, takže je třeba kvůli tomu půlit motor. Možná raději koupím za cca 1900Kč od DID, natáhnu ho do motoru přes starý rozvoďák a vyhnu se tak půlení

Mimochodem, kde ty kroužky sehnat levněji? Viděl jsem je jen na partsdepot.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 22:58 | Nahoru | #76
právě ses pustil do druhé varianty. motor ven a udělat to pořádně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 23:18 | Nahoru | #77
nemako> Však je taky asi jedinná správná I kdyby ten motor chytl, akorát by se podpalovaly ventily

Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 07:29 | Nahoru | #78
Kroužky a píst zjistíš pomocí spárových měrek. Když vložíš píst bez kroužků do válce tak by měla být vůle max. 0.17, takže <0.15 ano a 0.2 ne. Pak zvlášť vložit pístní kroužky do válce a měřit mezeru na přerušení kroužku. Mě lo by to být obdobně max. 0.17. Pak by se měli měřit i šířky drážek na pístu a tloušťky kroužků, ale pokud bude mezera OK, tak by měly být v pořádku i ty další věci. S těmi pístními kroužky je to složitější. Záleží co budeš plánovalt. Každopádně budeš muset změřit průměr válců a pak objednat. Dá se cokoliv...je shánět.
Např.:
Pístní kroužky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 10:47 | Nahoru | #79
dadanek1999> tu tvoji "tesnost" jsi mel merit prave manomentrem podle tlaku ve valci, to je zaklad toho, jak motorka pojede, ted kdyz to mas uz rozebrane tak je pozde, jinak bys to musel dat cele dohromady a pak to teprve zmerit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 10:51 | Nahoru | #80

dadanek1999 píše: nemako> Však je taky asi jedinná správná I kdyby ten motor chytl, akorát by se podpalovaly ventily

já netušil,žes to koupil s tím,že je motor mrtvej. pokud to jezdilo s benzínem v oleji,tak bych asi hledal jinej motor. mám takovou zkušenost,že už to nikdy nebude uplně dobrý.

Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 11:24 | Nahoru | #81
Neber mu elán, ať se baví a ve finále to pojede dyť je to kus železa

Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 11:32 | Nahoru | #82
neberu mu elán,ať to vyndá z rámu,rozebere na cimpr campr a udělá to pořádně komplet,když na tom chce cestovat,tak je to jediná možnost. z mongolska to nedotlačí

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 12:16 | Nahoru | #83
KubaLC8> Tak schválně jestli zatočíš na kačeně s motorem stejně jako on na videu (se svíčkama podotýkám ) třeba taky udělej video. Tlak je jen číslo a nedá se tomu moc věřit. Rozdílný mezi teplým a studeným motorem, pak olej na kroužcích (jestli ho tam někdo stříknul). Se studeným motorem by to sice mělo být lepší, ale ten hustý olej to zase znásobí. Pokud by ten motor měl snahu chytit, tak by to mělo smysl měřit, ale jestli je mrtvej a točil skoro naprázdno, tak je to zbytečnost.
nemako> Je taky možný, že se benzín dostane do oleje, když ho někdo stříkne na píst ve snaze aby to nastartoval, tak bych tomu moc taky nevěřil.

Nechci tady do někoho rýpat, ale taky třeba nebudete měřit tlak v pneu když to leží na ráfku.

Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 13:02 | Nahoru | #84
Já jsem měřil tlak u dvoutaktu a za studena 8,5 a za tepla 8 barů. Divil jsem se tomu proč?

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 13:05 | Nahoru | #85

KubaLC8 píše: dadanek1999> tu tvoji "tesnost" jsi mel merit prave manomentrem podle tlaku ve valci, to je zaklad toho, jak motorka pojede, ted kdyz to mas uz rozebrane tak je pozde, jinak bys to musel dat cele dohromady a pak to teprve zmerit.



a jak by ji asi tak měřil, když mu evidentně netěsní výfukový ventily??

Moc bych nedal za to, že kroužky budou taky v háji. Ten nános karbonu na ventilech dost pravděpodobně vznikl spalováním oleje..

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2017 v 13:26 | Nahoru | #86
Ve válci bylo dost jemného bordelu - buď odrbaná rez, nebo uvolněný karbon, ale válec vypadá v pořádku, zítra ho mohu vyfotit. Zatím to nevypadá na nějakou hrůzu, snad bude trocha poctivé údržby stačit. Jen nevím co s těmi kroužky, jen kroužky jsou tady přes 3 tisíce, takže moc se mi do toho nechce, ale pokud to bude nutné, samozřejmě je koupím. Jde nějak otestovat těsnost? Třeba až bude válec sundaný, vložit do něj píst, zvrchu nalít olej a zjistit jestli protéká, nebo něco na ten způsob? Prostě jak ověřit jestli těsní, nebo jestli to vyměnit?

Keď som sa ešte za čias Škodoviek 100-130, žigulákov, poľských Fiatov a Moskvičov hrabal v ich motoroch tak sa tesnosť krúžkov vo valci kontrolovala tak, že sa do valcov po zhodení hlavy nalial petrolej a čakalo sa ako rýchlo pretečie /potom sa samozrejme musel vymeniť olej ale ten budeš dávať nový aj tak/ ak si dobre pamätám tak na dobrom motore tam vydržal aj do druhého dňa. Porovnávať kompresiu na 2T a 4T mi príde ako vtákovina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 13:34 | Nahoru | #87

nemako píše: já netušil,žes to koupil s tím,že je motor mrtvej. pokud to jezdilo s benzínem v oleji,tak bych asi hledal jinej motor. mám takovou zkušenost,že už to nikdy nebude uplně dobrý.



Myslím si že to s tím nejezdilo. Spíš to proteklo během dlouhého stání v bazaru, nádrž byla plná po okraj a do bazaru to imho přitáhli jako pojízdný, resp. "nastartovatelný"

Jinak všem děkuji za rady Dneska snad shodím válec, tak pak pošlu fotky a změřím, jak to vypadá

Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 13:43 | Nahoru | #88
Skôr ako zhodíš tie válce skús tam naliať ten petrolej potom už touto metódou nemusíš zistiť nič lebo sa krúžky pootočia voči prípadnej ovalite valcov.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 14:00 | Nahoru | #89
dadanek1999> jak jednou sundáš válce,už to zpátky nedáš,protože uplně dobrý to nebude a když už je to venku..... já takhle chtěl už hodně motorek jen tak ošolíchat a zkontrolovat. pokaždý to skončilo rozebráním do šroubku. naposledy prase,který dělám už dva roky (né nijak intenzivně) petrolej bych tam nalil taky,může se stát,že to bude těsnit a petrákem nic nezkazíš

Naposledy editováno 04.01.2017 14:02:20

Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 16:51 | Nahoru | #90
Okej, díky za rady, jdu na to.

Jen taková zajímavost, někomu asi pěkně lítal rozvoďák do boku. Nevím, nepřijde mi to normální, viděli jste už něco takového?

Foto hlavy:






Aspoň že to nezasahuje do těsnící plochy...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf


TOPlist